Није државна граница, али бих ја направио аналогију са аеродромом, који имају посебне мере обезбеђења 24/7.
U dosta država Evrope postoji ili je postojala "železnička policija".
U nemačkom govornom području to se i zvalo "Bahnpolizei" - faktički posebna policijska organizacija kojoj su nadležnosti - da nadzire kretanje neovlašćenih lica na železničkoj infrastrukturi, prati vozove i rešava sitne krađe, nasilja u vozu, terorističke pretnje usmerene na vozila i infrastrukturu, označavanje i grafitiranje vozila, opreme i zgrada, vandalizovanje opreme (s najvećim pririotetom nadgledanja signalne opreme). Ova policija je po pravilu pod oružjem.
Dan danas postoje u Švajcarskoj pod kapom SBB (državne železnice) pod nazivom Transport Polizei (it. Polizia dei trasporti, fr. Police des transports) i iako pod direktnom upravom SBB-a, istovremeno su formacijski deo savezne policije, a od 2012 je promenjen statut tako da je omogućeno da nose oružje. Prethodno su imali kratak period kada su ove poslove poverili privatnim firmama, i relativno brzo ponovo sve vratili pod ingerenciju SBB-a.
U Nemačkoj je Bahnpolizei prvo postao deo granične policije posle ujedinjenja (Bundesgrenzpolizei), a onda je to odeljenje 2005 postalo deo policijskih jedinica saveznog nivoa (Bundespolizei) - nadležnost je ostala sve ovo navedeno gore. Od 2000-tih, poslove zaštite na lokalnim S-Bahn mrežama obavljaju i po ugovoru firme koje se bave obezbeđenjem, ali infrastrukturu železnica (DB) na nivou Nemačke štiti ovo odeljenje savezne policije.
Austrija je imala posebne jedinice, ali su poslovi zaštite infrastrukture sada u nadležnosti savezne policije i lokalnih policija u opštinama.
U Italiji, opet pod saveznom policijom (Polizia dello Stato) deluje posebno odeljenje Železnička policija (Polizia Ferroviaria) i često se mogu videti i u vozu, a pogotovo na velikim stanicama (Milano Centrale, Roma Termini), čak i jače naoružani.
U Španiji, nakon uspostavljanja firme za železničku infrastrukturu (Adif) izdvojene od Renfe-a (državnog prevoznika), u okviru Adif-a sada deluje Državna agencija za zaštitu železnice (Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria). U vozovima se mogu videti uniformisana lica koja proveravaju stanje u vozu (nešto kao redari - sa radio vezom, ali većinom nenaoružani), a očigledno i oni imaju bolje opremljene jedinice za teže situacije koje redar može pozvati. I oni nadgledaju ne samo vozove već i infrastrukturu.
U Belgiji i Holandiji je takođe postojala posebna policija pa su te poslove preneli na odeljenje savezne policije.
Zanimljivo da Rumunija ima železničku policiju, a Slovenija je imala od 1962 do 2007.
Sve u svemu u dosta zemalja se železnička infrastruktura posebno čuva - i sigurno bi manje krađa i uništavanja infrastrukture bilo i kod nas, kada bi zakoni bili takvi i kod nas, da se bilo koje delo protiv železničke infrastrukture tretira kao teško krivično delo (jer ugrožava bezbednost) i kada bi ovi koji kradu znali da je u svakom trenutku moguće da im se odnekud pojave naoružani policajci.
Verujem da bi železnička policija zaista imala smisla ako nameravamo da infrastrukturu zaštitimo i podignemo na viši nivo, a i urednost i bezbednost u samim vozovima (jer se oni često nalaze i u vozovima i ovlašćeni su da reaguju na bilo kakav nered, svađe i ostalo). Naprosto železnica je vrlo kompleksan sistem, koji zahteva veliku disciplinu, samim tim i veliku količinu nadzora, ali povratna vrednost za društvo je ogromna - jeftiniji, a pouzdan masovni transport robe, pouzdan trasportni sistem za putnike (pogotovo lokalne dnevne migracije u velikim konurbacijama) - samim tim rešava probleme zagušenja saobraćaja - ali sve to ne može bez osigurane infrastrukture koja neće svakih par dana biti u novim problemima zbog krađa. I naravno održavanje mora da se radi stalno i planski.