Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nadam se da će i kod nas za koju godinu ljudi ići na produženi vikend ka Budimpešti i Beču vozom :D
 
Moglo se i kod nas do pre nekoliko godina u svaku zemlju
u okruženju vozom na produženi vikend.
Ja sam tu mogućnost koristio i to oblino. Lepa vremena to bejahu. :)
 
Pendolino":3ts8qxik je napisao(la):
Pa naravno, ali čuo sam da postoje veliki otpori toj ideji, jer je navodno skupa a kada se bude radila rekonstrukcija moralo bi sve ponovo. Mada, treba zadržati oba koloseka, jer i 50km/h bolje od ukrštanja.

Već 30 godina se čeka rekonstrukcija i klacka se sat vremena duže...Naravno da je bolje da se ide jednim kolosekom na pruzi sa malim obimom saobraćaja kao Ruma - Šid dokle god će se stizati na odredište sat vremena ranije. Od Mitrovice do Šida je 30 km/h na desnom koloseku...Bolje da tim brzinama iz 1920. putujemo sat vremena kraće nego da već 30 godina putujemo brzinama iz 1820.

Pendolino":3ts8qxik je napisao(la):
Sanacija i mašinsko regulisanje desnog koloseka i ne i koštalo mnogo (manje od promene signalizacije za dvosmerni saobraćaj), a dobili bi možda i 100km/h.

Desni kolosek ne bi ništa dobio "sanacijom i mašinskim regulisanjem". Tamo je donji stroj potpuno propao. Mora sve da se skida i iznova radi.

Pendolino":3ts8qxik je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am napisao:
Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana?

Pružni prelazi nisu urađeni kako treba, pa se vozi samo 100km/h.

Mala Krsna - Velika Plana je remont i rađen za Vmax 100 km/h - ugrađivane su šine E49 i uglavnom drveni pragovi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764803#p764803:1oc1r8hf je napisao(la):
WLABmz » Mon Aug 10, 2020 5:22 pm[/url]":1oc1r8hf]
Pendolino":1oc1r8hf je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am napisao:
Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana?

Pružni prelazi nisu urađeni kako treba, pa se vozi samo 100km/h.

Mala Krsna - Velika Plana je remont i rađen za Vmax 100 km/h - ugrađivane su šine E49 i uglavnom drveni pragovi...

Pa da, ali je plaćeno za 120km/h (videti Drugi aneks ugovora sa Rusima (Ruma-Golubinci (17,9 kilometara), Sopot Kosmajski-Kovačevac (18,4 kilometra), Mala Krsna-Velika Plana (29,5 kilometara), Vinarci-Đorđevo (15 kilometara), Vranjska Banja-Ristovac (18 kilometara) i Bujanovac-Bukarevac (14 kilometara).), kud ga potpisasmo)

Завршена реконструкција и модернизација деонице Мала Крсна – Велика Плана на Коридору X
Објављено 6. маја 2016. 15:20
Радови на реконструкцији и модернизацији грађевинске и електротехничке инфраструктуре, који су почели 12. октобра 2015. године, између станица Мала Крсна и Велика Плана на магистралној прузи Београд (Раковица) – Распутница К1 – Јајинци – Мала Крсна – Велика Плана су комплетно завршени крајем априла, у предвиђеном року. Ова деоница, дужине 30 километара, уједно је и трећа „северна“ деоница железничког Коридора Х.


Руска компанија „РЖД Интернешнл“ је била главни извођач радова. Пројектну документацију је израдио Саобраћајни институт „ЦИП“ из Београд. Вредност овог пројекта износи око 14,9 милиона УСД.
Након последњих радова на испитивању варова и комплетирању ограде за раздвајање друмског од железничког саобраћаја, напон у возном воду контактне мреже је стално укључен и тиме је поменута деоница на железничком Коридору X потпуно реконструисана и модернизована.
Пројектована брзина на овој деоници је од 100 до 120 km/h што ће допринети скраћењу времена вожње возова и повећање пропусне моћи и повећање поузданости железничке инфраструктуре.
https://infrazs.rs/2016/05/rekonstr...eonice-mala-krsna-velika-plana-na-koridoru-x/
 
Pendolino":3oiy68m2 je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am napisao:
Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana?

Pružni prelazi nisu urađeni kako treba, pa se vozi samo 100km/h.

Mala Krsna - Velika Plana je remont i rađen za Vmax 100 km/h - ugrađivane su šine E49 i uglavnom drveni pragovi...
[/quote]
Ako se izgradi nova dvokolosečna pruga onda neće biti to toliko bitno, ali svakako je trebalo to sa betonskim pragovima i kvalitetnijim šinama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749846#p749846:jxauf1jk je napisao(la):
kojekude » Sub Jun 20, 2020 6:57 pm[/url]":jxauf1jk]Stanica Zemun Polje, danas, pogled ka Bgd. Kolosek u prvom planu je desni kolosek od Bg ka Batajnici, stari, onaj koji se koristi sve ovo vreme (zvanično 3. kolosek u ovoj stanici. Postoji i četvrti, koristi se za ukrštanje vozova u ovoj stanici, i peti koji je zarastao u korov i ne sećam se da je ikad korišten osim za utovar pragova ovih dana. Prvi i drugi kolosek su sklonjeni, tu se trenutno radi, kopa, betoniraju se polaaako peronski zidovi itd...) Pre desetak dana su počeli da kopaju i betoniraju ovaj podzemni prolaz, preko njega treba da prođe levi kolosek brze pruge BG-NS, ne znam da li će biti i još jedan za ukrštanje u stanici. Ocenite sami kad bi to moglo da bude gotovo... Kad se završi taj deo sa sve kolosekom onda prelaze na desni kolosek i ostatak podzemnog prolaza... Novi kolosek je stigao na oko 300-400 metara pre i posle stanice Zemun Polje...
file.php

Skoro dva meseca kasnije, slikano danas sa približno istog mesta:
 

Prilozi

  • Webp.net-resizeimage (1).jpg
    Webp.net-resizeimage (1).jpg
    701,5 KB · Pregleda: 2.108
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746053#p746053:gz37hp5i je napisao(la):
orjen » 09 Jun 2020, 14:33[/url]":gz37hp5i]
file.php

file.php
Ima li neka novost, slika ili video s ovog gradilišta...?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764833#p764833:3kw1kd9r je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 6:57 pm[/url]":3kw1kd9r]Ako se izgradi nova dvokolosečna pruga onda neće biti to toliko bitno, ali svakako je trebalo to sa betonskim pragovima i kvalitetnijim šinama
Šta nam garantuje da i ta nova pruga neće biti kao M.K.-V.P. ili još gore kao Gilje-Paraćin?
Mada, svakog čuda tri dana dosta, pa brzu prugu za Niš više i ne pominju:

EKONOMIJA | 10.08.2020 16:25 > 10.08 16:25
Mihajlović: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za manje od pola sata

Ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas na sastanku sa direktorima železničkih preduzeća da će se po završetku modernizacije pruge Beograd – Novi Sad od sledeće godine na jesen ta deonica prelaziti za manje od pola sata, saopšteno je danas iz tog Ministarstva.
:mrgreen:
Na sastanku sa direktorima "Infrastruktura železnica Srbije" Nebojšom Šurlanom i "Srbija voza" Jugoslavom Jovićem je bilo reči o modernizaciji brze pruge Beograd-Budimpešta, o početku izgradnje deonice Novi Sad – Subotica, ali i poslovanju ovih preduzeća u vreme trajanja epidemije, kao i definisanju i rešavanju problema u skladu sa trenutnom finansijskom situacijom.

"Reč je o najvećem projektu ne samo u Srbiji, već u jugoistočnoj Evropi, Ministarstvo će, kao i do sada, biti tu da pruži svu podršku i pomoć da realizacija teče po ugovorenoj dinamici", istakla je Mihajlović.

Prema njenim rečima očekuje se da u prvoj polovini sledeće godine započne izgradnja i treće deonice brze pruge, od Novog Sada do Subotice, a da se uporedo izvode i radovi na rekonstrukciji regionalnih pruga.

Ona je istakla da je važno što se svi veliki projekti realizuju uprkos aktuelnoj situaciji, jer će to doprineti održanju domaće ekonomije i privrednog rasta.

Direktori železničkih preduzeća su ukazali i na izazove sa kojima se susreću, posebno kada je reč o smanjenim prihodima od putničkog saobraćaja na železnici, ali je konstatovano da je, uprkos kriznoj situaciji koja je pogodila ceo svet, važno da se održi nivo aktivnosti i likvidnost preduzeća, u čemu će država pomoći.
https://beta.rs/ekonomija/ekonomija...ada-do-novog-sada-vozom-za-manje-od-pola-sata

Zašto sile tu priču o "manje od pola sata", jer da bi se to ostvarilo prosečna brzina bi morala da bude oko 160km/ što je potpuno nemoguće.
 
Zato što mogu da lupetaju šta i koliko hoće jer ih niko
nikad neće pozvati na odgovornost.
 
Теоретски, ако крене из Београда и не стаје нигде, само у Новом Саду?

Чак ни тада не може средња да буде 160км/ч?
 
Pa upalis auto, voziš 100 do Novog Beograda, 120 do batajnice, 200 do Sremskih Karlovca, 120 do petrovaradina i 100 do novog sada i vidiš da li si prešao BG-NS za pola sata.
Nije bas najmerodavnije posto je kolima put duži ali daje ideju.
 
Zar nemaju neki modeli po kojima se računaju vremena, ja mislim da je neko ovde izračunao da brzi voz koji nigde ne staje ide 33 minuta, a moraće da stane na Novom Beogradu i možda u Zemunu. Znači nekih 35~40 min. Moje mišljenje je da će regio vozovi ići negde oko 50 min.

Međutim mene više zanima kolika će biti cena karte nego da li će ići 5 minuta više ili manje
 
Kada kazu od Beograda, onda racunaju od najudaljenije stanice an teritoriji Beograda, znaci od Batajnice, a ne od Prokpa. Drugo, da li je 27 ili 37 minuta, iskreno me zabole. Ako su to najgore lazi koje oni izgovaraju onda mi zivimo u drzavi koja je bolja od Svajcarske. Ja sam iznenadjen brojem ljudi koji se bavi tim trivijalnim stvarima da li ce voz voziti 5 ili 10 minuta duze nego sto su rekli.
 
Beograd Centar - Batajnica je projektovano vozno vreme 14 minuta (brzina 100 km/h Beograd Centar - Novi Beograd i 120 km/h Novi Beograd - Batajnica). Što ostavlja 16 minuta za Batajnica - Novi Sad što može da se desi samo u Mihajlović/Vučić paralelnom univerzumu.

Svi ovde imate neko mišljenje koliko će voz ići, a u praksi:

1) radovi na deonici Beograd - Stara Pazova kasne višestruko - sigurno neće biti gotovi do kraja 2021. Biće dobro ako ovim tempom završe samo levi kolosek do kraja 2021.
2) na deonici Stara Pazova - Novi Sad radovi idu dobrim tempom, međutim tu se radi o ogromnom pranju novca. Naime, na kraju se ispostavilo da kredit Ruske federacije ne obuhvata izgradnju kontaktne mreže i signalno-sigurnosnog sistema, tako da za njih mora da se uzme nov kredit. Pritom je od početne cene od 250 miliona evra cena porasla na 600 miliona evra, a na kraju ispada da u tih 600 miliona evra ne spadaju KM i SS. Ljudi, gradimo najskuplju prugu na svetu (nije skupa pruga, već ugrađivanje)...
3) deonica Novi Sad - Subotica - državna granica je trebala da počne da se radi u martu ove godine. U poslednjoj izjavi, pseudoministarka je izjavila da se nada da će krenuti da se radi u prvoj polovini sledeće godine.
4) ne postoji nikakva ideja nabavke vozova koji mogu ići 200 km/h, a kamo li finansijska konstrukcija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765043#p765043:ejypx8p4 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Avg 11, 2020 12:18 pm[/url]":ejypx8p4]To valjda kinezi rade KM i SS za rusku deonicu

Kinezi ne mogu ni svoje da završe u roku, a sad će i na rusku deonicu da navale...'Oće, na kukovo leto. Nije poenta ko će da radi, već kad će materijal da nabave i od kojih para, pošto odjednom to nije deo onih 600 miliona evra...

Stara Pazova - Inđija su Rusi završili još pre dve godine prugu, a od KM i SS još ništa. Pruga polako zarasta u korov je nema saobraćaja po njoj. Dok završe sve ostale deonice, moraće ovu ponovo da rade...
 
А што кинези толико касне? Нема пара? Није готова докуметација? Правни прблеми са земљиштем?
 
Da li može neko stručan da mi objasni kako funkcioniše ETCS sistem za teretne i sporije putničke vozove? Recimo, da li će naš Stadler Flirt moći na novu prugu da ide ili moraju sve garniture/lokomotive da budu specijalno opremljene sa ovim sistemom? Hvala unapred na odgovoru
 
Ajde da napišem kako sam ja razumeo, ne da bi pametovao već da proverim sebe, dok ne odgovori neki stručan.

ETCS L1 je zapravo nešto kao unapređen naš APB. Razlika je u tome što mašinovođa ima u kabini prikazano stanje signala ka kome se kreće.
Navodno, ovaj naš APB se može unaprediti u L1 uz korišćenje sadašnje opreme, ali kako je onda stara 50 godina,..
I tu naravno, mogu svi vozovi koji sada idu-da idu (lepo rečeno -)

L3 generalno isključuje klasične signale i on je samo za brze pruge.
L2 je nešto između. Ako sam dobro razumeo, ukoliko se ugrade i signali nema prepreka da svi vozovi voze.

Mnogo se malo zna o ovome u Srbiji, a vidim da ni neke velike države ne srljaju u ovo.
 
Da, na L1 i L2 mogu voziti vozovi bez ETCS pošto postoje standardni signali. Ono što je činjenica je da uvođenjem ETCS skačemo sa magarca na konja, jer u većini evropskih država već 50 godina postoji kabinska signalizacija - MIREL u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, АЛСН u SSSR, Bugarskoj itd., a da ne pričam o zapadnoj Evropi. Kod nas to nije postojalo, iako su postojali planovi, koji nikad nisu realizovani. Od raspada SFRJ se kod nas pripoveda kako su za vreme SFRJ naše železnice bile mnogo ispred drugih u komšiluku i istočnoj Evropi, što je daleko od istine kad se pogledaju činjenice.
 
Sad sam malo gledao. Kod nas bi mogle pruge sa APB sistemom da se unaprede u L1 tako što bi uradili novu telekomanda i što bi se sadašnji sistem radio veza dogradio sistemom GSM-R ili nekim savremenijim.

evo jednog teksta o železnici
Železnica je bila šok
U Nišu je 1885. izgrađena železnička radionica i bila je podeljena u dva odeljenja: za opravku lokomotiva i za opravku vagona.
...
Prvi vagoni prve i druge klase su stigli 1884. i Beogradski dnevnik je bio oduševljen: „Vagoni su građeni u Nirnbergu, a konstrukcija im je takva da se mi zaista možemo dičiti s njima. Jedino je Italija počela da uvodi ove najnovije vagone. Kola 1. reda iznutra su od najfinijeg crvenog pliša sa teškim zavesama na prozorima. Zavese su obeležene sa S.D.Ž. (Srpska državna železnica). Na podu se nalaze teški zastori. U svakoj kabini na vagonu, nalazi se po jedan grejač. Ove sprave nema na austrijskim i ugarskim prugama. Sprava se sastoji u tome, da se vučenjem na desno ili na levo može soba ili zagrejati ili ohladiti. Dalje ima ventilatora, vrlo vešto načinjenih lampi, da izgledaju da sjaju kao sunce sa tavanice; soba za „Toaletu“ sa umivaonikom i ogledalom… Uopšte, sve je tako namešteno, da izgleda da je čovek u kakvoj bogatoj kući u prestonici. Vagoni 2. reda su gotovo isto tako divni, samo što su iznutra od fine kože mesto pliša. Vagoni treće klase isto su tako udobni i lepi. U vagone su ulazi od napred ili od natrag, a udešeno je tako da se iz jednog vagona može ići kroz sve redom, što je opet jedna novina u konstrukciji vagona“...
ceo teksthttps://www.danas.rs/nedelja/zeleznica-je-bila-sok/
 
Vrh