Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nema to veze s godinama. Neko, jednostavno, neće da se bakće tim stvarima, neće da ukucava broj svoje platne kartice itd. Hoće na blagajnu, jer mu je prostije tako.
 
Nema to veze s godinama. Neko, jednostavno, neće da se bakće tim stvarima, neće da ukucava broj svoje platne kartice itd. Hoće na blagajnu, jer mu je prostije tako.
Ukucava se eventualno pin, a u vecim gradovima, ako biraš izmedju pola sata čekanja na red ispred blagajne i manje od minuta na automatu, brzo ces naučiti.
 
Pin se kuca na kartomatu, a kupovina onlajn? Što bih čekao pola sata na blagajni, ako su već svi kupili karte onlajn ili na kartomatu.
 
Iskreno, neka u nekom inicijalnom periodu postave službenike da podučavaju babe i dede kako da koriste automat i(li) aplikaciju.
Moja baba sa sela, koja je imala četiri razreda osnovne škole, umrla je u 88. godini, danas bi imala 91 - regularno je koristila mobilni telefon. "Glupi", ali je koristila.


Edukacija je više nego poželjna, neki marketi su tako postavili radnike ili honorarno plaćene studente da podučavaju kupce da koriste samoplaćajuće kase, i to dobro funkcioniše. Srbijavoz bi mogao da postavi kartomate i na frekventnim mestima u gradu, tržnim centrima, bitnim skverovima i sl, pa da i tamo sprovode akcije obuke za korišćenje.
 
Студенти да раде?! У Србији!! Каква дрскост!
 
Ehh, ali nismo svi takvi, barem za sebe pišem.
Mada sve više i više studenata radi, sat je otišao na 350 dinara minimalno. Doduše ja sam sada na malom drugačijem režimu, ali može lako da se nađe sat za 400 / 450 što je primamljivo, tako da sve više i više studenata zavrće rukave.
 
Takva vrsta posla može da se radi kada oni odaberu + nisu obavezni da rade puno radno vreme i sl. Zato ima zainteresovanih, naročito među studentima koji plaćaju kirije, samofinansiranje itd.
 
Juče sam naleteo na tekst na mađarskom koji analizira upotrebu graničnih prelaza između Srbije i Mađarske, te ima i neke podatke oko broja prelaza granice po kvartalu preko Kelebije ili Roszkea. Potencijalno nekome može biti interesantno, ispod su neki podaci koje sam izdvojio:

Podaci ispod su iz članka ispod, a od mađarskog državnog zavoda za statistiku.


Grafikon na dnu članka sa: A vasúti utasforgalom alakulása 2010-től 2024 második negyedévéig
Prikazuje kvartalni broj putnika u jednom smeru.

Grafikon: Szerbiából Magyarországra belépő személyforgalom határátkelők és állampolgárság szerint
Prikazuje broj ulazaka iz Srbije u Mađarsku po državljanstvu.

Prosečan broj putnika koji prelaze granicu po polasku po kvartalima (10 polazaka dnevno):
2023 IV: 29.05
2024 I: 21.28
2024 II: 29.91

Broj putnika preko granice na vozu Subotica - Segedin ukupno u oba smera od 28.11-31.06.: 55953

Prosečan broj putnika koji su prelazili granicu sa vozovima Beograd-Budimpešta po polasku za 2. kvartal: (6 polazaka dnevno)
2016 II: 42.60
2017 II: 44.66
2018 II: 38.33

Vezano za prelaske Subotica - Segedin po državljanstvu:
Srpsko:
2023 IV: 24.40%
2024 I: 17.67%
2024 II: 15.71%

Mađarsko: (Ovi brojevi sadrže značajan broj dvojnih državljana)
2023 IV: 71.36%
2024 I: 74.86%
2024 II: 74.59%

Ostala državljanstva:
2023 IV: 4.24%
2024 I: 7.47%
2024 II: 9.70%

---- U poređenju Beograd-Budimpešta 2017 II:
Srpsko: 30.63%
Mađarsko: 42.77%
Ostala: 26.60%

U III. kvartalu ostala državljanstva uzimaju preko polovine udela, a generalno je i značajno veći broj putovanja. I ovaj put se u III. kvartalu vidi značajan udeo putnika sa ostalim državljanstvima, očekujem da će prosek po polasku biti oko 40ak kada budu izdali brojke.
 
Poslednja izmena:
455800901_527312479689615_2512583354913099224_n.jpg



455871314_527312473022949_7149906551731453503_n.jpg
 
Људи, возови за Н. Сад и даље касне и стају у Пазови, да ли је могуће да једна крађа каблова ово проузрокује? У чему је више ствар?
 
Људи, возови за Н. Сад и даље касне и стају у Пазови, да ли је могуће да једна крађа каблова ово проузрокује? У чему је више ствар?

Stvar je u tome što je železnica u raspadu. Jedna lasta (pruga) ne čini proleće. To će se na tzv. brzoj pruzi sve više događati, jer se događa non stop širom Srbije. To je nešto što se usadilo u krvotok železničara kao nešto što je potpuno normalno. Uz ono klasično - staju vozovi u Pazovi i vuku se i kasne sada već redovno? Pa šta? Sa ovakvim odnosom države prema železnici, nestručnim kadrovima, nedostatkom izvršnih radnika, nedostatkom planiranja, katastrofalnom upravljačkom strukturom to je neminovnost. Pogledajte na šta liče stanice i pružni pojas na pruzi BG-NS posle samo malo više od dve godine eksploatacije. Horor film...
 
Људи, возови за Н. Сад и даље касне и стају у Пазови, да ли је могуће да једна крађа каблова ово проузрокује? У чему је више ствар?
Шабац већ три недеље нема воз за Београд. Замолио бих све који живе на прузи БГ-НС да буду задовољни.
 
Zna li se koliko jos dugo nece biti vozova za Rumu?
 
Шабац већ три недеље нема воз за Београд. Замолио бих све који живе на прузи БГ-НС да буду задовољни.

Kakve to veze ima? Umesto da se kuka jer nešto ne valja, kažeš nemoj ti da kukaš jer je meni gore. Logika da komšiji crkne krava.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Недопустиво је и једно и друго, ако је степен пажње за пругу између два највећа града, на којој се налазе и мањи индустријски и економски центри на недовољном нивоу, уопште није чудно што се ово догађа на осталим пругама.

Србобран нпр. не памти када је задњи пут видео редован железнички саобраћај, исто као и Бечеј, Жабаљ, Темерин, Бачка Паланка, Бач...
 
Zna li se koliko jos dugo nece biti vozova za Rumu?
Данас сам видео три Елитине дизалице, још увек нису наместили железничку дизалицу. Предпостављам да ће им требати око недељу дана да је поправе и да склоне оборене вагоне, и сигурно још неколико дана да среде колосек.
 
Vrh