Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

to je bas mnogo
~20 relativno novih vozova nisu u voznom stanju
kako zapravo izgleda održavanje voznih sredstava?
ako oni periodicno obnavljaju saradnju sa tom jednom firmom i ako važi ovo iz članka
Kako se može videti u tehničkoj dokumentaciji, pružalac usuge za održavanje DMV 711 biće zadužen, između ostalog za dijagnostiku, popravku, tehničku podršku i konsultatske usluge. Biće zadužen i za pomoć u tekućem i redovnom održavanju, u dostavi tehničke dokumentacije, u pripremi i koordinaciji operativnim i periodičnim planovima za popravke i održavanje.
tj ako su zaduženi za tekuće/redovno održavanje i ako važi jos i
Kako se precizira, uslugu će u kontinuitetu pružati najmanje tri inženjera specijalista u periodu od 12 kalendarskih meseci, a usluga će se pruža 8 sati dnevno radnim danima.
kako smo došli do situacije da je toliko vozova dospelo do tog stanja?
 
Лоше одржавање по депоима.
Lapovo depo ce da ukinu u skorije vreme tako se prica, tako da ce stadleri verovatno na prugu gde ima struje sigurno , pojavice se visak u svakom slucaju sa 18 novih komada plus onaj sto je u ripnju strado ide u madjarsku na remont.
Lose odrzavenje u odredjenim depoima...
80% ispravnih garnitura je u vojvodini sto odrzava Sombor, Zrenjanin, Vrsac...
Odredjene garniture sa severa imaju preko milion kilometara...
 
мислим да имају довољно добар рок трајања. не би то тек тако продавали
 
Lapovo depo ce da ukinu u skorije vreme tako se prica, tako da ce stadleri verovatno na prugu gde ima struje sigurno , pojavice se visak u svakom slucaju sa 18 novih komada plus onaj sto je u ripnju strado ide u madjarsku na remont.
Lose odrzavenje u odredjenim depoima...
80% ispravnih garnitura je u vojvodini sto odrzava Sombor, Zrenjanin, Vrsac...
Odredjene garniture sa severa imaju preko milion kilometara...

NIsu određeni depoi, već samo to usrano Lapovo, Nišlije su tu nastradale direktno od njih dok je bila Zaječarska pruga zatvorena.
A o Zrenjaninu se da svašta pisati, u 011/012 su ulupane bile ozbiljne pare da se sredi, kompletirana u Zaječaru, a u Zrenjaninu je odvučena da se ugradi motor, ovi ugradili i spustili je dole.
A kada im se vratila 2 godine kasnije, odmah je isključili za delove, gde je tu zdrav razum??
U Zaječaru je godinu dana 075/076 radila normalno na najtežoj pruzi u Srbiji, dođe u Lapovo nakon 2 nedelje zakuca na Lapovo-Kraljevo, neandertalci.

To za ukodanje Lapova se priča zbog budućeg depoa u Popovcu, daj bože, ali neverujem, isto važi i za Zaječar, ali to je nerealno za organizovati, a da se ne ugrozi bezbednost saobraćaja, jer pregledi se ne mogu tako jednostavno organizivati.
Uostalom videli smo sve kako je u Nišu funkcionisalo nakon podele preduzeća kada su izgubili depo za održavanje za 711.
Pritom Lapovo trenutno bije dobre pare za održavanje lokomotiva pojedinih privatnih operatera, teško da će se cicija Bulajić odreći profita.

A i pored rak rane Lapovo, u ravnoj Vojvodini nema radijusa krivina od 200 metara, uspone od 20 promila, što onako dodatno otežava eksploaticiju bilo kog vučnog vozila.
Teška priča..
 
ислим да имају довољно добар рок трајања. не би то тек тако продавали

Па нешто се и не продају, гледам само нека немашка предузећа наручила, а знамо какве подстицаје дају за типа екологију. То је релативно нов продукт на сајту још нису скинуили натпис прототип. Нема ни 10 година експлоатације.

Ево Тесла се продаје у Москви за мање од 20 хиљада долара полован никоме не треба.
 
Čitao sam o nekom novim hibridnom sistemu, gde su motori DC 750V, a napajanje ide 25kV kad je ispod KM a gde nije sa kombinacojom dizel agregata koji je manje snage od zbira snaga motora i ostalih potrošača i neke male specijalne baterije (više nekog kondenzatora) koja se puni prevashodbo rekuperacijom. Te baterije su navodno mnogo jeftinije i trajnije, ali imaju struje bukvalno za jedno ili 2 ubrzavanja.
Tako se dodaje snaga za ubrzavanja, verovatno se kreće od pretpostavke da su dizel pruge za manje brzine od električnih.
Ako nađem link staviću.
 
Poželite im sreću, trebaće im..🤓

Screenshot_20240409_120445_Chrome.jpg
 
Dođe na beogradski građevinski forum da pita za Niš-Bar? Zanimljivo.
 
Jel zna neko zasto nema voza Nis-Bar vec petnaestak godina?
Нема таквог воза због општег распада железнице у том периоду. Спали смо са неких 8 на само један воз за Бар преко целе године и два у сезони, пруга Краљево - Сталаћ је у распаду, на барској су брзине значајно редуковане, вагоне готово и да уопште немамо наспрам раније количине, сав међународни саобраћај смо уништили и то је отприлике то. Железница се данас своди на неколико релација где још увек некако функционише (БГ - Вршац, БГ - Сремска Митровица) и на деонице које су у скорије време обновљене (БГ - Ваљево, БГ - Нови Сад). Све остало се једва држи у животу, и то је већином локални саобраћај као нпр. у деловима источне Србије или НС - Богојево - Сомбор.

Да ли постоје шансе да се такав воз опет уведе? Наравно. Само што би се то могло највероватније десити тек након што се заврши реконструкција барске пруге, пруге Краљево - Сталаћ и пруге Сталаћ - Ниш. Све те три реконструкције су у плану и различитим фазама пројектовања и тражења финансирања. Међутим, док се све то заврши начекаћемо се доста година, тешко да ће то бити готово у овој деценији.

У закључку укинуто је јер смо уништили железницу, а могло би бити опет уведено кад је поново изградимо.
 
Taj voz je nastradao kada su ga prebacili da saobraća kao dnevni, stizao je vrlo kasno u Bar oko 12 noću i naravno vrlo brzo biva ukinut, jer niko nije hteo da gubi ceo dan u putovanju.

Mada zanimljivo da je dosta dugo ima kola iz Zaječara, tipa do 2006. godine, znam da su Šveđanke već bile tu..
 
E, pa, dobro došao na forum, za ovakvo banjavanje prvo sledi...

Нема таквог воза због општег распада железнице у том периоду. Спали смо са неких 8 на само један воз за Бар преко целе године и два у сезони, пруга Краљево - Сталаћ је у распаду, на барској су брзине значајно редуковане, вагоне готово и да уопште немамо наспрам раније количине, сав међународни саобраћај смо уништили и то је отприлике то. Железница се данас своди на неколико релација где још увек некако функционише (БГ - Вршац, БГ - Сремска Митровица) и на деонице које су у скорије време обновљене (БГ - Ваљево, БГ - Нови Сад). Све остало се једва држи у животу, и то је већином локални саобраћај као нпр. у деловима источне Србије или НС - Богојево - Сомбор.

Да ли постоје шансе да се такав воз опет уведе? Наравно. Само што би се то могло највероватније десити тек након што се заврши реконструкција барске пруге, пруге Краљево - Сталаћ и пруге Сталаћ - Ниш. Све те три реконструкције су у плану и различитим фазама пројектовања и тражења финансирања. Међутим, док се све то заврши начекаћемо се доста година, тешко да ће то бити готово у овој деценији.

У закључку укинуто је јер смо уништили железницу, а могло би бити опет уведено кад је поново изградимо.
Hvala najlepse .
 
Između Zaječara i Trnavca je povećana brzina sa 40 na 65 km/h (wauu kakav dibidus napredak), no neko uporno odbija da promeni i vozno vreme tako da sada imate pauzicu od 6-7 minuta već u Vražogrncu.
Slepci.

Inače, od novog RV-a voz Zaječar-Bor putuje 1h 18 min (čitavih 35 km), a do Rgotine čak 30 minuta.
Primera radi ja bajsom stignem do Rgotine za 45 minuta.
Vala dugo ne idoh gore pa se sve neprijatno iznenađujem.
 
Vrh