Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873522#p873522:257e8mvi je napisao(la):
WLABmz » Sub Avg 21, 2021 9:42 pm[/url]":257e8mvi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873521#p873521:257e8mvi je napisao(la):
stex_pb » Sub Avg 21, 2021 9:33 pm[/url]":257e8mvi]
A sto se tice reda voznje, tada se oslanjao na duzinu putovanja po projektovanoj brzini koja jos nije spustena na nivo koji je prisutan zadnjih 15 ak godina.

Nije baš tako. Pruga je u poslednjih 15-20 godina mnogo propala, jer se nije održavala. Brzina se postepeno spuštala. Sećam se da je brzina oko Prijepolja bila 85 km/h, od tada se postepeno spuštala na 50 km/h, pa 30 km/h. Tada je pruga kroz Crnu Goru bila lošija nego kroz Srbiju, a sad je obrnuto. Crnogorci su dobar deo svoje pruge sredili i to veoma pametno. Radovi su trajali dugo, ali većih prekida saobraćaja zbog toga nije bilo. Pruga je uvek bila prohodna veći deo dana.

DA ali redovi voznje nisu odmah uskladjivani sa stanjem pruga. U jednom trenutku je sat vremen kasnjenje bilo "normalno"
 
Iako sam kao i mnogi onomad pomislio da se Momirović sa svojom svitom hvali tuđim perjem (što u principu i nije laž), u pozadini su se ipak sklapali vozovi za SV, samo akcenat nije stavljen na njih.Jasno je vidljivo da kod naznačenih vagona krajevi nisu obojeni u crvenu, za razliku od Malartag-ovih. Takođe se vidi i otvor za prozor upravlječnice koji Malartag na svojim garniturama nema.
stadler1.png


Ovde se naša garnitura još bolje vidi.
stadler.jpg


Dakle definitivan izgled je ovaj...
stadler3.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873538#p873538:2c5h9jc6 je napisao(la):
Pendolino » 21 Aug 2021 10:43 pm[/url]":2c5h9jc6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873526#p873526:2c5h9jc6 je napisao(la):
Boki123 » Sat Aug 21, 2021 8:55 pm[/url]":2c5h9jc6]Dosta je bilo vozova jer je bilo dosta i putnika, sada ljudi idu avionom, kolima i autobusom. Kad se izgradi autoput do Bara će se stizati za 5 sati kolima. Da li rekonstruisana pruga može da se takmiči sa time to je pitanje. Sigurno bi dobar deo ljudi sa autobusa prešao na voz, ali mislim da nikad ne može biti toliko intenzivan saobraćaj kao ranije.
Hrvati imaju autoput do Splita i pruga je sređena na vrlo pristojan nivo. Jednostavno nema dovoljno putnika. Ide jedan IC i jedan noćni brzi.
Njihov noćni voz staje bukvalno na svakoj stanici, tako da je u rangu putničkog voza. Putovao sam jednom tim vozom do Zagreba. Polazak oko 21h, stiže u Zagreb u 6h. Ugodna vožnja, dobijete vodu i kroasan uz vožnju kartu.
Hrvati imaju problem što im je autoput A1 pod koncesijom pa moraju da preusmeravaju sam saobraćaj na autoputeve umesto na vozove.
 
Teško da će, za odlazak u CG, i rekonstruisana pruga biti uspešna konkurencija autoputu. Još ako jednom bude i jeftinih letova... Biće ljudi u noćnom, ali ne kao nekad.

Ipak, za gradove poput Priboja i Prijepolja, i za celu (skrajnutu) Jugozapadnu Srbiju, ona je od ogromnog značaja. Tu regionalni vozovi treba da idu do Užica, i da voze na svaki sat. Za početak tri brza dnevna za Beograd. To sve kad se obnovi pruga. Bio bi to najveći poklon za taj narod dole i putnici bi se brzo vratili, tj. odmah.
 
Šta mislite o ideji nove dvokolosečne elektrificirane "brže" pruge Zemun-Aerodrom NT-Obrenovac-Lajkovac (preko sadašnje prige BB)-Ljig-Gornji Milanovac-Čačak
Brzine bi bile sledeće:
Zemun-Nacionalni Stadion -120km/h
Nacionalni stadion-Obrenovac-160km/h
Obrenovac-Ljig - 200 km/h
Ljig-Čačak 100-130 km/h ili skuplji tuneli sa 160 km/h

Vreme putovanja:
Beograd-Čačak - 60 minuta
Beograd-Kraljevo - 90 minuta
Beograd-Užice - 120 minuta (Rekonstruisanom barskom bi trebalo 2 sata i 20 min), ukoliko se povećaju brzine na delu Čačak-Užice može biti i ispod 2 sata.

Prednosti:
1)Povezivanje Čačka, Kraljeva i Gornjeg Milanovca sa Beogradom i uključivanje njih u širi Beogradski dijametar
2)Vozovi izbegavaju barsku prugu i time oslobaćaju kapacitet za lokalne i teretne vozove
3)Kraće vreme putivanja na Barskoj pruzi
4)Veza cele centralne i zapadne Srbije sa Aerodromom NT direktnim vozom
5)Benefiti lokalnog gradskog prigradskog voza između mesta koje ova pruga povezuje
Mane:
1)Kapacitet pruge Zemun-Beograd Centar
2)Gubljenje veze Valjeva i Kosjerića sa vozovima za Bar, doduše imali bi više i brže lokalne vozove do Beograda, Požege, Užica i Loznice.
 
Ideja je lepa, ali užasno skupa za ostvarenje i bez ikakve šanse za isplativost.

U Srbiji ne postoji apsolutno ni jedan pravac na kome je isplativo graditi brzu prugu.
 
Trenutno sigurno nije opravdano, al se vredi nadati da će za nekih 15 godina postojati dovoljan saobraćaj za ovako nešto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873616#p873616:2mxpm1o4 je napisao(la):
Pendolino » 22 Aug 2021 12:45 pm[/url]":2mxpm1o4]Ideja je lepa, ali užasno skupa za ostvarenje i bez ikakve šanse za isplativost.

U Srbiji ne postoji apsolutno ni jedan pravac na kome je isplativo graditi brzu prugu.
Po meni, može da se razmotri jednokolosečna brza pruga (250 km/h max) Mladenovac - Topola - Kragujevac - Kruševac - Niš.
Veliki su gradovi na jednoj liniji, moguće je da tu ima i isplativosti.

Sad radim po kući, posle ću dati kako vidim ubrzanje ka zapadnoj Srbiji (na tragu je ovoga što piše mladi i perspektivni Boki jen-dva-tri :wink: ).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873623#p873623:2d593ap3 je napisao(la):
Boki123 » Sun Aug 22, 2021 1:04 pm[/url]":2d593ap3]Trenutno sigurno nije opravdano, al se vredi nadati da će za nekih 15 godina postojati dovoljan saobraćaj za ovako nešto.
Za 15 godina Srbija će imati još bar 500.000 ljudi manje, osim ako nam ne uvezu ove Bliskoistočne.
Brze pruge spajaju velike gradove na srednjoj udaljenosti. U Srbiji postoji jedan srednje veliki grad (Beograd) i još dva, da kažemo, većih NS i Niš.
Brze pruga se ne gradi za 1000 putnika dnevno. Ne gradi se ni za 10000.

Srbija još uvek ima neku malu šansu da zadrži deo međunarodnog teretnog saobraćaja, koji jedini donosi ozbiljne pare. Za to treba pruga na kojoj teretni ide 120lm/h a putnički 160km/h. i to je plafon u koji treba investirati. Sve ostalo je bacanje novca, kao ova glupost oko 200km/h za Novi Sad.
Ili projekat brze pruge za Niš koji ne rešava problem Ralje? Ili delovi Barske u raspadu? Ili drugi kolosek za Šid? Ili nedovršene rekonstrukcije poslednjih 10 godina, koje nisu ni vratile brzine na projektovane? Aman, umijte se 'ladnom vodom pa da pričamo ko' ljudi.

Lepo je maštati, ali prvo treba našoj železnici stvoriti uslove (kako saobraćajne tako i pravne) da vrši međunarodni transport mnogo efikasnije. I naravno da obavlja socijali prevoz putnika koji se već debelo dotira.
Mislim da ovde većina ljudi na forumu nije svesna koliko je loše stanje železničke infrastrukture, kao ni toga da veći deo teretnog saobraćaja zaobilazi Srbiju.
 
Boki123":svqqazea je napisao(la):
Dosta je bilo vozova jer je bilo dosta i putnika

U zabludi si. Bilo je dosta putnika jer bilo dosta vozova i kraće se putovalo. Vozovi nisu ukidani zbog neodstatka putnika već zbog nedostatka voznih sredstava!

stex_pb":svqqazea je napisao(la):
U jednom trenutku je sat vremen kasnjenje bilo "normalno"

I u čemu se to razlikuje sa sadašnjim stanjem? I sad je kašnjenje od sat-dva "normalno", kao i uvek što je bilo na barskoj pruzi. Pruga nikad nije u potpunosti dovršena, fale mnoge ukrsnice, propusna moć je mala. Dovoljno je jedno malo kašnjenje i odmah kreće lančana reakcija...

Pendolino":svqqazea je napisao(la):
Jednostavno nema dovoljno putnika. Ide jedan IC i jedan noćni brzi.

Ide dva ICN i jedan noćni brzi. S tim što su jedan ICN i jedan noćni brzi postali sezonci koji idu samo u julu i avustu. Međutim, tu su 3 sezonska voza za Split, MAV iz Budimpešte, ZSSK iz Bratislave i Regiojet iz Praga, a od sledeće sezone ide i četvrti, Regiojet iz Krakova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873665#p873665:2udm54rw je napisao(la):
tragac » Ned Avg 22, 2021 4:40 pm[/url]":2udm54rw]Sve se nadam da ukoliko smo koliko toliko unapredili aviosaobraćaj u zadnjih 10 godina sad možemo isto to i sa železnicom...

A šta se unapredilo u aviosaobraćaju sa Crnom Gorom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873671#p873671:otkqfg5o je napisao(la):
WLABmz » Ned Avg 22, 2021 5:23 pm[/url]":otkqfg5o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873665#p873665:otkqfg5o je napisao(la):
tragac » Ned Avg 22, 2021 4:40 pm[/url]":otkqfg5o]Sve se nadam da ukoliko smo koliko toliko unapredili aviosaobraćaj u zadnjih 10 godina sad možemo isto to i sa železnicom...

A šta se unapredilo u aviosaobraćaju sa Crnom Gorom?

Šta konkretno? Imamo domaću aviokompaniju umesto stranu koja leti 5 puta dnevno samo za Tivat. Aerodrom u Beogradu se modernizuje i uskoru će biti mnogo veći, protočniji i moderniji.

Što se tiče železnica, znam da je situaciji u železnicama jako loša. Ali to ne znači da samo moramo da sedimo i kukamo kako je sve loše, kako je pre 20 godina bilo mnogo bolje itd. Ja mislim da cilj ovog foruma treba biti da svi mi koje nas železnica interesuje razmenjujemo ideje i načine na koje železnice mogu da se unaprede, diskutujemo o njima, razmenjujemo ekskluzivne informacije i vesti. A ne da kad neko predloži nešto, umesto da se drugi na to nadovežu predlažući svoja rešenja ili predloga, odmah budu poruke tipa Vratimo se u realnost, ovo je stvarna slika železnice itd. Znam kakva je stvarna slika železnice, ali mislim da treba da se daje što više ovakvih predloga jer ko zna, možda jednog dana bude nešto konkretno od njih ili barem neke varijacije.
 
Znam, ali niko na temama o vazduhoplovstvu nije predložio liniju Vršac-Nju jork, a tvoja ideja o Šumadijskoj brzoj pruzi je tog tipa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873683#p873683:3qye1h4f je napisao(la):
Boki123 » Ned Avg 22, 2021 6:47 pm[/url]":3qye1h4f]
Šta konkretno? Imamo domaću aviokompaniju umesto stranu koja leti 5 puta dnevno samo za Tivat.

Dakle ništa. Isto je otkad postoji avionska linija Beograd - Tivat. Monopol, visoke cene i nemogućnost low cost kompanijama da uđu u igru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873705#p873705:5792fm3k je napisao(la):
Pendolino » 22 Aug 2021 07:08 pm[/url]":5792fm3k]Znam, ali niko na temama o vazduhoplovstvu nije predložio liniju Vršac-Nju jork, a tvoja ideja o Šumadijskoj brzoj pruzi je tog tipa.
Sa mogućim pravcem tehnološkog razvoja civilne avijacije, nije nerealno da se pokrenu ni letovi Beograd-Vršac. I tu ne mislim na samoupravljive dronove i slično. Električni avioni sa 19 mesta trebalo bi da budu ekonomski održivi, Junajted erlajns je unapred naručio 100 komada. Dobro, možda je Vršac ipak preblizu, ali Leskovac, Bor, Užice, Kruševac... svi možda budu imali letove za Beograd za 10 godina. I za Novi Sad.

A možda i ne budu.

Nemamo kristalne kugle, ali treba da gledamo svet otvorenim očima. Šumadiji pruga nedostaje oduvek i Bokijeva zamisao je originalna, i uklapa se u železničku mrežu. Ipak, ja sam za trougao pruga kroz Šumadiju, glavni pravac Mladenovac-Kragujevac, sa odvajanjem za Milanovac-Čačak. Srbija bi progledala da se ovo izgradi.

Svaka od ovih ideja je 100 puta opravdanija i manje graditeljski ekstremna od npr. aktuelnog plana beogradskog metroa. Nije ni skuplja od njega. Pa onda - zašto da ne.
 
Nisam ni predlagao da to krene odmah da se gradi, železnica ima tolko prečih stvari koje prvo mora da odradi. Nek se prvo rekonstruišu sve postojeće pruge, modernizuje K10 i elektrifikuju pruge po Srbiji. Tek kad se sve to odradi i kad barska pruga postane zagušena i blizu svog punog kapaciteta, onda može da se razmišlja o ovakvim alternativama jer se tima uvezuju i Cačak i Kraljevo koji su do sad bili ni tamo bi vamo što se tiče pruge do Beograda. A ima značaja i u lokalnom saobraćaju.

Što se ostatka Šumadije tiče, nije teško produžiti planiranu prugu od RZ Sobovice preko Topole, Aranđelovca do Lazarevca uz jedan kraj Topola-Mladenovac ili Aranđelovac-Mladenovac za vezu sa K10. To može da bude regionalna jednokolosečna elektrificirana pruga za brzine od 80 km/h i ima značaja u lokalnom i regio saobraćaju

Srbija mora da obnovi postojeću mrežu kao i da je modernizuje, a onda da širi gustinu mreže jer mnogi gradovi u Srbiji nemaju železničku konekciju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873730#p873730:1m1flihb je napisao(la):
Boki123 » Ned Avg 22, 2021 10:53 pm[/url]":1m1flihb]Nisam ni predlagao da to krene odmah da se gradi, železnica ima tolko prečih stvari koje prvo mora da odradi. Nek se prvo rekonstruišu sve postojeće pruge, modernizuje K10 i elektrifikuju pruge po Srbiji.

Kada se odradi rekonstrukcija neke pruge, sledeća rekonstrukcija te iste pruge treba da se radi za 20-30 godina. Neke pruge u Srbiji nisu 80 godina rekonstruisane, a ovim tempom kojim se rade rekonstrukcije železnice u Srbiji samo se juri sopstveni rep. Najbolji primer je pruga Beograd - Niš. Radile su se neke deonice koje su bile najlošije, a dok je to završeno i očekivalo se poboljšanje, ništa se nije uradilo već je praktično ostalo isto jer su druge deonice propale i tako u krug. Seci dupe krpi uši.

Užice":1m1flihb je napisao(la):
Po ovome ispada da jedan od polazaka za Šid saobraća EMV 412 ?

Ništa niti ispada niti upada nego je najverovatnije neki 413 bio na pregledu, pa su poslali zamenu. Mada na železnici u Srbiji je sve moguće, osim da sedneš u voz i ne nerviraš se.. :lol:
 
Зато што ниједан политичар није имао џејџеј да да удари у тај париски осињак. Највећа партијска хранилица. Ко тамо удари озбиљно је пољуљао себи изборне резултате.
 
наши политичари су популисти, и све би урадили да буду на власти. зато нико не дира желензичка и друга паразитска предузећа
 
Политичари су реформама и направили катастрофу од железница. Пре су макар локомотиве могле лако да се пребаце са теретног на путнички воз и обрнуто, а сада је то компликација пошто се ради о два одвојена предузећа. Мада ме чуди да немају како да одвуку Флиртове за Сомбор а купљене су скоро нове маневарке.
 
Vrh