Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Србија набавља брзе возове, како ће бити опремљени

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре расписало је јавну набавку електромоторног воза. Реч је о возу за брзине до 200 километара на сат, објављено је на порталу јавних набавки. Како сада ствари стоје, у најужој конкуренцији наћи ће се кинески произвођачи којима по цени и квалитету тешко ко може да конкурише.

https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... rbija.html
 
Na ovom snimku sve kineski vozovi.
Tama sam juče pomislio da je Kiss ipak faborit a sad više ne znam.
Prosto čovek više ne zna šta da očekuje.
 
Mislim da to nema nikakve veze znajući za istraživačke sposobnosti našeg novinarstva. Našli su kineski klip prvo na Youtube pa su to pustili,ko će dalje da se smara tražeći druge proizvođače,
 
Zamislite paralelni univerzum gde postoji privreda u Srbiji i srpske firme proizvode vozove i vagone za domaće i strano tržište.
 
Било је тога и у овом миленијуму. Фабрика вагона Краљево, Гоша С. Паланка и МИН Локомотива и МИН Вагонка Ниш. Фабрика вагона Краљево 2007. извезла 915 вагона у Немачку, МИН ремонтовао Македонским железницама локомотиве 2015., ГОША је требала да има велики посао за Иран, али их је бивши власник Словачки ЖОС ту нешто зезнуо и намерно потопио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823377#p823377:2c155pg1 je napisao(la):
Дошљак » 14 Feb 2021 06:21 pm[/url]":2c155pg1]Било је тога и у овом миленијуму. Фабрика вагона Краљево, Гоша С. Паланка и МИН Локомотива и МИН Вагонка Ниш. Фабрика вагона Краљево 2007. извезла 915 вагона у Немачку, МИН ремонтовао Македонским железницама локомотиве 2015., ГОША је требала да има велики посао за Иран, али их је бивши власник Словачки ЖОС ту нешто зезнуо и намерно потопио.
MIN na žalost nije odradio taj posao.
 
Jer je gurnut u stecaj sa sve pogodjenim visemilionskim poslom i za ZS i za MZ. Politika je cudo,zasluzna za sve uspehe privrede ovog naseg ekonomskog giganta zvanog Srbija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823375#p823375:rax0ke16 je napisao(la):
And7rey » Sun Feb 14, 2021 6:10 pm[/url]":rax0ke16]Zamislite paralelni univerzum gde postoji privreda u Srbiji i srpske firme proizvode vozove i vagone za domaće i strano tržište.

1988. година нпр.

:kafa:
 
Ove dve slovenačke lokomotive za Srbija Kargo 664-111 i 112 posle par dana u istočnoj Srbiji već su stale - jednoj je nestalo gorivo u toku vožnje, a druga čeka nabavku ulja u depou...Smejurija.
 
А беше се плаћа изнајмљивање дан 500 евра?
 
Gledam upravo neke cene.

Westbahn je 10 četvorodelnih Stadler KISS 200 platio 180 miliona evra. Što znači 18 miliona evra po komadu.

Računica kaže da je za brzinu od 200 km/h neuporedivo povoljnije nabaviti lokomotivu + 5 vagona sa kapacitetom 300 sedećih mesta (30 prvi razred, 270 drugi razred), bifeom, mestom za invalide, prostorom za bicikle i 2 toaleta po vagonu (ukupno 10 toaleta umesto 3 kao u KISS-u).

4 miliona evra za Vectron + 5 x 1,2 miliona evra za 5 vagona dođe tačno 10 miliona evra.

Nadam se da će se za međunarodne vozove opredeliti za ovu varijantu, koja je em jeftinija, em mnogo lakša za interoperabilnost sa susednim železničkim upravama.

Takođe, jednospratni vagoni pružaju veći prostor za prtljag na policama iznad glave, što je bitno za duža putovanja na međunarodnim relacijama. Za unutrašnje relacije, KISS je možda bolje rešenje zbog lakšeg obrta u krajnjim stanicama, ali je pitanje da li to zaista vredi toliku razliku u ceni.
 
8 miliona po vozu je ogromna suma. Umesto 10 vozova, za iste pare možemo imati 18 vozova. O komforu i fleksibilnosti tek da ne pričamo. U popularnijim terminima dodaš 1 ili 2 vagona, u manje popularnim smanjiš. Mogu se kombinovati elektrifikovane i neelektrifikovane deonice. Mogu se razdvajati vozovi u nekim stanicama, može svašta da se radi. Jedino taj obrt je problematičniji na kratkim relacijama, ali već i na dužim unutrašnjim bi vagoni bili ok.
U drugim zemljama su vagoni potpuno normalna pojava, samo je izgleda kod nas to postalo nečuveno iz nekih totalno iracionalnih razloga.
 
Pa trenutni trend u evropi je zamena vagona sa EMV. Sve je manje voziva sa klasičnim vagonima.
Neke zemlje poput francuske su zamenile 90% voznog parka sa garniturama.
 
Trend jeste, ali pitanje je zašto. Svugde gde se to radi verujem da postoje dobra opravdanja i kalkulacije. Kod nas mi deluje da je opravdanost samo delimična i to na određenim kraćim linijama, pogotovo ako je EMV 80% skuplji za isti kapacitet i brzinu.

Možda grešim, mogao bi neko drugi pojasniti šta to opravdava EMV u našem slučaju a da nije samo puko praćenje trendova. Da li ta manevra toliko košta i toliko gubi vreme da na kraju to preko godina napravi milione evra razlike? Pogotovo kada se uzme u obzir da je kod nas radna snaga i struja jeftinija nego npr. u Francuskoj a voz košta isto i za nas i za Francuze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823634#p823634:re56brb5 je napisao(la):
NoLimit » Pon Feb 15, 2021 6:31 pm[/url]":re56brb5]Trend jeste, ali pitanje je zašto.

Nije svugde trend. Zapitajte se zašto Flixtrain i Regiojet, dva najuspešnija privatna železnička putnička operatera u EU svoj vozni park zasnivaju na lokomotivama i vagonima!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823652#p823652:2kcn4pww je napisao(la):
Pendolino » Pon Feb 15, 2021 7:46 pm[/url]":2kcn4pww]Zato što kupuju polovne

I onda na liniji Prag - Beč putnici izglasaju da je bolje putovanje Regiojetom, polovnim vagonima koje su kupili od OBB, nego novim Railjetom OBB/ČD, u sva tri glavna aspekta - udobnost, usluga, cena karte. Vozno vreme je manje-više isto. Pritom imaj u vidu da su OBB/ČD vozovi na toj relaciji dotirani od Austrije i Češke, a Regiojet vozovi nisu, već saobraćaju na isključivo komercijalnoj osnovi. BTW, nisu svi Regiojet vagoni polovni.

Ali opet računica kaže - u kategoriji vozova za brzinu do 200 km/h novi vagoni + nova lokomotiva su značajno jeftiniji nego EMV. Pritom, uvek se može uzeti vagon upravljačnica, napraviti push-pull garnitura kao DB IC vozovi koji saobraćaju brzinom do 200 km/h i imati efikasnost obrta kao EMV.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823655#p823655:19vz71vp je napisao(la):
WLABmz » 15 Feb 2021 07:09 pm[/url]":19vz71vp]

I onda na liniji Prag - Beč putnici izglasaju da je bolje putovanje Regiojetom, polovnim vagonima koje su kupili od OBB, nego novim Railjetom OBB/ČD, u sva tri glavna aspekta - udobnost, usluga, cena karte.
Neki link? Da pogledamo tu anketu ili šta već.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823655#p823655:25u4dpw0 je napisao(la):
WLABmz » Mon Feb 15, 2021 7:09 pm[/url]":25u4dpw0]... sva tri glavna aspekta - udobnost, usluga, cena karte. Vozno vreme je manje-više isto.

Udobnost je manje više ista, usluga je sigurno bolja kod privatnika nego u državnom, što uz bolju cenu daje zadovoljne putnike.

I kod nas je kljucni parametar cena i vreme polazaka. Istrošio sam zube pričajući da je za Novi sad bitno da vozovi voze što češće a ne njihova brzina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823675#p823675:2uy1l5pa je napisao(la):
mvbg1 » Pon Feb 15, 2021 9:58 pm[/url]":2uy1l5pa]
Neki link? Da pogledamo tu anketu ili šta već.

Guglaj regiojet vs railjet itd. Videćeš da generalno ljudi više gotive Regiojet.

Pendolino":2uy1l5pa je napisao(la):
Udobnost je manje više ista.

Ne bih se složio. Regiojet ima 4 klase:

- Low cost - bez usluge, koriste se exDB vagoni prvog razreda: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpvz.php
- Standard - sa uslugom, kupe sa udobnim Eurofima sedištima ili Astra vagoni sa televizorom za svako sedište: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpz.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmz-2891-0.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_ABmz.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Amz.php
- Relax - sa uslugom: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Ampz.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Ampz-1895.php
- Bussines - sa uslugom: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Ampz.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Ampz-1895.php

U 1. i Bussines klasi Railjet je podjednako udoban, ali u 2. klasi me užasavaju sedišta u Railjetu sa kratkim sedalnim delom i klaustofobičnom i tamnom unutrašnjošću sa malim prozorima. Posle sat vremena vožnje u Railjetu postajem nervozan. Poslednji put sam se vozio Salzburg - Cirih njime. Kad sam izašao u Cirihu osećao sam se kao da sam izašao iz konzerve. Još su OBB Railjetovi prve generacije napravljeni da imaju samo 4 vagona 2. razreda, a pošto se ne mogu dodati vagoni kao na klasičnoj garnituri bio je prepun 2. razred, dok je 1. razred zvrjao prazan. Još jedan nedostatak.

Pendolino":2uy1l5pa je napisao(la):
usluga je sigurno bolja kod privatnika nego u državnom, što uz bolju cenu daje zadovoljne putnike.

Usluga je mnogo bolja, mnogo se više dobije uz kartu, a sama cena pića i hrane je neuporedivo povoljnija neko kod državnih operatera.

Pendolino":2uy1l5pa je napisao(la):
I kod nas je kljucni parametar cena i vreme polazaka. Istrošio sam zube pričajući da je za Novi sad bitno da vozovi voze što češće a ne njihova brzina.

Upravo. Napraviše nam duplo skuplju prugu i nabaviše duplo skuplje vozove da bi umesto 160 išli 200 km/h i time skratili vreme putovanja par minuta.
 
Јер док се изгради крак до Суботице и касније до Ниша, основна пруга ће бити зрела за ремонт а возна средства израубована и неће смети да се возе брже од 120

Крајње недомаћинско вођење железнице.
 
Šta ti je to "osnovna pruga"?

U Nemačkoj i Francuskoj trče preko 160 klase stare više od 30 godina.

I po stoti put, za Niš nije planirana brza pruga, nego do 160km/h
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823783#p823783:334c8pb3 je napisao(la):
Прле » Uto Feb 16, 2021 10:44 am[/url]":334c8pb3]Јер док се изгради крак до Суботице и касније до Ниша, основна пруга ће бити зрела за ремонт а возна средства израубована и неће смети да се возе брже од 120

I ja pitam, šta je to "osnovna pruga"?

Nema tu šta da se izraubuje. Postoji jasno propisan interval opravki i provera za svaku brzinu po RIC standardu.

Pendolino":334c8pb3 je napisao(la):
U Nemačkoj i Francuskoj trče preko 160 klase stare više od 30 godina.

U Nemačkoj voze vagoni 200 km/h stari preko 40 godina, pa sad ti vidi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823792#p823792:1elmn21r je napisao(la):
WLABmz » 16 Feb 2021, 11:31[/url]":1elmn21r]
U Nemačkoj voze vagoni 200 km/h stari preko 40 godina, pa sad ti vidi...

Treba biti fer i dodati da se isti ti vagoni susekcivno povlače iz upotrebe i menjaju garniturama.
 
Vrh