Famozna osmica, sklopljena jedva u Bjelovaru kada je pukla ljubav, pisao sam o tome već.
Nebitno to sada, mene više užasava što se na snimku jasno vidi da DMV kreće sa jednim motorom koji je već preopterećen, de facto smrtna presuda na pruzi Zaječar-Niš za jednu 710.
Samo da bi izašao iz stanice nabio je garantovano već 90 °C.
Što znači da u Matejevac pred podugačak uspon sa 15 promila mora dobra priprema.
Odnosno da oboriš u stanici temperaturu na normalne vrednosti i pojačaš grejanje na maksimum, kada se to uradi pun gas preko stanice i još nekih 300 metara van staničnog područja.
Tu do početka uspona će već nabiti otprilike 77 km/h, što je preko ograničenja (ali ne brigajte merna kola su testirala prugu i sa 80).
Onda spustiš gas na 4. poziciju i do Jasenovika ćeš i totalno da ga otpustiš.
A do Jasenovika žurka, brzina ti konstantno pada, temperatura motora konstantno raste, ako si do Gornje Vrežine zadržao bar 50 km/h stižeš lagano do vrha, do Jasenovika će brzina opasti na između 30-40 km/h.
A u Jasenoviku hlađenje ponovo, i priprema za kraći ali teži uspon do Grbavča, najgore što može da se desi jeste da pukne crevo za vodu od pritiska ili nemara majstora, i onda mora ručno da se ubacuje voda i u većini slučajeva svi putnici moraju da doniraju vodu, jer ćeš je konstantno gubiti do Zaječara. Deca u Africi na aparatima.
Ovo je normalna procedura leti kada su u funkciji oba motora.
Ovi sa snimka su u Svrljigu kasnili barem 20-30 minuta iako je vreme bilo na njihovoj strani (ne toliko toplo), ali da je leto morali bi da pišu defekt, ne može se popeti sa jednim motorom, havarija bi bila. Leti je teško i sa 2 motora.
Eto, ja iako nisam mašinovođa naučio sam celu proceduru, mada znam i kada se ista i zloupotrebljava što me dodatno živcira.
Dugoročno rešenje za ovaj problem jeste da se pruga spusti iz Gramade preko Malče do Gornje Vrežine gde bi se spajala sa budućom obilaznicom, time bi se eliminisao dobar deo brdovitog terena, a i stizalo bi se malo brže.
Samo to toga treba neko da se seti.