Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Od kada znam za železnicu, oduvek je važio nedostatak voznih sredstava za saobraćaj. Te smo imali situacije sa vozovima sa jednim vagonom itd..

Možda je tamo početkom 2000tih bilo bolje kada su stigla ona Nemačka kola iz donacije.
Nikada se železnica nije oporavila od 90tih kada je dosta toga završilo po livadama od lokomotiva i vagona, hronična bolest..
 
Srbijavoz raspisao tender za redovnu opravku klimatizovanih putničkih kola tipa Z1 serije Bt i WR. Tačan broj kola koji je obuhvaćen ovom nabavkom je nepoznat. Procenjena vrednost nabavke je 150.000.000 dinara bez PDV-a, a rok za podnošenje ponuda je 20.08.2024.
 
Srbijavoz raspisao tender za redovnu opravku klimatizovanih putničkih kola tipa Z1 serije Bt i WR. Tačan broj kola koji je obuhvaćen ovom nabavkom je nepoznat. Procenjena vrednost nabavke je 150.000.000 dinara bez PDV-a, a rok za podnošenje ponuda je 20.08.2024.

Taj tender je prvo bio raspisan u decembru 2023. Postupak je obustavljen jer nije primljena nijedna ponuda. U pitanju su 4 vagona Beelmt i 1 vagon WReelm. U pitanju je najobičnija redovna opravka/revizija nakon istrčavanja vagona koja bi trebala da se radi na svakih par godina, a ne ovako na svakih 10 godina sporadično...

Takođe bih voleo da znam zašto rade opravku restorana kad je prethodna urađena na jednom od restorana nešto pre epidemije covida bila potpuno beskorisna pošto je isti vagon od tad do danas bio u sastavu vozova toliko puta da se može prebrojati na prstima jedne ruke.
 
Poslednja izmena:
Mene čudi da je uopšte potreban tender da se oprave vagoni, zar se to ne koze obaviti u sklopu redovnog održavanja?
 
Ко зна какво је стање по радионицама након реструктуирања, реорганизација и подела.
 
Ко зна какво је стање по радионицама након реструктуирања, реорганизација и подела.

Nikada te radionice nisu imale kapacitete za opravke putničkih vagona. Redovne opravke putničkih vagona su se po pravilu radile gotovo uvek u Želvozu i Goši. Mislim da je jednom nešto pokušano u radionici u Velikoj Plani, ali da je to bilo dosta loše i sporo. Pričam za poslednjih 25 godina, a to obuhvata period i pre restruktuiranja. Nekada se radilo i putničkih 50-70 vagona godišnje i onda kad su stigli Flirtovi, kad smo se svi nadali da će to dovesti do povećanja broja polazaka, oni su sve samo bacili u staro gvožđe, dok vagoni iste starosti kao ovi naši pretopljeni još uvek trče po Nemačkoj, Češkoj, Poljskoj itd...
 
U pitanju je najobičnija redovna opravka/revizija nakon istrčavanja vagona koja bi trebala da se radi na svakih par godina, a ne ovako na svakih 10 godina sporadično...
Šta ti podrazumevaš pod ovim "najobičnija redovna opravka"???
Navodiš ljude na pogrešan zaključak.
NIKADA železnica nije radila revizije ovog tipa/obima u svojim radionicama /depoima, već u fabrikama za proizvodnju i remont vagona širom SFRJ.
 
Šta ti podrazumevaš pod ovim "najobičnija redovna opravka"???
Navodiš ljude na pogrešan zaključak.
NIKADA železnica nije radila revizije ovog tipa/obima u svojim radionicama /depoima, već u fabrikama za proizvodnju i remont vagona širom SFRJ.

Podrazumevam ono što sam napisao, a to je da kad vagon istrči, upućuje se na reviziju, odnosno redovnu opravku. Ne razumem kako navodim na pogrešan zaključak. Čak sam i napisao u poslednjoj poruci isto što i ti u poslednjoj rečenici, a to je da su se redovne opravke uvek po pravilu radile u Želvozu i Goši, odnosno u radionicama koje nisu deo samih železnica.
 
Podrazumevam ono što sam napisao, a to je da kad vagon istrči, upućuje se na reviziju, odnosno redovnu opravku. Ne razumem kako navodim na pogrešan zaključak. Čak sam i napisao u poslednjoj poruci isto što i ti u poslednjoj rečenici, a to je da su se redovne opravke uvek po pravilu radile u Želvozu i Goši, odnosno u radionicama koje nisu deo samih železnica.
Ključna reč je "najobičnija",kojom ti iz nekog razloga pokušavaš da minimalizuješ ono što se radi na tim kolima. Po tebi ispada da rade ono što bi morali da rade u depou ili kolskoj radionici.
Podsećaš na likove iz ULJŽ.
 
Ključna reč je "najobičnija",kojom ti iz nekog razloga pokušavaš da minimalizuješ ono što se radi na tim kolima. Po tebi ispada da rade ono što bi morali da rade u depou ili kolskoj radionici.
Podsećaš na likove iz ULJŽ.

Pa revizija jeste najnormalnija stvar koja se radi na putničkim kolima kad istrče. Osim u Srbiji. Ne vidim šta sam minimalizovao. Očigledno si me pogrešno shvatio. Ima u uslovima tendera po stavkama precizno šta se radi na kolima.

Ono kad je ULJŽ postao stvar za sprdnju.

FB grupa ULJŽ je uvek bila stvar za sprdnju.
 
Pa kad se imaju dobre železnice, onda je i red da se sprda s onima što traže bolje.
Panto, jesi li ti siguran da mi govorimo o istoj grupi ljudi?
Govorimo o FB grupi, gde se u nebesa uzdižu "hruščovke", "kenedijevke" i ostale mašine iz hladnoratovskog perioda, a oplakuju se pruge koje su zatvorene, ako ne već u vreme SFRJ, onda barem u doba Kraljevine Jugoslavije.
 
Vrh