Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Још једном ћу испричати причу из 2016 чини ми се. Или 2015 која је већ била последња година кад је летом радила Београд главна?

Возом за Москву, чекамо, нас двоје и још двоје других путника, једна жена чини ми се да је тим возом требала да иде у Суботицу или Нови сад. Воз касни. Пише да касни, а потом ишчезава са екрана. Питамо отправника зашто га нема, па, каже он, нема путника, па пошто је пуно каснио, решили да не улази у станицу. Како бре нема!? А ми?!
И онда почињу телефони, на крају воз долази али ту је следећи проблем нема маневарке да одради наше вагоне. Опет телефони, схватам да ће флиртом да одраде маневар. Али то не може просто тако мора неки специјални куплунг да се стави. Опет телефони, и за неких посла сата куплунг је монтиран на флирт и креће маневрисање.Поставили су вагоне на други колосек, и ми се укрцали, и ја се размишљам:

Да није иницијативе и жеље тих обичних људи да раде, железница би се одавно распала, јер систем не постоји.

Видим скоро десед година касније, није се много променило.
 
Да није иницијативе и жеље тих обичних људи да раде, железница би се одавно распала, јер систем не постоји.

Nekolicine njih, dobrom delu je odgovaralo da ništa ne ide, kada se setim samo manevrista / skretničara / otpravnika kako su se izležavali po staničnim klupama i pričali gde to ima da se prima 40,000 , hiljada, a da se skoro ništa ne radi ceo dan. Dok neki jadnik ne može da se vrati kući, jer je voz otkazan.
Zahvljaljujući takvima dobar deo naroda ima danas takvu percepciju železničara, celo zanimanje je srozano zbog bu****.
 
Мапа железница Србије. Аутор Југ Церовић.
pncyfwutp6ld1.png
 
Autor, (ne)popularni Zidar, je pokušao da na karti prezentuje u isto vreme i putnički saobraćaj i uopšteno infrastrukturu i ispalo je malo nesrećno.

Podebljano su IC / IR linije, ako sam dobro skontao. Isprekidano pruge bez putničkog saobraćaja.
 
Мапа железница Србије. Аутор Југ Церовић.
Pogledajte prilog 209508
Све у свему добра мапа, без нетачних информација (попут пруге Лозница - Ваљево или непостојања пруге Књажевац - Зајечар, ко што беше на прећедничкој мапи :).)
 
Podebljano su IC / IR linije, ako sam dobro skontao. Isprekidano pruge bez putničkog saobraćaja.
Nisu, jer je podebljano i Pazova-Šabac-Zvornik.

Ne znam. Ne izgeda loše, kao nešto etno. Znam da te šeme nisu karte i da često dosta odstupaju od realne geografije, ali ipak ovo je prilično iskarikirano, pogotovo Vrbas.
Lepo je zapazio te dve osovine Novi Sad-Niš i Vršac-Užice. Dobija Bambija od mene za trud i dva za umetnički dojam.

U stvari, želeo bi da se u Srbiju vrati putnička železnica svuda i van NS i Barske, na nivo od bar pre "ovih". Od velikih priča imamo samo te sve pruge a na dobrom delu mreže nema putničkog saobraća ili je redak i neredovan. Koliko godina ne voze brzi vozovi za Niš, Šid, Suboticu...
 
Ima grešaka. Voz iz Kraljeva ide do Rudnice, ne samo do Raške. Takođe fale pruge Kosovo Polje - Peć (ima putničkog saobraćaja na liniji Priština - Peć) i Metohija - Prizren (bez saobraćaja), kao i Subotica - Kelebija (trenutno bez saobraćaja).
 
Autor, (ne)popularni Zidar, je pokušao da na karti prezentuje u isto vreme i putnički saobraćaj i uopšteno infrastrukturu i ispalo je malo nesrećno.

Podebljano su IC / IR linije, ako sam dobro skontao. Isprekidano pruge bez putničkog saobraćaja.
Ako je verovati sajtu Srbija Voza, tri pari vozova dnevno Zrenjanin-Beograd Centar/Ovča bi trebali krenuti sad od 1. septembra, kao i prigradska železnica Aleksinac-Niš-Leskovac.
 
Od Septembra zasigurno ništa od Aleksinac-Niš-Leskovac, neki novi okvirni rok je Decembar mesec, za Zrenjanin nema informaciju da li su rešili probleme koje su imali za uspostavljanje saobraćaja.
 
Autor, (ne)popularni Zidar

Mislim da je šteta što su ga odredjeni ljudi doživeli negativno i sad ga više ni nema na forumu a istina doprineo je puno za ovu našu malu internet zajednicu.
Ja sam uvek cenio njegov entuziazam i mislim da je Zidar čovek koji iskreno voli Beograd.
Možda je samo vremenom postao neshvaćen sa odredjenim stavovima/ predlozima, isto tako puno energije je utrošio u samoinicijativni rad, razne predloge, to je nešto što je radio na dobrovoljnoj bazi i to jednostavno istroši čoveka vremenom.
Mozda je samo preterao u tom elanu, pogotovu kad je metro u pitanju. Previše predloga je uradio i tu su ljudi počeli da ga poistovećuju sa svetom politike i da je time učinio negativan uticaj na dalji razvoj šinskog sistema beograda. (Neproverena teorija)
Ne verujem da je ikada imao loše namere.
 
Poslednja izmena:
Po kom kriterijumu su neke isprekidane, neke tanke a neke debele?
Zanimljiva ideja, ali meni je baš ružno.
Нови Сад — Суботица почиње са радом крајем Новембра, али зато Сегедин — Будимпешта је, колико сам ја сазнао, у застоју са радовима. То објашњава зашто су те линије испрекидане. Ове подебљане су, верујем, најпрометније и вероватно имају више колосека у оба правца и за повратак.
 
Нови Сад — Суботица почиње са радом крајем Новембра, али зато Сегедин — Будимпешта је, колико сам ја сазнао, у застоју са радовима. То објашњава зашто су те линије испрекидане. Ове подебљане су, верујем, најпрометније и вероватно имају више колосека у оба правца и за повратак.

Kakva Segedin - Budimpešta u zastoju sa radovima? Segedin - Budimpešta voz ide na svakih sat vremena i tamo nema nikakvih radova. Radi se pruga Subotica - Kelebija - Budimpešta (nema veze sa Segedinom) i nikakvi zastoji tamo nisu, već sve ide po planu da se otvori do kraja 2025. Već pisano milion puta na ovoj temi.
 
Kakva Segedin - Budimpešta u zastoju sa radovima? Segedin - Budimpešta voz ide na svakih sat vremena i tamo nema nikakvih radova. Radi se pruga Subotica - Kelebija - Budimpešta (nema veze sa Segedinom) i nikakvi zastoji tamo nisu, već sve ide po planu da se otvori do kraja 2025. Već pisano milion puta na ovoj temi.
Nije nista po planu, radovi su posle skoro godisnje pauze nastavljeni, zvanicno, 15.5.2024., uz obecanje Orbana da ce pruga biti zavrsena u 2026. i da ce iste godine krenuti saobracaj. Realno, bice odlicno za Srbijavoz i nase putnike i privredu ako bude gotovo 2027., cak i 2028. godine je prihvatljivo, ako se zna da postoji rizik da projekat potpuno stane.
 
Рума-Зворник дебља од БГ-Вршац а требало би обрнуто ако је интензитет линије параметар. Илустрација је лепа и може бити корисна по станицама само још линије да се додају.
 
Vrh