Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne znam, ja ne mislim ni da je 160 sada racionalno. Mislim, štaviše, da je izrazito neracionalno.

Međutim, neko (Minister of finance, Mr. Little) u postojećim uslovima i dalje pominje da će davati po 100 evra mladima... Ima ono, ljudi, kad su, u trenutku dok je carstvo postajalo životno ugroženo, Romeji (pogrdno 'Vizantinci') krenuli masovno... u manastir. Mladi, jaki momci (u Srbiji, dok je bila normalna, tj. u 19. veku, manastiri bili prazni). I ode carstvo🤣 Selo gori...

Zaebite tu dekadenciju - zlatna 3 minuta, metroe, budalaštine&boleštine. Dajte 3 hidrocentrale, 1 nuklearku, obnovljenu mrežu pruga, tramvaj i trolejbus umesto autobusa, elektrifikaciju poljoprivrede. Prvo to, pa sve ostalo. Od danas.
 
Eто, значи још мања корист од ове пруге за профитабилнији део железничког транспорта. Зна ли неко пројектоване брзине и дужине пруга по деоницама ка од НС ка Суботици и од БГ ка Нишу? Хтео бих баш табеларно да поредставим времена путовања СУ-НС-БГ-НИ у зависности од различитих брзина.

Ево угрубу, да је целокупна пруга за исту брзину (а знамо да није), ово би била времена путовања од Суботице до Ниша:
200 км/ч - 2 сата и 7 минута
180 км/ч - 2 сата и 22 минута
160 км/ч - 2 сата и 39 минута
140 км/ч - 3 сата и 2 минута
120 км/ч - 3 сата и 33 минута
Ako je BG-NS 36 minuta, BG-Subotica je realno negde oko 1 sat i 15 minuta, tako da nema nikakve teorije da voz stigne do Niša za manje od sat makar vozio 300km/h, kad samo iz Beograda ne može da se izvuče za manje od 25 minuta, čak i da reše rasputnicu G, kao i da reše ŽČ Niš.
Čak i da se uradi potpuno nova pruga za 200km/h nema šanse da voz stigne za manje od 90 do Niša. Ali to je ionako naučna fantastika.

Најрационалније би било урадити геометрију за 200 и више, денивелисати све прелазе а опрему урадити за 160.
Od Velike Plane do Niša je drastična razlika u ceni između trase za 200km/h i 160km/h.
Za 200km/h bi morala potpuno nova trasa koja zapravo nema gde da se provuče.
Za 160km/h ide samo peglanje krivina, za šta postoje planovi.

Tako da nije racionalno graditi za 200 a da pruga bude 160. Ili sve ful ili 160.

Ključ rešenja Južne pruge je deonica Rakovica-Velika Plana, koja mora nova da se radi.
 
Poslednja izmena:
Bilo bi, ali od Velike Plane do Crvenog krsta je cena rekonstrukcije za 160km/h minimalno veća od vraćanja brzine na 120km/h.
Kao što sam napisao, ključ je Rakovica-VP i naravno rasputnica G, tih 500m pruge na kojima se vidi sva kratkovidost, neodgovornost i letargija.

Edit:
A pre bilo čega, rešiti problem krađa.
 
Poslednja izmena:
Kačili su već projekat na forumu koji bi trebalo da se finansira od EU kredita. Velika Plana - Gilje, Paraćin - Stalać i Đunis - Trupale na postojećoj trasi uz korekciju na pojedinim delovima za brzine do 160 km/h. Samo u delu oko čvora Lapovo je brzina 120 km/h, ostalo sve 160 km/h. Cena ove 3 deonice po tom projektu je oko 600 miliona evra. Stalać - Đunis ide nova trasa, sa onim dužim tunelom, isto za 160 km/h. Resnik - Velika Plana još nije u planovima osim možda remonta Resnik - Sopot (trasa preko Male Krsne je će biti valjda kompletno remontovana uskoro, ali je nešto duža i krivudavija), a Gilje - Paraćin je po njima "urađeno". Naravno, u ovoj geopolitičkoj situaciji, mislim da svi krediti dolaze pod znak pitanja i ruski i EU - nešto mi se čini da će u narednom periodu Kinezi postati tu najozbiljniji partner. Ali da ne prejudiciram...
 
Naravno, u ovoj geopolitičkoj situaciji, mislim da svi krediti dolaze pod znak pitanja i ruski i EU - nešto mi se čini da će u narednom periodu Kinezi postati tu najozbiljniji partner. Ali da ne prejudiciram...
Ajde da pričamo pozitivno kao da će se nešto raditi, mada je realnost crna, a biće i gore.

Pantografe, ušteda jeste 3 minuta na 42 km brze pruge pri brzini od 200.
Nije 180 sekundi nego negde oko 150 sekundi manje, sad se ne sećam tačno. Izvodio sam tačan račun pre jedno dve godine, ako te ne mrzi može da se nađe u ovoj temi.

Ponavljam još jednom. Ova pruga se gradi za narednih 100 godina, znači eksploatacioni vek joj je minimum do 2122te godine.
Građevinski da, ali donji stroj za pruge sa mešovitim saobraćajem 200km/h je desetak godina, 15 plafon. Onda mora kapitalni remont ili smanjenje brzine.

I šta je onda skupo održavanje?
Nije održavanje najskuplje u celoj priči nego izgradnja infrastrukture.
A mi imamo već završenu finansijsku konstrukciju za izgradnju 400 km brze pruge za 4 milijarde evra od Subotice do Niša.
Jeste skupo održavanje, jer da nije, na koridoru bi se i dalje vozilo 120km/h kao pre 30 godina. Lako se mogu naći podaci koliko košta kapitalni remont deonica rađenih poslednjih godina. Oni se redovno rade na dvadesetak godina na normalnim deonicama, plus redovno održavanje. Železnica je skup sport.

A vi zagovarate da se zakopamo sa prugom od max 160 bez mogučnosti da se ona unapredi za narednih 100 godina kada će 300 na sat biti normalna brzina svuda u evropi na glavnim koridorima.
...
Mnogo smo kasnili po pitanju zeleznice, nema vise priče o 100 ili 120 na sat na koridoru 10, to je priča za prošli vek, prelazi se odmah na 200.
Izvini, ali upravo dok se mi ovde dopisujemo, ta priča se priča dešava na Koridoru X na deonici Rakovica - Mala Krsna koje se radi za brzine do 100km/h čak i na dugom pravcu gde nema ni jedne jedine krivine i gde nema nikakvog opravdanja što nije bar za 120km/h.

Ova pruga nije skupa igračka već nešto što smo odavno trebali da imamo.
Dosta je bilo gubljenje vremena.
Za jednu od najsiromašnijih država Evrope itekako jeste skupa igračka. Srbija nema para da izgradi čitav koridor za brzine od 200km/h i kraj priče. Nema, na žalost.
Rekonstrukcija oba kraka od Niša ka jugu i istoku se već radi. Sasvim je dovoljno uraditi i do Šida i Niša za 160km/h.
Da ponovim, za bilo koji vidni napredak brzine mora nova pruga do Velike Plane, jer ovo što su radili poslednjih godina nije ništa posebno (da se ne izrazim teže).
 
Poslednja izmena:
Građevinski da, ali donji stroj za pruge sa mešovitim saobraćajem 200km/h je desetak godina, 15 plafon. Onda mora kapitalni remont ili smanjenje brzine.

Ovo nije baš tačno, a vidi se na primeru drugih zemalja. Može 20-30 godina do kapitalnog remonta, ali mora kvalitetno održavanje.

Izvini, ali upravo dok se mi ovde dopisuje ta priča se priča na Koridoru X na deonici Rakovica - Mala Krsna koje se radi za brzine do 100km/h čak i na dugom pravcu gde nema ni jedne jedine krivine.

Taj deo što će po redu vožnje biti za 100 km/h (Mali Požarevac - Mala Krsna) je inače pre remonta bio za 80 km/h. U sklopu ovog remonta uopšte nije menjan ni gornji stroj na ovom delu, već je samo izrešetan i popravljen, kako bi mogla da se poveća brzina sa 80 na 100 km/h. Novi gornji stroj je rađen samo na delu Jajinci - Mali Požarevac. Taj remont je potpuni fijasko, najviše zbog vremena koji se radi. Počeo je još davnog 15. maja 2019. godine, i od tada je pruga POD POTPUNIM ZATVOROM. Uskoro će 3 godine da je zatvorena! Kraće su je gradili nego što je danas, samo delimično, rekonstruišu. Jezivo!

 
Модернизација железнице

Дa, у оба смера смо нас двоје на картама имали бројеве седишта једно до другог, а у возу су била у различитим редовима. Сели смо заједно и нико нам се није обратио око тога.

IMG-20220327-230324.jpg


IMG-20220327-230426.jpg


IMG-20220323-153117.jpg


Не бих се враћао на питање језика да, пошто немам увид у цео систем, на том примеру с приличном поузданошћу не видим - у малом - да су организација и поштовање закона слаби у њему.
На сликама:
-енглески и језик који није по закону српски
IMG-20220323-153624.jpg

- шалтери у Прокопу: три истоветна натписа, нема ни српског, ни енглеског
IMG-20220327-230529.jpg


IMG-20220327-230616.jpg


Главна улица у Новом Саду је поподне била препуна, сви кафићи и ресторани без слободног места.
IMG-20220326-134753.jpg


IMG-20220323-153807.jpg


Дивље паркиралиште на плочи будуће станице
IMG-20220323-153011.jpg

Станица у Новом Саду
IMG-20220326-142810.jpg


IMG-20220326-142839.jpg
 
Poslednja izmena:
Ne kapiram zašto se stalo i ne srede drugi peron u N.Sadu ovako se dešava da kiss čeka na semaforu dok drugi regio ne izađe iz stanice...
 
Mogli bi na Prokopu da otvore i taj treći šalter u sredini. Gužve u ovoj malenoj prostoriji su enormne otkako je krenuo voz za NS, tu još ide REGIO na otprilike svaki sat, ali trebaju doći na red da kupe kartu i oni putnici čiji vozovi prema jugu i jugozapadu ne saobraćaju baš tako često.

Mislim da je trenutno čak i glavna stanica u Novom Sadu primerenija gradu veličine Beograda od ovog jadnog Prokopa kojeg nikako da završe. Šalter-sala i čekaonica u NS su kudikamo prostranije, a i veći broj šaltera radi.
 
Dan pred puštanje u funkciju stajališta Kamendin za vozove iz sistema BG voz sam obišao lokaciju da vidim kako izgleda zatvoreni prelaz i samo stajalište. Moram da priznam da sam zabezeknut koliko je u lošem stanju. Stepenište za podzemni prolaz izgleda kao da je staro 10 godina. Ploče na stepeništu su u raspadu, više njih je otpalo i postavljene su sa strane da se ljudi ne bi polomili. Ovo je neverovatno nebezbedno. Prolaz nema đubreta, ali je prljav jer očigledno nije nikad opran otkako je sagrađen. Tragovi po stepeništu kao da su znak da je voda curila veoma dugo dok je sve to bilo u fazi izgradnje. Vrlo je moguće da je bilo sve pod vodom pa se zato sve i raspada. Liftovi su u funkciji, ali se vidi da nisu nikad oprani. Na peronu je jedno bočno staklo nadstrešnice razbijeno i staklena srča je svuda okolo razbacana. Klupe su veoma prljave i ne bih seo na njih. Nemoguće mi je da nisu mogli nekoga da pošalju da prebriše i sredi sve to pre puštanja u funkciju. Ne postoji više ni jedan monitor na stajalištu, a ranije ih je bilo 4. Iskreno se nadam da su ih skinuli nadležni, a da nisu pokradeni. Ako su pokradeni, pitam se da li su kamere imale ikakvu svrhu, kao i da li je snimljeno ko je razbio staklo nadstrešnice. Sreo sam jednog našeg radnika koji je rekao da je stepenište nadležnost Kineza, a da je on zadužen samo za održavanje gornjeg stroja. Hodao je po pruzi samo par minuta pre prolaska regio voza i pitao se naglas gde je nešto, ali nisam shvatio šta je tražio. Nije ga mnogo bilo briga za stepenište i izgled stajališta. Mnogo sam se razočarao i samo se pitam kako li će sve ovo da izgleda za godinu dana. Jedna devojka je čekala BG voz, jer kaže, čula je na TVu da već vozi. Kad je shvatila da ne dolazi, bila je lenja da ide kroz podzemni prolaz pa je skočila s perona na kolosek i pretrčavala prugu i onda se penjala na peron sa suprotne strane. Samo čekam kad će neko da strada jer ga mrzi da ide kroz podzemni prolaz. Inače, do stajališta ne postoji staza za pešake iz samog naselja nego samo put koji su do nedavno koristila vozila preko nekadašnjeg prelaza. Stanari obližnjih zgrada koje se vide sa stajališta nemaju pristup istom, nego moraju da prilično kruže. Ne postoji ni bilo kakav parking u blizini stajališta koji bi značio onima s drugog kraja naselja, a putovali bi BG vozom na posao. Nedavno su javili da su Vesić i bratija obišli nova stajališta. Šta li su zaključili, živo me zanima! Nisam neko ko voli da mrači, ali ovo je stvarno jadno i žalosno!
Kamendin1.jpg
Kamendin2.jpg
Kamendin3.jpg
Kamendin4.jpg
Kamendin5.jpg
Kamendin6.jpg
Kamendin7.jpg
 
Sećam se da su i stajalište Kijevo 2018. krpili dobrih nekoliko meseci nakon što je druga linija BG Voza do Resnika puštena u saobraćaj. Pre toga stajalište nije rekonstruisano još iz vremena dok je njime saobraćao stari Beovoz.
 
Ali riba koja ceka bg voz jer je cula na tv da se opet pusta u promet... kakav danak neiskustvu.

Inace, zasto voz usporava posle Cortanovca na 160, i oko bataje na 120? Sto ne voze 200?
 
Чортановци успон а Батаја прелаз у нивоу који је јошактиван.

Што се тиче јужне пруге 120 до Плане и надаље 160 до Сталаћа па 120 од Сталаћа до Алексинца те 160 до Ниша, то је реалност. Само да се одржава и биће довољно.
 
Stajalište Tošin bunar, izgrađena staza kao veza stajališta i Bulevara heroja sa Košara, međutim vlasnik parcele rekao da ne može niko da prolazi i postavio ogradu. Meni umesto put do stanice da traje 4 minuta sad će biti oko 10. Najave za pogrešan kolosek rešavali su sada, ali tako što menjaju table prvog i drugog koloseka 🤣

BGvoz došao tačan u minut, vožnja do vuka je trajala 10ak minuta. Malo putnika u vozu. Nadam se da će uskoro nabaviti nove vozove jer ovo neće još dugo moći ovako
20220328_094148.jpg
 
Postoje usvojeni planovi za čitav pravac VP-Trupale za 160km/h. Pošto to finansira EU biće jeftinije po km nego ove druge rekonstrukcije.
Po sličnom modelu se može uraditi i od Mladenovca do Plane za 160km/h.
Resnik-Mladenovac je problem, a tu su već ulupane neke ozbiljne pare.
I BG-rasputnica G je zreo za rekonstrukciju.
Niko se nije setio da to odradi pre otvaranja pruge za NS.
Doduše, kad nisu uradili i samu stanicu NS pre otvaranja, ništa me više ne čudi.

Dalje od Niša je dovoljno uraditi za 120km/h gde je građevinski moguće, a to je gotovo čitav južni krak, kao i deo oko Pirota ka granici na istoku.
Ni čvor Niš više niko ne pominje.
 
Poslednja izmena:
Ali riba koja ceka bg voz jer je cula na tv da se opet pusta u promet... kakav danak neiskustvu.

Inace, zasto voz usporava posle Cortanovca na 160, i oko bataje na 120? Sto ne voze 200?
Po milioniti put, projektovana brzina je:
Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h
Novi Beograd - Batajnica 120 km/h
Batajnica - Karlovački vinogradi 200 km/h
Karlovački vinogradi - Petrovaradin 160 km/h
Stanica Petrovaradin 120 km/h
Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h


Чортановци успон а Батаја прелаз у нивоу који је јошактиван.
Ne, to nisu razlozi. Razloge sam napisao iznad.
 
Pitanje, jel kupljene karte preko Srbija voz aplikacije mogu da se refundiraju kojim slucajem?

Ili kojim slucajem advanced opcija da se pomeri datum za nedelju dana (rez. Subotu sad ali ce vreme biti ocajno)
 
Poslednja izmena:
Pitanje, jel kupljene karte preko Srbija voz aplikacije mogu da se refundiraju kojim slucajem?

Ili kojim slucajem advanced opcija da se pomeri datum za nedelju dana (rez. Subotu sad ali ce vreme biti ocajno)
Mogu, ali redovne karte. Karte koje su kupljene u promo ceni se ne mogu menjati ni vraćati. Barem tako piše na blagajni.
 
Evo malo fotki sa stanica Altina, Zemun Polje i Kamendin.
viber_image_2022-03-28_14-59-54-961.jpg

viber_image_2022-03-28_14-59-53-991.jpg
Novi parkić kod stanice Altina.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-138.jpg

Ulaz na stanicu i novi grafit.

viber_image_2022-03-28_14-59-53-279.jpg

Na tabli piše, al nisam proveravao.

viber_image_2022-03-28_14-59-54-567.jpg

Pogled prema Altini sa strane Plavih Horizonata. Između levog i desnog koloseka se postavlja još jedan, a čini mi se možda i dva i u tom režimu mislim da će idu do stanice Zemun Polje.

viber_image_2022-03-28_14-59-54-728.jpg

U pravcu stanice Zemun Polje.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-628.jpg

U pravcu stanice Zemun. U daljini se vidi TPS Zemun.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-300.jpg
viber_image_2022-03-28_14-59-55-672.jpg


viber_image_2022-03-28_14-59-55-180.jpg
viber_image_2022-03-28_14-59-55-345.jpg

Stanica Zemun Polje.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-439.jpg

U pravcu stanice Kamendin.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-930.jpg

Sa malo lošeg zuma u istom smeru. Nadvožnjak koji se nalazi između stanica Zemun Polje i Kamendin.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-525.jpg

Nadvožnjak.


U pravcu stanice Altina.

viber_image_2022-03-28_14-59-55-392.jpg
viber_image_2022-03-28_14-59-54-776.jpg

Stanica Kamendin. Smer ka stanici Zemun Polje.

viber_image_2022-03-28_14-59-53-852.jpg

Lift radi i dalje.
 
Гледам сад репортажу на Н1,
нека новинарка из Новог Сада путовала тим брзим возом и стигла из НС за 33 минута на Прокоп,
а онда јој требало 42 минута да дође од Прокопа до Скупштине,
кажа прво док се попела горе, онда чекала 36 петнаест минута, па јој возач рекао да преседне на 44 који је чекала 14 минута, па упао у гужву у Кнеза Милоша...
 
Danas je kao otvorena stanica Novi Beograd ali novinarka N1 kaže da voz nije stajao tamo. Dakle je l može neko da potvrdi da li je otvorena ili ne?

Moguće da je prilog sniman juče...
 
Poslednja izmena:
Vrh