Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Hrvati koče sa cenom koju traže da voz saobraća preko njihove teritorije, cena trase je nerealno skupa. Sam HŽPP se možda i može zaobići, jer lokomotive SŽ-a mogu da idu do Šida. Problem su i sredstva SV-a kojih nema, a ne može se očekivati da SŽ daje baš sve.

Slovenci su generalno nezadovoljni sa Hrvatima, jer opstruišu neke njihove planove, tako je ove godine mogla da nestane relacija Pula - Divača, jer Hrvati ne žele da prebijaju troškove sa SŽ, niti su želeli da SŽ daju dodatnu trasu, jer DMG im u Puli stoji ceo dan besposlen, no dogovoreno je na kraju presedanje zahvljujući opet inicijativi rukovodstva SŽ.
Slovenci su planirali i značajno proširenje usluge između Zagreba i Ljubljane slično onome kao do Villacha i Graza, naravno ništa ni od toga.
Pozdrav,

Koliko god da su Železnice Srbije loše /a jesu, u svakoj mogućoj zamislivoj ravni/, one su vrtić u poređenju sa HŽ-om, ta firma je neverovatna, romani da se pišu!!

- remontovali ličku prugu pre 23god /kompletno od Oštarija do Knina/, ugradili novu signalizaciju koji se tek krajem ove godine pušta u promet /prvo je stajao bez da radi 13-14god, njihovi sindikati stopirali puštanje u upotrebu godinama, sada je stigla do Gračaca tek, do Knina treba do kraja 25te, od Knina do Splita na par mesta likovni signali.../
- zatvorili Unsku prugu 2011 na svojoj teritoriji /šatro zbog Šengena i 'urušavanja' na par deonica, u stvarnosti zbog politike, Unska bila najfrekventnija deonica u bivšoj državi i najbrža veza istoka države sa Dalmacijom tada, 72 para vozova dnevno, elektrifikovana i skroz remontovana 1988 do Knina, 1995te počupana svaka žica i svaki komad opreme, eno je u rastinju, truli/, o ovome bih vam mogao roman napisati,
- rasturanje lokomotivskog parka na način da bi im i SV i SK pozavideli!
- razvlačenje remonta i modernizacije za 160km/h od Dugog Sela do Botova 9 godina /i nas su tu prevazišli!/, mućkalo se samo tako,
- razvlačenje remonta i izgradnje drugog koloseka Zg-Karlovac /trebali su biti na pola već, nijedan novi prag nije zaboden/,
- katastrofalne brzine Dugo Selo-Novska, razvačenje početka remonta /šatro zbog EU birokratije/, krstareća brzina 40km/h,
- remont Klara-Sisak-Jasenovac-Novska radio se duže nego što sam imao kosu,
- raspad na podravskim prugama /uprkos ponekim manjim remontima/,
itd, itd, itd....

Od svih ex-Yu ŽTO-ova nekadašnjih, danas su SŽ 25 SVETLOSNIH godina ispred/iznad svih /kupuju 100 novih multi-Vectrona do 2028-30te, svw pruge su im zategnute kao žica, grafe drugi 'tir' ka Kopru, Hodoš-Pragersko remontovana za max 160kmh i elektrifikovana, 'satra' se od beskrajnih kontejnerskih vozova, vozni park čist, lokomotive sve u pogonu, od 'Meh'-@, preko 'Brižitki' do Taunusa - ne gase se, ne stoje po sporednim kolosecima, Zidani Most-Maribor - 'ispeglano' i zategnuto za 160kmh.../, sve ostalo nije mnogo daleko odmaklo...

pozdrav,

Petar
 
Autor kanala Simpy realways je Thibault, dobar i skroman momak. Radio je za Alstom i SNCF železnice u Francuskoj.
Sad živi od tih klipova na YouTube.
Živi za železnicu i od železnice.
Oduševljen je Barskom prugom i često joj se vraća. Uglavnom piše pozitivno, mada je iskritikovao stanicu Topčider i pušenje u vozu za Sofiju.
 
1. Кад ће резулатаи из Чешке?
2. Кад ће остали кинески соколови?
3. Кад ће овај соко што је у Чешкој кући?
Za rezultate i mene zanima a sto se tice dolazaka garnitura:
86a14fe1-3244-4564-8dac-93281317e963.jpeg
 
Poslednja izmena:
Danas je kroz Srbiju prošla prva ovogodišnja agencija - "Optima Express" (13141) iz Villacha do Edirna.
Interesantno, Optima je danas kasnila 0 minuta, ostao sam do prilično kasno budan i do Velike Gorice je imala +45, međutim iz Šida je krenula tačno na R.
Potpuni šok, jer se ovo apsolutno nikada nije desilo, barem od kada je ja fotkam. Da ne pričamo da je išla, de facto, obilazno prugom preko Siska, ali eto.
Neka priča jeste da je Optima pritisla da se kašnjenja smanje, tako da više nema pauza po 40 minuta u nekim stanicama, ako jeste to tačno, apel je izgleda uspeo.

S obzirom na takav razvoj događaja, brzo sam uskočio u 42 i kod Košutnjaka izašao i isprintao do stanične zgrade Košutnjak, (prvobitno sam želeo fotku kod Patinog Majdana) za to vreme voz se polako spuštao ka Rasputnici G, doslovno je bilo u minut. Adrenalin je čudo. :)
Na čelu prve Optime se našla 441-706 ne baš skroz čista, ali pamtim i gore pojave.

DSC_6379.JPG


DSC_6382.JPG


Iako je ovo tek prva u sezoni, sastav je bio poprilično jak, do samo pre nekoliko godina prva optima bi išla sa 2 kušeta i restoranom sa nekoliko vagona za prevoz automobila.
Danas su u sastavu bili Restoran, 4 kušeta i jedan spavaći vagon, očigledno i da je potražnja porasla.

Prvo spavaći WLABee vagon.
DSC_6384.JPG


A onda i 4 kušeta sa restoranom između.
Kušeti, odnosno Bcmh vagoni su svi dobili novu kolor šemu, SŽ je nastavio da daje restoran.
DSC_6383.JPG

DSC_6385.JPG


Nord wagon je, takođe, nastavio da iznajmljuje auto vagone Optimi.
S obzirom da je voz dugačak i da su dve ograničene brzine na Rasputnici i stanici Rakovica relativno blizu, praktično od izlaska iz tunela Dedinje do izlaska iz Rakovice mili 20 km/h
DSC_6387.JPG


Malo je falilo da ga opet uhvatim u Kneževcu, s obzirom da ga je 3A prestigao, ali nema veze.

Naišao je RVR 412/416 073 / 074 na BG:VOZ-u 8309 do Ovče.
DSC_6391.JPG


Ubrzo se stvorih u Resniku, a tamo lepa pojava 412/416 019 / 020 se posle gotovo 7 dana vratila u saobraćaj.
Nažalost, već duže vreme se RVR garniture ne peru, pa malo izgleda oronulo.

DSC_6395.JPG


U društvu sa 412/416 027 / 028
DSC_6398.JPG

DSC_6400.JPG

No, ovo nije kraj, nastavak sledi, ali u skladu sa tematikom nastavljamo na teretnoj temi ---- > https://forum.beobuild.rs/threads/Železnice-teretni-saobraćaj.5642/page-16#post-1435369
 
Па то је главно!

И 711са вожњом кроз високу траву која забија хладњак.
И 710 са вожњом узбрдо и подизањем температуре течности за хлађење.
 
Fino se pogodilo da danas imam slobodan dan i da agencija iz Edirnea (13154) saobraća što sam želeo iskoristiti.
Odlučio sam da voz sačekam na "Toboganu" kod Stare Pazove, ovo je mesto gde kolosek iz Stare Pazove prelazi prugu za Suboticu i nastavlja ka Šidu.
Problem? Problem je doći do ove lokacije, ha u povratku sam skontao kako je najbezbolnije i lako, al u dolasku, hajde da kažem da sam mislio da ovaj dan neću dočekati na slobodi. :)

Kako god, Optima je došla nekih 20tak minuta kako sam zaposednuo lokaciju, i kašnjenjem od oko 2h.

Na čelu se našla 441-602, naravno kretenski prljava, neko bi pomislio da se ove lokomotive ne gase, a u stvari totalno je suprotno, ali dobro.
Videćemo da li će se ove godine na čelu Optime naći i neka 461 lokomotiva.
DSC_6460.JPG


I kadar zbog koga sam došao ovde, dole pruga Stara Pazova - Subotica, gore za Šid.
DSC_6461.JPG


U istom sastavu kao i prema Edirneu.
DSC_6462.JPG


Nadalje standardno.

Stadler Flirt III 413 117 / 118 ; RegioExpress 757 Petrovaradin - Beograd Centar
DSC_6476.JPG


Stadler Flirt III 413 103 / 104 ; Regioexpress 754 Beograd Centar - Petrovaradin
DSC_6469.JPG


Do foto lokacije sam naišao na Ovaj arheološki artifekat, pretpostavljam da su ovi ostaci koloseka koji je nekada prolazio pre izgradnje tobogana.
Prešao sam ga uspešno, da nisam, ne bih vam sada pisao. ;)
20250430_151540.JPG


Očekuje nas interesantan period pred nama, pored Optime sredinom sledećeg meseca se očekuje Nostalgija voz, odnosno Golden Eagle Express, a takođe jedna novina jeste raniji polazak Barca nego u prošlom RV-u što će omogućiti neke interesantne fotke koje zadnjih godina nisu bile moguće.
 
Danas i sutra će vrlo verovatno biti uzbudljivo na relaciji Subotica - Palić, s obzirom da je gradski prevoz privatizovan a privatnik baš upitno radi neke stvari, pa tako i sutra za prvomajski luna park i vašar gde obično idu zglobni autobusi na svakih 10 min planira da šalje solo autobuse na 15-20, ne bi me čudilo da se neki ljudi oprobaju sa vozom. Makar istina moguće je da i sa strane Segedina već bude gužve.

I dalje smatram da je poprilično frustirajuće što kad je već u toku dana interval na 3h fali polazak u 10:37 / povratak 11:58, po nekim glasinama što sam od političara čuo je da nisu hteli da ide u takvim periodima da ne bi morao da čeka na teretni voz da se zaobiđe da ne bi ljudi rekli da sporo ide voz. Iskreno bolje 20 minuta više čekanja na granici nego rupa u redu vožnje od 6 sata... A prvobitno su se zalagali da se ubaci polazak. Razumem ja da je to njima možda loš PR, ali ono... Posebno sad kad su uvek radovi u okolini Segedina ispadne svejedno.
 
Da li neko zna šta je sa dva Kissa koja su van saobraćaja? Iz NSa trenutno saobraća samo jedan na IC polascima, na IR je Flirt, iako im to ne smeta da prodaju kao da je Kiss.
 
Ako je to slučaj, onda ne bi bilo potrebno da se nabavljaju kineski vozovi kad IC ide samo na svaka dva sata. Jesu odredili to negde zvanično, ili samo ovako?

Inače, IR ima rezervaciju sedišta, a mislim da Flirt šema nikad nije uneta. Takođe, u redu vožnje stoji Soko pored polaska, a pri tom cena je bliža IC nego REx, pa nisam baš siguran da ima smisla da ide Flirt. Mada, dosta toga kod nas nema smisla...

Svakako, ako su u voznom stanju, zašto ne šalju kad su u redu vožnje Kissevi?
 
Ako je to slučaj, onda ne bi bilo potrebno da se nabavljaju kineski vozovi kad IC ide samo na svaka dva sata. Jesu odredili to negde zvanično, ili samo ovako?

Inače, IR ima rezervaciju sedišta, a mislim da Flirt šema nikad nije uneta. Takođe, u redu vožnje stoji Soko pored polaska, a pri tom cena je bliža IC nego REx, pa nisam baš siguran da ima smisla da ide Flirt. Mada, dosta toga kod nas nema smisla...

Svakako, ako su u voznom stanju, zašto ne šalju kad su u redu vožnje Kissevi?
IC soko će ići na 2 sata Beograd-Subotica-Beograd i za to je potrebno 2 vozila
Kineski Soko će ići do Budimpešte

IR oficijalno ne bi trebalo da ima rezervaciju sedista ali je pfivremeno ima dok je kiss. Tako ce biti dok se ne otvori subotica.
Trenutno je situacija da je ovo zamena zamene.
 
IC soko će ići na 2 sata Beograd-Subotica-Beograd i za to je potrebno 2 vozila
Kineski Soko će ići do Budimpešte

IR oficijalno ne bi trebalo da ima rezervaciju sedista ali je pfivremeno ima dok je kiss. Tako ce biti dok se ne otvori subotica.
Trenutno je situacija da je ovo zamena zamene.
Ako bi redovna linija do Subotice, novom prugom, profunkcionisala da kraja sledece godine, do Budimpeste do kraja 2027., i stanica u NS do kraja 2030., to bi bio uspeh.
 
Zna li se nešto, ako se pušta SU, koje je rešenje za NS? I iznad svega, za telekomandu?
Даш српском човеку пиво и европско првенство и буде захвалан власти што му је дала да буде дебил који протестује...
 
Vrh