Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Vrlo verovatno da će međunarodni saobraćaj krenuti tek 2026/2027, u principu ono šo je sigurno jeste da će saobraćaj Subotica-Beograd krenuti značajnije ranije od Bud-Bg.
To se može naslutiti i isporuke Kineskih vozova i njihovih rokova.

Mada mi smrdi da će tu međunarodnu liniju otvoriti baš pred EXPO, ali opet ne bih izvodio nikakve zaključke pre vremena.
Ima tu dosta posla i kada se izgradi pruga, tu će biti minimalno godinu dana testiranja novih EMV-a i uopšteno relacije, videćemo već.
 
Rok za infrastrukturne radove, ja pišem za pokretanje međunarodnog putničkog saobraćaja.
Mada već kada smo kod infrastrukture, deluje mi da će Mađari imati kašnjenja.
 
Rok za infrastrukturne radove, ja pišem za pokretanje međunarodnog putničkog saobraćaja.
Mada već kada smo kod infrastrukture, deluje mi da će Mađari imati kašnjenja.

Njihov rok je svega 6 meseci dalji od našeg. Zašto bi se čekalo još 18 meseci za puštanje saobraćaja, pod uslovom da se uradi sve u roku?

Na osnovu čega zaključuješ da će Mađari imati kašnjenje?
 
Zato što nije to tek tako da pustiš voz između dve zemlje.
Taj Kinez mora prvo da se proizvede i kada se utvrdi da je sve u redu transportovaće se ovde.
Onda se testovi odvijaju na teritoriji Srbije (praktično sve kao i sada sa ovim Flirtom) i kada se to završi EMV se prebacuje u HU gde će vršiti kompatibilnost i sa njihovom infrastrukturom. I kada se to završi nije kraj, jer onda kreću "trial runes" između Srbije i Mađarske koji će se odvijati barem nekoliko meseci.
Testiranje novog ICNG-a između Holandije i Belgije traju već 4 godine, naravno da neće kod nas toliko sve trajati, jer ne očekujem probleme, ali opet radi se o ozbiljnim stvarima.
Pritom da bi se pokrenulo u puni saobraćaj potrebno je svih 5 EMV raspoloživo, to se neće desiti pre 2026.
A eto tu imamo one testove da bi se EMV upisao u Evropski registar, znači poligoni i ostala čuda.

Mađarska je imala nekoliko problema pre početka i početkom izgradnje, vrlo verovatno da će se to odraziti i na krajnje rokove, a eto imali smo prilike da vidimo kako su radili između Horgoša i Segedina.
U segmentu gradnje mi smo dosta ozbiljniji od njih.

Opipljive su ove teme, a pre svega rokovi, tako da ne bih dalje.
 
Zato što nije to tek tako da pustiš voz između dve zemlje.
Taj Kinez mora prvo da se proizvede i kada se utvrdi da je sve u redu transportovaće se ovde.
Onda se testovi odvijaju na teritoriji Srbije (praktično sve kao i sada sa ovim Flirtom) i kada se to završi EMV se prebacuje u HU gde će vršiti kompatibilnost i sa njihovom infrastrukturom. I kada se to završi nije kraj, jer onda kreću "trial runes" između Srbije i Mađarske koji će se odvijati barem nekoliko meseci.
Testiranje novog ICNG-a između Holandije i Belgije traju već 4 godine, naravno da neće kod nas toliko sve trajati, jer ne očekujem probleme, ali opet radi se o ozbiljnim stvarima.
Pritom da bi se pokrenulo u puni saobraćaj potrebno je svih 5 EMV raspoloživo, to se neće desiti pre 2026.

Мађари имају возна средства за 200 км/ч која могу сутра да пошаљу ако је пруга спремна. Са минимумом тестирања, с обзиром да су у питању Тауруси и путнички вагони који су већ трчали нашим пругама. Такође, с обзиром да Мађари готово увек инсистирају на реципроцитету, односно на пребијању километра, сумњам да ће само српски/кинески ЕМВ ићи за Будимпешту, а да супротно за Београд неће ићи нека мађарска возна средства. То се Мађарима никако финансијски не исплати. Такође, српски ЕМВ готово сигурно неће ићи за Беч. Ту је највероватнији управо продужетак мађарских Еуросити гарнитура Беч - Будимпешта за Београд.
 
Šta se dešava u okolini Subotice, opet nešto izletelo? Subotica - Segedin ni nema za ove večernje polaske ikakve info na srpskom sajtu samo na mađarskom...

7300 Subotica - Segedin: 06:03 Ne saobraća.
7302 Subotica - Segedin: 07:37 Palić - Segedin
7304 Subotica - Segedin: 13:37 Ne saobraća.
7306 Subotica - Segedin: 16:37 Palić - Segedin
7308 Subotica - Segedin: 19:37 Roszke - Segedin

7301 Segedin - Subotica: 05:19 Segedin - Palić
7303 Segedin - Subotica: 08:58 Ne saobraća.
7305 Segedin - Subotica: 14:58 Segedin - Palić
7307 Segedin - Subotica: 17:58 Segedin - Roszke
7309 Segedin - Subotica: 21:43 Segedin - Roszke

Sad su malopre objavili za Sentu da se otkazuje polazak u 17:00, bogami mogli bi to brže od pola sata pre polazaka...
 
Ne znam šta se desilo, al otišla mu cela šajba.

IMG-0df4946f8d3a2b5ca98a3240547767e2-V.jpg
 
Samo da javim da je testni ciklus od strane proizvođača završen uspešno na novim Flirtovima.
Juče je testiran GPRS sa još nekim sitnicama, testovi koji se tiču Altpro-a su završeni još preključe.
Tako da se uskoro očekuje primopredaja prevozniku koji će nastaviti sa svojim internim testiranjima, pod uslovom da je i Stadler završio sve što je hteo.
Ja, nažalost, nisam imao vremena za neko detaljno fotkanje, tako da ostaje za neki drugi put (tužan smajli sa dosta suza).
 
Na tenderu za remont jedne DMV 710 pobedio je smederevski Želvoz kao jedini ponuđač. Vrednost nabavke je 50.000.000 dinara bez PDV-a. Rok za izvršenje posla je 180 dana od dana prijema garniture na opravku.
 
Nema. Ne vidim ga. Međutim, može se naknadno ugraditi. Može biti i drugi proizvođač. Na slici je prikazana standardna Flirt kabina sa ETCS
Koja glupost, uopšte ne razmišljaju a pruga BG -SU ima ETCS lvl 2, kao i SU-Segedin lvl 1...
 
Prva klasa po ceni druge 🤘 😇

Inače izmenili su izgled karte, evo kako sad izgleda. A evo i cene iz bifea... Kapućino 190 i nije mnogo skupo... Divan dan rekli oblačno, a od oblaka ni traga. Uživajte u vikendu 😉

20240203_092212.jpg

20240203_090654.jpg
InShot_20240203_090414962.jpg
 
Vrh