Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Od 1. maja se uvodi još jedan par pograničnih vozova Subotica - Kelebia (HU). Dakle biće dva voza, iz Subotice za Kelebiju u 8.02 i 14.02 i iz Kelebije u 9.41 i 15.41. Trajanje vožnje - 14 minuta. Pošto je pruga od Kelebije do Budimpešte zatvorena zbog radova, iz Kelebije za Segedin i nazad ići će autobus u organizaciji Mađarskih železnica, koji će u Kelebiji imati vezu sa pograničnim vozovima iz Subotice, a u Segedinu vezu sa vozovima iz Budimpešte.
 
Barska u prekidu, sinoć iskočio teretni kod Kolašina, navodno zbog zemljotresa.
IMG-958e204d52b67cf4aafe637e930ca1e3-V.jpg
IMG-ff1c1e75f21d0102844ac1ef7a8afb60-V.jpg
 
Voz je iskočio u 22:45 znači neposredno
pre zemljotresa. Moj drugar ga je vozio.
Po slikama deluje da drvene klocne nisu
izdržale težinu voza.
 
Kada u potpunosti završe prugu Subotica-Horgoš i brzu prugu Novi Sad-Subotica, da li će regio vozovi od NS prema severu saobraćati do Subotice, ili će im krajnja stanica biti Horgoš na samoj granici?
 
Subotica, jer za Horgoš mora da se menja smer. To nema smisla za tako kratak produžetak.

Ali zanimljivo je šta će voziti putnike od Subotice do Horgoša dok Mađari ne urade svoj deo pruge? Flirt? Ili... ništa?
 
Mogli bi tu da ubace kratku regio liniju Horgoš-Palić-Subotica. Bilo bi putnika, jer su i Horgoš i Palić varošice i turistička mesta, a Subotica grad od 100.000 stanovnika. Ali mora se rešiti problem nedostatka voznih sredstava, što je pre moguće.
 
Zato ja i istakoh 'ništa'.

@Užice
Bio tramvaj za Palić do 1974. A sad ima gradski autobus br. 6, koji je za tako kratku relaciju zgodan i ide češće nego što će voz.

I ako Mađari ostvare plan da puste za Suboticu segedinski tramvaj, pitanje je da li će on igrati važniju ulogu između Subotice i Palića. Možda donekle, pošto je subotička stanica u centru.
 
Mogli bi tu da ubace kratku regio liniju Horgoš-Palić-Subotica. Bilo bi putnika, jer su i Horgoš i Palić varošice i turistička mesta, a Subotica grad od 100.000 stanovnika. Ali mora se rešiti problem nedostatka voznih sredstava, što je pre moguće.

Jedino da počnu da popravljaju i vraćaju u saobraćaj 711 koji su u kvaru. Srbija voz nema elektro-depo u Subotici, tako da do završetka pruge NS-SU Srbija voz Flirt neće kročiti na prugu Subotica - Horgoš.

I ako Mađari ostvare plan da puste za Suboticu segedinski tramvaj, pitanje je da li će on igrati važniju ulogu između Subotice i Palića. Možda donekle, pošto je subotička stanica u centru.

Ne vidim logiku da Segedin - Subotica ide mađarski tramvaj. Prvo, on je hibrid na dizel i električni pogon iz tramvajske kontakne mreže, koja je drugog napona od železničke pruge, te na železničkoj pruzi mora ići na dizel pogon. Drugo, kupljeni su za liniju Segedin - Hodmezevašarhelj, ukupno 12 komada - ne verujem da ih ima dovoljno i za liniju ka Subotici. Treće, kupila ih je Mađarska. Za svako saobraćanje na teritoriji Srbije, Srbija voz bi morao MAV-u da plaća masnu naknadu.
 
Pa kupili bi dvosistemske za liniju ka Subotici.
Sami su to pričali braća Atilini, ni ja nešto ne verujem da će da bude.
 
Pa kupili bi dvosistemske za liniju ka Subotici.
Sami su to pričali braća Atilini, ni ja nešto ne verujem da će da bude.

Pruga treba da se pusti u rad za par meseci. Ne znam kako misliš da nabave do tad. A to je samo jedan problem od navedenih. Uostalom, ne znam koji će krasni tramvaj na toj relaciji. Sporiji je od voza, a voz te dovozi na železničku stanicu gde imaš posle vezu na druge vozove ka ostatku Mađarske. Po poslednjem planu MAV koji sam video, planira se 5 pari IC vozova Segedin - Subotica.
 
Тај маџарски трамвоз није ништа него влажни сан Пастора којим милује уши својим гласачима. Граничне процедуре за трамвајски саобраћај? ем Шенген ем ЕУ. Дакле ништа од тога.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Тај маџарски трамвоз није ништа него влажни сан Пастора којим милује уши својим гласачима. Граничне процедуре за трамвајски саобраћај? ем Шенген ем ЕУ. Дакле ништа од тога.
I ja prvi put čujem da bilo gde u svetu postoji prekogranični tramvaj. To bi teoretski bilo izvodljivo jedino između zemalja gde ne postoji baš nikakva kontrola dokumenata na granici, tj. gde vozila prelaze granicu bez zaustavljanja, kao na primer Slovenija i Italija, ili Rusija i Belorusija.

Koliko često bi taj tramvaj/tramvoz uopšte mogao da ide? Neka za početak vrate Subotici njen normalni gradski tramvaj koji je imala do pre pola veka, a posle neka se bave prekograničnom saradnjom i svime ostalim.
 
Verovatno su mislili da saobraca isti tamvaj kao izmedju Segedina i susednog grada sa dugackim imenom, sto nije losa ideja, mada bi bio pun madjarskih penzionera, koji svercuju jeftini alkohol sa subotickog buvljaka.
 
Pa ne bi bio isti, taj je hibridni - može i na dizel i na struju. Subotički bi bio samo na struju, ali za dva napona.

Ne znam, ljudi, šta vam je čudno; 'mađarski svet' se intenzivno podiže, imaju već i fudbalski klub u Srbiji (i u Slovačkoj), i štošta, pa bi i da prošire region Szegeda na Severnu Bačku. Ono - imaš od kuće tramvaj do Palics-a, skokneš na izlet. To ti je onda periferija. Tako se zapišava teritorija, je l'. Uostalom, ne bi ni bilo ove pruge da nije tog procesa.

Orban je pobedio, tako da... možda sledi ponovno povezivanje i sa Velikom Kikindom, makar do Ujszegeda (blizu akva parka), ko zna. Ili Szabadka - Baja, što je izvesnije.

Formalno, priča je da im je Szeged eksperiment da vide mogu li ozbiljno da računaju na tram-train u regionu Budapest-a.
 
I ja prvi put čujem da bilo gde u svetu postoji prekogranični tramvaj. To bi teoretski bilo izvodljivo jedino između zemalja gde ne postoji baš nikakva kontrola dokumenata na granici, tj. gde vozila prelaze granicu bez zaustavljanja, kao na primer Slovenija i Italija, ili Rusija i Belorusija.
Postoji par primera u Evropi, naravno bez granične kontrole. Najzanimljiviji je bazelski tamvaj koji saobraća kroz 3 države, a i odatle su došli naši "švajcarci"
 
На тим местима нема контроле ни за обична возила. Т.ј. скоро да нема. Може да буде по нахођењу локалних органа. То није случај са Мађарском и Србијом где је тврда граница.
 
На тим местима нема контроле ни за обична возила. Т.ј. скоро да нема. Може да буде по нахођењу локалних органа. То није случај са Мађарском и Србијом где је тврда граница.
Zato mi nije najjasnije kako će tramvaj Segedin-Subotica uopšte moći da funkcioniše. Tramvaj sa desetak polazaka dnevno i polučasovnim stajanjem na granici radi kontrole nebi imao nikakvog smisla, njegova izgradnja bi bila obično bacanje para. Bolje da umesto toga Subotica ponovo izgradi 2 ili 3 normalne tramvajske linije na svojoj teritoriji.
 
Vrh