Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

A šta je ovo EU u tvom postu nego isto političko reklamiranje.
Zahebi politiku ovde.

Kakvo političko reklamiranje je pomenuti EU, ne razumem o čemu pričate zaista. EU je prosto geo tehnička lokacija gde će ovaj voz morati da dobije sve neophodne ateste i dozvole, kako bi uopšte mogao da napusti Srbiju. Ako se to ne desi, voziće do Subotice. Ne znam kakvi su planovi, ali ja bih recimo svaki raspoloživi minut do završetka pruge iskoristio da obezbedim sve te uslove i potrebne dozvole, pre svega imajući u vidu da su kineski vozovi koji su predviđeni za saobraćaj u Austriji, i dan danas na testiranju i kontrolama, i još uvek nisu dobili zeleno svetlo.
 
Pogledajte prilog 196900
Ево управо сам као пример узео Франкфурт-Келн ИЦЕ у Немачкој. Карта у једном правцу за 150км износи 82,60 Евра.
Cena je dinamična, tako da ne vidim poentu ovog primera za cenu? Ja sam se od Essena do Beča vozio za ~80e, isto ICE, dakle vožnja od 9+ sati. Nedavno sam gledao Beč - Berlin i moglo je da se nađe za 50e. Cena je dinamična, zavisi od dana, meseca, vremena polaska, da li je praznik ili ne, itd itd. Uz to se cena još razlikuje od železnice do železnice, odnosno u ovom slučaju da li kupujem kartu preko ÖBB ili DB (ako uzmemo u obzir liniju Beograd Budimpešta, možda bude razlika preko srpske i mađarske železnice).
 
EU je prosto geo tehnička lokacija gde će ovaj voz morati da dobije sve neophodne ateste i dozvole, kako bi uopšte mogao da napusti Srbiju. Ako se to ne desi, voziće do Subotice.

Velim, Češka, najverovatnije. I samo da dodam, ovaj voz će morati da dobije sve neophodne ateste i dozvole kako bi uopšte saobraćao u Srbiji, za početak. Voz je nabavljen sa opremom za Srbiju i Mađarsku i to je to.
 
Њима је 8 вагона довољно за целу државу бре...наша пруга Београд-Суботица кошта колико цела Словеначка железница. Имају 331км двоколосечне пруге...
Негде сам већ рекао да је за нееликтрификоване пруге овај број дизелки који имамо сјајан за такт на 2 сата.
Нпр:
Београд - Вршац 2 дизелке
Београд - Кикинда 4 дизелке
Београд - Зворник 3 дизелке (кад би се смањило стајање у Руми и Шапцу)
Лапово - Краљево 3 дизелке
Краљево - Сталаћ 3 дизелке
Краљево - Рудница 2 дизелке
Зрењанин - Суботица 3 дизелке
НС - Сомбор (преко Богојева) 3 дизелке
Сомбор - Суботица 2 дизелке
Ниш - Зајечар 4 дизелке
Зајечар - Прахово 4 дизелке
Зајечар - Мајданпек 3 дизелке
Што кад све саберемо дође се до броја 36.
 
Београд - Вршац 2 дизелке

Nemoguće sa 2 garniture. To bi značilo 8 minuta za obrt u krajnjim stanicama Vršcu i Zemunu, što je prekratko. Pritom u slučaju najmanjeg kašnjenja čitav red vožnje celog dana se raspada. Za pouzdan red vožnje koji se neće raspasti od najmanjeg kašnjenja ili defekta garniture i u kojem kapacitet u špicu neće biti nedovoljan, potrebno je 3 garniture za takt od 2 sata + 1 rezerva + 1 garnitura za dodatne polaske u špicu ili udupljavanje kapaciteta u špicu, pošto potražnja nije jednaka tokom celog dana. Dakle, dva i po puta više od onoga što si napisao (5 umesto 2). Za ostale relacije koje si napisao nemam vremena da se bavim, ali ako si koristio istu metodologiju kao za Beograd - Vršac, verovatno su isto problematične.
 
Nemoguće sa 2 garniture. To bi značilo 8 minuta za obrt u krajnjim stanicama Vršcu i Zemunu, što je prekratko. Pritom u slučaju najmanjeg kašnjenja čitav red vožnje celog dana se raspada. Za pouzdan red vožnje koji se neće raspasti od najmanjeg kašnjenja ili defekta garniture i u kojem kapacitet u špicu neće biti nedovoljan, potrebno je 3 garniture za takt od 2 sata + 1 rezerva + 1 garnitura za dodatne polaske u špicu ili udupljavanje kapaciteta u špicu, pošto potražnja nije jednaka tokom celog dana. Dakle, dva i po puta više od onoga što si napisao (5 umesto 2). Za ostale relacije koje si napisao nemam vremena da se bavim, ali ako si koristio istu metodologiju kao za Beograd - Vršac, verovatno su isto problematične.
8 минута би био обрт само у Вршцу, у Прокопу би био дужи јер је нека моја замисао била да из Вршца крећу у 5:10, 7:10... а из Београда у 7:20, 9:20...
У екселу сам одрадио како би по станицама било (са временима која стоје на сајту Србвоза):
1714403555077.png
Мада сад видим да је паметније да из Вршца буде на 15-ти минут уместо на 10-ти.
 
8 минута би био обрт само у Вршцу, у Прокопу би био дужи јер је нека моја замисао била да из Вршца крећу у 5:10, 7:10... а из Београда у 7:20, 9:20...
У екселу сам одрадио како би по станицама било (са временима која стоје на сајту Србвоза):

Obrt od samo 8 minuta nije moguć. Bilo šta ispod 30 minuta je rizično i nepouzdano zbog akumuliranja kašnjenja i odražavanja na sve polaske koja ta garnitura treba da odradi do kraja dana. Vozovi iz Vršca od novog reda vožnje produžavaju do Zemuna iz vrlo valjanog razloga, a to je zato što u Prokopu garnitura mora da menja kolosek - tunelska cev iz smera Vršca ide na koloseke 1, 2 i 3 (1 i 2 još nisu izgrađeni), a tunelska cev u smeru Vršca ide sa koloseka 8, 9 i 10, tako da garnitura u Prokopu gubi vreme na promenu koloseka i zaustavlja saobraćaj ka i iz Novog Beograda dok to radi. Pritom su putnici iz Banata dodatno povezani sa Novim Beogradom i Zemunom.

Drugo, ovo što si ti okačio nije dobar način pravljenja taktnog reda vožnje. Pogledaj malo kako je to u zapadnoj Evropi. Takt je u ogledalu, vozovi se u dvosatnom taktu ukrštaju na okrugao sat, a u jednosatnom taktu na okrugli sat i pola sata. Jako bitno za organizaciju saobraćaja, naročito na jednokolosečnim prugama.
 
Da li neko ima, ili može da nabavi slike ovih kineskih vozova iznutra? Čuo sam od osoblja keteringa u vozu da će ono biti i na liniji BG-Budapest i da će oni vršiti ketering i na mađarskog strani, a ne samo na srpskoj.
 
Da li neko ima, ili može da nabavi slike ovih kineskih vozova iznutra? Čuo sam od osoblja keteringa u vozu da će ono biti i na liniji BG-Budapest i da će oni vršiti ketering i na mađarskog strani, a ne samo na srpskoj.
Да ли знаш нешто више о кетерингу? Да ли у првом разреду има правог оброка као у бизнис класи у авиону?!
 
Да ли знаш нешто више о кетерингу? Да ли у првом разреду има правог оброка као у бизнис класи у авиону?!
Za sada nema, jedino što može da se kupi od hrane, a da nisu grickalice, su sendviči za sada i to svi mogu da kupe. Kako će biti kada bude išao za Budimpeštu, ne znam. Kada smo već oko keteringa, što se tiče kafića u Sokolu, već godinu dana im ne radi frižider u jednoj garnituri, a u jednoj već nedelju dana, ako ne i više, ne rade oba aparata za kafu. Kažu da su putnici slali mejlove Srbijavozu u vidu žalbe što ne mogu da kupe kafu. Šef firme koji vrši uslugu keteringa pokušava da ih popravi, ali za sada ništa. I da nisam znao da je garantni rok za KISS-ove bio dve godine. Kažu da je istekao u decembru prošle godine.
 
Ovaj voz (novi Soko) izgleda lepo, ali mi dve stvari upadaju u oči - samo jedna vrata po segmentu i nema uopšte sprat. Da li se zna koji je kapacitet u poređenju sa Stadtler-om koji ipak ima i sprat (mada stepenice troše deo prostora). Nadam se da na NS-BG većinu polazaka ostaje Stadtler ako mu je kapacitet veći, a ovaj da ide na celu trasu linije BG-NS-SU.
 
Ovaj voz (novi Soko) izgleda lepo, ali mi dve stvari upadaju u oči - samo jedna vrata po segmentu i nema uopšte sprat. Da li se zna koji je kapacitet u poređenju sa Stadtler-om koji ipak ima i sprat (mada stepenice troše deo prostora). Nadam se da na NS-BG većinu polazaka ostaje Stadtler ako mu je kapacitet veći, a ovaj da ide na celu trasu linije BG-NS-SU.
Dvospratni KISS200 ima kapacitet 316 sedećih mesta naspram 242 mesta u novim garniturama koje su stigle iz Kine.
 
Misliš da nešto ne valja sa kineskim vozovima ili jednostavno gajiš određeni animozitet prema svemu što dolazi iz Kine?
Da, gajim vrlo određeni animozitet prema raznim zamalo proizvodima, od Sinofarma preko Higera do gMAZa i ostalih pokušaja. Možda bi i ti bio skeptičan da ti koleno završi u zubima svaki put kad probaš da sedneš u kineski bus.

Verujem da Kina ima i poneki vrhunski proizvod, ali isto tako veoma podozrevam u sposobnost i želju konkretnog naručioca da kupi baš te proizvode i da ih prilagodi svojim korisnicima. Znači, duplo golo.

Živi bali pa videli, biću srećan da se razuverim.
 
Vrh