Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Jel moguce kupiti kartu u vozu? Cesto dok cekam BG Voz naidje neki stadler koji bi mi odgovarao, al me uvek mrzi da otvaram browser pa ipak propustim. Jel imaju neki kondukteri sa pos terminalom da se setkaju, kako to funkcionise?
Имају терминале, али не ПОС терминале. Колико видим, сви плаћају у кешу, не може картицом.
 
Ovo radovi još nisu zvanično završeni pa je Vmax 20 km/h?
 
Jel može u Sokolu karta da se kupi? Večeras u NS kažu na blagajni da nema mesta u naredna dva polaska za BG, a nisam hteo da čekam 3 sata pa na kraju odoh autobusom.
 
Prema rečima mašinovođa iz Vojvodine, danas je poslednja Makosa (DMV 712/714-205) koja je bila u aktivnom saobraćaju upućena za Beograd, gde će biti rekonstruisana i stavljena u muzej. Time je ova serija dizel motornih garnitura i zvanično završila karijeru na našim prugama.
Šta je sa ostalim garniturama? Odavno su van upotrebe? Vozio sam se tom garniturom između Novog Sada i Sombora 'davne' 2015/16. godine 🤣. Zaista jedna od udobnijih na našim prugama.
Ako se ne varam, vozila je i na relaciji Sombor-Kula-Vrbas, a imamo ukupno 4.
25.09.13_Vrbas_712.207_(10101031366).jpg
 
Šta je sa ostalim garniturama? Odavno su van upotrebe? Vozio sam se tom garniturom između Novog Sada i Sombora 'davne' 2015/16. godine 🤣. Zaista jedna od udobnijih na našim prugama.
Ako se ne varam, vozila je i na relaciji Sombor-Kula-Vrbas, a imamo ukupno 4.
Pogledajte prilog 191294
Makosom se nikada nisam vozio, ali sam pre 4 godine jednu uslikao na stanici Crvenka. Najverovatnije je samo vanredno menjala neki pokvareni DMU 711, i onako od oka mi se čini da nije išla brže od 20 km/h, što je daleko ispod proseka čak i za prilično zapuštenu prugu Vrbas-Sombor.
PB120036.JPG
 
Makosom se nikada nisam vozio, ali sam pre 4 godine jednu uslikao na stanici Crvenka. Najverovatnije je samo vanredno menjala neki pokvareni DMU 711, i onako od oka mi se čini da nije išla brže od 20 km/h, što je daleko ispod proseka čak i za prilično zapuštenu prugu Vrbas-Sombor.
Pogledajte prilog 191296
Ако не грешим 1980. из Шпаније је за ЈЖ стигло 10 гарнитура и лиценца па је у фабрици Ђуро Ђаковић током осамдесетих направљено још двадесетак.
Хрвату су касније радили модернизацију својих гарнитура, не знам да ли код њих још возе.
Хирдаулични преносник, максимална брзина 120 и 144 места за седење.
 
Исто тако и данас треба радити. Наручимо Талго, Каф, а остатак лиценцу.
И од Руса 711 такође. Ионако су све критичне компоненте - немачке.
 
Ako se sećate one davne epizode o vozu Zaječar-Negotin, nađoh je celu, pa ako ste zainteresovani da upoznate više prugu i kraj u kojem sam odrastao eto..


P.S. Klik na "watch on youtube"
 
Za sada 412 019/020 uspeva da odoleva napadima, na nekoliko mesta su skinuti grafiti, valjda će tako biti i sa ovom.

TPS Zemun je i pored svega ostao slaba tačka, obezbeđenje je krajnje mlitavo, kažeš im da si ljubitelj železnice i puste te unutra, na tu foru i ovi upadaju.
 
Ако не грешим 1980. из Шпаније је за ЈЖ стигло 10 гарнитура и лиценца па је у фабрици Ђуро Ђаковић током осамдесетих направљено још двадесетак.
Хрвату су касније радили модернизацију својих гарнитура, не знам да ли код њих још возе.
Хирдаулични преносник, максимална брзина 120 и 144 места за седење.
Возе у ХР.
 
Воле да им се жврљотине возају.
Posebna vrsta kretena za koje ceo zivot nemam drugaciji opis, uglavnom "neshvaceni" propaliteti. Znam dvojicu koji su sarali cak i kad se celo drustvo bunilo, na kraju se jedan predozirao a drugi i dalje zivi sa roditeljima cini mi se. Skupi se grupa takvih kretena i unistava sve zivo, kad nemas nista drugo u zivotu unistavaj i leci komplekse na imovini.
I na kraju opet drzava tj mi gubimo pare, jer
1. Mora da se prefarba
2. mora da se skine grafit
3. Potencijalno moramo da platimo zatvor za debila.
 
Po ugovoru koji je Srbijavoz potpisao sa firmom za čišćenje grafita, sa svake novoremontovane garniture ili novoremontovanog vagona grafiti se skidaju u potpunosti. Problem je u kvalitetu farbe i načinu farbanja garniture uopšteno. Na 412/416-019/020 sam na mestima gde je skinut grafit video da se boja oljuštila i da je ostala samo osnovna boja. Ne znam kako u Šinvozu i Želvozu farbaju te garniture, ali na skoro svim garniturama koje su poslednjih godina remontovane, vidim da je kvalitet farbanja opao. Kao da su ih na nekim mestima džogerom mazali.
 
Vrh