Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Већ неко време не функционише опција станичног реда вожње на сајту https://w3.srbvoz.rs/redvoznje . Колико сам видео, за било коју унету станицу у држави (сем за оне на прузи према Сомбору) приказује се грешка, међутим, иронично, сасвим лепо функционише ако се унесе Сегедин, Реске и сл.
 
Већ неко време не функционише опција станичног реда вожње на сајту https://w3.srbvoz.rs/redvoznje . Колико сам видео, за било коју унету станицу у држави (сем за оне на прузи према Сомбору) приказује се грешка, међутим, иронично, сасвим лепо функционише ако се унесе Сегедин, Реске и сл.
Сличан проблем има и сајту mapper.zeljeznice.net, приказује само возове на прузи Нови Сад - Сомбор - Суботица.
 
Famozna osmica, sklopljena jedva u Bjelovaru kada je pukla ljubav, pisao sam o tome već.

Nebitno to sada, mene više užasava što se na snimku jasno vidi da DMV kreće sa jednim motorom koji je već preopterećen, de facto smrtna presuda na pruzi Zaječar-Niš za jednu 710.
Samo da bi izašao iz stanice nabio je garantovano već 90 °C.
Što znači da u Matejevac pred podugačak uspon sa 15 promila mora dobra priprema.
Odnosno da oboriš u stanici temperaturu na normalne vrednosti i pojačaš grejanje na maksimum, kada se to uradi pun gas preko stanice i još nekih 300 metara van staničnog područja.
Tu do početka uspona će već nabiti otprilike 77 km/h, što je preko ograničenja (ali ne brigajte merna kola su testirala prugu i sa 80).
Onda spustiš gas na 4. poziciju i do Jasenovika ćeš i totalno da ga otpustiš.
A do Jasenovika žurka, brzina ti konstantno pada, temperatura motora konstantno raste, ako si do Gornje Vrežine zadržao bar 50 km/h stižeš lagano do vrha, do Jasenovika će brzina opasti na između 30-40 km/h.

A u Jasenoviku hlađenje ponovo, i priprema za kraći ali teži uspon do Grbavča, najgore što može da se desi jeste da pukne crevo za vodu od pritiska ili nemara majstora, i onda mora ručno da se ubacuje voda i u većini slučajeva svi putnici moraju da doniraju vodu, jer ćeš je konstantno gubiti do Zaječara. Deca u Africi na aparatima.
Ovo je normalna procedura leti kada su u funkciji oba motora.

Ovi sa snimka su u Svrljigu kasnili barem 20-30 minuta iako je vreme bilo na njihovoj strani (ne toliko toplo), ali da je leto morali bi da pišu defekt, ne može se popeti sa jednim motorom, havarija bi bila. Leti je teško i sa 2 motora.

Eto, ja iako nisam mašinovođa naučio sam celu proceduru, mada znam i kada se ista i zloupotrebljava što me dodatno živcira.

Dugoročno rešenje za ovaj problem jeste da se pruga spusti iz Gramade preko Malče do Gornje Vrežine gde bi se spajala sa budućom obilaznicom, time bi se eliminisao dobar deo brdovitog terena, a i stizalo bi se malo brže.
Samo to toga treba neko da se seti.
 
А додатно хлађење, други контур то ништа?
 
A u Jasenoviku hlađenje ponovo, i priprema za kraći ali teži uspon do Grbavča, najgore što može da se desi jeste da pukne crevo za vodu od pritiska ili nemara majstora, i onda mora ručno da se ubacuje voda i u većini slučajeva svi putnici moraju da doniraju vodu, jer ćeš je konstantno gubiti do Zaječara. Deca u Africi na aparatima.
Ovo je normalna procedura leti kada su u funkciji oba motora.

Ovi sa snimka su u Svrljigu kasnili barem 20-30 minuta iako je vreme bilo na njihovoj strani (ne toliko toplo), ali da je leto morali bi da pišu defekt, ne može se popeti sa jednim motorom, havarija bi bila. Leti je teško i sa 2 motora.
Sad se setih,pisali smo vec,ispada kao da je pravljen samo za nizbrdo ili ga ubi neodrzavanje?
 
Održavanje i nije baš na nivou u Zaječaru, ali kada pogledamo i druge ZOVS-ove u Srbiji onda i ne ispadnu loši.

U prvoj godini nakon remonta prokuvavanja su se dešavala na 710 između Zaječara i Majdanpeka (isto teškoj pruzi) tako da i oni definitivno nisu najpogodniji za ove krajeve.

Na delu Svrljig-Matejevac sva vozna sredstava su defektirala, prokuvala i gorela što govori da je nešto i do pruge, pogotovo u delu Jasenovik-Matejevac.
Zato i zastupam ideju da se ona provuče preko Malče i Vrežine na buduću obilaznicu, radi se o 6-7 km pruge, mogu se iskoristiti pragovi i sa sadašnje pruge.
Em štedimo vreme em resurse, al niko ne misli na to.

А додатно хлађење, други контур то ништа?

S obzirom da se sada remont plaća 500,000 evra, to bi već i trebalo da se uradi.
Ali svi ćute, niko da prijavi/predloži i eto, železničari su često sami sebi dželati.
 
Разрадити тако детаљни алгоритам са залетањем, хлађењем, грејањем салона у летњим месецима и игри нерава при свакодневном понављању процедуре је теже него да се седне и размисли шта са хлађењем да се ради.
 
Већ неко време не функционише опција станичног реда вожње на сајту https://w3.srbvoz.rs/redvoznje . Колико сам видео, за било коју унету станицу у држави (сем за оне на прузи према Сомбору) приказује се грешка, међутим, иронично, сасвим лепо функционише ако се унесе Сегедин, Реске и сл.
Од сајта на коме можеш унети 31.31.3001 као датум ни не очекујем ишта више
 
Mislim da je neko ranije pominjao, ali evo sada i zvanično.
Raspisan je tender za opravku EMV 413/417-033/034, a ponude su otvorene 02.02. Trenutno je u toku proces pregleda i ocene ponuda. Procenjena vrednost nabavke je 80.000.000 dinara.
Radi se o garnituri koja je u avgustu 2018. imala nalet na lokomotivu 661 kod Ripnja. Sve ove godine je stajala u Zemunu i služila kao izvor delova.
 
Јел има негде да се нађе прошлогодишњи ред вожње?
 
Viber poruka druga:
"
Tolko od web platforme za kupovinu karata za voz. Skine ti lovu i kao sve je ok, i ne dobijes kartu na mail niti kada pristupis licnom profilu nemozes da je skones naknadno.
Zvao sam call centar kazu napisite mail za povrtat sredstava!?!? Znamo za problem. Nista jedini…
Koji banditi, bas sam se iznervirao
"

Edit:
Javlja da je sad stigla
"
Hm. Evo sad stiglo. A sta bi bilo da sam kupio kartu 10min pred put kao sto uzimam inace.
Gov**ri su to. Kao i drzava
"
 
Upravo se vozim Sokolom do NS. Voz se mnogo trese.
Ja sam to stalno govorio, pogotovo između Stare Pazove i Karlovaca Vinogradi, ali niko ne sluša... Kod Beške kao da prođe preko nečega, ne verujem da je baliza, baš se oseti. Jedino se u tunelu smanjilo treskanje, ali ga još uvek ima.
 
Viber poruka druga:
"
Tolko od web platforme za kupovinu karata za voz. Skine ti lovu i kao sve je ok, i ne dobijes kartu na mail niti kada pristupis licnom profilu nemozes da je skones naknadno.
Zvao sam call centar kazu napisite mail za povrtat sredstava!?!? Znamo za problem. Nista jedini…
Koji banditi, bas sam se iznervirao
"

Edit:
Javlja da je sad stigla
"
Hm. Evo sad stiglo. A sta bi bilo da sam kupio kartu 10min pred put kao sto uzimam inace.
Gov**ri su to. Kao i drzava
"
Ово је честа ствар у свим апликацијама које користе интернет (two generals problem) и временом се увек разреши. У принципу треба да се пошаље порука и да се прими потврда да је порука послата, а то некада не успе због неких проблема у мрежи па се поновним слањима и то разреши.
Ткд то, за разлику од тога што нису могли да ставе оба писма у употребу, можда и није до њих.
 
Viber poruka druga:
"
Tolko od web platforme za kupovinu karata za voz. Skine ti lovu i kao sve je ok, i ne dobijes kartu na mail niti kada pristupis licnom profilu nemozes da je skones naknadno.
Zvao sam call centar kazu napisite mail za povrtat sredstava!?!? Znamo za problem. Nista jedini…
Koji banditi, bas sam se iznervirao
"

Edit:
Javlja da je sad stigla
"
Hm. Evo sad stiglo. A sta bi bilo da sam kupio kartu 10min pred put kao sto uzimam inace.
Gov**ri su to. Kao i drzava
"
Мени се прошле или претпрошле године десило да сам купио карту 15-20 минута пре воза и није стигла па сам купио нову која ја одмах стигла. Она прва карта је стигла после 5-6 сати. Написао мејл Контроли прихода Србијавоза и вратили ми паре на рачун после 2-3 дана. Куповао сам карту преко апликације више од 200 пута и једанпут се заломило да апликација погреши. Нема потребе за драмом, све се реши.
Неколико дана пре тога ми банка грешком скине неколико пута неку накнаду. Чекао сам их више од две недеље да ми врате паре. Испало да је државна фирма (Србијавоз) много ажурнија од приватне банке, а износ који је требало да ми врати Србијавоз је био нешто већи.
 
Ja sam to stalno govorio, pogotovo između Stare Pazove i Karlovaca Vinogradi, ali niko ne sluša... Kod Beške kao da prođe preko nečega, ne verujem da je baliza, baš se oseti. Jedino se u tunelu smanjilo treskanje, ali ga još uvek ima.
Treba uraditi regulaciju pruge. Pruga 200 km/h zahteva redovno održavanje. Da su teretni vozovi vozili (ovo ne znam), još češće. Teretni voz na pruzi, to je kao traktor koji ore. Ali ako je napravljena greška (nepravilno postavljen tampon i gornji deo), uskoro će imati još veće probleme.
 
Treba uraditi regulaciju pruge. Pruga 200 km/h zahteva redovno održavanje. Da su teretni vozovi vozili (ovo ne znam), još češće. Teretni voz na pruzi, to je kao traktor koji ore. Ali ako je napravljena greška (nepravilno postavljen tampon i gornji deo), uskoro će imati još veće probleme.
Pa bila je skoro bruslica. Neko je postavio sliku nje kada je bila u Karlovcima.
 
Treba uraditi regulaciju pruge. Pruga 200 km/h zahteva redovno održavanje. Da su teretni vozovi vozili (ovo ne znam), još češće. Teretni voz na pruzi, to je kao traktor koji ore. Ali ako je napravljena greška (nepravilno postavljen tampon i gornji deo), uskoro će imati još veće probleme.
Kombinovana pruga je najveće sranje sa stanovišta održavanja. Imaš brže propadanje pruge usled teretnog saobraćaja, a moraš da održavaš u tolerancijama za brzinu od 200 km/h.
 
Čekam i treću verziju logotipa lol

Screenshot_20240209_205636_Facebook.jpg

Screenshot_20240209_205929_Facebook.jpg
 
Vrh