Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nema slobodnih garnitura, Lapovo je uzelo da se popuni i da dobiju rezervu posle ko zna koliko vremena.
Zaječar je uzeo 2, zbog kvara na remontovanim garniturama iz Želvoza koje ulaze polako u 3. Mesec imobilizacije.

Danas? Četvrtak? Šta se desilo tu. Obično nije pun. Da nisu lokalna putovanja do Pazove i Rume

Da, da, ušlo je na NBG 40tak ljudi, a već je iz Prokopa došao solidno popunjen, verovatno i jesu Rumljani i Pazovčani otkrili raniji polazak u odnosu na običan Regio koji dolazi nešto kasnije.
Obratiću pažnju sledeći put ponovo.
 
Nema slobodnih garnitura, Lapovo je uzelo da se popuni i da dobiju rezervu posle ko zna koliko vremena.
Zaječar je uzeo 2, zbog kvara na remontovanim garniturama iz Želvoza koje ulaze polako u 3. Mesec imobilizacije.
I koliko je trenutno u voznom stanju 711, a koliko 710?
 
Ja mislim da će 710 za koju godinu biti zreo da se pridruži Makosama i šinobusima u budući muzej železnice a zajedno sa njim i 412 Gorbačov, ipak su to vozovi stari 40 godina.
 
I koliko je trenutno u voznom stanju 711, a koliko 710?

710 3 komada, odnosno sva 3 iz Hrvatske, iz Želvoza 009 & 001 aut zbog reklamacijske popravke već 3 meseca.

A 711, taj broj je uvek između 20 i 30.

Ja mislim da će 710 za koju godinu biti zreo da se pridruži Makosama i šinobusima u budući muzej železnice a zajedno sa njim i 412 Gorbačov, ipak su to vozovi stari 40 godina.

Uloženo je 500k evra po komadu u njihovu relivitizaciju, a još nisu sve izašle sa remonta, to što Želvoz ne zna da ih uradi nije problem do DMV, već korupcije u našoj državi.
Hrvatske rade manje više OK, leti je za njih uvek problematičan teren, isto i usponi.
Pritom treba obezbediti zamenu za 710. Ovaj novi Stadler H2 Regioshuttle što je izašao je dobar za relacije ka Prahovu i Majdanpeku, 711 je capacity overkill, van Zaječar - Niš nema smisla ga slati za ostale 2 relacije.
 
Ja mislim da će 710 za koju godinu biti zreo da se pridruži Makosama i šinobusima u budući muzej železnice a zajedno sa njim i 412 Gorbačov, ipak su to vozovi stari 40 godina.
Да купимо за почетак 15 дизел ФЛИРтова да их упарујемо са електричним, и могу у музеј :)
 
@Дошљак
Slazem se, ne treba zaboraviti da su Macose i Svedjanke vršnjakinje a Macose su završile svoje. Treba razmisljati o kupovini novih vozova, mozda sacuvati par Švedjanki kao rezervu.
 
Ако се узму квалитетни ДМВ у довољној количини, верујем да би многе 711 стајале као резерва.
 
Brojka od 15 dizel flirtova koju si pomenuo mi deluje kao dobra i realistična. Pomoglo bi dosta da se popravi stanje.
 
Плус би отворило могућност да имамо нпр. композицију ЕМВ+ДМВ до Руме, композиција се раскачи у Руми, ЕМВ продужи за Шид, а ДМВ за Зворник, или до Панчева да иде ЕМВ са 2 ДМВ, па у Панчеву да се раскаче ДМВ по једна за Вршац и Кикинду, слична композиција да иде до Пожаревца, па од Пожаревца по једна ДМВ за Прахово и Зајечар, итд.
 
Имали смо 39 711, 3-4 су отишле за доноре али где су нам толике остале 711? Зар је имобилизација толика?
То су релативно нове гарнитуре и треба да нас служе још најмање 10-15 година.
 
Poslednja izmena:
Имали смо 39 711

39,5 tačnije. Dobili smo i jednu polovinku. Iskorišćena je da se zameni jedna slupana polovinka i čak, ako se ne varam na način da je polovinka bez WC-a zamenjena polovinkom sa WC-om, tako da ta garnitura ima dva WC-a. Ne znam brojeve garnitura tačno.

Inače, kad je stigla prva garnitura 711, svečano prezentovana na blaženopočivšoj stanici Beograd, tada je jedna polovinka bila 711-001, a druga 711-101. Tako su prvobitno numerisane jer je postojala razlika (baš u tome što je WC samo u jednoj polovini). Pre puštanja u eksploataciju, ipak su je prenumerisali u 711-001+711-002 i po istom sistemu preostale, tako da su sad neparne sa WC-om, a parne bez WC-a (ili obrnuto, nisam 100% siguran).

Evo slike sa te prezentacije:

Serbian_Railways_Class_711.jpg
 
U večitom sistemu kanibalizovanja garnitura zarad delova za one koje trče, plašim se da će nabavka malih serija (3 KISS-a, 5 kineza, 6 novih lokomotiva) biti dosta nezgodno rešenje iz praktičnih razloga. Kod KISS-eva se već pokazalo dosta problema kad ispadne jedna od tri garniture, a bilo je i slučajeva kad su par dana i dve od tri bile u autu. Svakako dosta više problema nego sa prvom serijom Flirtova od 21 kom. Naročito kod kineza to može biti problem, s obzirom da je u pitanju prototip i serija od samo 5 ikada proizvedenih. Nabavka kineskih garnitura mi se više čini kao ustupak Kinezima kako bi imali spreman gotov proizvod za evropsko tržište, naročito jer smo ih dobili za jako malo para za tu kategoriju voza. Imaćemo 3 različite vrste voznih sredstava za 200 km/h u jako malim serijama. Vrlo kratkovido poslovanje.
 
Када се крене са пругом ка Нишу мораће се почети размишљати и о набавци још Кисева.
 
Да, ствари стоје у месту, нажалост.
Сада је све закочено и на дугачком штапу.
Бараска пруга се више не помиње, Банат на дугачком штапу, Сомбор - Врбас поготово.
На крају ће Мађари свој део завршити и пустити пре нас а требало је да буде обрнуто.
 
Poslednja izmena:
Продати кисеве и купити Кинезе. 711 локалозовати производњу у Србији
 
Да, ствари стоје у месту, нажалост.
Сада је све закочено и на дугачком штапу.
Бараска пруга се више не помиње, Банат на дугачком штапу, Сомбор - Врбас поготово.
На крају ће Мађари свој део завршити и пустити пре нас а требало је да буде обрнуто.
Nemojmo preterivati:)
 
Да, ствари стоје у месту, нажалост.
Сада је све закочено и на дугачком штапу.
Бараска пруга се више не помиње, Банат на дугачком штапу, Сомбор - Врбас поготово.
На крају ће Мађари свој део завршити и пустити пре нас а требало је да буде обрнуто.
Kako znaš da stoje na mestu? To što ministar ne izlazi javno na tiktoku svaka 2 dana ne znači da su ovi projekti stali. Samo se ne pominju u javnosti zbog trenutne situacije. Da li se u pozadini nešto dešava ili ne, videćemo. Najverovatnije pripremaju dokumentaciju.
 
Slažem se da treba kupiti još kineskih garnitura.

Treba prvo sačekati par godina eksploatacije i videti kako su se pokazale. Za prugu BG-SU nam ne treba više ništa. 3 KISSa, 5 kineza i 6 lokomotiva sa 20 vagona je sasvim dovoljno. Do tad nece pruga ka Nišu. Pitanje je i kad će. Jako sporo sve ide. Pritom, s obzirom da je u pitanju EU novac, ne bi mi čudilo da sve i propadne jer se sad sve usmerava na rat protiv Rusije.
 
Kako znaš da stoje na mestu? To što ministar ne izlazi javno na tiktoku svaka 2 dana ne znači da su ovi projekti stali. Samo se ne pominju u javnosti zbog trenutne situacije. Da li se u pozadini nešto dešava ili ne, videćemo. Najverovatnije pripremaju dokumentaciju.
U planu nabavki stoji izrada prostornog plana posebne namene za Vrbas-Sombor i za Pančevo Zrenjanin, tako da je definitivno u fazi izrade dokumentacije.
 
Vrh