Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nema sta kod RVR da se ošteti
IMG-716a37bd9637f3612c04c4618360d674-V.jpg

IMG-cf5ac22f99fdd1de7872a635a5d855ed-V.jpg


IMG-ac82451cafd4d2d1c89aae5ff57f6f98-V.jpg

IMG-f6cd897f83f3fe206d4fd9cc2ca95e9b-V.jpg
 
Ако се неварам, 711 имају антиграфит заштиту, нека подлога која лоше прима следећи слој, па се графити релативно лако скидају. Не знам када ће сви РВР да добију такву заштиту, срце ми се стеже кад видим ове шкработине
 
Код Руса је култура борбе са графитима на високом нивоу, имају и своје хемикалије, како за метал тако и за фасаде, споменике...


 
Imam osecaj da se vagoni peru samo kad se uklanjaju grafiti.
A mozda je to zato sto je prljavstina antigrafit zastita - debeli sloj cadji i prasine, pa se grafiti ne uhvate.
 
Svi vozovi se spolja peru manje više na vreme. U odnosu na neke druge periode, sada se vodi više računa, malo fali temeljnosti unutra.
Mogu da potvrdim, jer sam sada često sa vozovima.

Samo su opet RVR-ovi nesrećni prljavi, jer evo već 6 meseci nijedan nije opran, razlog ne znam, ali mnogo ružno izgleda, iovako su izgrafitirani.
Čak i lokomotive malo redovnije peru, što ranije nije bio slučaj.
 
Agencijski Nostalgia voz Golden Eagle Danube Express se očekuje 14. Aprila u Beogradu. U istom danu saobraćaju i Optima Expres i Barac, pa biće jako gusto sa lokomotivama.

Inače, jako inetersantno, Danube ove godine ide u Bar, pa odatle za Skoplje, preko Kragujevca i Kraljeva, što znači da će Kragujevačkom prugom proći jedan zbilja egzotičan voz i to sa dizel vučom.
Nažalost, izgleda da će proći datu deonicu u noćnim satima, no, ovo su pruge ŽS, sve je moguće! 😁
 
Agencijski Nostalgia voz Golden Eagle Danube Express se očekuje 14. Aprila u Beogradu. U istom danu saobraćaju i Optima Expres i Barac, pa biće jako gusto sa lokomotivama.

Inače, jako inetersantno, Danube ove godine ide u Bar, pa odatle za Skoplje, preko Kragujevca i Kraljeva, što znači da će Kragujevačkom prugom proći jedan zbilja egzotičan voz i to sa dizel vučom.
Nažalost, izgleda da će proći datu deonicu u noćnim satima, no, ovo su pruge ŽS, sve je moguće! 😁

Au, kakav saobraćaj 3 voza, dispečeri su već u traumama ne mogu da spavaju od takve gužve na prugama. Jbt, tri voza i biće jako gusto sa lokomotivama. Kakav smo mi šupak od železnice postali.

P.S. verovatno si mislio maj, ne april, pošto je prošao.
 
Tako je, permutovao sam April i Maj. 🙂

Znam da zvuči neverovatno ovo za lokomotive, ali tako je.
12 (9 441 & 3 461) lokomotiva je u voznom stanju, od toga prosečno je defekt 5-6 lokomotiva, od preostalih 6 jedna je rezerva u Užicu i u Nišu, ostaje 4, taman za zapregu za Barski, i dve agencije, u slučaju da rikne jedna, eto problema, kašnjenja..
Od sledeće godine biće tek 10 lokomotiva na raspolaganju, a uskoro još manje zbog istrčavanja.

Prodaja već istrčalih lokomotiva ne ide nikako, jer su cene prevelike (za neke traže 500k evra, a pola delova nemaju), bolje im je da odustanu od te ideje i sklope neki dil sa Rumunima, npr. da im ovi modernizuju 461, a da uzmu neke 441 za sebe.

Ideja o lizingu lokomotiva je propala, tendera za nove lokse nema, tako da nije dobro.
Pritom oseća se neki amonizitet prema lokomotivama u preduzeću koji mi baš nije jasan, npr. kada se desi neki kvar sa AS opremom na pstalim sredstvima zovu odmah, za lokse se vade da nemaju finansisije i samo odugovlače iako im je svaka zlatna vredna u saobraćaju..
Ali ok, nije moj problem.
 
Prodaja već istrčalih lokomotiva ne ide nikako, jer su cene prevelike (za neke traže 500k evra, a pola delova nemaju), bolje im je da odustanu od te ideje i sklope neki dil sa Rumunima, npr. da im ovi modernizuju 461, a da uzmu neke 441 za sebe.
Ovo sa prodajom istrčanih lokomotiva bez nabavke novih je apsolutni HIT. Kao i mnoge stvari do sada rešavamo ukidanjem istih. Imamo problema sa lokomotivama, prodaćemo ih. Nena lokomotiva - nema problema.
 
Agencijski Nostalgia voz Golden Eagle Danube Express se očekuje 14. Aprila u Beogradu. U istom danu saobraćaju i Optima Expres i Barac, pa biće jako gusto sa lokomotivama.

Inače, jako inetersantno, Danube ove godine ide u Bar, pa odatle za Skoplje, preko Kragujevca i Kraljeva, što znači da će Kragujevačkom prugom proći jedan zbilja egzotičan voz i to sa dizel vučom.
Nažalost, izgleda da će proći datu deonicu u noćnim satima, no, ovo su pruge ŽS, sve je moguće! 😁
Иако живим у Београду, али као рођени Крагујевчанин, увек смо били танки са возовима.
Као слепо црево сваког могућег облика саобраћаја, али тако Милош правио престоницу, да је склони са турског пута.
 
Danas je prošao i taj, agencijski voz "Golden Eagle Danube Express" - "Balkan Explorer" / Venice - Istanbul.
No, desio mi se jedan jako veliki peh, naime, otrovao sam se hranom u ponedeljak, pa mi je to dosta pokvarilo planove za danas.
Srećom, moje prvobitno obrazovanje je bila medicina, pa sam našao načina da malo ubrzam oporavak i u kakvom takvom stanju pokušam da uhvatim ovaj jedinstveni voz između Centra i Resnika. S obzirom da u 18:30 je sunce manje više većinom vremena u kontra strani, izbor je pao na izlaz iz Rakovice ka Kneževcu.
Mesto kao mesto ništa specijalno, ali eto čisto da ga zabeležimo.

Na čelu lokomotiva 441-704.

DSC_6566.JPG

DSC_6570.JPG


A sada malo pogleda na sastav voza, ceo set je u vlasništvu MAV Nostalgia, kola se izuzetno održavaju, a i kako ne bi kada putovanje ovim vozom iznosi onoliko koliko prosečan Srbin zaradi za godinu dana. :)

DSC_6578.JPG

DSC_6574.JPG

DSC_6576.JPG

DSC_6577.JPG

DSC_6581.JPG


I to bi bilo to, očekuje se za manje od Mesec dana se očekuje još jedan prolazak, u pitanju je tura Pariz - Istanbul, valjda ću tada biti zdraviji.:)

No, ne završavam program, spremio sam za vas, još par fotografija klasičnih vozova.

Standardno Optima.

Ovo je ona legendarna što je oborila sve rekorde kašnjenja, ušla je u Šid sa +0 i izašla iz Srbije sa +500 minuta. Na Konačno odredište je stigla sa oko 800 minuta.
Meni nije smetalo, jer je zamenska lokomotiva 751 bila jako čista, tako da sam i bolje prošao.
DSC_6506.JPG

DSC_6511.JPG

DSC_6513.JPG


Ista u kontra smeru ka Villachu.
Na čelu 441-316, koja uskoro završava karijeru, ujednom bi trebalo da je poslednja lok u bojama ŽS u SV-u, pa eto malo se ističe od ostalih.
I na današnjoj je Optimi opet danas bila, solidna lok, čak možda bolja od nekih Fejsliftovanih u ŽOS-u.
DSC_6541 (1).jpg

DSC_6542.JPG

DSC_6544.JPG


Na Barskom vozu 441-602 & 441-706
20250501_185408.JPG

DSC_6487-2.JPG


Dok sam ga fotkao neka deca su se fino zabavljala mojom pojavom, na kraju sam dobio aplauz, pa i zahtev da i oni budu zabeleženi. :cool:
DSC_6493.JPG
 
Vraćajući se juče iz Beograda ka Užicu, voz broj 615, Flirt novi , došlo je do kvara voza na trasi na delu pruge Lastra-Samari. Pošto sam sedeo odmah iza kabine mašinovođe u jednom
trneutku se tako čuo tup udarac da je to strašno bilo,naravno voz je odmah stao i ostao bez struje. Koliko sam razumeo neko izolator je izgoreo i napravio problem, i to je površno čuto dok su pričali mašinovodja i kondukteri. Stajali smo 30 min u tunelu i krenuli dalje.
Ono što je proažavajuće da apsolutno niko nije znao šta se dešava tih 30 min, sem nas nekoliko eto što smo se zadesili da sedimo baš na mestima iza kabine pa smo donekle imali uvid šta se dešava. Takođe pošto nisam dugo putovao vozom koja je poenta rekonstrukcije pruge Resnik-Valjevo ako i dalje od Resnika do Leskovca Kolubarskog se ide 65-70 km/h...
 
Vraćajući se juče iz Beograda ka Užicu, voz broj 615, Flirt novi , došlo je do kvara voza na trasi na delu pruge Lastra-Samari. Pošto sam sedeo odmah iza kabine mašinovođe u jednom
trneutku se tako čuo tup udarac da je to strašno bilo,naravno voz je odmah stao i ostao bez struje. Koliko sam razumeo neko izolator je izgoreo i napravio problem, i to je površno čuto dok su pričali mašinovodja i kondukteri. Stajali smo 30 min u tunelu i krenuli dalje.
Ono što je proažavajuće da apsolutno niko nije znao šta se dešava tih 30 min, sem nas nekoliko eto što smo se zadesili da sedimo baš na mestima iza kabine pa smo donekle imali uvid šta se dešava. Takođe pošto nisam dugo putovao vozom koja je poenta rekonstrukcije pruge Resnik-Valjevo ako i dalje od Resnika do Leskovca Kolubarskog se ide 65-70 km/h...
Neverovatna je priča da se isto desilo i na jutarnjem 2131 u kom je bila moja ćerka.
Čak je i slučajno telefonom uhvatila momenat bljeska na krovu.
100% sam ubeđen da je u pitanju isto mesto na pruzi.
U prvom momentu čitajući tvoj post sam pomislio da ste bili u istom vozu ali onda skapiram da pišeš o 615.
 
Vrh