Danas sam bio na severu Kosova i Metohije, gde sam u stanici Zvečan pokušao da kupim voznu kartu za voz u 10:56 do Leposavića. Nažalost, radnik na stanici me je sa izrazitim čuđenjem obavestio da nikakvi vozovi tom prugom ne saobraćaju već više od godinu dana, i niko ne zna kada i da li će ponovo krenuti.
Inače sam dan ranije telefonom kontaktirao call centar Srbija Voza, gde sam na pitanje da li voz saobraća od/do Kosovske Mitrovice Sever(kako to stoji u službenom RV na sajtu) dobio odgovor da voz saobraća normalno, jer na sajtu ne stoji nikakva dodatna napomena uz polazak. To sam i sam primetio još od stupanja na snagu novog RV, ali znajući da se ne mogu uzdati u poslovičnu "ažurnost" naših železnica, tražio sam dodatne informacije. Nažalost, operaterka call centra me je očito slagala, ili sama nije imala pojma o nečemu što joj je posao da zna. Pokušao sam za svaki slučaj da se raspitam i u železničkoj stanici Kraljevo, ali mi se niko nije javio na telefon.
Što je još interesantnije, po povratku iz Zvečana sam bio akter i ove druge katastrofe sa BG Vozom, jer sam sišao sa autobusa kod Autokomande i u 15:30 došao na stanicu Karađorđev Park da bih uhvatio BG Voz u 15:41 do Pančevačkog Mosta. Taj voz se nije uopšte pojavio, a nisu ni naredna dva polaska u 15:55 i 16:16, dok je za to vreme dispečer preko razglasa davao neke nesuvisle informacije; prvo je tvrdio da voz za Batajnicu saobraća samo do Prokopa, onda da upravo ulazi u stanicu, pa onda da izuzetno uopšte ne saobraća, i tako mnogo puta u krug, a moj voz nije ni spominjao. Izgubio sam živce i seo u prepunu 48-icu, iako sam prethodno za ulazak na stanicu platio 90 dinara sa učitane BusPlus kartice, i to za vožnju koju nisam mogao da ostvarim. Tek kasnije sam saznao da se garnitura u Ovči zapalila, i da je to potpuno paralisalo inače ojađeni BG Voz sistem.
Ova dva slučaja najbolje ilustruju koliki raspad sistema caruje u srpskim železnicama; džaba nam pruge za 200 kilometara na sat i čuda božija, kada ni neke najosnovnije stvari ovde ne funkcionišu. Inače je danas ponovo po 155. put produžen redukovani režim BG Voza, sada do 28. februara, a pitanje je šta će biti i kada puste celu prugu BG-NS, jer nakon današnje havarije jednu garnituru očigledno mogu da otpišu.