Na ovaj post.
Cena ne moze biti 500 dinara za IC
Takodje zasto polaziti od predpostavke da će vozovi biti prazni?
А кога привлаче аутобуски превозници?Врло једноставно. Са таквом ценом привлачиће углавном пословне путнике. Интерсити возови су пандан ономе што су раније били пословни возови. Они су намењени превасходно за пословне људе који раде у Београду, а поласци Интерситија маше данас уобичајено радно време од 9 до 17 и направљени су за радно време од 8 до 16, притом ко ради до 16, може стићи само ако ради одмах поред станице Нови Београд или мора изаћи 15-30 минута раније с посла.
Дакле, нико није причао о томе да треба порушити пругу и бацити возове, већ прилагодити ред вожње потребама путника.
Ка из твог поста читам управо потврду а не негацију моје констатације.To je pak najmanji problem koji se lako rešava. Problem je što nema pametne glavice koja je zadužena za te stvari pa da reši taj problem.
Мана воза, тј. Србија воза је што повратна карта важи само тај дан, осим ако је викенд или празник. Повратна карта треба да важи барем 15 дана.
Друга мана је нефлексибилност у комбиновању различитих рангова возова у одласку и повратку. Било би одлично када би постојао додатак за виши тарифски ранг за овај ИЦ/ескпрес или како год ће бити крштен, па да онда неко ко купи карту за регио у повратку може овим брзим уз доплату. Некада, на пример, за Авалу то није могло већ је морала да се купује посебна карта по глобалној цени.
Београд полазак | Нови Сад долазак | воз | Нови Сад полазак | Београд долазак |
сваки сат од 4:49 до 22:49 | сваки сат од 5:46 до 23:46 | Регио свакодневно. | сваки сат од 5:14 до 23:14 | сваки сат од 6:11 до 0:11 |
5:19, 6:19 | 6:16, 7:16 | Регио радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима. | 6:44, 7:44 | 7:41, 8:41 |
16:19, 17:19 | 17:16, 18:16 | Регио радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан. | 17:44, 18:44 | 18:41, 19:41 |
сваки парни сат од 6:14 до 20:14 | сваки парни сат од 6:50 до 20:50 | Интерсити свакодневно. | сваки непарни сат од 7:10 до 21:10 | сваки непарни сат од 7:46 до 21:46 |
7:14 | 7:50 | Интерсити радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима. | 8:10 | 8:46 |
17:14 | 17:50 | Интерсити радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан. | 18:10 | 18:46 |
Pa kako god da bude, sigurno nije besmislena važna investicija od par milijardi, samo zbog nekog sitnog problema koji se lako rešava. Taj problem sa povezanošću nije nešto nerešivo i nije razlog da se, prekopotrebna, investicija naziva besmislenom. Mislim, kapiram ja šta hoćeš da kažeš. U suštini, investicija nije besmislena, ali je služba ljudi koji se bave time besmislena kada ti ljudi nemaju smisao za struku u kojoj rade.Ка из твог поста читам управо потврду а не негацију моје констатације.
Poslednjih par dana pravim ja svoj red vožnje sa 3 FLIRTa i 2 KISS, otp smo se omašili za koji minut, skoro sve sam isto stavio. Dobijam isto 33 polazaka, mada se mučim kako da održim takt, dodam više kapaciteta u špicu, bez 4tog FLIRTa. Po meni RE voz ide na sat vremena, B ili IC idu iato na sat vremena ali se smenjuju (ne ravnomerno, recimo u jutarnjem špicu u 7 i 10 i 8 i 10 imamo 2x IC polaska za NS)Мој предлог за ред вожње у такту на један сат Регио и на два сата Интерсити, уз додатне поласке у шпицевима, конструисан тако да што више одговара потребама путника уз оптимизован обрт гарнитура и без чекања у станицама ради сустизања бржег воза.
Врло значајно, што бих посебно нагласио, оно што је предност овог реда вожње у односу на постојећи је тај што је у Новом Саду потребан само један колосек у функцији! А то је јако корисно с обзиром на то да ће у станици Нови Сад бити само први перон у функцији у наредних пар година, током радова Нови Сад - Суботица.
То изгледа овако. Регио у такту на сат времена долази у Нови Сад на тај колосек у :46, затим за њим долази Интерсити у :50 и стоји до :10 када креће назад за Београд, а затим за њим креће Регио у такту у :14 за Београд. Додатни Регио поласци у шпицу долазе у :16 у Нови Сад два минута након што Регио у такту оде за Београд у :14, а затим додатни Регио поласци у шпицу одлазе у из Новог Сада за Београд у :44, два минута пре него што дође Регио у такту у :46 из Београда за Нови Сад.
Дакле, потребне гарнитуре:
Регио - 3 Флирта за тактне поласке + 2 у шпицу (једна ноћи у Новом Саду)
Интерсити - 1 Киса за тактне поласке + 1 у шпицу
Ред вожње:
Београд полазак Нови Сад долазак воз Нови Сад полазак Београд долазак сваки сат од 4:49 до 22:49 сваки сат од 5:46 до 23:46 Регио свакодневно. сваки сат од 5:14 до 23:14 сваки сат од 6:11 до 0:11 5:19, 6:19 6:16, 7:16 Регио радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима. 6:44, 7:44 7:41, 8:41 16:19, 17:19 17:16, 18:16 Регио радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан. 17:44, 18:44 18:41, 19:41 сваки парни сат од 6:14 до 20:14 сваки парни сат од 6:50 до 20:50 Интерсити свакодневно. сваки непарни сат од 7:10 до 21:10 сваки непарни сат од 7:46 до 21:46 7:14 7:50 Интерсити радним данима и суботом. Не саобраћа државним празницима. 8:10 8:46 17:14 17:50 Интерсити радним данима и недељом. Не саобраћа државним празницима, осим државним празницима након кога следи радни дан. 18:10 18:46
Укупно полазака по дану (пари возова):
Радним данима - 33 (23 Регио, 10 Интерсити)
Суботом, недељом и државним празницима након кога следи радни дан - 30 (21 Регио, 9 Интерсити)
Државним празницима - 27 (21 Регио, 8 Интерсити)
Мислим да сам за ово много више заслужио милион динара него креатори визуелног идентитета Штадлер КИСС гарнитуре, макар направили нешто најлепше на свету. Штета што нема никога у Србија возу и Инфраструктури ЖС који могу да смисле овакав ред вожње. Овако се конструише тактни ред вожње у западном свету.
Evo šta sam našao prostim guglanjem:Iskreno, mislim da je najveći prioritet zatvoriti deo pruge od Užica do granice i renovirati ga, pitanje je dana kad će neko poginuti, čudi me da i do sad nije. Pa makar i 60km/h putovao, ali da je bezbedan. U zadnjih godinu dve tu su bila iskliznuća, odroni, nestanci struje, tuneli i mostovi su baš zapušteni (pročitati izveštaj ruskih radnika), voz se kreće prosečnom brzinom manjom od 30km/h (proveriti na zvaničnom sajtu vreme putovanja za Priboj Prijepolje). Dok ne pogine 30+ ljudi, neće se opametiti
Можда да се скрате путнички возови до Ужица и одатле до Пријепоља организују аутобусе, а теретне возове да организују у време када нема радова?Потпуно затварање пруге није опција. То би потпуно железнички одсекло луку Бар. Црногорци су радили ремонт свог дела пруге уз одвијање саобраћаја уз режим затварања и отварања пруге у одређено доба дана. Сви тако раде у свету кад не постоји алтернативни правац. Само се у Србији затвори пруга на три године на пар десетина километра пруге уз тотално затварање да би се радио ремонт брзином пужа (Јајинци - Мала Крсна). Могли би као Мађари од јуче на прузи Келебија - Кишкунхалаш - дању од 7 до 19 да раде, а ноћу од 19 до 7 да иде саобраћај.
Aко узмеш да је ових 12 ВД на делу пруге од Јабланице до Врбнице (око 80 км) и да је то само оно што је доспело у медије, онда јесте много. А где је оно једногодишње затварање пруга због поплава пролећа 2014. између Ваљева и Ластре и још много тога на другим деоницама...12 VD-a za 8 godina.
To je puno?
О тој толико дуго најављиваној реконструкцији барске пруге даље од Ваљева више нико ништа ни не прича конкретно. Ресник - Ваљево је завршено још крајем 2017. године уз најављивање да ће се радови на остатку пруге убрзо наставити, а од тад је прошло више од 4 године. Оно што је највероватније је то да ремонт пруге сигурно неће почети пре 2024. јер се у изјави о мрежи ИЖС за 2023. налазе само најављени радови Нови Сад - Суботица, Ниш - Димитровград (са обилазницом око Ниша) и Ниш - Брестовац.Можда да се скрате путнички возови до Ужица и одатле до Пријепоља организују аутобусе, а теретне возове да организују у време када нема радова?
Новинари су јако ретко тачан извор информација у вези са железницом у Србији. Већ месецима се зна да ће Интерсити путовати 36 минута и да ће имати стајање само у Новом Београду. О томе сам већ писао овде.Kazu danas po novinama da ce intercity voz da putuje 36 minuta (bez stajanja).
Nista znaci ispod 30 minuta ?
Prosečna brzina je tu 30km/h (ne ceo deo, ali PP-PB), par iskliznuća, iskreno, iako je voz moje najomiljenije prevozno sredstvo, iz Prijepolja ne idem već nekih 7-8 godina. Neka hvala, Beograd Novi Sad može, ali ovde ne.12 VD-a za 8 godina.
To je puno?