Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

ОСновна пруга је овај мучени део од Београда до Новог Сада. Основни је јер се око њега врти сва прича. ТОлико се дуго ради да за све остало се бринем колико ће бити времена.

То што стара техниа може да буде исправна не сумњам ни најмање. Па железница и јесте трајнија него друмски саобраћај. Али, исто тако сви ти стандарди постоје и за пруги нижих брзина,а па имамо ситуацију да на пругама за 120км/ч ту брзину заправо немамо нигде.

Зашто ће ово бити изузетак?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823796#p823796:pn52gpqz je napisao(la):
Steva » Uto Feb 16, 2021 12:02 pm[/url]":pn52gpqz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823792#p823792:pn52gpqz je napisao(la):
WLABmz » 16 Feb 2021, 11:31[/url]":pn52gpqz]
U Nemačkoj voze vagoni 200 km/h stari preko 40 godina, pa sad ti vidi...

Treba biti fer i dodati da se isti ti vagoni susekcivno povlače iz upotrebe i menjaju garniturama.

Pa naravno, zato što već imaju neki i 45 godina. Do duše, ne menjaju se u potpunosti EMV-ima. Menjaju se i novim push-pull garniturama, dakle opet varijanta lokomotiva + vagoni.

Ali i dalje voze 200 km/h i ništa im ne fali. Čak i dosta duže nego planirano, jer su imali problema sa novom nabavkom od Bombardiera koju su na pola obustavili, zbog nepouzdanosti. A stare vagone će kupiti neki privatnik i ništa im i dalje neće faliti. Eto i to je jedna prednost vagona u odnosu na EMV. Dugotrajniji su, a ako su za 160 km/h recimo, možeš im samo staviti nova obrtna postolja za 200 km/h i eto vagona za 200 km/h.
 
Pošto će(nadajmo se) u skoroj budućnosti biti puštene železničke linije Beograd-Novi Sad i Beograd-Požarevac,da rezimiramo koliko EMV trenutno imamo na raspolaganju: prema vikipediji,Srbija Voz poseduje ukupno 21 garnituru ŽS 413,ali jedna ili dve su u međuvremenu slupane u udesima. Garnitura ŽS 412 ima ukupno 29,ali na vikipediji vele da je samo 13 trenutno u saobraćaju,ostatak je otpisan ili je na remontu. Od tih 13,BG Voz koristi njih 9. Ovde čujem da putničke vagone sa lokomotivskom vučom ni nemamo više.
 
Udjes u jednu veliku zelezničku stanicu nemačke ili francuske, skapiraš da vozova sa vagonima ima malo a da garnitura ima koliko hoćeš.
I onda shvatiš da isto to i nas čeka.
 
Pa da se izbegne manevrisanje, otkačivanje vagona, otprema do depoa, angažovanje manevarke, otkačivanje lokomotive, promena smera. Menjanje skretnica, zauzetost koloseka pri manevrisanju i zujanje dizelke kroz nekoliko koloseka.

Ovako EMV kao neka glista koja moze da ide napred nazad, nema dodatnih manevra.
Prosto iz praktičnih razloga.
 
To je jasno u smislu prednosti vozila koja mogu ići u oba smera naspram vozova gde se mora raditi promena smera lokomotive. Međutim, mene više interesuje zašto bi se birali EMV da rade taj posao na većini linija. Sve to isto rade i push-pull kombinacije za mnogo manje para. Koja je tu onda opravdanost tih miliona i miliona razlike?

Ako imamo upravljačnice na obe strane vagonskih kompozicija, to se ništa ne razlikuje od EMV, mnogo je fleksibilnije a ujedno i jeftinije. Nekako mi sve deluje kao da se prati trend bez prave studije i računice za naše potrebe.
 
U isto vreme low cost železnički operateri popur FlixTraina i RegioJeta koriste isključivo vagone. RegioJet je čak kupio i nove iz Rumunije. A ti operateri su privatna lica, ekonoimčnost upotrebe voznih sredstava im je na prvom mestu.

U zemljama poput Češke i Rumunije gde pored državnih ima i mnogo privatnih operatera u putničkom saobraćaju, koriste se uglavnom garniture i to često polovne iz apadne Evrope, ali to su uglavnom lokalci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824209#p824209:17ydjt5g je napisao(la):
Užice » Sre Feb 17, 2021 3:25 pm[/url]":17ydjt5g]Pošto će(nadajmo se) u skoroj budućnosti biti puštene železničke linije Beograd-Novi Sad i Beograd-Požarevac,da rezimiramo koliko EMV trenutno imamo na raspolaganju: prema vikipediji,Srbija Voz poseduje ukupno 21 garnituru ŽS 413,ali jedna ili dve su u međuvremenu slupane u udesima. Garnitura ŽS 412 ima ukupno 29,ali na vikipediji vele da je samo 13 trenutno u saobraćaju,ostatak je otpisan ili je na remontu. Od tih 13,BG Voz koristi njih 9. Ovde čujem da putničke vagone sa lokomotivskom vučom ni nemamo više.

Odbi Stadler garnituru 033-034, otisla je za delove. Znaci saldo 20
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822454#p822454:vhqa5o7n je napisao(la):
WLABmz » Čet Feb 11, 2021 10:44 pm[/url]":vhqa5o7n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822436#p822436:vhqa5o7n je napisao(la):
NoLimit » Čet Feb 11, 2021 10:24 pm[/url]":vhqa5o7n]

Inače, za one koji nisu ispratili, radi se denivelacija pruge Inđije - Golubinci i dupliranje na jednoj vrlo kratkoj deonici nakon toga pre nego što bude uklopljeno u postojeći kolosek. Time je pripremljena situacija da se može odraditi dupliranje ostatka kada se bude rekonstruisala pruga ka Šidu jednog dana.

Neće se Inđija - Golubinci dodavati drugi kolosek, nema potrebe za tim, jer tuda prođe par vozova dnevno. Ovo kod Inđije je urađeno zbog denivelacije na pruzi BG-NS, da voz koji dolazi iz Golubinaca u Inđiju ne bi sekao put vožnje vozovima NS-BG.

U projektu stoji drugi kolisek i radice se. Odakle ti pomisao da nema potrebe za istim? Toliko paznje glupostima pridajes, da nisi primetio da je logicno spojiti sve na trijangli dvokolosecnim vezama.
 
Ako je to rekonstrukcija koja se radi jednom u nekoliko decenija, tih 3,2km su ništa za dodati u ravnici u već postojećem koridoru a dobija se dvokolosečna celina.

Nego, da li se zna nešto oko denivelisanja pružnih prelaza šta je u planu ili će to zavisiti od toga koja deonica se planira za 160km/h a koja za 200km/h? Odnosno tamo gde je 200 će morati da denivelišu, tamo gde je 160 će da ostave?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824281#p824281:3kajz2yi je napisao(la):
drumstep » Sre Feb 17, 2021 9:32 pm[/url]":3kajz2yi]

U projektu stoji drugi kolisek i radice se. Odakle ti pomisao da nema potrebe za istim? Toliko paznje glupostima pridajes, da nisi primetio da je logicno spojiti sve na trijangli dvokolosecnim vezama.

U kom projektu? Koliko vozova dnevno je prolazilo tom prugom i koliko je planirano? Zašto je logično?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824286#p824286:1twiiye1 je napisao(la):
NoLimit » Sre Feb 17, 2021 8:38 pm[/url]":1twiiye1]Ako je to rekonstrukcija koja se radi jednom u nekoliko decenija, tih 3,2km su ništa za dodati u ravnici u već postojećem koridoru a dobija se dvokolosečna celina.

Nego, da li se zna nešto oko denivelisanja pružnih prelaza šta je u planu ili će to zavisiti od toga koja deonica se planira za 160km/h a koja za 200km/h? Odnosno tamo gde je 200 će morati da denivelišu, tamo gde je 160 će da ostave?

Svi putni prelazi između Beograda i Novog Sada se denivelišu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824459#p824459:g0rlfho1 je napisao(la):
NoLimit » Čet Feb 18, 2021 1:14 pm[/url]":g0rlfho1]Pričamo o deonici Šid - Golubinci.
Izvinjavam se nisam dobro razumeo. Što se Golubinci-Šid tiče ja ne znam ništa vezano za projekat ako neko zna nek kaže sve detalje.
 
Član drumstep nam je insajder na tom projektu, šta on kaže toliko ćemo i znati, nije još javno. Doduše nije ni tajno, nije to vojna tajna, pa neće škoditi ako nam nešto kaže unapred.
 
http://www.ssk.rs/vesti/73-najava-prote ... Jr2BRoQ4VM

Најава протеста железничара

Најава протеста железничара, једночасовне обуставе рада и генералног штрајка на железници


Штрајкачи захтеви:
- цена радног часа у складу са законом
- услови рада-број особља у саобраћају
- лоше реструктуирање
- безбедност и здравље на раду

*
Конференцију за новинаре коју организује:
Главни штрајкачки одбор,
Савез синдиката железничара Србије,
Синдикат Србија Карго, Независни синдикат железничара Србије
Синдикат железничког саобраћаја Србије ”Независност”
Ррегионално-грански синдикат железнице Србије
Среда, 24. фебруар, 12.00 часова, велика сала
Медија центар, Теразије 3/ИИ


Говоре:
• Саша Јоцић, председник главног штрајкачког одбора
• Жарко Димић, председник Савеза синдиката железничара Србије
• Зоран Дашић, председник Синдиката Србија Карго
• Радомир Поповић, председник Независног синдиката железничара Србије
• Зоран Вучковић, председник синдиката железничког саобраћаја”Независност”
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824964#p824964:31inyd3h je napisao(la):
vucko » Sub Feb 20, 2021 2:05 pm[/url]":31inyd3h]
Најава протеста железничара, једночасовне обуставе рада и генералног штрајка на железници


Штрајкачи захтеви:
- цена радног часа у складу са законом
- услови рада-број особља у саобраћају
- лоше реструктуирање
- безбедност и здравље на раду

Realno, samo prvi zahtev kad ostvare, zaboraviće na ostala tri. Kao i uvek što je bilo.
 
Da se nadovežem oko eksproprijacije sa druge teme. Ne znam kakva je sad situacija, ali po snimcima sa Google Eartha 27.10.2020., najveći problem je kod Karlovačkih vinograda, odnosno Naftachem, gde se vijadukt sa jedne strane naprasno završava, a sa druge nasip. Da li se od tad to rešilo i radovi započeli na tom delu ili još ništa?

naftachem.png
 
Uviđajem na Sentinel Playground se može videti napredak, iako je snimak loše rezolucije tačno se vidi linijski objekat koji se proteže sa severne strane ova tri skladišta i dalje ka postrojenju. Vidi se i da je raščišćen teren skroz do početka vijadukta.
Evo linka:
https://apps.sentinel-hub.com/sentinel- ... ates=false
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825792#p825792:11ey4wrk je napisao(la):
Gazi Bengazi » Uto Feb 23, 2021 6:17 pm[/url]":11ey4wrk]Definitivno Stadler KISS :kk:

Kad bi bilo ovako bilo bi odlično. Koliko je sigurna ova informacija?
Edit: Sad sam čuo Vučka i kaže dvospratni Stadlerovi vozovi. Sve je to divno krasno al ljudi tender nije ni završen :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=825792#p825792:2kzb5mpv je napisao(la):
Gazi Bengazi » Tue Feb 23, 2021 6:17 pm[/url]":2kzb5mpv]Definitivno Stadler KISS :kk:

Koji KISS? Da li ce nam uvaliti stari model koji je neko otkazao ili prvi dobijamo novi KISS 200?

Westbahn-KISS-Foto-Lukas-Kriwetz-1024x606.jpg


04_kiss200_cam1_grey_1530px_srgb-jpg.1090819
 
Vrh