Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Za Beč će svakako moći preko OBB sajta da se kupi karta, mada se ja iskreno nadam da Srbijavoz radi na kupovini karata online za međunarodne vozove.
 
Nekako mislim da će ovde biti problema u petak i nedelju uveče (posebno na relacijama BG-NS-SU) i tad mislim da je potreban sinhron... Radnim dana verujem da je kapacitet dovoljan.

A koji kapacitet će imati Mađari na svojim polascima?

Veća količina putnika petkom i nedeljom popodne/uveče je sasvim normalna pojava u svim zemljama i rešava se ili dodatnim polascima ili povećanim kapacitetima postojećih vozova ili i jednim i drugim, u zavisnosti od potreba.
 
Predaja, cuj mene dranje od kupovine na OeBB, predaja nije opcija ;) Znaci, jedna karta od Beca do Budimpeste preko MAV, druga karta od Budimpeste do Beograda. Posto Srbijavoz nema definisano da li je ili nije definisan split ticket, kao sto nije dozvoljeno u Madjarskoj, moze lako da bude i Budimpesta - Subotica i Subotica - Beograd. Pa, ako padne klapna da je svaki dinar bitan, onda presedanje u Hegyeshalom a do Beca za par eura sa Klimaticket. ;)
 
Split ticket je naravno dozvoljen svugde. Niko ti ne može zabraniti putovanje ako si kupio dve karte sa presekom u nekoj stanici.

Ma taj način sam mnogo novca uštedeo širom Evrope i Azije. Ako kupiš karte za isto sedište, čak ne moraš ni da ustaješ. 😄
 
Ne daju Madjari, pise im u Uslovima putovanja. Kako su tamo napisali, parafraziram, ako se vozis medjunarodnim vozom, onda karta koja vazi samo za sekciju u domacem saobracaju ne vazi. Jednom naplatili i kaznu. Od ove godine, ajde da napisem javno, moguce je, recimo da uzmes kartu Bec - Hegyeshalom na OeBB, sidjes, udjes u drugi vagon, tu imas kartu od Hegyeshalom - Budimpesta, kupljenu u MAV, ali ako naidje kondukter, koje skoro pa da nemaju od ove godine, e, onda ako tvrdi da si putovao od Beca, mogu da cimaju. Samo da se prodje test osnovne inteligencije, ne smeju se kupiti obe karte na MAV ;)
 
Zanimljivo.

Ako si kupio jednu od dve karte preko druge železnice svakako nemaju osnova za kaznu jer u Uslovima putovanja druge železnice sa kojom si se saglasio kupovinom karte, nema te stavke. Mađarski kondukter nema osnova da dokaže da si prekršio mađarske uslove putovanja.

Takođe, ako si kupio Beograd - Budimpešta + Budimpešta - Beč ili bilo koju kombinaciju dve međunarodne karte, opet nemaju osnova za kaznu jer su obe karte u međunarodnom saobraćaju.
 
Oni gledaju putnika, da putnik u medjunarodnom saobracaju ne moze za sekciju da koristi kartu koja je zapravo karta u domacem saobracaju. Lek za ovo, u konkretnom slucaju je, da se izabere sediste u mobile app, cekas da voz udje u stanicu i kupis u tom trenutku. To je promena namere, prethodno putovanje je zavrseno, kupio si kartu posle zavrsenog putovanja i to je to. Sad kad vec davim sa ovim, ljudi ce brzo skapirati da je Regiojet dosta jeftiniji kad se kupuje, recimo, od par dana do nedelju dana unapred, nego MAV i posebno OeBB. Polasci Regiojeta su desetak minuta ranije, ali pruga Bec - Budimpesta nije bas u minut, i znaju, mislim da to i namerno urade, da naprave da njihov voz, madjarski ili austrijski, pretekne Regiojet. Tako da ovo ne preporucujem.
 
To je kad država kupuje u odnosu na to koliko ima para a ne koje su potrebe. KISS je trebao biti 6-delni, pa su smanji na 4 dela zbog novca

A milijarde se troše na naci stadione, expe i gluposti
Ovo su bile reci @Ivan Bulajic I to je katastrofalno-paušalan pristup. Vozovi na dva nivoa imaju određene prednosti u smislu dobrog korišćenja nosivosti postolja, manje srednje mase voza po putniku, boljeg korišćenja (ograničene) dužine perona, ali sama dužina/kapacitet same kompozicije? Koliku Srbija ima sega-mega naseljenost i duboku integrisanost železnice, da fiksni sastav transportnog sredstva za 600+ ljudi uopšte bude potreban?

Uopšte, zaletelo se sa nabavkom malih serija u trenutku kada imamo 23 vagona za 200km/h, ukupni kapacitet veći nego ta 3 Steadler KISS? Ako su već krenuli da se kupuju Siemens Vectron, iste su mogle da se kupe za 200km/h iz serijske proizvodnje, i uopšte ići u daljim nabavkama na push-pull (vagoni sa upravljačnicom). Na taj način mala zemlja formira koliko-toliko ozbiljniju seriju voznih serija sa rezervama iz iste serije, većim zakazivanjem rezervnih delova, i isplativom bar delimičnom lokalizacijom održavanja (recimo, MIN NIŠ ekskluzivni remonter za Vectron u Srbiji). Jedna od prednosti vagonskih kompozicija je upravo i lakoća promene kapaciteta u dane velike tražnje.

A za najveći deo Srbije su potrebni vozovi sa kapacitetom ekvivalenta 2 do 4 klasičnih vagona. Takva je demografija i prostorni razvoj.

Regionalni pravac Beograd - Novi Sad, samo neki od prigradskih pravaca Beograda i neki od vozovi za preko 3 sata putovanja su jedini u kojima se može generisati svakodnevna popunjenost sastava sa preko 4 vagona.
 
Hah, mi imamo svega malo..

(recimo, MIN NIŠ ekskluzivni remonter za Vectron u Srbiji).

MIN ne postoji, odnosno taj MIN na koji ti misliš.. Ostala je samo jedna hala, sve ostalo je prodato i napravljeno u magacine. Osoba koja sada koristi ime "MIN" ima 5-6 radnika u radnom odnosu i od skora više ne može ni samostalno da vrši revizije / velike opravke, polako ga svi zaobilaze u širokom luku, jer je radio šta je radio..
Tendera za lokomotive još ni nema, ko zna ko će se prijaviti i pobediti i ako pobedi Siemens realnije je da će zakupiti neki drugi prostor.

413 113 / 114 slupana kod Rume, biće na neodređene vreme out.
1000063776.jpg
 
Vrh