Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Станична зграда у Инђији након реконструкције. Аутор: Пруге и возови Војводине
 

Prilozi

  • 236076642_4881938288489083_5740859833728893956_n.jpg
    236076642_4881938288489083_5740859833728893956_n.jpg
    245,7 KB · Pregleda: 2.714
Lepa nova fasada,bio sam u Inđiji pre nekoliko godina,i sećam se da im je stanična zgrada bila prilično oronula. Ima li negde slika,kako napreduje izgradnja novih stanica u Batajnici i Pazovi? Te dve stanice su bile u solidnom stanju,i to su mnogo noviji socrealistički objekti(nisu kao stanica u Inđiji,koja je spomenik kulture),nije mi baš jasno zašto su morali da budu porušeni i građeni iznova?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871781#p871781:34qxrj63 je napisao(la):
Пантограф » Sub Avg 14, 2021 10:42 pm[/url]":34qxrj63]Nisu socrealistički. Nemamo takvih stanica.
Zar ovo nije školski primer socrealističke arhitekture ? Ova stanična zgrada je sagrađena početkom sedamdesetih,srušena je pre malo jače od godinu dana,i sada se gradi nova,kao i u Batajnici. Nije mi jasno,čemu rušenje ?
 

Prilozi

  • 1_7.jpg
    1_7.jpg
    47,5 KB · Pregleda: 2.448
Onda ja nisam dobro video,znam da sam prošle godine iz voza za Šid primetio da je zgrada u ruiniranom stanju. A batajnička stanica je baš srušena do temelja i gradi se nova,iz meni neshvatljivih razloga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871803#p871803:2vhkzg0r je napisao(la):
Užice » 14 Aug 2021 11:23 pm[/url]":2vhkzg0r]Ova stanična zgrada je sagrađena početkom sedamdesetih,srušena je pre malo jače od godinu dana,i sada se gradi nova,kao i u Batajnici. Nije mi jasno,čemu rušenje ?
file.php
Jesi siguran da je srušena?
Rađena je samo rekonstrukcija iste a nikakvo rušenje nije bilo.
Screenshot_2021-08-15-01-04-18-43_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg
 
Zašto i batajničku stanicu nisu renovirali, nego su morali da je sruše?
 
Соцреализам је у архитектури имао више одраз у виду конструктивизма пре Стаљина (стил близак БИГЗу нпр.), Стаљинистичкој архитектури (стил близак Емпајер стејт билдингу и раскошни метро) и пост-Стаљинистичком минималистичком модерном са Хрушчовкама и каснијим брутализмом 70их. Иначе, са процесом дестаљинизације средином 50их укинута је архитектонска академија СССР и основана је академија грађевине и архитектуре, а трендови у градњи су потиснули декорације на фасади.

Ова станица је више нека самоуправљачка постмодерна са овим пирамидама.
 
To sad i ovi novinari i većinska javnost gore u Bačkoj misle da je to deo ove 'brze pruge' za Peštu. Avaj, što se ne radi deo od NS do SU, malo im čudno, ali, spojiće se jednom sve, valjda...
 
kako drugačiji da budeš na temi "modernizacija železnice"...čuj modernizacija...čuj železnica...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872615#p872615:1iqozo49 je napisao(la):
MaRtInsrbija1993 » Wed Aug 18, 2021 5:37 pm[/url]":1iqozo49]Много сте цинични. Сва тројица. :violina:
Ne prijatelju, meni je železnica u krvi i srcu. Ja sam tužan i očajan kao dete kad mu razbiju igračku.
Sloba je prosto zapostavio železnicu, mada je pričao o BPS (Brze pruge Srbije)
Žuti su javno rekli da im ne trebaju železnice (mada su, ruku na srce neke deonice sređene tada)
Ovi uzimaju ogromne kredite. (Za sad se vidi napredak u voznim sredstvima, ali u infrastrukturi generalno ne, jer ništa što je rađeno nije gotovo osim možda onog kod Valjeva. Sve ostalo je nezavršeno čak i one deonice koje su pod saobraćajem (Pančevo, MK-Velika Plana,...)
ajd i ja da stavim
:violina:
 
Слоба запоставио железницу? у његово време је било највише возова по Србији (не правдам Слобу, само износим чињенице)
 
Prvih godina vlasti su nastavljeni već ugovoreni projekti, kao što je nabavka vagona od Goše i par rekonstrukcija. Tada (mislim 1990.) je posednji put rađena deonica kod Ralje koja je sada u raspadu.
Vozova je bilo prvih par godina, a posle su drastično proređeni, pogotovo na neelektificiranim prugama. U godinama krize železnica je odigrala ključnu ulogu u održavanju putnicinog saobraćaja u zemlji. Sećam se prepunih vozova u koje nisi mogao da uđeš.
Da nije bilo železnice mi iz nižih klasa ne bi ni mogli da putujemo.


Vlast SPS + radikali je radila i tada slično kao sada. Prali su ogromne pare preko železnice. Gurali su skupe projekte kao što je drugi tunel Vračar i stanica Vukov spomenik.

Železnica je skupa igračka koja se pravi da traje. Sloba i radikali su zatekli vrlo solidno stanje kad su došli na vlast. Ali kad je poslovna politika samo "vozi vozi vozi", zalihe rezervnih delova se troše i vremenom se javljaju problemi.
Putnički saobraćaj je Srbiji oduvek socijalna kategorija. Za teretni je jedini ekonomski isplativ pravac koridor X ili već kako se obeležava na železnici, a on je u raspadu, u najgorem stanju u poslednjih 90 godina. Treba uporediti brzine iz 1935. i sada, a da ne govorim o brojnim laganim vožnjama koje se ne saniraju godinama.
O epskom problemu pružnih prelaza, verovatno jedinstvenom u svetu, ne želim ni da pišem.

...ajd opet
:violina:
 
моје сећање о железници 90их је далеко боље него из 21. века, тако да ето
 
Mislim da smo sada u specifičnoj situaciji gde zbog radova na nekoliko važnih deonica imamo ukidanje velikog broja vozova sto domaćih što medjunarodnih pa otud i slika propale železnice ali to nije normalno stanje.
Treba sačekati kraj svih tih procesa obnove pruga i videti onda broj vozova i putnika.
Tek tada će se iskristalisati stanje u zemlji sto se tiče železnica.
 
I pre radova je bilo daleko manje međunarodnih vozova nego pre 5, 10, 15, 20, 25 godina, a da ne pričam o vremenu SFRJ. Slika propale železnice je realno stanje na terenu, hteli to da prihvatite i ne. Jedna moderna pruga Beograd - Budimpešta koja će biti gotova ko zna kad ne može popraviti činjenicu da vozovi na koridoru 10 južno od Beogradu iskaču iz koloseka gotovo svakodnevno i da umesto da se prvo rade kritične deonice koje su opasne po život radnika i korisnika železnice oni rade preskupu prugu za 200 km/h na deonici koja je i pre toga bila u boljem stanju nego većina pruga u Srbiji.
 
Mali broj međunarodnih (i domaćih) polazaka pre radova je bio rezultat neulaganja što je dovelo do sve lošijeg i lošijeg stanja, manjih brzina, a za to vreme putevi i autoputevi su se gradili, narod ima više novca i može sebi da priušti automobil i skuplji autobuski prevoz i neće da se bakće železnicom. To znači da su mnogi vozovi ukidani zbog neisplativosti. Od 2017. do danas traju ozbiljni radovi na rekonstrukciji železnica, što je dovelo do potpune obustave saobraćaja na najfrekventnijim deonicama. Od sledeće godine polako kreću da se završavaju ti radovi i kreće novi ciklus (niška, nastavak barske, ostale regionalne pruge, NS-SU, ...). Verujem da je otvaranje BG-NS prekretnica železničkog saobraćaja u Srbiji, tad počinje da se menja slika železnice, ljudi se polako vraćaju ne samo na NS-BG već i ka Valjevu i ka Vršcu i ka Šidu kako direktno zbog veze sa NS kako indirektno zbog boljeg ugleda železnice. Veliki problem ostaje integrisanost železnice u transportni sistem gradova, tj nepostojanje dobre veze javnog prevoza stanica sa okolnim mestima koji njoj gravitiraju i to mora pod hitno da se reši jer bi mnogo više ljudi koristilo železnicu u tom slučaju. Sa više ljudi dolazi i više polazaka, sa više polazaka i bolja infrastruktura, i još više putnika
 
Ne treba zaboraviti da projekat izgradnje brze pruge koji se trenutno sprovodi u sebi uključuje i projekat modernizacije gradske železnice jer nikad do sada stanice van centralne zone grada, osim par izuzetka, nisu imale prave široke perone sa podhodnicima, rampe za invalide, liftove i obnovljene ili nove stanične zgrade. Napokon će se gradska železnica približiti nivou kvsliteta koji postoji u zapadnim zemljama a ukupan utisak će se dodatno poboljšati kad se budu nabavile nove garniture za Bg Voz.
Sve u svemu ovo je početak velikih promena u železnici i nadam se da će se nastavljati ulaganja posle ove prve faze.
 
Vrh