Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Stoji se i u medjugradskim autobusima iako je to zabranjeno zakonom pa se niko ne buni. Stoji se i u Barcu leti po više sati
 
Ја се не буним. Додуше, ја сам седео, али сам стајао раније, пре реконструкције. Не би ми било проблем ни да стојим сад, али треба тежити да се стоји само на краћим растојањима (15-20 минута). У возу сам срео неке људе које познајем, није им било баш драго да стоје сат времена, нарочито што су претходно путовали допутовали у Београд, воз Београд - Нови Сад им је био само део путовања.
 
imageedit_5_2977399870.jpg


Dupla garnitura juče u 11 iz Beograda. Od Zemuna više nisu puštali ljude u voz jer nije bilo mesta. U 19:15 iz Novog Sada slična situacija, nije bilo ni konduktera da proveri karte. Ne kupujte karte za prvi razred dok traje promotivni period jer prodaju više od raspoloživih mesta.
 
To je praktično skoro 1000 ljudi u jednom polasku. Jedna stvar mi međutim nije jasna i vrlo je indikativna a to je zašto su toliko puni stariji i sporiji Flirt vozovi, postoji li mogućnost da možda deo putnika i ne razlikuje šta je zaista nov voz pa ulazi u prvi koji stigne ili je jednostavno cena karte do te mere presudna da je većina sa autobusa prešla na voz.

Kapacitet novih četvorodelnih Flirt vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu. Predviđa se i 230 mesta za stajanje, kao i 11 pomoćnih sedišta.
 
Poslednja izmena:
To je praktično skoro 1000 ljudi u jednom polasku. Jedna stvar mi međutim nije jasna i vrlo je indikativna a to je zašto su toliko puni stariji i sporiji Flirt vozovi, postoji li mogućnost da možda deo putnika i ne razlikuje šta je zaista nov voz pa ulazi u prvi koji stigne ili je jednostavno cena karte do te mere presudna da je većina sa autobusa prešla na voz.
Ovo drugo Igore.
 
Пре укидања воза до НС ја нисам никада ишао тамо аутобусом. После сам једном ишао до Карловаца и то ми је пресело.
 
To je u suštini dobro ma koliko u osnovi pokazivalo nivo našeg standarda. Ne treba zanemariti da je najobičniji RE brži od autobusa za oko pola sata a o udobnosti da ne govorimo stim što mi nije prihvatljivo da se u vozu stoji.

To što se stoji, to je na račun Srbija Voza i Infrastrukture IŽS koji očigledno nemaju kadrove dovoljno kvalitetne da naprave red vožnje po potrebama putnika. A toliko je jednostavno - regio vozovi u strogom taktu na sat vremena uz dodatne polaske u vršnim satima, na pola sata između ovih na sat vremena i sinhron dve garniture ako i kad je potrebno. IC vozovi u taktu na dva sata uz dodatne polaske u vršnim satima, na sat vremena između ovih na dva sata i sinhron dve garniture ako i kad je potrebno. Ako su već napravili prugu po evropskom standardu, neka naprave i red vožnje po evropskom standardu.
 
Upravo tako.
A sve ovo dokazuje moju tezu o totalnom besmislu ulaganja u tu razliku od 160km/h do 200km/h.

Upravo - 3 minuta razlike u ukupnom vremenu putovanja za BG - NS od 160 do 200 km/h. A za NS - SU će biti 8 minuta razlike od 160 do 200 km/h. Pritom je za NS-SU još manja isplativost brzine 200 km/h zbog manje putnika nego BG-NS. Mađari su lepo shvatili da im ne treba više od 160 km/h.
 
To je praktično skoro 1000 ljudi u jednom polasku. Jedna stvar mi međutim nije jasna i vrlo je indikativna a to je zašto su toliko puni stariji i sporiji Flirt vozovi, postoji li mogućnost da možda deo putnika i ne razlikuje šta je zaista nov voz pa ulazi u prvi koji stigne ili je jednostavno cena karte do te mere presudna da je većina sa autobusa prešla na voz.
Generalno mislim da je do gužve došlo iz par razloga. Ja sam želeo KISS-om da se vozim i već napravio planove za vikend a onda u sredu više nije bilo karata za IC pa sam uzeo za Regio i verujem da je gomila ljudi isto uradila jer su većina bili sa online kupljenim kartama. Druga stvar je što Srbija voz ne ograničava broj prodatih karata za Regio.
To je u suštini dobro ma koliko u osnovi pokazivalo nivo našeg standarda. Ne treba zanemariti da je najobičniji RE brži od autobusa za oko pola sata a o udobnosti da ne govorimo stim što mi nije prihvatljivo da se u vozu stoji.
Moje jučerašnje iskustvo nije bilo bolje od autobusa sa obzirom da sam stajao celu vožnju, plus je voz zbog tolike gužve kasnio 10-ak minuta. Ja razumem da je to verovatno zbog promotivnog perioda, prvog vikenda sa lepim vremenom itd, ali nisam siguran da će ljudi koji su se prvi put juče vozili ponovo izabrati voz.
 
Hoće li pustiti i treći kiss u pogon?
Зар није и трећи у погону за ове додатне поласке викендом?

To što se stoji, to je na račun Srbija Voza i Infrastrukture IŽS koji očigledno nemaju kadrove dovoljno kvalitetne da naprave red vožnje po potrebama putnika. A toliko je jednostavno - regio vozovi u strogom taktu na sat vremena uz dodatne polaske u vršnim satima, na pola sata između ovih na sat vremena i sinhron dve garniture ako i kad je potrebno. IC vozovi u taktu na dva sata uz dodatne polaske u vršnim satima, na sat vremena između ovih na dva sata i sinhron dve garniture ako i kad je potrebno. Ako su već napravili prugu po evropskom standardu, neka naprave i red vožnje po evropskom standardu.
То је онда 5 Флиртова само за БГ - НС? Да ли их има толико, а да не морају да се повлаче са других пруга?
 
Зар није и трећи у погону за ове додатне поласке викендом?

Nije, tek je stigao. Dovoljna su dva KISS-a za obsluživanje svih polazaka.

То је онда 5 Флиртова само за БГ - НС? Да ли их има толико, а да не морају да се повлаче са других пруга?

Već i jeste povučen Flirt sa linije Kraljevo - Požega, pre početka saobraćanja. Za takt na sat vremena je potrebno 3 Flirta + 1 Flirt za dodatne polaske u vršnom periodu. Krajnje je vreme da železnice krenu da se ponašaju poslovno. Vozovi treba da idu tamo gde ima putnika, a putnika ima tamo gde je vreme putovanja konkurentno. Železnice trebaju da imaju dovoljno vozova da pokriju potrebe putnika. Eto hvale se kako su nabavili gomilu vozova, a sad izgleda da ih nema dovoljno da pokriju potrebe putnika. Srbija voz ima oko 15 elektrolokomotiva u voznom stanju, a trenutno samo jedan voz sa vagonima. (noćni za Bar)

Što su prodali putničke vagone u staro gvožđe umesto da ih srede i modernizuju, kao što sve razvijene železnice u Evropi rade? Železnička vozila su skupa, a putnički vagoni se za oko 300-350 hiljada evra mogu modernizovati na način da dobiju klimu, vakum toalet i potpuno obnovi unutrašnjost i da kao takvi mogu voziti još bar 20 godina.

Evo primera kako su crnogorci svoje vagone iz 80-ih sredili za oko 300 hiljada evra:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Aeelm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php
 
Poslednja izmena od urednika:
Upravo - 3 minuta razlike u ukupnom vremenu putovanja za BG - NS od 160 do 200 km/h. A za NS - SU će biti 8 minuta razlike od 160 do 200 km/h. Pritom je za NS-SU još manja isplativost brzine 200 km/h zbog manje putnika nego BG-NS. Mađari su lepo shvatili da im ne treba više od 160 km/h.
Да ли је технички изводиво у будућности пругу направљену за брзину од 200 преквалификовати у пругу за брзину од 160 и смањити трошкове одржавања?
 
To sigurno neće uraditi jer je pruga osmišljena tako da joj se kapacitet i brzina uvećaju.
U budućnosti će se samo ići na podizanje brzine sa 200 na 250 nekad u daljoj budućnosti na 300.
 
Али то значајно повећава цену експлоатације и захтева комплексно одржавање. Ако сам добро схватио мораће да се уведу ноћни затвори пруге за прегледе и интервенције, што умањује искористивост пруге за теретне возове који су најисплативији.
 
Vrh