Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Do izgradnje Glavne stanice, njeno povezivane prevozom i saobraćajnicama sa ostatkom grada, izgradnjom garaža, urbanizacije Prokopa..
 
Na ovaj post.

Cena ne moze biti 500 dinara za IC
Takodje zasto polaziti od predpostavke da će vozovi biti prazni?

Врло једноставно. Са таквом ценом привлачиће углавном пословне путнике. Интерсити возови су пандан ономе што су раније били пословни возови. Они су намењени превасходно за пословне људе који раде у Београду, а поласци Интерситија маше данас уобичајено радно време од 9 до 17 и направљени су за радно време од 8 до 16, притом ко ради до 16, може стићи само ако ради одмах поред станице Нови Београд или мора изаћи 15-30 минута раније с посла.

Дакле, нико није причао о томе да треба порушити пругу и бацити возове, већ прилагодити ред вожње потребама путника.
 
Читајући овај пост, још једном увиђам колико је бесмислено улагати милијарде у пругу ако ниси решио пуњење и пражњење станица ефективним градским превозима.
 
To je pak najmanji problem koji se lako rešava. Problem je što nema pametne glavice koja je zadužena za te stvari pa da reši taj problem.
 
Врло једноставно. Са таквом ценом привлачиће углавном пословне путнике. Интерсити возови су пандан ономе што су раније били пословни возови. Они су намењени превасходно за пословне људе који раде у Београду, а поласци Интерситија маше данас уобичајено радно време од 9 до 17 и направљени су за радно време од 8 до 16, притом ко ради до 16, може стићи само ако ради одмах поред станице Нови Београд или мора изаћи 15-30 минута раније с посла.

Дакле, нико није причао о томе да треба порушити пругу и бацити возове, већ прилагодити ред вожње потребама путника.
А кога привлаче аутобуски превозници?

Цене карата постоје на сајту новосадске аутобуске станице: http://www.gspns.rs/red-voznje-medjumesni
Нишекспрес путује 70-75 минута. Цена повратне карте је 1261,5 - 1361,5 дин., што је са овером повратне карте на БАС-у (120 дин.) 1381,5 - 1481,5 дин. Дакле, повратна возом је скупља 7 - 15%, а путује се дупло брже.
Повратна Севертрансом 1271,5 дин., тј. 1391,5 дин. са овером карте. Путује бар 80 минута, тј. 2,22 пута дуже од воза, а карта возом је само 15% скупља.
Ласта је нешто јефтинија 871,5 - 971,5 дин., тј. укупно 991,5 - 1091,5 дин. Путује 80 мин. као и Севертранс ако не касни и ако има кондуктера (често нема кондуктера па у Земуну стоји 5-10 мин док возач не наплати карте). Воз је скупљи 47 - 61%.
То су превозници са највише полазака ауто-путем, остали имају свега неколико полазака.

Мана воза, тј. Србија воза је што повратна карта важи само тај дан, осим ако је викенд или празник. Повратна карта треба да важи барем 15 дана.
Друга мана је нефлексибилност у комбиновању различитих рангова возова у одласку и повратку. Било би одлично када би постојао додатак за виши тарифски ранг за овај ИЦ/ескпрес или како год ће бити крштен, па да онда неко ко купи карту за регио у повратку може овим брзим уз доплату. Некада, на пример, за Авалу то није могло већ је морала да се купује посебна карта по глобалној цени.
Наравно, мана је и број и распоред полазака, али ово што сам изнад написао може брзо да се примени (до 15. марта), а измена реда вожње је већ обимнији посао.
 
To je pak najmanji problem koji se lako rešava. Problem je što nema pametne glavice koja je zadužena za te stvari pa da reši taj problem.
Ка из твог поста читам управо потврду а не негацију моје констатације.
 
Мана воза, тј. Србија воза је што повратна карта важи само тај дан, осим ако је викенд или празник. Повратна карта треба да важи барем 15 дана.

Видећемо како ће то регулисати. Претпостављам да ће бити карта по глобалној цени, с обзиром да 1000 динара за један смер и 1600 за повратну није у стандардној тарифи. У том случају могу и продужити важење повратне карте, ако буду хтели.

Друга мана је нефлексибилност у комбиновању различитих рангова возова у одласку и повратку. Било би одлично када би постојао додатак за виши тарифски ранг за овај ИЦ/ескпрес или како год ће бити крштен, па да онда неко ко купи карту за регио у повратку може овим брзим уз доплату. Некада, на пример, за Авалу то није могло већ је морала да се купује посебна карта по глобалној цени.

Ово за Авалу није тачно. Само су Интерсити Србија возови (540/541 Београд - Суботица - БГ, 546/547 Београд - Нови Сад - БГ, 512/513 Београд - Пријепоље Теретна - БГ, 590/591 Београд - Ниш - БГ и 580/581 Београд - Краљево - БГ) били по глобалној цени. Авала је увек била обична карта + додатак за Интерсити. Комбиновао милион пута Авалу са повратном за путнички, уз додатак.

Но, на жалост, као што ни ред вожње није прилагођен потребама путника, сумњам да ће и тарифна политика бити. Надам се да грешим...

Најбољи потез би им био да регио возови иду у строгом такту на сат времена, за шта је потребно 3 Флирт гарнитуре, уз додатни полазак радним данима углављен пола сата између два у шпицу (4. гарнитура). То ће привући највише путника, укључујући сталне кориснике са месечним картама. Интерсити треба да у строгом такту на два сата (једна Кис гарнитура) уз додатан полазак у шпицу радним данима (друга Кис гарнитура) у празан сат између. Нешто што се на западу показало као најбољи конструкт реда вожње. Потреба за некакве 3 различите категорије не постоји и само збуњује путнике!
 
Poslednja izmena od urednika:
Мој предлог за ред вожње у такту на један сат Регио и на два сата Интерсити, уз додатне поласке у шпицевима, конструисан тако да што више одговара потребама путника уз оптимизован обрт гарнитура и без чекања у станицама ради сустизања бржег воза.

Врло значајно, што бих посебно нагласио, оно што је предност овог реда вожње у односу на постојећи је тај што је у Новом Саду потребан само један колосек у функцији! А то је јако корисно с обзиром на то да ће у станици Нови Сад бити само први перон у функцији у наредних пар година, током радова Нови Сад - Суботица.

То изгледа овако. Регио у такту на сат времена долази у Нови Сад на тај колосек у :46, затим за њим долази Интерсити у :50 и стоји до :10 када креће назад за Београд, а затим за њим креће Регио у такту у :14 за Београд. Додатни Регио поласци у шпицу долазе у :16 у Нови Сад два минута након што Регио у такту оде за Београд у :14, а затим додатни Регио поласци у шпицу одлазе у из Новог Сада за Београд у :44, два минута пре него што дође Регио у такту у :46 из Београда за Нови Сад.

Дакле, потребне гарнитуре:

Регио - 3 Флирта за тактне поласке + 2 у шпицу (једна ноћи у Новом Саду)
Интерсити - 1 Киса за тактне поласке + 1 у шпицу

Ред вожње:

Београд полазакНови Сад долазаквозНови Сад полазакБеоград долазак
сваки сат од 4:49 до 22:49сваки сат од 5:46 до 23:46Регио свакодневно.сваки сат од 5:14 до 23:14сваки сат од 6:11 до 0:11
5:19, 6:196:16, 7:16Регио радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима.6:44, 7:447:41, 8:41
16:19, 17:1917:16, 18:16Регио радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан.17:44, 18:4418:41, 19:41
сваки парни сат од 6:14 до 20:14сваки парни сат од 6:50 до 20:50Интерсити свакодневно.сваки непарни сат од 7:10 до 21:10сваки непарни сат од 7:46 до 21:46
7:147:50Интерсити радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима.8:108:46
17:1417:50Интерсити радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан.18:1018:46

Укупно полазака по дану (пари возова):

Радним данима - 33 (23 Регио, 10 Интерсити)
Суботом, недељом и државним празницима након кога следи радни дан - 30 (21 Регио, 9 Интерсити)
Државним празницима - 27 (21 Регио, 8 Интерсити)

Мислим да сам за ово много више заслужио милион динара него креатори визуелног идентитета Штадлер КИСС гарнитуре, макар направили нешто најлепше на свету. Штета што нема никога у Србија возу и Инфраструктури ЖС који могу да смисле овакав ред вожње. Овако се конструише тактни ред вожње у западном свету. ;)
 
Poslednja izmena od urednika:
Ка из твог поста читам управо потврду а не негацију моје констатације.
Pa kako god da bude, sigurno nije besmislena važna investicija od par milijardi, samo zbog nekog sitnog problema koji se lako rešava. Taj problem sa povezanošću nije nešto nerešivo i nije razlog da se, prekopotrebna, investicija naziva besmislenom. Mislim, kapiram ja šta hoćeš da kažeš. U suštini, investicija nije besmislena, ali je služba ljudi koji se bave time besmislena kada ti ljudi nemaju smisao za struku u kojoj rade.
 
Није бесмислена инвестиција због тога, али није ни то ситан проблем који се лако решава.
 
Мој предлог за ред вожње у такту на један сат Регио и на два сата Интерсити, уз додатне поласке у шпицевима, конструисан тако да што више одговара потребама путника уз оптимизован обрт гарнитура и без чекања у станицама ради сустизања бржег воза.

Врло значајно, што бих посебно нагласио, оно што је предност овог реда вожње у односу на постојећи је тај што је у Новом Саду потребан само један колосек у функцији! А то је јако корисно с обзиром на то да ће у станици Нови Сад бити само први перон у функцији у наредних пар година, током радова Нови Сад - Суботица.

То изгледа овако. Регио у такту на сат времена долази у Нови Сад на тај колосек у :46, затим за њим долази Интерсити у :50 и стоји до :10 када креће назад за Београд, а затим за њим креће Регио у такту у :14 за Београд. Додатни Регио поласци у шпицу долазе у :16 у Нови Сад два минута након што Регио у такту оде за Београд у :14, а затим додатни Регио поласци у шпицу одлазе у из Новог Сада за Београд у :44, два минута пре него што дође Регио у такту у :46 из Београда за Нови Сад.

Дакле, потребне гарнитуре:

Регио - 3 Флирта за тактне поласке + 2 у шпицу (једна ноћи у Новом Саду)
Интерсити - 1 Киса за тактне поласке + 1 у шпицу

Ред вожње:

Београд полазакНови Сад долазаквозНови Сад полазакБеоград долазак
сваки сат од 4:49 до 22:49сваки сат од 5:46 до 23:46Регио свакодневно.сваки сат од 5:14 до 23:14сваки сат од 6:11 до 0:11
5:19, 6:196:16, 7:16Регио радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима.6:44, 7:447:41, 8:41
16:19, 17:1917:16, 18:16Регио радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан.17:44, 18:4418:41, 19:41
сваки парни сат од 6:14 до 20:14сваки парни сат од 6:50 до 20:50Интерсити свакодневно.сваки непарни сат од 7:10 до 21:10сваки непарни сат од 7:46 до 21:46
7:147:50Интерсити радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима.8:108:46
17:1417:50Интерсити радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан.18:1018:46

Укупно полазака по дану (пари возова):

Радним данима - 33 (23 Регио, 10 Интерсити)
Суботом, недељом и државним празницима након кога следи радни дан - 30 (21 Регио, 9 Интерсити)
Државним празницима - 27 (21 Регио, 8 Интерсити)

Мислим да сам за ово много више заслужио милион динара него креатори визуелног идентитета Штадлер КИСС гарнитуре, макар направили нешто најлепше на свету. Штета што нема никога у Србија возу и Инфраструктури ЖС који могу да смисле овакав ред вожње. Овако се конструише тактни ред вожње у западном свету. ;)
Poslednjih par dana pravim ja svoj red vožnje sa 3 FLIRTa i 2 KISS, otp smo se omašili za koji minut, skoro sve sam isto stavio. Dobijam isto 33 polazaka, mada se mučim kako da održim takt, dodam više kapaciteta u špicu, bez 4tog FLIRTa. Po meni RE voz ide na sat vremena, B ili IC idu iato na sat vremena ali se smenjuju (ne ravnomerno, recimo u jutarnjem špicu u 7 i 10 i 8 i 10 imamo 2x IC polaska za NS)
Gledao sam da:
1) RE voz stiže 20 ak min pre punog časa kako bi ljudi mogli doći do svojih radnih mests na vreme
2) IC/B takođe stiže 10-15 min pre punog časa kako bi ponovo ljudi mogli doći do radnih mesta i kako bi se omogućilo integrisanje reda vožnje za dalje u Beogradu i Novom sadu (lakše je organizovano presedanje na linije koje bi mogle da saovraćaju na sat, dva iz Beograda ka Valjevu, Nišu, Vršcu i iz Novog Sada ka Somboru). Vozovi iz Beograda i Novog sada kreću posle punog sata (kako bi vozovi sa drugih pruga došli pre punog sata u stanicu i omogućili presedanje).
Vodio sam se logikom da će ljudi koji presedaju (koji putuju baš daleko) koristiti IC ili B kako bi sebi maksimalno skratili put.
 
Bas me zivo zanima da li ce postojati kasnjenja na potezu brze pruge. Em nova pruga em novi vozovi, sad moze biti samo do ljudskog faktora.
 
Неће постојати, осим у случају квара. Нема где чак ни људски фактор да затаји.
 
Zbog pada napona kod Priboja, voz za Bar kasni 400 minuta! Ovaj put su prevazišli sebe, kad će u ovoj zemlji početi da se isplaćuje odšteta putnicima zbog ovakvog maltretiranja, ili makar povraćaj para od karte?

Privremeni prekid saobraćaјa vozova na barskoј pruzi

„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da јe dana 01.02.2022.god, zbog nestanka napona između službenih mesta Јablanica i Priboј, došlo do privremenog prekida saobraćaјa vozova na barskoј pruzi.
Međunarodni voz za Bar koјi јe iz stanice Beograd Centar krenuo u 20.20 časova, kasniće oko 400 minuta.
Za putnike međunarodnog voza koјi јe iz Bara krenuo za Beograd Centar u 19:00 časova organizovan јe autobuski prevoz na relaciјi Priboј-Beograd Centar.
Otklanjanje smetnji na infrastrukturnim kapacitetima јe u nadležnosti „Infrastrukture železnica Srbiјe“a.d.
 
Како је сад када су инфраструктура и превоз путника два засебна предузећа регулисано када возови касне због пропсута инфраструктуре? Да ли се ту плаћају некакви пенали можда?
 
Iskreno, mislim da je najveći prioritet zatvoriti deo pruge od Užica do granice i renovirati ga, pitanje je dana kad će neko poginuti, čudi me da i do sad nije. Pa makar i 60km/h putovao, ali da je bezbedan. U zadnjih godinu dve tu su bila iskliznuća, odroni, nestanci struje, tuneli i mostovi su baš zapušteni (pročitati izveštaj ruskih radnika), voz se kreće prosečnom brzinom manjom od 30km/h (proveriti na zvaničnom sajtu vreme putovanja za Priboj Prijepolje). Dok ne pogine 30+ ljudi, neće se opametiti
 
Izvinite na duplom postu, isteklo vreme za edit, evo za 10 minuta na telefonu šta sam našao, ovo je za zatvor i ostavke svih odgovornih ljudi. Verovatno ima još, i što nisu po novinama, i što nisam našao guglanjem. Odnosi se samo na deonicu Zlatibor Prijepolje (državna granica).

Iskreno, mislim da je najveći prioritet zatvoriti deo pruge od Užica do granice i renovirati ga, pitanje je dana kad će neko poginuti, čudi me da i do sad nije. Pa makar i 60km/h putovao, ali da je bezbedan. U zadnjih godinu dve tu su bila iskliznuća, odroni, nestanci struje, tuneli i mostovi su baš zapušteni (pročitati izveštaj ruskih radnika), voz se kreće prosečnom brzinom manjom od 30km/h (proveriti na zvaničnom sajtu vreme putovanja za Priboj Prijepolje). Dok ne pogine 30+ ljudi, neće se opametiti
Evo šta sam našao prostim guglanjem:

- 27.04.2014. 3 vagona se survala kod Priboja

- 07.08.2016. odron Prijepolje teretna Lučice

- 24.06.2017. pad napona na mreži i uplitanje lokomotive na delu Priboj Bistrica

- 22.07.2017. pad napona i uplitanje Prijepolje teretna

- 09.09.2017. kidanje kontaktne mreže prilikom nailaska teretnog voza, voz zaustavljen na Prijepolje teretna

- 24.11.2018. masne šine blizu Priboja

- 12.02.2020. voz naleteo na odron, lokomotiva iskliznula Brodarevo Vrbnica

- 03.07.2021. defektirale dve lokomotive u Prijepolju

- 09.09.2021. iskliznuo voz Štrpci Jablanica

- 10.12.2021. odron Jablanica Zlatibor

- 14.01.2022. iskliznula lokomotiva kod Priboja

- 01.02.2022. prekid kontaktne mreže Jablanica Priboj
 
Потпуно затварање пруге није опција. То би потпуно железнички одсекло луку Бар. Црногорци су радили ремонт свог дела пруге уз одвијање саобраћаја уз режим затварања и отварања пруге у одређено доба дана. Сви тако раде у свету кад не постоји алтернативни правац. Само се у Србији затвори пруга на три године на пар десетина километра пруге да би се радио ремонт брзином пужа (Јајинци - Мала Крсна), док возови алтернативним правцем иду кроз блато без сигнализације и испадају из колосека свако мало. Но ту бар постоји алтернативни правац. На барској прузи од Пожеге ка Црној Гори не постоји. Могли би као Мађари од јуче на прузи Келебија - Кишкунхалаш - дању од 7 до 19 да раде, а ноћу од 19 до 7 да иде саобраћај.
 
Потпуно затварање пруге није опција. То би потпуно железнички одсекло луку Бар. Црногорци су радили ремонт свог дела пруге уз одвијање саобраћаја уз режим затварања и отварања пруге у одређено доба дана. Сви тако раде у свету кад не постоји алтернативни правац. Само се у Србији затвори пруга на три године на пар десетина километра пруге уз тотално затварање да би се радио ремонт брзином пужа (Јајинци - Мала Крсна). Могли би као Мађари од јуче на прузи Келебија - Кишкунхалаш - дању од 7 до 19 да раде, а ноћу од 19 до 7 да иде саобраћај.
Можда да се скрате путнички возови до Ужица и одатле до Пријепоља организују аутобусе, а теретне возове да организују у време када нема радова?
 
Kazu danas po novinama da ce intercity voz da putuje 36 minuta (bez stajanja).
Nista znaci ispod 30 minuta ?
 
12 VD-a za 8 godina.
To je puno?
Aко узмеш да је ових 12 ВД на делу пруге од Јабланице до Врбнице (око 80 км) и да је то само оно што је доспело у медије, онда јесте много. А где је оно једногодишње затварање пруга због поплава пролећа 2014. између Ваљева и Ластре и још много тога на другим деоницама...
Можда да се скрате путнички возови до Ужица и одатле до Пријепоља организују аутобусе, а теретне возове да организују у време када нема радова?
О тој толико дуго најављиваној реконструкцији барске пруге даље од Ваљева више нико ништа ни не прича конкретно. Ресник - Ваљево је завршено још крајем 2017. године уз најављивање да ће се радови на остатку пруге убрзо наставити, а од тад је прошло више од 4 године. Оно што је највероватније је то да ремонт пруге сигурно неће почети пре 2024. јер се у изјави о мрежи ИЖС за 2023. налазе само најављени радови Нови Сад - Суботица, Ниш - Димитровград (са обилазницом око Ниша) и Ниш - Брестовац.
Kazu danas po novinama da ce intercity voz da putuje 36 minuta (bez stajanja).
Nista znaci ispod 30 minuta ?
Новинари су јако ретко тачан извор информација у вези са железницом у Србији. Већ месецима се зна да ће Интерсити путовати 36 минута и да ће имати стајање само у Новом Београду. О томе сам већ писао овде.
 
Vrh