Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Vidi se u polju put i proširenje pruge gde će biti nova ž.s. "Beška".
Prilično daleko od centra oba susedna sela, i Čortanovaca i Beške.
 

Prilozi

  • IMG_20200505_165256.jpg
    IMG_20200505_165256.jpg
    371,5 KB · Pregleda: 3.120
Razlog ocigledan,da se voz ne bi zaustavljao dvaput pa samim tim da brze stize od BG u NS i obrnuto,i da prividno stvori utisak vece brzine ustedom od nekoliko minuta,al podpuno je nebitno sto ce pristup stanici oba sela biti vece maltretiranje to nije vazno.Bitno da se vodja pohvali brzinom,sve je marketing,interesi gradjana su opet po strani!!!
 
S Voz ne planira nabavku lokomotiva i vagona.,tako reci, nemaju nikakav dugorocni plan. Radi se od danas do sutra. Vase zelje ce tesko neko uslisiti (da li bi bilo dobro kupiti polovan TGV sa paletom od 1600mm ili novi simens itd). Verujte mi da o tome u toj firmi niko ne razmislja. Lokomotive nisu ni u najavi. Sve novo sto se bude kupovalo odradice politika a ne struka. u martu je trebao biti raspisan tender za kupovinu novih EMG za 200kmh, sta je uradjeno ne znam, cim saznam napisacu ovde. Postoji vise varijanti (Stadler, Semens,Alstom ili neki kinez).
Ako pitate masinovodju Srbija Voza, on ce vam reci Stadler flirt 200, ali struku niko ne pita nista.

Vidim par stranica u nazad sliku skretnickog podrucja iz kabine Vectrona, niko nije prepoznao Staru Pazovu iako je autor naveo da je slika sa deonice Nova Pazova prema Staroj :lol: .. Toliko za sad.. :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=735322#p735322:3i3zauov je napisao(la):
ZvezdaracMare » 05 Maj 2020 05:08 pm[/url]":3i3zauov]Razlog ocigledan,da se voz ne bi zaustavljao dvaput . .
Ukunuta je i ž.s. "Čortanovci Dunav", a verovatno još neka.
 
Koridori - Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Lx72B2yR214[/youtube]
 
Кад видим овог Станисављевића одмах изгубим вољу за гледањем.
 
Sto ga neupita gdje je pristup za invalide i wc na stanici...
 
Železnička stanica Beška je na pravom mestu, između oba mesta, bliže malo Beški. Ovoliko ulaganje ne može da prati trenutnu situaciju, nego buduću. Kada se pravila stanica Novi Sad, oko nje su pasla goveda i šetale svinje. Kraj "bulevara Oslobođenja" je bio kod kokre, 400m ispod stanice i nije bio bulevar, nego običan šor, a od kokre do stanice je išao atarski put i to sve pre 60 godina. Pogledajte danas, širi centar, bez i jednog putnog prelaza. Kroz deceniju ili dve, mesta Čortanovci i Beška će se spojiti. Očigledno je po prostornom planu da se oba naselja šire u atar na plato kuda prolazi pruga.
Promene stoje, treba se na iste naviknuti. Više se ovom prugom dobija nego što se oduzima, to je činjenica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736188#p736188:1djz2hnc je napisao(la):
puskele » 07 May 2020 03:48 pm[/url]":1djz2hnc]Železnička stanica Beška je na pravom mestu, između oba mesta, bliže malo Beški. Ovoliko ulaganje ne može da prati trenutnu situaciju, nego buduću. Kada se pravila stanica Novi Sad, oko nje su pasla goveda i šetale svinje. Kraj "bulevara Oslobođenja" je bio kod kokre, 400m ispod stanice i nije bio bulevar, nego običan šor, a od kokre do stanice je išao atarski put i to sve pre 60 godina. Pogledajte danas, širi centar, bez i jednog putnog prelaza. Kroz deceniju ili dve, mesta Čortanovci i Beška će se spojiti. Očigledno je po prostornom planu da se oba naselja šire u atar na plato kuda prolazi pruga.
Promene stoje, treba se na iste naviknuti. Više se ovom prugom dobija nego što se oduzima, to je činjenica.

Da ne bude zabune, i železnička stanica u Novom Sadu i bulevar Oslobođenja (23. oktobra) su građeni po tada važećem urbanističkom planu koji je predviđao da pravolinijski poveže železničku stanicu sa Štrandom. Zacrtani profil bulevara je bio 60 metara i sve kuće koje su ulazile u taj profil su srušene, izuzev zgrade na uglu Futoškog puta i bulevara Oslobođenja, koja je ostavljena zbog svojih arhitektonskih karakteristika. Tek kasnije, sredinom 70-tih se javila ideja da se bulevar "pređe" preko dunava preko novog mosta. Dalje, bulevar je trebao da se produži u auto-put za Beograd. Posle se odustalo od ideje da auto-put za Beograd ide tom trasom i izgrađen je na postojećoj.
Tako da priča o tome kako će Beška i Čortanovci "srasti" u jedno mesto ne stoji.
 
Ako je suditi po ministarkinim rečima, neki od ovih vozova bi trebalo da budu uzeti za BG - Budimpešta. Priča o tome na 1:50

Screenshot 2020-05-07 at 22.04.34.jpg


Ceo video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pv1YFdr4SjI[/youtube]
 
Pa ovo su high speed vozovi.

Ovaj levo je model CR 400 BF ide u zavisnosti od verzije od 350 do 400 km/h.
 
Desni je CJ5 hibrid napravljeno je samo 3 komada i 160km/h je max
Levi je Fuxing, ali je teško pogoditi koja tačno verzija.
 
Ово није никаква лабораторија, него диспечерски центар. Где им паде на памет да га назову лабораторија. :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736382#p736382:115xh523 je napisao(la):
Dart » 08 May 2020 06:08 am[/url]":115xh523]Desni je CJ5 hibrid napravljeno je samo 3 komada i 160km/h je max
Levi je Fuxing, ali je teško pogoditi koja tačno verzija.
Obe makete su bile onomad na Sajmu, na događaju koji je organizovao Nenad Popović.

Taj hibrid je tačno ono što nama treba. Za razliku od Štadlera, Kinezi nude verzije i sa baterijama, i sa dizel-motorom. Mada verujem da će i Štadler uskoro izbaciti varijantu sa baterijama.
 
Dakle, kinezi posle Budimpešte grade do Niša. Biće kredita ihajhaj. A ovo za 200km/h ne shvatim kako joj ne dosadi da laže.
 
Pa, tehnički ne laže; stvarno ćemo imati prugu za 200 km/h. E, sad, koliko će vozova dnevno ići tom brzinom... na tu temu će neki njen naslednik morati da smišlja opravdanja.

Zanimljivo, za Niš niko ne pominje 200, već 160 km/h. A to nema smisla, ne pravi se najbrža deonica na rubu mreže, nego na kičmi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736400#p736400:ks4my7bs je napisao(la):
abrines » 08 May 2020 07:42 am[/url]":ks4my7bs]Ово није никаква лабораторија, него диспечерски центар. Где им паде на памет да га назову лабораторија. :bash:
Na koji dispečerski centar tačno misliš?
 
Tanjug je uspeo da objavi da je to u BG Office Parku zapravo 'budući dispečerski centar za brzu prugu'.
 
Tačno se vidi da idu izbori, pa se odjednom zvaničan rok za završetak radova sa jula 2021. skratio na Zokinih "do kraja godine", a "desni kolosek do leta" (u stvari je levi, nego je Zoka neinformisana). A stanje na terenu je obrnuto, sa radovima se debelo kasni. A što se tiče ovih maketa vozova, nije se još krenulo ni u kakvu nabavku, a svi znamo da procedura tendera traje bar 3-4 meseci, a onda kad se izabere "najbolja" ponuda još 2-3 godine dok vozovi budu proizvedeni i stignu u Srbiju.
 
Cim je rekla da će takvi vozovi biti nabavljeni to već znaci da neće biti tendera a za proizvodnju voza ne treba 3 godine već može za manje od 12 meseci da se naprave. Verujem da su oni već sve dogovorili odavno samo sto informacije nisu bile javne.

Mi smo već mesecima licitirali da li će da bude Stadler ili Siemens a oni su imali potpuno druge planove.
možda se ti vozovi već i proizvode za nas a da mi to ne znamo, nakon izgradnje brze pruge ima i period testiranja iste i za to je potreban voz tako da za godinu i po dana svakako mora nešto da dodje kod nas.
 
Ne funkcioniše to baš tako kako zamišljate, da neko potvrdi koji tip voza želi da kupi, potpiše ugovor i fabrika sledeći dan fizički počne da proizvodi vozove.
Realno proizvodnja vozova traje kraće od roka isporuke ali svaka fabrika ima svoju internu dinamiku proizvodnje i prioritete tako da jedan mali Srbija Voz sigurno neće ubacivati preko reda samo zato što neko nije mislio na vreme o tim detaljima.

Drugo, da su tajno ispregovarali tip voza i da je urađena porudžbina već bi se uveliko hvalili renderima i maketama, tako da ni ovde priča ne pije vodu.

Ono što vidim kao rešenje je da će na par godina uzimati vozove u najam, samo da mogu da kažu da su pustili voz koji može da ide 200km/h.
 
Неће набављати возове велике брзине све док не ураде комплет пругу до Суботице, као и Мађари свој део.
 
Vrh