Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Народ неће возове, хоће кола и аутобусе да их возе пијани кркани, да могу да псују учеснике у саобраћају, да могу да шверцују пакете преко возача за једну црвену.

Мајсторе! Можел средња?! И дан је испуњен.
 
Koji faktori su odlucili da se pruga gradi za 200km/h a ne 250 ili 300km/h ?
Jasno mi je da je glavni faktor cena, samo pokusavam da razumem sto se u startu ogranicavamo na brzine kojima se vozi vec 30 godina na Zapadu. Nista ne znam o zeleznici, pa ne zamerite.
 
Do Budimpešte u jednom smeru voz ne bi smeo da košta više od 40 evra. Povratna 70-75.
Kako da ne, pa (mini)bus je 40-45e povratna
Ne kažem da je ulazak u šengen nužna stvar, ali da će ovaj projekat to pogurati, poguraće. Pa i ako bude za 25 godina, budi ubeđen da bi bez ovakvih infrastrukturnih projekata taj vremenski opseg bio još duži.
Ulazak u sengen nema nikakve veze sa ovakvim projektima.
 
Koji faktori su odlucili da se pruga gradi za 200km/h a ne 250 ili 300km/h ?
Jasno mi je da je glavni faktor cena, samo pokusavam da razumem sto se u startu ogranicavamo na brzine kojima se vozi vec 30 godina na Zapadu. Nista ne znam o zeleznici, pa ne zamerite.

U nasem slucaju jedini ogranicavajuci faktori su trenutno skrenice ugradjene koje su za V220 u pravcu i vozna sredstva za Vmax 200, geometrija pruge je znatno iznad 200 tako da teoretski sa boljim voznim sredstvima tipa ICE, TGV ili Pendolino bi mogle da se postignu brzine preko 200 na nasoj pruzi.
 
Koji faktori su odlucili da se pruga gradi za 200km/h a ne 250 ili 300km/h ?
Jasno mi je da je glavni faktor cena, samo pokusavam da razumem sto se u startu ogranicavamo na brzine kojima se vozi vec 30 godina na Zapadu. Nista ne znam o zeleznici, pa ne zamerite.

Pruge za brzine preko 200 km/h su uglavnom pruge za isključivo putnički daljinski saobraćaj, bez lokalnih putničkih vozova i teretnih vozova. Teretni se eventualno puštaju noću, kad nema putničkih vozova. Dakle, pruga za preko 200 km/h bi zahtevala izgradnju potpuno nove pruge za velike brzine, na trasi nezavisnoj od postojeće + rekonstrukciju i modernizaciju postojeće pruge za brzine do 160 km/h za lokalne putničke vozove i teretne vozove. Već je ovo ogroman trošak za ovu zemlju, sa upitnom ekonomskom opravdanošću, a ovo bi bilo ofrlje duplo skuplje. Mi gradimo prugu za mešoviti saobraćaj do 200 km/h, na trasi postojeće pruge, uz korekcije trase gde je potrebno da bi se postigla veća brzina.

Druga stvar, pruge za brzine 250+ km/h se uglavnom grade u zemljama sa mnogo većom površinom i brojem stanovnika od Srbije (Španija, Francuska, Nemačka, Turska itd.), jer je za veća rastojanja veća brzina potrebna kako bi bila konkurentna sa avionom. Mi u unutrašnjem saobraćaju imamo samo avion Beograd - Niš, čija će konkurentnost sa vozom biti upitna već kada se za 5-10 godina (nadajmo se) završi pruga Beograd - Niš za brzinu do 200 km/h. Ti ovde upoređuješ sa Francuskom, Španijom, Nemačkom, a ako uzmeš da upoređuješ sa susednim zemljama, videćeš da nijedna zemlja ne gradi pruge za brzine iznad 160 km/h, ali se većina njih mnogo više bavi modernizacijom sporednih pruga od nas kako bi imala kvalitetnu mrežu sveukupno.

Izgradnja pruge za 300 km/h dok se pored nje na decenijama zapostavljenim prugama vozi 30 km/h ne deluje kao razuman potez, zar ne?
 
Народ неће возове, хоће кола и аутобусе да их возе пијани кркани, да могу да псују учеснике у саобраћају, да могу да шверцују пакете преко возача за једну црвену.

Мајсторе! Можел средња?! И дан је испуњен.
Narod zeli pristojne vozove. Cim je uspostavljen normalan zeleznicki saobracaj izmedju BG i NS, imamo situaciju da su vise sati pre polaska rasprodate sve karte za voz i da je autobuska karta na istoj relaciji, jeftinija od vozne. Cak sta vise, danas je jeftinije voziti autobusom na toj relaciji, nego pre 10, 15 godina. Cena autobuske karte u jednom pravcu autoputem je pala ispod 600 dinara.
 
Мислим да ниси разумео мој пост. Народу апсолутно требају возови и користи их тамо где их има у пристојом стању али огромна већина народа тога просто није свесна и не види никакав проблем да настави да се вози најнеефикаснијим и најнекомфорнимјим видом транспорта док пруге и железничке станице види као сметњу. И тако се и опходимо према железницама ево већ 80 година.
 
Мислим да ниси разумео мој пост. Народу апсолутно требају возови и користи их тамо где их има у пристојом стању али огромна већина народа тога просто није свесна и не види никакав проблем да настави да се вози најнеефикаснијим и најнекомфорнимјим видом транспорта док пруге и железничке станице види као сметњу. И тако се и опходимо према железницама ево већ 80 година.
U SFRJ je bilo dobrih i brzih vozova. Od 1991., krece nagli sunovrat. Narod je svestan svega, ali vozis se onim sto imas, a ne onim s' cime zelis. Pristojna voznja od Nisa do Subotice se moze ocekivati nakon 2030. godine. Do tada ce autobusi, juzno od Beograda, imati prednost.
 
Narod zeli pristojne vozove. Cim je uspostavljen normalan zeleznicki saobracaj izmedju BG i NS, imamo situaciju da su vise sati pre polaska rasprodate sve karte za voz i da je autobuska karta na istoj relaciji, jeftinija od vozne. Cak sta vise, danas je jeftinije voziti autobusom na toj relaciji, nego pre 10, 15 godina. Cena autobuske karte u jednom pravcu autoputem je pala ispod 600 dinara.

Kod koga to?
Čak je u Lasta 700.
Ekspres skoro 900 u jednom pravcu.
 
Dodaj staničnu, a i to su samo Lasta i Severtrans, uvek su bili najeftiniji, jer sam putovao sa njima.

Ekspres je po ovom pretraživaču 1100.
 
Мислим да већина Вас има рационалну аргументацију, међутим када се говори о брзој железници и транспорту у Западној Европи онда морамо бити свесни чињенице да неки возови који возе 300км на час то чине само по одређеним деоницама а цене вожње су сличне као авионске карте. Такође међуградски аутобуси попут Фликсбуса је све више у тренду поготово у Немачкој. За нас је 200км сасвим довољно а када се заврши железнички коридор 10 биће то најбољи вид транспорта у земљи. Што се других коридора тиче опструкције од стране Сарајева и Загреба су невероватне.
 
Мислим да већина Вас има рационалну аргументацију, међутим када се говори о брзој железници и транспорту у Западној Европи онда морамо бити свесни чињенице да неки возови који возе 300км на час то чине само по одређеним деоницама а цене вожње су сличне као авионске карте. Такође међуградски аутобуси попут Фликсбуса је све више у тренду поготово у Немачкој. За нас је 200км сасвим довољно а када се заврши железнички коридор 10 биће то најбољи вид транспорта у земљи. Што се других коридора тиче опструкције од стране Сарајева и Загреба су невероватне.
Otkako je uvedena Dojčlandtiket pretplatna karta sa 49€ mesečno za ceo javni prevoz u DE bez dugolinijskog IC/ICE prevoza, broj putnika Fliksibusa je značajno opao tako da je isti smanjio polaske.

A ovo za dugolinijski ICE saobraćaj si u pravu da su cene karata neki put ko avionske.
 
Народ неће возове, хоће кола и аутобусе да их возе пијани кркани, да могу да псују учеснике у саобраћају, да могу да шверцују пакете преко возача за једну црвену.

Мајсторе! Можел средња?! И дан је испуњен.
Неће народ ни аутобусе, прекјуче ја у аутобусу усред шпица (Шабац), мртав празан а кола бесконачно.
 
Неће народ ни аутобусе, прекјуче ја у аутобусу усред шпица (Шабац), мртав празан а кола бесконачно.
Бла бла кар је такође у Србији изузетно цењен што у Немачкој нпр. уопште није тако. Каршеринг концепт је сјајна ствар а кошта често као и аутобуска карта.
 
Неће народ ни аутобусе, прекјуче ја у аутобусу усред шпица (Шабац), мртав празан а кола бесконачно.
Нормално, већину бла бла кар одвезе до клиничког или од њега, и оставља и купи по самом граду. Плус иде преко Шимановаца и Никинаца док аутобус губи време на новој Румској раскрсници.
 
Eh ne bi se sada baš busio sa time toliko, daleko smo mi još od toga da imamo zdravu železničku mrežu ;-)

Ma znam, moj post je bio šaljive prirode.
Ali polako, biće bolje kako vreme bude prolazilo, doćiće valjda sve na svoje i kod nas.
Ovo je svakako veliki korak napred.
 
Vrh