U pravu si, njihova zeleznica se intenzivnije koristi od DB, tek kad se ugasila British Rail i privatizacije 1995. Posebni slucaj mozda?A Britanci od 1995. u narednih 20 godina duplirali broj putnika. Bez brzih pruga (možda baš zato).
Покренула се ситуација и код њих са возовима из Чешке до Јадрана. А где смо ми ту? Међународни саобраћај мртав.
Ми да смо паметни, тежили би ка томе да постоје возови Регио џета Праг-Београд-Бар и Праг-Београд-Атина.
I sam znaš da su izuzetno jeftini, a ja sam baš pre neki dan gledao cene Beč-Prag i bilo je tipa 12 evra najjeftinije, a ostale su bile skuplje par evra. Kada bi uveli liniju Beograd, Budimpešta Beč, i dalje, definitivno bi im se isplatilo, pogotovo što su sada autobusi poskupeli. Pre korone je karta bila 25e u jednom smeru, povratna 40e, sada je kod nekih čak 60e povratna. A voz je daleko udobni, a bio bi sigurno i brži.Како то мислиш? Па о томе не одлучује нико из Србије, него искључиво Региоџет, на основу тога да ли им је линија профитабилна. Њихове линије нису субвенционисане и раде искључиво за чисту зараду. Бар, Солун и Атина су много даље од Сплита и Ријека, што значи већи трошкови, мање потенцијалних путника.
Zastrašujuće je koliko naše železnice nazaduju za komšilukom; Zagreb GK samo tokom popodneva i večeri ima više polazaka vozova nego Beograd Centar tokom celog dana od 24 časa. Red vožnje toliko gust kao da je u pitanju glavna autobuska stanica, a ne železnička.A sto se tice intenziteta, u proseku Zagreb ima dnevno 25 putnika iz Ciriha, Podatke 2019Pogledajte prilog 128177Pogledajte prilog 128178
Naravno, tako sam i mislio, ne odmahMožda dođu jednog dana kada bude gotova cela pruga od Beograda do Budimpešte. Do tada nema šanse.
A sto se Hrvatske tice, najvise njihovih gradane u Nemackoj ima u Minhenu, a zeleznicka konekcija Minhen-Zagreb to ne reflektira po intenzitetu. Prvenstveno zbog slabe ekonomije Hrvatske. Sparschine Kroatien je u ceni od 29.90 Evra u relaciji Graz-Split. https://www.oebb.at/de/tickets-kund...uropa/sparschiene/sparschiene-europa/kroatien , DB Sparpreis je 39,99 Minhena-Zagreb i 49,99 Hamburg-Zagreb. https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa/kroatien Ne znam zasto onda Zagreb nije zeleznicko cvoriste sa takvim ekonomicnim ponudama. Za razliku od Budimpeste, gde svaki drugi sat vozi RJ iz Minhena i svaki sat iz Beca, takode u ponudi Sparpreis i Sparschine.
Po tim cenama se ne ide busom i vozom vec avionomI sam znaš da su izuzetno jeftini, a ja sam baš pre neki dan gledao cene Beč-Prag i bilo je tipa 12 evra najjeftinije, a ostale su bile skuplje par evra. Kada bi uveli liniju Beograd, Budimpešta Beč, i dalje, definitivno bi im se isplatilo, pogotovo što su sada autobusi poskupeli. Pre korone je karta bila 25e u jednom smeru, povratna 40e, sada je kod nekih čak 60e povratna. A voz je daleko udobni, a bio bi sigurno i brži.
Ove tabele i diskusija o prednosti Hrvatske u železničkom saobraćaju su možda za papir,stvarna situacija je skoro ista kao i naša