Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne znam da li je vec bilo, pola sata voznje od Prokopa do Ns, ko voli neka uziva :)
Aко је некоме досадно да гледа како се воз ''развлачи'' брзином 120 до Батајнице од 12:11 креће оно најзанимљивије, убрзавање до 200
 
У суботу сам на путу ка Мађарској прошао кроз Бачке Винограде и било је врло активно градилиште на изградњи пруге. Затекао сам пуно механизације и радника.
 
Зар је могуће да чак ни у Инђији и Старој Пазови нема лифтова? Дали скоро милијарду евра за пругу Београд - Нови Сад, а нису могли пишљиве лифтове да предвиде, ба*** ЦИП-овска неспособна. А Стара Пазова преседачка станица из Срема, Хрватске и Словеније за Нови Сад и Суботицу. Има људи да се пате са коферима.
 
Ovu prugu Subotica - Segedin rade u iznenadjujuce visokom standardu. Gotovo isto kao NS - BG s tim sto na Palicu ima i lift :)
Postavili su na prelaz kod javnih skladista novi - gumeni prelaz pa ce sigurno saobracaj uskoro vratiti sa devijacije
 
Скренуо бих пажњу на потпуно бесмислено постављање телевизора на станици Стара Пазова. Повео сам и пријатеља висине 190цм да демонстрира како то изгледа са човеком на слици.

Ово су 3 примедбе:
  1. 2 телевизора на перону један су стављена на истом месту, само ка супротним смеровима, али тако да су паралелни уз колосеке. То значи да имате избор или да паднете на пругу ако желите да видите један или да се набијете на другој страни скроз на ограду ако желите да видите други. Поред тога су још постављени доста високо, тако да их је немогуће видети нормално ако сте просечног раста, а камоли ако сте просечна жена. Мој пријатељ од 190цм је једва видео шта пише на екрану. Повео сам мајку други дан и питао је шта пише на екрану, није могла уопште да види из њеног нижег угла, поготово због рефлексија. Телевизори су требали да буду на 2 различита места, а не заједно, и то под 90 степени у односу на пругу, да се могу видети са целог перона. Онда можеш да се одаљиш и да их видиш чак и ако си нижи. Постоји тачно одговарајуће место где су ставили сат на средини стуба. тамо може да иде ТВ.
  2. 4 телевизора на другом перону се налазе на једном месту! На перону дужине 220м, сва 4 телевизора стоје груписана заједно. И исто уместо да стоје под 90 степени у односу на пругу, да се могу видети са различитих делова перона, они стоје паралелно уз пругу, тако да се могу видети само са једне тачке - ако стојите тачно испред њих. Треба их или раздвојити да буду 2 на почетку перона и 2 на крају, обавезно под 90 степени, или ипак сва 4 ставити заједно на средину перона 2 да гледају на почетак перона, 2 на крај), али исто под 90 степени. Онда се могу видети са било ког дела перона и имају смисла у пракси.
  3. телевизор на станичној згради је постављен релативно ниско, тако да се може лако дохватити руком, а има простора изнад где да се постави смисленије и прегледније.
Апелујем ако неко ко има било какве везе са овим пројектом ово чита, да се исправи ово док су радници још на терену, није компликовано. Поготово овај телевизор на перону 1 због којег се може пасти на пругу очас посла.

Слике са "моделом" су од 30.01., остале су свежије. Сликам радове отприлике свака 2-3 дана, па сам пробрао где се најбоље види.

Перон 1 - Тотално нелогично постављање телевизора, где путници лако могу да заврше на прузи.
IMG_20220212_162931.jpgIMG_20220130_155327.jpgIMG_20220130_155505.jpg

Перон 2 - сви телевизори на једном месту, исто паралелно са пругом и не виде се са било ког другог места на перону
IMG_20220130_154854.jpgIMG_20220212_163203.jpgIMG_20220212_163242.jpgIMG_20220212_163253.jpg

Станична зграда - пренизак телевизор:
IMG_20220130_155735.jpgIMG_20220130_155747.jpg
 
Још једно непрактично решење. Чак ми ови телевизори свуда делују неприкладно за ову намену.
 
Зар је могуће да чак ни у Инђији и Старој Пазови нема лифтова? Дали скоро милијарду евра за пругу Београд - Нови Сад, а нису могли пишљиве лифтове да предвиде, ба*** ЦИП-овска неспособна. А Стара Пазова преседачка станица из Срема, Хрватске и Словеније за Нови Сад и Суботицу. Има људи да се пате са коферима.
Jedan od civilizacijskih dosega je inkluzivnost svih delova društva.

Pa tako i invalida i mama/tata sa kolicima za bebe. Ako nema liftova, to je dokaz o kome i čemu misle u vladi.

Koferi su tu manje bitni

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ово за телевизоре, односно екране обавештења на колосецима - још једно "генијално" ретардирано решење. Нигде, али нигде се тако не постављају екрани обавештења да буду паралелни са колосецима, већ под углом од 90 степени. Да ми је знати који је генијалац то тако предвидео...
 
Jedan od civilizacijskih dosega je inkluzivnost svih delova društva.

Pa tako i invalida i mama/tata sa kolicima za bebe. Ako nema liftova, to je dokaz o kome i čemu misle u vladi.

Koferi su tu manje bitni

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Oтприлике особе са инвалидитетом и родитељи са малом децом треба да путују колима, пошто ни аутобуси нису погодни за њих.
 
Наше другштво је са инклузијом најдаље дошло. Код нас ретарди и неспособњаковићи су у највишим ешалонима власти и одлучивања. Европо! Учи се!
 
Ovi displeji su definitivno greška i stvarno treba apelovati da se ovo ispravi, puno sam putovao vozovima i region i Evropa, ali mislim da nikad nigde nisam vidio ovako postavljene displeje već isključivo kao i sat što se postavi, tako bi trebalo i displej. Kada putnik stoji na peronu on bi trebao da može videti da normalne udaljenosti šta tu piše, oni tome i služe, a ne da se mora doći direktno ispod njih pa čitati i još pritom rizikovati pad na prugu...
 
Треба да буду и мало већа слова и да буде већи контраст између слова и позадине, нешто као ово.

Ако је већ позадина црна или браон, слова треба да буду бела, не жута.
 
Da li je tačno ovo za nabavku još 10 kiseva i gde bi oni saobraćali?
 
Preslušao sam snimak koji je naveo kao izvor dole u komentarima i mislim da je greška prevodioca, Gospodin Špuler je spomenuo 21 single deker vozova (FLIRT) i onda posle toga je rekao "dann die Doppelstock zuge" i na kraju 18 novih single dekera. Dakle nije nigde rekao 10 vozova na sprat koliko sam ja čuo

Uostalom nama ti KISSevi za 200 za sad ne trebaju, trebace kad se otvori za Niš i Suboticu. A da je u pitanju KISS 160 za to bi morao novi tender i to, verujem da bi bila makar jedna informacija o tome, a ja to nisam video
 
Hm, vrlo zanimljivo. Evo vesti od pre 3 dana, gde je Špuler naveo da je u prošlosti ugovoreno preko 30 vozova, a da je sada ugovoreno još dodatnih 18. 21 FLIRT+3 KISS svakako nisu preko 30.

Evo još jedan link (na engleskom), gde je Špuler naveo da je do sada sa Srbijom ugovoreno 49 vozova. 21 FLIRT+3 KISS+18 FLIRT=42 voza. U slučaju 21 FLIRT+10 KISS+18 FLIRT=49 vozova.

Jedino ako je varljiv broj FLIRT-ova koji tek treba da dođu (obzirom da je tender bio za minimum 18 vozova), pa da u tom slučaju dolazi 25 vozova, što ne znam da li je uopšte realno.
 
Izbori na stranu, to je svakako sjajna ideja da bude promotivna cena karte da se što više privuku ljudi, pogotovo mladi i zaposleni koji će sutra najviše to korsiti. Samo se nadam da imaju dovoljan kapacitet za toliki broj ljudi, jer će sad svi nagrnuti u voz. Imaćemo i ozbiljan porast na barskoj i vršačkoj pruzi jer će ljudi samo nastaviti vozom do svog mesta umesto da idu do autobuske. A na Užičkim vozovima petkom i nedeljom nema gde igla da stane, stvarno bi morali sinhorn da stave. Ali pošto ima manjag garnitura... Za Novosadske se ne brinem tolko, tu su česti polasci, jedino me brine da ne bude toliko ljudi da se smanji kvalitet usluge. Recimo, što bi neki biznismen išao prepunim vozom gde je glasno i ne može da radi na miru.
 
Sumnjam da će neki biznismen nešto da "radi" na trasi od 36 minuta. Smatram da bi bilo bolje povećati kvantitet nego kvalitet te vožnje jer voziti voz 200kmh koji će biti poluprazan nema smisla ni u kom apsektu.
U razgovoru sa prijateljima o ceni karte brzog voza došao sam do zaključka da ga niko neće koristiti po toj ceni karte
 
1600 je 15 evra za povratnu. To je sasvim legitimno. I jeftino

Ovo 300/400 je samo da zaseru novi voz

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Правно не могу само да ставе цену карте 1000 динара док је линија субвенционисана, јер се не поклапа са важећом тарифом коју одобрава Влада Србије. Како Влада Србије не би пред изборе повећавала цене карата у железничком саобраћају само годину дана након претходног повећања цена карата, јер је то непопуларан потез, цена карте ће остати управо тих 300-400 динара колико је и по важећој тарифи. Још једна обмана председника причом о промотивном периоду. Ако победе на парламентарним изборима, након пар месеци ће вероватно Влада Србије одобрити нову тарифу и повећати цене карата.
 
Zašto bi ga zasrali? Ljudi koji imaju plići džep zaseravaju vozove šta ? Možda i nije skupo ko putuje nekad turistički ali za ljude koji idu na posao na relaciji 20 dana mesečno treba da izdvoje 300 evra za voz. U mom ličnom slučaju i u slučaju ljudi koje poznajem ovaj voz po toj ceni ne bi bio izbor. Videćete da će "RE" i "ubrzani" biti puni kada se pruga otvori.
 
Vrh