Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

ili uzeti gosu i razviti je sa kinezima da bude 50 50 pola nase pola kinesko
 
[url=https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/907873/moderni-vozovi-brzu-prugu-koga-cemo-kupiti-kompozicije-koje-saobracati-izmedju-beograda-novog-sada-znace-sledece-godine:2ltbwkr6 je napisao(la):
Novosti[/url]":2ltbwkr6]Kada bude završena izgradnja deonice brze pruge Beograd - Budimpešta, prema najavama nadležnih do Srpske Atine stizaćemo za samo 27 minuta.
:bash:
 
Нажалост, из знаних разлога, са Хрватима неће постојати стабилни привредни односи за било коју врсту заједничке производње. Спољна трговина је максимум који можемо да досегнемо, а пре неколико година и ту је било озбиљних проблема.

Они не умеју ни проток људи и добара као транзитна земља да обезбеде на квалитетном нивоу, а камо ли нешто друго.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764158#p764158:3tl9f5le je napisao(la):
ValterUdarnik » Суб Авг 08, 2020 2:09 pm[/url]":3tl9f5le]Da je Srbija ozbiljna drzava ili bi sama proizvodila te vozove
+1
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764158#p764158:3tl9f5le je napisao(la):
ValterUdarnik » Суб Авг 08, 2020 2:09 pm[/url]":3tl9f5le]
ili bi u dogovoru sa Hrvatskom (Koncar) proizvodila potrebnu kolicinu.

-1

Лично, мислим да је боље лиценцна производња ако је сопствени развој прескуп.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764213#p764213:1fe1s3ld je napisao(la):
spatiotecte » Sub Avg 08, 2020 6:44 pm[/url]":1fe1s3ld]Romantični naziv za Novi Sad
Znao sam to, samo sam mislio da to nije naziv za neku zeljeznicku vezu, tipa Bosna ekspres :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764158#p764158:3cdjfery je napisao(la):
ValterUdarnik » Sub Avg 08, 2020 1:09 pm[/url]":3cdjfery]Da je Srbija ozbiljna drzava ili bi sama proizvodila te vozove ili bi u dogovoru sa Hrvatskom (Koncar) proizvodila potrebnu kolicinu.

Zar nije u Kragujevcu najavljena i proizvodnja vozova pored tramvaja?
 
Koje nas izmene iščekuju u novom redu vožnje? Verujem da će biti još više redukcija zbog još više radova. Mi sledeće godine imamo radove (ako idemo po najavama) na nastavku barske pruge iza Valjeva, Novi Sad - Subotica, Niš - Dimitrovgrad, ako krenu sledeće godine i Beograd-Niš ostaje nam Beograd - Novi Sad kao što danas imamo. Jedino što se otvara je Jajinci - Mala Krsna i par regionalnih pruga za alternativne trase teretnim vozovima.
 
Privode i Subotica-Senta i Kumane-Banatsko Miloševo ali su sve to pruge koje bi omogućile alternativan pravac za teretni saobraćaj dok se koridori rade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764448#p764448:m1pvk8y0 je napisao(la):
Boki123 » Sun Aug 09, 2020 3:21 pm[/url]":m1pvk8y0]Jedino što se otvara je Jajinci - Mala Krsna
aha, ali 2021/2022.
:kafa:
 
Da li neko zna šta je sa prugom Stara Pazova-Šid? Znam da je pre 2 godine bila najavljivana rekonstrukcija Beograd-Zagreb i da je potpisan memorandum, a onda zatišje i nemamo nikakve nove informacije
 
Kralj je nudio Hrvatima da se radi brza pruga, a oni nisu zainteresovani jer već imaju sređenu prugu za 160km/h, većim delom trase.

Sama trasa nije zanimljiva jer nema tunela i mostova, tako nema mnogo prostora za ugradnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764471#p764471:2uzjgx6o je napisao(la):
DzonTravolta » 09 Aug 2020 04:34 pm[/url]":2uzjgx6o]Niš-Zaječar se privodi kraju.
To bi trebalo da su završili u aprilu. Bila je emisija Koridori, radilo se navodno punom parom i u toku vanrednog stanja.
 
Stvarno šteta da i naši ne dignu na 160km/h, mnogo bi znacilo gradovima u Sremu da se povežu sa Beogradom, u tom slučaju bi železnice uzele primat u prevozu. Isto tako bi značilo i za EC vozove Beograd-Zagreb-Ljubljana jer dosta naših živi u Sloveniji i još bi privukli dosta turista, a da ne pričam za cargo saobraćaj. Pruga bi se vrlo brzo otplatila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764583#p764583:1qsxlu2l je napisao(la):
Boki123 » Pon Avg 10, 2020 9:35 am[/url]":1qsxlu2l]Stvarno šteta da i naši ne dignu na 160km/h, mnogo bi znacilo gradovima u Sremu da se povežu sa Beogradom, u tom slučaju bi železnice uzele primat u prevozu. Isto tako bi značilo i za EC vozove Beograd-Zagreb-Ljubljana jer dosta naših živi u Sloveniji i još bi privukli dosta turista, a da ne pričam za cargo saobraćaj. Pruga bi se vrlo brzo otplatila.

Cargo saobraćaj ka HR je jako mali. Od Rume mnogo više teretnih vozova ide ka Zvorniku i dalje u BiH nego ka Šidu i dalje ka HR i SLO. Od Rume do Šida potreba za dva koloseka praktično ne postoji. Zašto ovo govorim? Desnim kolosekom u smeru Šida se vozi 50 km/h Ruma - Sremska Mitrovica i 30 km/h Sremska Mitrovica - Šid. Levi kolosek u smeru ka Beogradu je u boljem stanju i vozi se 100 km/h na otvorenoj pruzi i 50 km/h kroz stanice. Zbog toga u smeru ka Šidu voz putuje čitavih sat vremena duže nego u povratku ka Beogradu. Za početak bi trebalo levi kolosek osposobiti za obostrani saobraćaj i to bi već značilo sat vremena kraće putovanje u smeru Šida, Zagreba, Ljubljane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764587#p764587:2593l4g3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Aug 10, 2020 8:47 am[/url]":2593l4g3]Levi kolosek u smeru ka Beogradu je u boljem stanju i vozi se 100 km/h na otvorenoj pruzi i 50 km/h kroz stanice.
Kad 2020. pričamo o brzinama iz 1920. kao o dobrim, nešto sa nama nije u redu. Čak mislim da je tada bio i brži prolaz kroz stanice jer je bio onaj sistem zaključanja skretnica ključem.

Kakogod
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764587#p764587:2593l4g3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Aug 10, 2020 8:47 am[/url]":2593l4g3]Za početak bi trebalo levi kolosek osposobiti za obostrani saobraćaj i to bi već značilo sat vremena kraće putovanje u smeru Šida, Zagreba, Ljubljane.
Pa naravno, ali čuo sam da postoje veliki otpori toj ideji, jer je navodno skupa a kada se bude radila rekonstrukcija moralo bi sve ponovo. Mada, treba zadržati oba koloseka, jer i 50km/h bolje od ukrštanja.

Sa druge strane, priča se o velikom remontu već, ja mislim, nekih 20 godina. Sanacija i mašinsko regulisanje desnog koloseka i ne i koštalo mnogo (manje od promene signalizacije za dvosmerni saobraćaj), a dobili bi možda i 100km/h.

Najgore je što za ovaj kriminal oko novorekonstuisane deonice Ruma-Golubinci nije niko odgovarao, kao ni za Mala Krsna-Velika Plana, Gilje-Paraćin, ono pre Mladenovca,...
 
Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana i pre Mladenova je loše urađeno (nisam upućen) za ovo ostalo znam.
Ja bih pre išao na ozbiljniju modernizaciju ka Šidu da se svi veći prelazi nivelišu (dosta kamiona prelazi pa lome rampe) i da se izgrade platforme i krštene stanice kao Beograd-Novi Sad. Za brzinu može i 120 km/h ne mora odmah 160km/h. Naravno mora da se pojača putnički saobraćaj posle ovakve rekonstrulcije da bi se isplatilo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764613#p764613:re8b078x je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am[/url]":re8b078x]Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana?
Pružni prelazi nisu urađeni kako treba, pa se vozi samo 100km/h.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764613#p764613:re8b078x je napisao(la):
Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am[/url]":re8b078x]Za brzinu može i 120 km/h ne mora odmah 160km/h.
Mora. Ista je cena potpuno za takvu ravničarsku prugu, gde se ne ispravljaju krivine, već "samo" treba srediti mostove i skretnice.
To ako se radi remont. Koliko se isplati neko ozbiljno krpljenje i vraćanje brzine na 120km je veliko pitanje.

Ljudi, posle Prvog sv. rata je rađena velika obnova pruga u Jugoslaviji, gde je na dobrom delu sadašnjeg Koridora X rađen dupli kolosek za brzine do 100km/h.
Da li, stvarno, možemo i sada 100 godina posle, čitav vek, da i dalje pričamo o 100km/h?
 
Tad su bila druga vremena, sav transport se vrtio oko železnice. Tad niti je bilo autoputeva ni dobrih auta kao danas. Danas je značaj železnice sveden na minimum.
Kod nas ima određeni značaj u prevozu tereta i to je na žalost. Otuda ove diskusije o brzinama ovolikim i onolikim ne vode nikuda.
 
Jeste to su bila druga vremena, ali železnica ima minimalan značaj zbog toga što se nije ulagalo 30 godina u nju. Mi sad moramo da nadoknadimo tih 30 godina neulaganja i to sad i radi. Poslednjih godina se dosta ulaže u železnice i narednih godina bi trebali da vidimo rezultat u smislu povećanja broja putnika na novim deonicama. Veliki skok broja putnika će biti kada se otvori Beograd-Novi Sad i posebno kad se otvori dalje kad Budimpešti, a to je samo jedan od mnogih pruga koje se trenutno rade.
 
Železnica da ima ikakav značaj ne bi je se ni pustilo da propadne skroz, da se brzine svedu na 10 na sat, da se iseče sav vagonski park i da se ukine kompletan međunarodni saobraćaj.
 
Vrh