Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zli jezici bi rekli, kada podvučemo crtu ispod svih informacija iz prethodnih postova, da ovo sve više liči na početak rekonstrukcije 64 županije nego na bilo šta drugo.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Novoizgrađena hala u koju će biti smeštene tri nove Štadler garniture kao i klase iz Topčidera.
Koloseci u hali su postavljeni i povezani sa grupom od osam prijemno-otpremnih koloseka.
Ostaje još da se na ulaznoj strani povežu sa kolosecima stanice Zemun i da se razvuče kontaktna mreža.

IMG_20210819_192742.jpg


cela.jpg
 
Da li neko od upućenijih zna da li je počela izrada novih garnitura za SV? Još malo ulazimo u septembar, samim tim sve smo bliži isporuci.
Znam da Štadler ove godine pravi i KISS 200 za Westbahn i da su isporučili nekoliko komada. Da nije ovo možda segment garniture za SV? Slika je stara nekoliko dana.
E8bhR4dXoAAIO-2.jpg

Izvor: twitter.com
 
Кукала мајка ако је оној фази гарнитура за Србију
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873252#p873252:echk6lm8 je napisao(la):
Rile » Pet Avg 20, 2021 10:07 pm[/url]":echk6lm8]Novoizgrađena hala u koju će biti smeštene tri nove Štadler garniture kao i klase iz Topčidera.

Kukala nam majka ako će tu stati 3 KISS-a i preostali prcvonjak vagona Srbija Voza.
 
Vagoni će biti bolje održavani u Zemunu jer ima bolje obezbeđenje. Da li možemo da očekujemo da ćemo konačno imati vagone bez grafita? Koliki je kapacitet ove hali, znamo da će kupivati još vozova kao KISS, ali da li će u budućnosti uzimati vagone?
 
Само ако је ограђено и са љутим керовима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873361#p873361:7vy3ukss je napisao(la):
WLABmz » 21 Aug 2021 09:39 am[/url]":7vy3ukss]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873252#p873252:7vy3ukss je napisao(la):
Rile » Pet Avg 20, 2021 10:07 pm[/url]":7vy3ukss]Novoizgrađena hala u koju će biti smeštene tri nove Štadler garniture kao i klase iz Topčidera.

Kukala nam majka ako će tu stati 3 KISS-a i preostali prcvonjak vagona Srbija Voza.
Ova hala je privremeno rešenje za smeštaj onoga (kakvo god da je i koliko god da ga ima) što će za par meseci biti proterano iz Topčidera. Inače, pravi se i posebna hala za sve Štadler garniture kao i posebna hala u koju će biti smeštani vagoni bez otkačivanja. Trebalo bi da budu gotove u narednih petnaestak meseci i tada će se ova hala vratiti svojoj nameni: servis i popravke vagona koji zahtevaju više vremena kao i sve vrste pregleda, od mesečnog do godišnjeg.

Temelj nove hale za seriju 413
temelj 413.jpg



Deo prijemno otpremne grupe koloseka (pogled prema st Zemun)
IMG_20210802_121214.jpg



Postojeća hala je prebukirana
IMG_20210810_131813.jpg

IMG_20210810_133757.jpg



412 067-068
412 067 068.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873483#p873483:7jvhhtx7 je napisao(la):
Rile » Sub Avg 21, 2021 6:33 pm[/url]":7jvhhtx7] Inače, pravi se i posebna hala za sve Štadler garniture kao i posebna hala u koju će biti smeštani vagoni bez otkačivanja. Trebalo bi da budu gotove u narednih petnaestak meseci

TPS Zemun je trebao da bude gotov kraje ove godine. Zbog čega je probijen rok?
 
Koliko vagona ima SV tačno, da li neko zna precizne i aktuelne podatke? Koliko ima Beelmt, Aeelmt, spavaćih, restoran vagona itd
 
Ima ukupno 20 kola Z1, u to spadaju Beelmt, Aeelmt, i 3 restoran vagona.
A sad sta vozi od toga ne znam.
Plus nekoliko Z2 i Y kola.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873501#p873501:2yekxv4k je napisao(la):
Boki123 » Sub Avg 21, 2021 8:27 pm[/url]":2yekxv4k]Koliko vagona ima SV tačno, da li neko zna precizne i aktuelne podatke? Koliko ima Beelmt, Aeelmt, spavaćih, restoran vagona itd

Restoran - od ukupno 3 Z1 WReelmt jedan je izgoreo, a jedan je u voznom stanju, remontovan prošle godine, ali od tad se nije koristio.
Spavaćih više nema.
Kušeta ima 8 (4x Bc, 4x AcBc).
Z1 Beelmt 14 komada ima (ne znam koliko ih je u voznom stanju), od čega su 3 modifikovana za prevoz invalida.
Z1 Aeelmt 6 komada ima (ne znam koliko ih je u voznom stanju).
Pored toga vozi jedan A vagon i par Bt vagona (Goša UIC-Y) i to je to.

Tuga. :violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873505#p873505:2bp6i44i je napisao(la):
spatiotecte » Sub Avg 21, 2021 8:45 pm[/url]":2bp6i44i]Ima i par Z2 vagona.

Ništa to više ne vozi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873512#p873512:3m6ze6m1 je napisao(la):
Boki123 » Sub Avg 21, 2021 9:02 pm[/url]":3m6ze6m1]Koji su to Z2 vagoni?

Na Gošine ABm se najviše misli jer su oni poslednji vozili. 4 takva su prepravljena u kušete AcBc.
 
Početkom 2000ih godina dva sezonska polaska za Bar su imala više kola nego što sada ima ceo SV. A pored sezonskih išli i redovni brzi, poslovni a i putnički koji nisu bili u garniturama. Koliko puta sam izlazio i ulazio van perona ustanici Priboj, jer su kompozicije bile od skretnice do skretnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873519#p873519:1trfdebg je napisao(la):
stex_pb » Sub Avg 21, 2021 9:22 pm[/url]":1trfdebg]Početkom 2000ih godina dva sezonska voza za Bar su imala više kola nego što sada ima ceo SV. A dnevno ih je bilo više od dva.

2000-ih je bilo 7 vozova iz Srbije za Bar

1) Dnevni brzi "Tara" Beograd - Bar
2) Dnevni poslovni "Podgorica" Beograd - Bar
3) Noćni brzi "Lovćen" Beograd - Bar
4) Noćni brzi "Autovoz" Beograd - Bar
5) Noćni brzi "Panonija" Subotica - Bar
6) Noćni brzi "Nišava" Niš - Bar (sa direktnim kolima Skoplje - Bar u sezoni)
7) Noćni brzi "Fruška Gora" Novi Sad - Bar u sezoni

Vozno vreme Beograd - Bar je bilo 3 sata kraće nego danas. Naravno, bilo je kašnjenja, ali ima ih i danas. Vozovi su imali u proseku 10-ak vagona (neki više, neki manje). Pošto je svaki bio svakodnevan, dakle potrebne su dve garniture svakog voza za saobraćanje, to znači da je samo za barske vozove trebalo oko 140 vagona!
 
Eto precizno si me dopunio :D Plus putnički Beograd - B. Polje koji su u većini slučajeva bili sa kolima, a ređe u garniturama 412. I svi su uvek bili krcato puni.
A sto se tice reda voznje, tada se oslanjao na duzinu putovanja po projektovanoj brzini koja jos nije spustena na nivo koji je prisutan zadnjih 15 ak godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873521#p873521:1cip10o9 je napisao(la):
stex_pb » Sub Avg 21, 2021 9:33 pm[/url]":1cip10o9]
A sto se tice reda voznje, tada se oslanjao na duzinu putovanja po projektovanoj brzini koja jos nije spustena na nivo koji je prisutan zadnjih 15 ak godina.

Nije baš tako. Pruga je u poslednjih 15-20 godina mnogo propala, jer se nije održavala. Brzina se postepeno spuštala. Sećam se da je brzina oko Prijepolja bila 85 km/h, od tada se postepeno spuštala na 50 km/h, pa 30 km/h. Tada je pruga kroz Crnu Goru bila lošija nego kroz Srbiju, a sad je obrnuto. Crnogorci su dobar deo svoje pruge sredili i to veoma pametno. Radovi su trajali dugo, ali većih prekida saobraćaja zbog toga nije bilo. Pruga je uvek bila prohodna veći deo dana.
 
Dosta je bilo vozova jer je bilo dosta i putnika, sada ljudi idu avionom, kolima i autobusom. Kad se izgradi autoput do Bara će se stizati za 5 sati kolima. Da li rekonstruisana pruga može da se takmiči sa time to je pitanje. Sigurno bi dobar deo ljudi sa autobusa prešao na voz, ali mislim da nikad ne može biti toliko intenzivan saobraćaj kao ranije. Pre par nedelja sam putovao do CG (Budva), probao sam da uzmem karte za noćni voz 5 dana unapred i nije ih bilo, rekli su da su rasprodate pre više dana. Onda smo otišli do autobuske i uzeli poslednje karte iako ima polazaka na svakih sat vremena (Lastom) samo do Budve. Potražnja je tu, rekonstruisanom prugom bi ljudi sigurno iz autobusa prešli u voz zbog udobnosti, a autovoz bi pokupio neke iz kola isto. A imamo i Novi Sad i Suboticu i Vrbas koji bi pravili saobraćaj ka CG posebno sad kad se modernizuje pruga. Ali.. treba novih vagona i lokomotiva jer sadašnji broj ne može da zadovolji potrebe više vozova
 
Malo fotki sa gradilišta na pruzi Subotica-Horgoš
Deo mehanizacije izvođača radova u stanici Hajdukovo.
FB_IMG_1629575788261.jpg

FB_IMG_1629575781194.jpg

FB_IMG_1629575776880.jpg


Izvor FB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873526#p873526:2z37sq56 je napisao(la):
Boki123 » Sat Aug 21, 2021 8:55 pm[/url]":2z37sq56]Dosta je bilo vozova jer je bilo dosta i putnika, sada ljudi idu avionom, kolima i autobusom. Kad se izgradi autoput do Bara će se stizati za 5 sati kolima. Da li rekonstruisana pruga može da se takmiči sa time to je pitanje. Sigurno bi dobar deo ljudi sa autobusa prešao na voz, ali mislim da nikad ne može biti toliko intenzivan saobraćaj kao ranije.
Hrvati imaju autoput do Splita i pruga je sređena na vrlo pristojan nivo. Jednostavno nema dovoljno putnika. Ide jedan IC i jedan noćni brzi.
 
Vrh