Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841639#p841639:3phjozte je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Apr 2021 11:02 am[/url]":3phjozte]Jel se kaže ''dresina'' ili ''dreZina''?

Pitam jer sam i sAm do pre 10ak godina govorio ''heliOdrom'', ubeđen da je tako ispravno. Jer sam tada tako viđao i po novinama, a i znakovima (npr u KCS kod Neurohirurgije). A onda nam je profesorka na faksu objasnila da je zapravo ispravno ''helidrom''. I primetio sam da, mic po mic, u zadnjih par godina, sve više ljudi i novinara izbacuje to ''o'' i govori ispravno.

Elem, dakle, u ovom slučaju jel dreSina ili dreZina?
Ja ceo život i slušam i govorim ''dreSina'', sa S.
Pravilno je DreZina. Mada i ja ceo život slušam ljude koji izgovaraju sa S.
 
Nisam znao to. Nisam nikad ni čuo ''dreZina'' do ovog teksta. Al dobro, zato i pitam. :D Ok, hvala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841643#p841643:26hdoban je napisao(la):
Dusko » Sre Apr 14, 2021 12:12 pm[/url]":26hdoban]@Boki123
Ako se obistini ono što vođa najavljuje a to je
da će se budućim autoputem do granice sa CG
stizati za 2 sata i 15 min barska pruga više nikom
neće ni trebati.
Sad je što se tiče prevoza kako tereta tako i putnika
preko granice dotakla samo dno, skoro je i zamrla.

Shvatam ja sve to i biće sigurno lepo kad bude ceo autoput završen, ALI ima više razloga zašto smatram da će doći do ekspanzije železničkog saobraćaja:
1) Autoput neće skoro, kod nas možda i doguraju za koju godinu do granice (za koju godinu=za jedno 5 godina najmanje), a Crnogorci kolko vidim sad imaju problema jer ne mogu da otplate dug, čisto sumnjam da će kretati ostale deonice u skorije vreme. Barska pruga može da se rekonstruiše kroz dve-tri godine.
2)Ali okej i da izgrade autoput, ukoliko imamo rekonstruisanu prugu teret će redije preći tu jer je ekonomičnije. Što se putnika tiče, slažem se da će biti dosta ljudi koji će ići kolima, ali veliki broj ljudi će svakako izabrati pre voz nego recimo autobus jer je mnogo komfornije i udobnije putovanje vozom. Još jedna pozitivna strana jeste što možeš da staviš auto na voz i onda si odmoran da voziš do krajnje destinacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841733#p841733:1ow04vw2 je napisao(la):
Boki123 » Sre Apr 14, 2021 3:48 pm[/url]":1ow04vw2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841643#p841643:1ow04vw2 je napisao(la):
Dusko » Sre Apr 14, 2021 12:12 pm[/url]":1ow04vw2]@Boki123
Ako se obistini ono što vođa najavljuje a to je
da će se budućim autoputem do granice sa CG
stizati za 2 sata i 15 min barska pruga više nikom
neće ni trebati.
Sad je što se tiče prevoza kako tereta tako i putnika
preko granice dotakla samo dno, skoro je i zamrla.

Shvatam ja sve to i biće sigurno lepo kad bude ceo autoput završen, ALI ima više razloga zašto smatram da će doći do ekspanzije železničkog saobraćaja:
1) Autoput neće skoro, kod nas možda i doguraju za koju godinu do granice (za koju godinu=za jedno 5 godina najmanje), a Crnogorci kolko vidim sad imaju problema jer ne mogu da otplate dug, čisto sumnjam da će kretati ostale deonice u skorije vreme. Barska pruga može da se rekonstruiše kroz dve-tri godine.
Nema šanse da autoput do CG granice bude gotov za 5 godina,deonicu Požega-Boljare još nisu ni započeli,pitanje da li će i deonicu Preljina-Požega završiti do tada,s obzirom da se na njoj ozbiljnije radi tek od pre nedelju-dve. Stanovnicima Zlatiborskog Okruga će barska pruga uvek trebati,jer usvojena trasa Koridora 11 maši Užice,Zlatibor,Zlatar,Prijepolje,Priboj,više gradova i zimskih turističkih centara. Bilo bi dobro kada bi se rekonstruisala pruga na deonicama Valjevo-Požega i Užice-Vrbnica,tu voz skoro da mili koliko je infrastruktura u lošem stanju,a sjajno bi bilo kada bi to moglo da se izvede bez potpunog zatvora pruge,mada ne znam da li je to tehnički moguće.
 
Видим овде се захуктала прича о 150 километара на сат Београд - Бар, Пендолино, дупли колосек до Ваљева... Стара добра мегаломанска логика, требало би, зато што пруга без два колосека није пруга, јавни превоз ако није подземни метро није поуздан, брзина на прузи мања од 150 није брзина, прелаз без браника је необезбеђен...

Треба нам буџет Емирата да покријемо све то.

Али, хајде да предподставимо да смо смакли издајнике са чела државе, и (још теже оствариво), направили неки шири концензус будућег развоја са одрживим економским растом од 5-10% годишње. И у оквиру тог плана определимо средства за обнову пруге Београд-Бар. Даље, веће усмеравање путника на железницу стане државном политиком због система индиректних интереса државе (регионални развој, безбеност друмова, смањење употребе фосилних горива итд.). То значи да би држава обезбедила систем дубоке интеграције локалног аутобуског и железничког превоза укључујући осим синхроног реда вожње и обједињени тарифни систем, са праведном расподелом прихода. Чак и тада би се на прузи Београд-Бар довели у питање Пендолино, амбициознија улагања у ретрасирање за веће брзине и други колосек до Ваљева.

У чему је ствар? Токови робе и путника. Уколико би се сутра излечила Корона психоза, а неким чудом имали пругу Београд - Бар у пројектованом стању и довољно возних средстава, нама би било сасвим довољно 3 пара возова Београд - Бар ван сезоне (два дневна један ноћни), и још 3-4 пара ванредних за време сезоне и празника.
Редовни возови Београд - Бар: 7:00, 15:00, 23:00. Време путовања 7 сати, ноћни 8.

Следеће место прелома тока путника је Пријепоље, докле би ишла још 2 пара.
Редовни возови Београд - Пријепоље: 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00. Време путовања 3,5 сата.

Следеће место прелома токова путника је Ужице, где би додали још 4 пара возова.
Редовни возови Београд - Ужице: 7:00, 9:00, 11:00, 13:00, 15:00, 17:00, 19:00, 21:00, 23:00. Време путовања 2,25 сати.

Следеће место прелома токова путника је Ваљево. Предлог је да скоро сви возови који не завршавају у Ваљеву између Ваљева и Раковице немају стајање како би се постигао брзински ефекат. За приградска кретања из Ваљева ка Лазаревцу и Лајковцу и због претпоставке да ће већина возова јужно од Ваљева долазити пуно, потребно је 5-6 пари регионалних возова Београд-Ваљево. Међутим, боље је направити двочасовни систем, иако ће пола возова бити слабо попуњено између Ваљева и Лазаревца. Чињеница је да само до Лазаревца пун воз можемо имати само у неколико вршних сати.
Редовни возови Београд - Ваљево 18 полазака на сваких 40-80 минута.

Следеће место прелома токова путника је Лазаревац. Али, важно је напоменути да преко 80% тока путника чине само три станице и стајалишта: Барајево центар, неизграђено стајалиште Велики Црљени и Лазаревац. Остала стајалишта су везана за мању потражњу за кретањима и за насеља са аграрним карактером. За таква насеља се не обезбеђује заустављање великог броја возова уколико се нема идеја и план развоја сателитског насеља или плански уређеног предграђа. Без тога, разматра се заустављање у таквим предграђима тек 6-7 пари полазака возова дневно. Јефтиније је организовати минибус који довози 5 путника у Лесковац Колубарски него зауставити воз, али хајде да се заустави неколико возова да то насеље не би потпуно запоставили. Опет, хоћемо некако силом тај такт на сваких сат времена до Лазаревца, и то је још 8 пари возова.

Значи 26 пари путничких возова Београд - Лазаревац.

Томе би додали 3-4 сезонска воза. На крају, а што сам ја обрађивао у свом дипломском раду, само између Београда и Лазаревца имамо у неком развојном плану потенцијално преоптерећење, и то узимајући у обзир теретни саобраћај између Вреоца и Ресника из година највећег оптерећења (друга половина 1980-тих). Уз добар систем диспечерског управљања, и уградњу скретница у бочној заштити ради једновремених улазака возова у станице и укрснице, путнички саобраћај не би много испаштао. Но теретни саобраћај би испаштао чак и у тим условима. Због релативно равномерне расподеле путничких возова на једноколосечној прузи са густим саобраћајем, аутоматски пружни блок не би помогао без двоколосечних деоница.

Уз сав тај оптимистичан план, двоколосечне деонице би биле Дивци - Ваљево, и Вреоци-Степојевац-Велики Борак и то је то. Наравно уз АПБ до Ваљева, а даље ништа не фали.

Везано за Пендолино, за већу брзину није довољно само нагнути се у кривини. Треба померити све улазне сигнале станица на веће растојање, све укључне тачке прелаза, све прелазе обезбедити браницима, повећати учесталост циклуса одржавања (већи број радних сати људи и опреме), заменити скоро све скретнице на главним пролазним колосецима, опремити депо и обучити људе за такву опрему, а све у условима у којима је релативно мало путника са платежном моћи за такву скупљу услугу.
 
Zato sam i rekao najranije, znam da je nerealno i do tad, biće potrebno prvo da se odradi dokumentacija, pa gradnja, pa problemi dugo će to još trajati. Užice, Prijepolje, Priboj imaju ogroman značaj od pruge, a imamo i centar Zlatibora koji je na 10km od železničke stanice (distanca na kojoj vrlo lako može da se organizuje autobus sa redom vožnje koji odgovara vozovima). Zimi može da se uvodi i specijalan SKI voz Beograd-Zlatibor ili Subotica-Zlatibor ili Niš-Zlatibor, ima tu ogromnog potencijala samo mora da se invesitra i organizuje sve.

Karlo svakako se slažem sa svime što si napisao, gradski čelnici su već najavljivali takt od 30 min ka Lazarevcu i dupliranje koloseka do Lazarevca. Ako se već radi to, što ne bi produžili dvokolosečnu prugu skroz do Valjeva. Smanjiće opterećenje svakako i biće osigurano za budućnost i to sve za relativno malu cenu izvođenja. Na toj pruzi može da dođe u obzir BGvoz do Lazarevca, RE do Valjeva, REx (Ubrzani na deonici Beograd-Valjevo) i naravno neki polasci do Prijepolja, IC vozovi do CG, a isto možda uvedu nazad ICS "Raška" Beograd-Kraljevo (možda i više nego 1 polazak). Uz sve to i teretni saobraćaj
 
Trenutno je prekogranični saobraćaj sa CG na
istorijskom minimumu. Železničke kompanije u CG
su bukvalno na ivici propasti kao i sve ostalo dole.
Sad nekad kao treba sve to da se preokrene za 180 stepenii krene u neku ekspanziju, hm, ne bih da
zvučim pesimistično ali mi deluje kao nemoguće.
 
Crna Gora sa obzirom na to koliko je mala država ima izuzetno razvijen železnički putnički saobraćaj,barem kada su u pitanju unutrašnje vozne linije. Na stranu to što dnevni voz Bar-Beograd trenutno ne saobraća zbog epidemiološke situacije,Bar ima ukupno 10 polazaka dnevno do Podgorice,od kojih 4 polaska saobraćaju sve do Bijelog Polja. Dok je saobraćao dnevni voz za Beograd,imao je 11 polazaka. Duplo više vozova ima Bar do Podgorice,nego što Pančevo ima do Beograda :bash: Nikšić ima 5 modernih CAF vozova dnevno do Podgorice,a Bijelo Polje ima 4 polaska do Podgorice,3 polaska su stari vagoni sa lokomotivom i jedan brzi međunarodni voz koji dolazi iz Beograda. Možda preterujem,ali moram konstatovati da jedna Crna Gora nažalost trenutno ima jači železnički putnički saobraćaj od Srbije(srazmerno veličini i broju stanovnika dve zemlje) :(
 
Вођа је познат по кратким временима путовања из домена фантастике.
 
Nezvanično...
 

Prilozi

  • IMG-1eacdb03c0cc8efa4e30a3c504c474e6-V.jpg
    IMG-1eacdb03c0cc8efa4e30a3c504c474e6-V.jpg
    192,4 KB · Pregleda: 1.371
I dalje se pitam zasto smo dobili najstariju masku kad postoje 2 modernije od ove.
 
Искрено се надам да неће имати ову шему већ исту као ФЛИРТ.
 
Bela boja i Srbija...niđe veze....

Bukvalno da napišu obaveštenje Iskoristi me kao oglasnu tablu ili iskaži svoju kretivnost grafitom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ко хрватска застава, а црвена врата ко шаховница. Уметник убо.
 
Za cenu koju smo platili mogu u zlatu da nam naprave, taman da simbolizuje celo zlatno doba koje je svuda oko nas :D
 
Мени је заправо најзанимљивије да су га Немци (ДБ) увели у саобраћај у марту 2020. а у Србији исти такав креће тачно две године касније :wink: Импресивно.

Још један снимак овог елегантног воза:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RprmxoJdruU[/youtube]
 
^ Meni su belo ofarbani vozovi simbol "brzih" vozova. Ova DB sema mi je super, samo da se doda plava linija pored crvene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842188#p842188:22m2plra je napisao(la):
Gazi Bengazi » 16 Apr 2021, 01:07[/url]":22m2plra]^ Meni su belo ofarbani vozovi simbol "brzih" vozova. Ova DB sema mi je super, samo da se doda plava linija pored crvene.

DB je primer utilitarističke kolor šeme, u principu je jako jednostavna šema: bukvalno beli vozovi sa crvenim trakama za IC i ICE (express) a za regionalne i lokalne tačno obrnuto - crveni vozovi sa belim trakama. Dizajn je možda dosadan ali komunikacija je više nego jasna, još se i decenijama dosledno drže te iste šeme.
 
Бела није за наше услове због чишћења. Кад су већ почели да фарбају и 441 и 710 и вагоне у Штадлер шему и њене варијације, чему сад измишљање нове шеме?
 
Морају да упосле оног малог што је креирао лого. Да не зарђају дизајнерске навике кад му тако добро иде.
 
Bilo bi najbolje da bude raspisan konkurs i on-line glasanje bude jedan od glasova. Meni se svidja beli sa linijama. Podseca me na semu farbanja na vladinim avinonima. Vecini se verovatno svidja nesto drugo. I to je u redu. Samo da to bude skladno. Jer mi uglavnom ne propustimo sansu da upropastimo nesto na kraju.
 
Zašto nova kolor šema? Pa evo zašto. Po načinu funkcionisanja ovog režima sve što je novo mora biti jasno naznačeno da je novo čak i mnogo više od toga. Tako su i dve serije autobusa, kineski i turski, namerno drugačiji od kolor šeme koju su sami doneli godinu dve pre nabavke tih autobusa. Kineski imaju sivu haubu, a turski imaju bele delove umesto bež. Tako i novi vozovi iako će ih biti samo 3 moraju da budu drugačiji od svega ostalog da bi ljudi gde god da vide taj voz rekli "eno ga nov voz( "vučićev voz")".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842183#p842183:277mew94 je napisao(la):
Veliki Vracar » Pet Apr 16, 2021 12:42 am[/url]":277mew94]Мени је заправо најзанимљивије да су га Немци (ДБ) увели у саобраћај у марту 2020.

Nemci su kupili polovan od Westbahna, a Westbahn ih je prethodno kupio nove 2017. Novi koji se sad proizvode za Westbahn takođe imaju "staru" masku.
 
Vrh