Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Jutros u Valjevu crkle obe lokse, pa je došla treća da ga dovuče do Beograda.
Da neće sada i treću da počnu da uvrštavaju? 🤣

Pogledajte prilog 203805
Ipak je fizicko ostecenje : Rumunka naletela na odron odvalila ventil na gl rezervoaru i ostala bez vazduha, 602 pregrejao kompresor 706 došla iz UE u VA i poterala ceo voz do Zemuna.
 
Gde mogu da se nađu tehnički podaci svih Štadler vozova u Srbiji. Konktretno trebaju mi podaci o maksimalno dozvoljenim osovinskim pritiscima i rastojanju između osovina.
 
Mađari su objavili prvi nacrt reda vožnje 2024/2025. Interesantno da su se pojavili grafikoni (https://vpe.hu/document/10550/150.pdf) za prugu Budimpešta - Kelebija. Po grafikonu je u funkciji samo jedan kolosek (vidna su ukrštanja) i maksimalna brzina 100 km/h (vremena su malčice kraća nego kad je bilo 80 km/h pre modernizacije). Po planu zatvora (https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/65ad4f2a9534841aa7825296e01c778a), završetak radova je planiran za 6. jul 2025. u 17 časova. Ovo sve ništa ne znači, samo može dati znak u kom pravcu se razmišlja.

Ovo sugeriše da bi možda pre kompletnog završetka na mađarskom delu saobraćaj mogao biti pušten samo po jednom koloseku sa smanjenom brzinom. Grafikon predviđa međunarodne polaske iz Budimpešte za Srbiju na svaka dva sata od 4 do 22, vreme putovanja od Budimpešte do Kelebije oko 2 sata i 20 minuta i stajanje u Kelebiji oko 35 minuta za graničnu kontrolu.
 
Mađari su objavili prvi nacrt reda vožnje 2024/2025. Interesantno da su se pojavili grafikoni (https://vpe.hu/document/10550/150.pdf) za prugu Budimpešta - Kelebija. Po grafikonu je u funkciji samo jedan kolosek (vidna su ukrštanja) i maksimalna brzina 100 km/h (vremena su malčice kraća nego kad je bilo 80 km/h pre modernizacije). Po planu zatvora (https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/65ad4f2a9534841aa7825296e01c778a), završetak radova je planiran za 6. jul 2025. u 17 časova. Ovo sve ništa ne znači, samo može dati znak u kom pravcu se razmišlja.

Ovo sugeriše da bi možda pre kompletnog završetka na mađarskom delu saobraćaj mogao biti pušten samo po jednom koloseku sa smanjenom brzinom. Grafikon predviđa međunarodne polaske iz Budimpešte za Srbiju na svaka dva sata od 4 do 22, vreme putovanja od Budimpešte do Kelebije oko 2 sata i 20 minuta i stajanje u Kelebiji oko 35 minuta za graničnu kontrolu.
Da li možes poslati link stranice gde možemo videti ceo red vožnje za HU
 
Mađari su objavili prvi nacrt reda vožnje 2024/2025. Interesantno da su se pojavili grafikoni (https://vpe.hu/document/10550/150.pdf) za prugu Budimpešta - Kelebija. Po grafikonu je u funkciji samo jedan kolosek (vidna su ukrštanja) i maksimalna brzina 100 km/h (vremena su malčice kraća nego kad je bilo 80 km/h pre modernizacije). Po planu zatvora (https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/65ad4f2a9534841aa7825296e01c778a), završetak radova je planiran za 6. jul 2025. u 17 časova. Ovo sve ništa ne znači, samo može dati znak u kom pravcu se razmišlja.

Ovo sugeriše da bi možda pre kompletnog završetka na mađarskom delu saobraćaj mogao biti pušten samo po jednom koloseku sa smanjenom brzinom. Grafikon predviđa međunarodne polaske iz Budimpešte za Srbiju na svaka dva sata od 4 do 22, vreme putovanja od Budimpešte do Kelebije oko 2 sata i 20 minuta i stajanje u Kelebiji oko 35 minuta za graničnu kontrolu.
Будимпешта - Келебија 2:20? Одмах сам знао да од БГ-Келети 2:45 неће бити ништа.
 
Mađari su objavili prvi nacrt reda vožnje 2024/2025. Interesantno da su se pojavili grafikoni (https://vpe.hu/document/10550/150.pdf) za prugu Budimpešta - Kelebija. Po grafikonu je u funkciji samo jedan kolosek (vidna su ukrštanja) i maksimalna brzina 100 km/h (vremena su malčice kraća nego kad je bilo 80 km/h pre modernizacije). Po planu zatvora (https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/65ad4f2a9534841aa7825296e01c778a), završetak radova je planiran za 6. jul 2025. u 17 časova. Ovo sve ništa ne znači, samo može dati znak u kom pravcu se razmišlja.

Ovo sugeriše da bi možda pre kompletnog završetka na mađarskom delu saobraćaj mogao biti pušten samo po jednom koloseku sa smanjenom brzinom. Grafikon predviđa međunarodne polaske iz Budimpešte za Srbiju na svaka dva sata od 4 do 22, vreme putovanja od Budimpešte do Kelebije oko 2 sata i 20 minuta i stajanje u Kelebiji oko 35 minuta za graničnu kontrolu.
Budimpešta - Kelebija 2h20m + 35m granična kontrola Mađarska +5m do Subotice + 35m srpska granična kontrola + 1h20m do Beograda = 4h 55m. Sa završetkom rekonstrukcije u Mađarskoj i regulacijom pogranične kontrole biće 4h +/-. Ako bi se nekom greškom/glupošću vršila pogranična kontrola južnije od Subotice, opet bi putnici stajali tih nekih pola sata, a ti vagoni gde je vršena pogranična kontrola zapečaćeni, ne mogu da ih koriste putnici u domaćem saobraćaju. A sa razlikom brzine između 160 i 200km/h dobili 10-tak minuta. Da nas nema, trebalo bi nas izmisliti.
 
Budimpešta - Kelebija 2h20m + 35m granična kontrola Mađarska +5m do Subotice + 35m srpska granična kontrola + 1h20m do Beograda = 4h 55m. Sa završetkom rekonstrukcije u Mađarskoj i regulacijom pogranične kontrole biće 4h +/-. Ako bi se nekom greškom/glupošću vršila pogranična kontrola južnije od Subotice, opet bi putnici stajali tih nekih pola sata, a ti vagoni gde je vršena pogranična kontrola zapečaćeni, ne mogu da ih koriste putnici u domaćem saobraćaju. A sa razlikom brzine između 160 i 200km/h dobili 10-tak minuta. Da nas nema, trebalo bi nas izmisliti.
Nema potrebe za 2 kontrole, u stanju su da se dogovore da imaju integrisanu kontrolu kao na SU-SG, čak je i tamo 35 minuta odvojeno ako se ne varam.
 
Da li možes poslati link stranice gde možemo videti ceo red vožnje za HU
https://vpe.hu/menetrendi_abrak/2024_2025_menetrendtervezet

Biće 2:45 kad se podigne brzina na 160 km/h sa Mađarske strane i kad se reši granica. Računski se dobija takvo vreme

Čiste vožnje da. Ako bude oko pola sata u Kelebiji stajanja (zajednička kontrola) i još dodatnog stajanja u par stanica tačno dolazimo na cifru od oko 3 i po sata, o kojoj se priča sa mađarske strane i par realnih izvora sa naše strane. Što je fenomenalno. Čak iako puste ranije sa smanjenom brzinom i ukrštanjim kroz Mađarsku, uz zajedničku graničnu kontrolu, stiže se za 4 i po sata, što šije autobus za sat i po, a konkurentno je automobilu i izbegavaju se hronične gužve na GP Horgoš.
 
Kome je do vremena, očito mora da podrži onu Vesićevu ideju zajedničke integrisane pasoške kontrole u Beogradu, Novom Sadu i Subotici, te u Budimpešti.
 
Kome je do vremena, očito mora da podrži onu Vesićevu ideju zajedničke integrisane pasoške kontrole u Beogradu, Novom Sadu i Subotici, te u Budimpešti.

Putniku isti đavo, stajao voz pola sata u Kelebiji ili dolazio pola sata ranije na voz zbog pasoške kontrole. Dođe mu na isto. A da bi se Vesićeva fix ideja ostvarila potrebna je dobrana modifikacija dela stanica gde bi se vršila pasoška kontrola, kao i ograničenje koji voz može na koji kolosek zbog toga. Takođe i ograničenje putnika u unutranjem saobraćaju na međunarodnim vozovima. Dodatan novac, dodatna zavrzlama zarad ničega.
 
Pa nije baš isto. Putnik dolazi, pa dolazi ranije na stanicu. Zadržavanje na punktu po putniku je u proseku 30 sekundi (ako je sve čisto). Kad dođe na granicu, voz mora da stoji barem 20-30 minuta. Plus, ako nekoga ufate u nečemu, nastaje problem.
I ne vidim problem u tome da se stanice modifikuju. Dobije se "aerodromsko" iskustvo, posle sve ide kao po loju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Pa nije baš isto. Putnik dolazi, pa dolazi ranije na stanicu. Zadržavanje na punktu po putniku je u proseku 30 sekundi (ako je sve čisto). Kad dođe na granicu, voz mora da stoji barem 20-30 minuta. Plus, ako nekoga ufate u nečemu, nastaje problem.
I ne vidim problem u tome da se stanice modifikuju. Dobije se "aerodromsko" iskustvo, posle sve ide kao po loju.

Da, ali ako postoji granična kontrola na stanici, mora se utvrditi vreme do koliko pre polaska moraju doći putnici na stanicu (što je verovatno pola sata) inače će ili biti kašnjenja u polasku ili će putnici koji budu na kraju reda propustiti polazak. Druga stvar, umesto da sedneš u voz i policajac dođe do tebe da izvrši kontrolu, ti ćeš da čekaš u redu sa sve kompletnim prtljagom (na aerodromu predaješ veći prtljag, a u voz sve sam unosiš). Zadržavanje po putniku je 30 sekundi u proseku, čekao ti u redu na Prokopu ili sedeo u udobnosti fotelje Cvrc Sokola u Kelebiji. To ne menja ništa. Ako nekoga uhvate u nečemu, ne nastaje problem, već kao i što je uvek bilo, taj se skida sa voza i voz nastavlja dalje. A iskustvo železničke stanice mi je uvek bilo nekako prijatnije, opuštenije nego aerodromsko iskustvo, tako da, neka hvala, naročito jer u 99% Evrope toga nema na železničkim stanicama.
 
U sustini sistem sa većim brojem ulaznih i izlaznih tačaka u sistemu je teže urediti na ovaj način. Veliki je broj osoblja od graničara, carinika, običnih policajaca, infrastrukture. Sve to košta.
Uvođenjem dodatnih promenljivih (kao što su neki polasci do Beča, neki do Niša itd) ovaj sistem postaje neodrživ i nemoguć.
Treba dobro razmisliti o mogućim rešenjima, ali treba imati na umu i dugoročnost takvog rešenja. Džabe mi uvodimo takav sistem ako će za 2 godine biti potrebno da ga menjamo kad budemo produžavali polaske do Beča, Minhena, Praga,... i uvodili noćne vozove.
 
Moj argument je u komforu i u brzini. Čekanje u vozu je neuporedivo manje komforno od mogućnosti da se nešto obavi na stanici.

Nije to aerodrom da možeš da švrljaš po airside zoni nakon pasoške kontrole. Niko ne planira niti će graditi domaće i međunarodne terminale na železničkim stanicama. Eventualno se ogradi jedan peron i to je to. Kad prođeš kontrolu možeš samo da uđeš u voz ili blejiš na peronu na kome nema ništa. Tako je u nekim primerima po svetu. U drugim primerima se kontrola vrši tako što putnici moraju da uđu u voz 30 minuta pre polaska. Vrata se zatvaraju i policija ulazi da vrši kontrolu. Dakle ni jedan ni drugi argument koji si naveo ne stoje.
 
Jedino normalno i prihvatljivo rešenje je da smo postali deo Šengen zone, a pruga bez te stavke nikada neće imati pun potencijal.

Sve ostalo je posledica traćenja godina i godina ni na šta i stalnog izmišljanja nekih nepraktičnih i prelaznih rešenja.
 
Vrh