Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Za teretni saobraćaj se uopšte ne mari toliko i tu vozovi provedu više vremena po raznim stajanjima nego što im znači da stignu dva ili tri sata brže od severa do juga zemlje

Јако грешиш. Теретни саобраћај је једини исплатив на нашој железници. Шта мислиш зашто су почели да се појављују приватни оператери у железничком превозу робе? Постоје приоритетни теретни возови који се понекад пропуштају чак и испред путничких возова, те путнички набијају кашњења, што је јако изражено на прузи Београд - Ниш.
 
Инфраструктура ЖС нема ни довољно скретничара, опходара, као ни неопходних радника и механизације за одржавање пруга. Сулудо би било да сад ангажују неко обезбеђење када за есенцијално функционисање инфраструктуре немају довољно средстава. Оно што Дошљак предлаже није могуће, осим ограде. Пруга јесте ограђена, али на великом делу жичаном оградом која се може лако исећи. Покрити камерама целу пругу је сулудо, скупо, а опет није ни ефикасно, јер неко кад види да се негде отуђују елементи пруге, док дође полиција или обезбеђење, лопови су већ одавно отишли. Моторизоване патроле немају никаквог смисла јер поред пруге не постоји сервисна саобраћајница, тако да немају куда да се крећу. Мислим да је једино могућ некакав договор са МУП-ом да се они ангажују у обезбеђивању пруге јер би у договору са државом то могло да буде урађено да МУП нема никаква финансијска потраживања према ИЖС. Ево видимо и да сад обезбеђују пругу у току тестирања.
ima jako puno mogucnosti. Prvo u zakonu da se otudjivanje zeleznicke opreme smatra kao urozavanje javne bezbednosti najveceg stepena, pa da se kontrolisu otkupljivaci sekundarnih sirovina, da moraju da za svaki kilogram imaju racun od koga su nabavili. To nije posao danas za sutra, ali se da resiti kroz dve tri godine konstantnog rada i uvodjenja reda. Isto i za lomnjenje branika i polubranika, kazna zatvora, oduzimanje dozvole, + nadohnada stete..itd
 
Код нас све почиње а и пада у воду на праву. Као што каже Миланче, на краћу железничке инфраструктуре мора да се гледа као на тешко дело против безбедности саобраћаја, или чак као на тероризам. И ту мора да одговара цео ланац, од лопова до купаца. Морају да одговарају и власници отпада. Ја бих чак укинуо приватни откуп секундарних сировина и то ставио под државни монопол и контролу.
 
Јако грешиш. Теретни саобраћај је једини исплатив на нашој железници. Шта мислиш зашто су почели да се појављују приватни оператери у железничком превозу робе? Постоје приоритетни теретни возови који се понекад пропуштају чак и испред путничких возова, те путнички набијају кашњења, што је јако изражено на прузи Београд - Ниш.
Znam o čemu pričam jer u toj struci radim. Roba koja treba da stigne brodom za mesec dana često stigne za dva usled raznih zastoja. Nešto što vozom od luke treba da stigne za tri, stigne za sedam. Čisto da se ima u vidu sa kakvim kašnjenjima se barata u robnom saobraćaju. Da li je na pruzi Gilje - Paraćin uvedena lagana vožnja u tom lancu najmanje je važno. Važno je da li je voz iskočio iz šina na primer. Nisam rekao da teretni saobraćaj nije isplativ, samo da je daleko manje osetljiv na stanje pruge i brzine vožnje jer se železnicom ne prevozi brza pošta već sirovine za fabrike.
 
Пруга јесте ограђена, али на великом делу жичаном оградом која се може лако исећи

пустити струју јако виске волтаже

ima jako puno mogucnosti. Prvo u zakonu da se otudjivanje zeleznicke opreme smatra kao urozavanje javne bezbednosti najveceg stepena, pa da se kontrolisu otkupljivaci sekundarnih sirovina, da moraju da za svaki kilogram imaju racun od koga su nabavili. To nije posao danas za sutra, ali se da resiti kroz dve tri godine konstantnog rada i uvodjenja reda. Isto i za lomnjenje branika i polubranika, kazna zatvora, oduzimanje dozvole, + nadohnada stete..itd

Код нас све почиње а и пада у воду на праву. Као што каже Миланче, на краћу железничке инфраструктуре мора да се гледа као на тешко дело против безбедности саобраћаја, или чак као на тероризам. И ту мора да одговара цео ланац, од лопова до купаца. Морају да одговарају и власници отпада. Ја бих чак укинуо приватни откуп секундарних сировина и то ставио под државни монопол и контролу.

тероризам. минимална запрећена казна је 40 година за оне који краду и 30 година + новчана казна за оне који откупљују. и слажем се за последње, државни монопол на откуп секундарних сировина


највећи парадокс је што овај Камендин изгледа далеко пристојније од станице НБГ
 
Izgleda da nisam jedini bio na stajalištu Kamendin danas. I na videu koji je postavio Beli zo, testiranje je vršeno na desnom koloseku kada se gleda ka Beogradu, samo su na ova dva videa različiti smerovi kretanja voza. Na ovom konkretno je od Zemuna ka Batajnici. Bar 4 puta sam video da je danas vršeno testiranje u periodu od nekih 2 sata.
 
A gde se okreću, ako u Novom Sadu fali nadvožnjak i stanica? To jest, odakle dokle testiraju prugu tačno?
 
A gde se okreću, ako u Novom Sadu fali nadvožnjak i stanica? To jest, odakle dokle testiraju prugu tačno?

Нигде се не окрећу. Није то трамвај да се окреће. Пругу могу да тестирају до Петроварадина. Не знам да ли су још увек ишли скроз до Петроварадина, тј. да ли је пуштен напон у контактној мрежи све до Петроварадина. Ако још нису, вероватно ће ових дана.
Znam o čemu pričam jer u toj struci radim. Roba koja treba da stigne brodom za mesec dana često stigne za dva usled raznih zastoja. Nešto što vozom od luke treba da stigne za tri, stigne za sedam. Čisto da se ima u vidu sa kakvim kašnjenjima se barata u robnom saobraćaju. Da li je na pruzi Gilje - Paraćin uvedena lagana vožnja u tom lancu najmanje je važno. Važno je da li je voz iskočio iz šina na primer. Nisam rekao da teretni saobraćaj nije isplativ, samo da je daleko manje osetljiv na stanje pruge i brzine vožnje jer se železnicom ne prevozi brza pošta već sirovine za fabrike.

Све је то тачно. Али није то зато што се не мари о теретном саобраћају, већ зато што су пруге у катастрофалном стању и организација саобраћаја лоша. Много се више мари о теретном него о путничком саобраћају на овој беди од железница што је остало у Србији.
 
Нигде се не окрећу. Није то трамвај да се окреће. Пругу могу да тестирају до Петроварадина. Не знам да ли су још увек ишли скроз до Петроварадина, тј. да ли је пуштен напон у контактној мрежи све до Петроварадина. Ако још нису, вероватно ће ових дана.
Znam da se ne okreću u bukvalnom smislu, već samo promene smer kretanja (lokomotivu). :D
 
Znam o čemu pričam jer u toj struci radim. Roba koja treba da stigne brodom za mesec dana često stigne za dva usled raznih zastoja. Nešto što vozom od luke treba da stigne za tri, stigne za sedam. Čisto da se ima u vidu sa kakvim kašnjenjima se barata u robnom saobraćaju. Da li je na pruzi Gilje - Paraćin uvedena lagana vožnja u tom lancu najmanje je važno. Važno je da li je voz iskočio iz šina na primer. Nisam rekao da teretni saobraćaj nije isplativ, samo da je daleko manje osetljiv na stanje pruge i brzine vožnje jer se železnicom ne prevozi brza pošta već sirovine za fabrike.
Na delu od Gilja do Paraćina je uvedena lagana vožnja zato što su pokradeni tegovi koji zatežu mrežu ili nešto oko toga (nisam baš najbolje razumeo). Inače, otkako je rekonstruisan taj deo, više je bilo dana da je bio neki problem, nego da nije...
 
Мало да скренем са теме око брзе пруге. Може ли неко да да одговор зашто возови на скоро ремонтованој деоници Ресник - Кошутњак миле на скретницама? То је све ново, просто ми је невероватно да је то пројектом дефинисано, па мислим да постоји неки проблем који су занемарили.
 
Мало да скренем са теме око брзе пруге. Може ли неко да да одговор зашто возови на скоро ремонтованој деоници Ресник - Кошутњак миле на скретницама? То је све ново, просто ми је невероватно да је то пројектом дефинисано, па мислим да постоји неки проблем који су занемарили.
Već pisano al ajde da ponovim.
Nešto oko novougrađenih skretnica nije kako treba. Tu je sad bermudski trougao između infre,izvođača radova i proizvođača samih skretnica.
Stvar je stigla i do suda. Pa dok se to ne reši pravno neće se ni stanje na terenu srediti. Do sada su brzine preko tih loših skretnica vođene kao lagane vožnje sa 20km/h,ali od novog reda vožnje one su preinačene u redovne brzine po knjižici reda vožnje. Što me plaši da to neće biti rešeno dugo dugo vremena.
 
Svevišnji se večeras obratio iz voza. Još jedna zloupotreba javne svojine u propagandne svrhe. Sada smo dobili novi datum otvaranja pruge. On se "nada" da ćemo moći da se provozamo do Novog Sada 15. marta.
 
Pre će biti da je ovaj tvoj post, kao nažalost i hiljade drugih, zloupotreba ovog foruma u političke svrhe, pa nikom ništa...
Forum je slobodan da svako iskaže SVOJE mišljenje. Zloupotreba foruma bi bila da je neko plaćen ili na drugi ima interes da piše unapred pripremljen sadržaj koji ne predstavlja njegovo mišljenje. Dakle, ako hoćeš o zloupotrebi, idi piši vradovicu na temi o Beogradu na vodi.

A ovaj se vozi u vozu tokom testiranja... Zašto? Aj što će da svečano otvori, to je normalno, ali koja je poenta ovoga, šta on radi tu i šta prosečnog građanina zanima da li se pruga testira i kako. Dakle, poenta je reklama.
 
Gledam ove snimke kako vozdni testni voz i mozak mi kaže da se ovo ne dešava kod nas i da je u pitanju ubrzan snimak. Napredujemo, i drago mi je zbog toga. Dugo smo čekali ovu prugu, valjda će se čekanje isplatiti i da će otvaranje ove pruge označiti početak novog perioda za železnicu u Srbiji.
 
Vrh