Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nije u interesu politike da se radovi oduze jer ako najave neki rok a ne ispoštuju ga to im ne ide u prilog jer ispada da lažu.

Ono sto bi najvise odgovaralo političarima je da se svaki projekat završi kvaliterno i u roku pa da mogu time da se ponose i kažu narodu" Vidite šta smo mi uradili, to naši predhodnici nisu"

A što se tiče obaćavanja i "otvaranja" novih gradilista, lista infrastrukturnih projekata za Srbiju je dovoljno dugačka da se svaki put nadje nesto za slikanje za izbore.
 
Ja mislim da je ovde problem što kompanije rade na više gradilišta i nemaju dovoljno radnika da ih sve pokriju. Zbog toga dolazimo do toga da se dele i da na svakom gradilištu ima po manje radnika. Ovo naravno treba da se kažnjava naplatom penala ako se kasni, ali je pitanje da li bi bilo dovoljno radnika da pokrijemo sve što se radi u ovom trenutku. Najverovatnije neki projekti ne bi ni počeli zbog nedostatka radnika.
 
Koliko su Kinezi rastegli rad na ovom jednom koloseku pruge od NBG do Batajnice, evo skoro 3 godine, i bez izgleda da će skoro to biti gotovo, nešto sumnjam da ćemo do 2030 imati normalan takt bgvoza na kraku za Batajnicu.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 
Ne znam kome je šta u interesu, ali ono što je činjenica je da su svi kapitalni projekti na železnici u velikom kašnjenju i zaostatku...Na nekim deonicama su poslednjih mesec dana radovi naprasno stali (Batajnica - Stara Pazova, Jajinci - Mala Krsna), a na drugim na kojima je planiran početak radova u prvom i drugom kvartalu ove godine nisu još započeli (Novi Sad - Subotica - državna granica, Niš - Dimitrovgrad). Da ne pričam radovima na regionalnim prugama Niš - Zaječar i Subotica - Senta koje su u velikom zaostatku. Pritom, na svim deonicama na kojima su radovi u toku je na snazi potpuni zatvor pruge, osim Beograd - Stara Pazova gde se saobraćaj odvija usporeno po jednom koloseku. Svaki dan zatvora je dodatni gubitak za sve učesnike železničkog saobraćaja u Srbiji.

Najgori primer je deonica pruge Jajinci - Mala Krsna na koridoru X gde su radovi po ugovoru trebali biti gotovi 1. avgusta ove godine. Za nju je dato 18 meseci poptunog zatvaranja pruge da bi se uradilo u što kraćem roku, ostavljajući pritisak na deonicu Resnik - Sopot koja je u lošem stanju i na kojoj se redovno događaju vanredni događaji (gle ironije). Posle 18 meseci, radovi na nekim delovima nisu ni započeti!!! Pa šta ste radili 18 meseci?!

Da ne pričam o tome da su na gomili deonica koje su remontovane pre par godina na snazi lagane vožnje...

I onda povrh svega toga pričaju o pruzi Beograd - Niš za 200 km/h koja će biti završena do 2023. godine. Ma nije nego...

Biće dobro ako ne doživimo sudbinu Grčke koja je svoje pruge za 200 km/h planirala za Olimpijadu u Atini 2004. godine, pa u međuvremenu bankrotirala, a pruga je tek ove (2020) godine koliko toliko završena...
 
To sto je mrka pokazivao kacio sam par strana ranije imaju i grafikoni reda voznje itd ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762816#p762816:2qj9rldr je napisao(la):
WLABmz » Pon Avg 03, 2020 6:47 pm[/url]":2qj9rldr]Ne znam kome je šta u interesu, ali ono što je činjenica je da su svi kapitalni projekti na železnici u velikom kašnjenju i zaostatku...Na nekim deonicama su poslednjih mesec dana radovi naprasno stali (Batajnica - Stara Pazova, Jajinci - Mala Krsna), a na drugim na kojima je planiran početak radova u prvom i drugom kvartalu ove godine nisu još započeli (Novi Sad - Subotica - državna granica, Niš - Dimitrovgrad). Da ne pričam radovima na regionalnim prugama Niš - Zaječar i Subotica - Senta koje su u velikom zaostatku. Pritom, na svim deonicama na kojima su radovi u toku je na snazi potpuni zatvor pruge, osim Beograd - Stara Pazova gde se saobraćaj odvija usporeno po jednom koloseku. Svaki dan zatvora je dodatni gubitak za sve učesnike železničkog saobraćaja u Srbiji.

Najgori primer je deonica pruge Jajinci - Mala Krsna na koridoru X gde su radovi po ugovoru trebali biti gotovi 1. avgusta ove godine. Za nju je dato 18 meseci poptunog zatvaranja pruge da bi se uradilo u što kraćem roku, ostavljajući pritisak na deonicu Resnik - Sopot koja je u lošem stanju i na kojoj se redovno događaju vanredni događaji (gle ironije). Posle 18 meseci, radovi na nekim delovima nisu ni započeti!!! Pa šta ste radili 18 meseci?!

Da ne pričam o tome da su na gomili deonica koje su remontovane pre par godina na snazi lagane vožnje...

I onda povrh svega toga pričaju o pruzi Beograd - Niš za 200 km/h koja će biti završena do 2023. godine. Ma nije nego...

Biće dobro ako ne doživimo sudbinu Grčke koja je svoje pruge za 200 km/h planirala za Olimpijadu u Atini 2004. godine, pa u međuvremenu bankrotirala, a pruga je tek ove (2020) godine koliko toliko završena...
Kad ovo citam sretan sam da su makar sa BG-NS stigli do nekog kraja. Najvise me ljuti to za sporedne pruge, jer ce to lose ili sporo izvesti zato sto nisu pompozne kao brza pruga :violina:
 
Do kog kraja su stigli na BG-NS?! Ne znam za ruski deo, ali Kinezi jedva da su stigli do početka, a od kraja su daleko bar dve, tri godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763228#p763228:7rp7b4lb je napisao(la):
ValterUdarnik » Tue Aug 04, 2020 11:16 pm[/url]":7rp7b4lb]Najvise me ljuti to za sporedne pruge, jer ce to lose ili sporo izvesti zato sto nisu pompozne kao brza pruga
Nisi u pravu. Sporedne rade i brže i, srazmerno, bolje od koridora.
 
Nema veze Vucic i plavusa ce se jos sto puta slikati kod brze pruge pa ce se ova sama od sebe izgraditi
 
Направићу један предлог: Требало би француској компанији, концесионару београдског аеродрома, понудити још један посао - концесију на изградњу и управљање железничким станицама Нови Београд и Прокоп, са могућношћу комерцијалне употребе простора на плочи Прокопа, односно испод перона станице НБ.

Уосталом, и француски шеф грађевинских операција на Тесли је, како сам каже, првенствено стручњак за железничке станице.

Ако би овакав аранжман могао да укључи и изградњу пруге ка аеродрому, као и станице Земун и Раковица, тим боље.

На теми о новом БАС-у можете прочитати да је ВеУправа намерна да управљање железничком станицом НБ повери БАС-у, а ја бих пре да то чини организована и ефикасна компанија, а не она на чијим шалтерима се годинама прима само Дина картица. Истовремено, аутсорсовање тако важних објеката из, у организационом смислу декадентно заосталог система железница, чини ми се као права ствар.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763861#p763861:e25zhzmh je napisao(la):
Пантограф » Pet Avg 07, 2020 9:48 am[/url]":e25zhzmh]На теми о новом БАС-у можете прочитати да је ВеУправа намерна да управљање железничком станицом НБ повери БАС-у

Nema od toga ništa, jer je pravno i funkcionalno nemoguće.
 
JEZIVA NESREĆA KOD RAŠKE Voz udario u stenu, pa iskliznuo sa koloseka (VIDEO)

Putnički dizel-motorni voz naleteo je na stenu na koloseku jutros u 4.00 sata, na delu pruge Brvenik - Raška. Reč je o putničkom vozu koji je saobraćao na relaciji Kraljevo – Raška, potvrdili su za "Blic" iz "Infrastrukture železnice Srbije".

Kako dodaju, tom prilikom mašinovođa je lakše povređen, a sa koloseka je iskliznuo prednji deo voza. U vozu je bio samo jedan putnik i nije povređen, a takođe nije povređen ni kondukter.

Prema informacijama sa terena, stena koja se odronila sa obližnjeg brda i pala na kolosek, imala je zapreminu od oko pedeset kubika.

O ovome su odmah obavešteni MUP i Hitna pomoć.

Železnički saobraćaj na ovoj delu pruge trenutno je u prekidu.

Pomoćni voz "Infrastrukture železnice Srbije" krenuo je na mesto iskliznuća, kako bi se što pre raščistila pruga i stvorili uslovi za ponovno uspostavljanje železničkog saobraćaja.

https://www.blic.rs/vesti/hronika/jeziv ... eo/xdejn12
 
Ova nesreća je direktna posledica "reforma" u železnici, odnosno otpuštanja radnika. Ostali su po foteljama, a otpustili radnike na terenu, ophodare pruga, koji služe upravo da se odroni i slične prepreke i deformacije na prugama primete pre nego što voz naiđe na njih. Srećom, red vožnje koji su napravili "stručnjaci" iz tih istih fotelja odgavara samo vampirima, pa je u vozu bio samo jedan putnik. Mašinovođi želim brz oporavak.
 
Šta da je u vozu bilo 300 ili 600 putnika? Iako je super što je samo mašinovođa povređen ovo je mogla biti ogromna železnička nesreća. Sve kosine na pruzi moraju da budu sanirane da se ovako nešto nikada više ne bi dogodilo inače može biti samo gora nesreća od ove danas.
 
Kao prvo, kosine kao i još štogod moraju biti nadgledane - jer sve što je sanirano može opet, u nepoznatom roku, da dođe u rđavo stanje - a zašto nisu, to je objasnio čovek iznad. U svakom tehnički složenom sistemu, u fabrici kao i na železnici, kada se otpuštaju ljudi neophodno je pronaći tehnološko rešenje koje će njihov odlazak da nadomesti. A čime smo mi u Srbiji zamenili pružene radnike, čuvare pruge? Da li prugu sada nadleću dronovi, ili je pod video nadzorom?
 
Dobro sve je to tačno ali ovakvi incidenti iskakanja voza usled odrona su česta pojava svuda u evropi. nije ovo neuobičajena pojava. Uvek bilo i uvek biće i pored redovnog nadzora

Može radni voz da prodje i da ne konstatuje nikakvu anomaliju a da nakon njegovog prolaska bude odron a da posle toga naidje putnički.
 
Sve kosine i tuneli u sfrj vrijeme na JZ kontrolisali su se 1 godisnje takodje postojali su ophodari pruge ...a i razvlacile su mreze i zatege na kosunama cementirale su su se itd itd
Zgrada stanice moze da se iznajmljuje da je IZS normalna mlatili bi pare od raznog zakupa ...
 
Kupuje se, samo sto se jos nezna sta, kada, cena i od koga: https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/ ... ece-godine
A4s_20080404_NYMR_040a.jpg
 
Da li ovo ima veze sa onim tenderom od 18 EMV što su planirali? Ako ne onda dobijamo ove brze vozove za 200km/h + 18 EMV za regionalni saobraćaj što je super.
 
Da je Srbija ozbiljna drzava ili bi sama proizvodila te vozove ili bi u dogovoru sa Hrvatskom (Koncar) proizvodila potrebnu kolicinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764173#p764173:11a8hrrb je napisao(la):
sasa901 » Sub Avg 08, 2020 3:20 pm[/url]":11a8hrrb]sto bi od hrvata kupovali i dizali njihovu ekonomiju ?
Samo ako se udje u zajednicku proizvodnju/razvoj. Uostalom je Srbiji u interesu da razvije stabilne privredne odnose sa susjednim zemljama.
 
Vrh