Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ne, to je minorna relacija da bi se angažovala takva garnitura. Idu ovakvi vozovi i to se neće menjati.


510051_tan2023-11-2811232521-5_f.jpg




48158-voz-ruskinja-stanica.jpg
Pruga je elektrifikovana i čim se steknu uslovi saobraćaće EMV
 
Vezano za gore pomenute vozove na relaciji Subotica - Segedin, nema mi preterano smisla da i nakon što u celosti bude puštena u rad elektrifikovana pruga i dalje saobraćaju dizel garniture kada svakako fale za druge linije.

Međutim sa druge strane da li Srbijavoz uopšte ima elektromotorne lokomotive sa vagonima ili takvo neko rešenje? Sa mađarske strane svi polasci iz Segedina na elektrifikovanim prugama idu sa lokomotiva + vagoni kombinacijom.

Nadovezujući se na glasine od strane zaposlenih u MÁVu da će od sledećeg reda vožnje broj polazaka biti povećan na 7-8 dnevno uprkos tome da trenutno od ponedeljka do četvrtka broj putnika ne opravdava baš ni trenutnih 5..., jedini način na koji bi mi taj potez imao smisla je da se pojedini REx polasci iz smera Beograda produžuju do Segedina sa sve promenom smera u Subotici i da se to onda ispinuje sa povezali smo se našim severnim/južnim prijateljima brzom prugom štagod zarad delom i političkih poena ali i napokon bolje povezanosti Beograda i Budimpešte.

Pa makar i "do Segedina" infrastruktura deluje dosta novo da se ispinuje tu nešto.

Iako stvarno ne vidim potrebu za tolikim proširenjem polazaka, jedino da se popuni rupa između 7:37 i 13:37 i isto u povratku između 8:58 i 14:58.
 
Poslednja izmena:
Teško će se steći uslovi i potreba da saobraća veća garnitura, ni za ove manje nema putnika, tako da to nema veze sa elektrifikovanom prugom. Vozovi su skoro prazni svakodnevno.
 
Било како било ово до Суботице је невиђени помак код нас. Биће за пар година тако да ће се људи чудити како на неким другим деоницама није на нивоу ове пруге. Мислим да је приоритет коридор 10 који повезује највеће градове а после ће се ићи на 120-140км брзине и делимичну еликтрификацију по приоритетима.
 
Kada su to završili elektrifikaciju Subotica-Segedin? Meni se čini da nije bilo gotovo kada su pustili Dizel-MV.
 
Mnogo dobro izgledaju novi vozovi, ali mi je fascinantna nesposobnost uniformisanja voznog parka pogotovo sa novim vozovima. Ok Soko je poseban brend sa sopstvenom kolor semom, ok odabrana je i nova sema za ostale vozove, ali zasto kinezi dolaze u potpuno trecoj semi koja je negde izmedju ove dve? Zapravo mi vise deluje kao bolje izvedena verzija seme sa novih Stadlera i ne bih imao nista protiv da su i oni tako bojeni
 
Evropski Fuxing
Na kraju smo ga ipak dobili iak mnogi nisu verovali u to.
Mislim da idemo ka tome da imamo najjaču železničku infrastrukturu u regionu, i baš sam srećan zbog ovih vozova i generalno kako sve to izgleda sada, pogotovo upoređujući sa periodom kada sam bio student. Sećam se tamo negde 2007-2008 išao vozom u NS, 2 sata putuješ, voz smrdljiv i prljav, sačuvaj Bože sve, ali išao sam tako jer mi je bilo najjeftinije.
Pruga je elektrifikovana i čim se steknu uslovi saobraćaće EMV
Da li se zna možda da li će Mađari sa njihove strane pustiti onaj tramtrain koji je najavljen za Segedin-Subotica.

I da li neko zna koje su Mađarske garniture koje će saobraćati na BG-Budimpešta?

Moje laičko mišljenje je da će ova relacija znatno ubrzati uključivanje Srbije u šengen jer realno sa Šengenom će dobiti puni smisao, voz neće gubiti vreme na granici i sve će se odvijati znatno brže. EU kao EU je za mene nebitna stvar, ali šengen mi je bitan.

Pored toga očekujem i da će se BG ovom prugom vrlo brzo spojiti direktnom linijom sa Bečom pa možda čak i Minhenom, imajući u vidu koliko ima naših gastosa i drugog sveta koji gravitira ka tamo.

Zamišljam već sliku u glavi, Muenchen banhof i naš Soko pored njemačkog ICE-a.
 
Mislim da idemo ka tome da imamo najjaču železničku infrastrukturu u regionu, i baš sam srećan zbog ovih vozova i generalno kako sve to izgleda sada, pogotovo upoređujući sa periodom kada sam bio student. Sećam se tamo negde 2007-2008 išao vozom u NS, 2 sata putuješ, voz smrdljiv i prljav, sačuvaj Bože sve, ali išao sam tako jer mi je bilo najjeftinije.

Da li se zna možda da li će Mađari sa njihove strane pustiti onaj tramtrain koji je najavljen za Segedin-Subotica.

I da li neko zna koje su Mađarske garniture koje će saobraćati na BG-Budimpešta?

Moje laičko mišljenje je da će ova relacija znatno ubrzati uključivanje Srbije u šengen jer realno sa Šengenom će dobiti puni smisao, voz neće gubiti vreme na granici i sve će se odvijati znatno brže. EU kao EU je za mene nebitna stvar, ali šengen mi je bitan.

Pored toga očekujem i da će se BG ovom prugom vrlo brzo spojiti direktnom linijom sa Bečom pa možda čak i Minhenom, imajući u vidu koliko ima naših gastosa i drugog sveta koji gravitira ka tamo.

Zamišljam već sliku u glavi, Muenchen banhof i naš Soko pored njemačkog ICE-a.
Srbija nece uci u Sengen, bar jos 25 godina.
 
Ја бих, да сам при власти, почео већ да размишљам како да наше гастарбајтере дестимулишем за одлазак тј да стимулишем поратак. Толике инвеситиције, а нама више од милион радно способних суграђана ван земље. Сигурно неће македонци и албанци да нам реше питање радне снаге. А увожење радне снаге из далеких земаља са овако слабом миграционом политиком мора да престане.

У том смислу, масовни повратак ће повући за себе умањење потребе за гастоским линијама, иако може да стимулише раст пословних путовања. Можда и неће бити потебно за возање даље од Будимпеште, евентуално мешани вагони са локомотивском вучом.
 
Srbija nece uci u Sengen, bar jos 25 godina.
Ne kažem da je ulazak u šengen nužna stvar, ali da će ovaj projekat to pogurati, poguraće. Pa i ako bude za 25 godina, budi ubeđen da bi bez ovakvih infrastrukturnih projekata taj vremenski opseg bio još duži.
 
Како би овде на чело испод Сокола лего један назив "Србија воз а.д.", просто ми није то то без тога.
 
Definitivno veliki dan za sve nas koji smo sanjali ovakve vozove na našim prugama. Još uvek ne mogu da verujem da će ovaj voz saobraćati u Srbiji i da ću moći svaki dan da ga vidim sa terase.

Srećan sam kao malo dete :) a verujem i da mnogi ljubitelji železnice 80 i neko i 90 i neko godište takođe osećaju isto, što je, parafraziraću Lepog Bakića, "u inat svima i uprkos svemu" urađeno sve da se brza pruga izgradi i da ovakvi vozovi postanu naša sadašnjost!

Jedva čekam trenutak da ga vidim uživo.
 
Onda bi koštao 20 miliona po garnituri umesto sadašnjih 10 ali se slažem sa tobom.
 
Vrh