Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Хоћемо мало сутра, тај музеј ће сви други имати (сваки овећи град у Белорусији нпр. малтене има железнички музеј), а ми сад ионако стављамо акценат на циркуларну економију, па ће вагони и купеи - у рециклажу...
 
Meni su vozovo sa kupeima ostali u losem secanju. Uvek se zadesi neki pijanac koji "smara" svojim pricama, neko sa pecenim celim piletom koje onako cerupa i jede, ili ako nije pun kupe, desavalo se da neko lezerno podigne noge na drugo sediste. Uvek mi je odtavalo utisak sirotinjskog a ne luksusznog. U konfiguraciji kao u autobusu, gde je sve otvoreno, ljdudima je valjda sramota tako da se ponasaju, kada mogu ljudi iz celog vagona da ih vide. To je neko moje licno iskustvo, pa mi nije ni zao sto te sa kupeima ima sve manje :)
 
Мени су купеи остали у лепом сећању, поготову на линији БГ-НС. Доста сам финог и занимљивог света упознао у њима и са некима и дан данас одржавам контакт.
 
Meni su vozovo sa kupeima ostali u losem secanju.
Али већини нису. И то озбиљној, озбиљној већини. То што је неко пијанац или је неко развукао пиле на седиште не значи ни случајно да су сви такви, то је само шачица неваспитаних, уверавам вас да већина људи ипак има елементарну пристојност. Штавише, и у бусевима има итекако неваспитаних људи, поготово у градским овде у БГ где сам зилијарду пута видео како омладинци наслањају ноге на суседна седишта без имало срама.
И да - то што нешто доноси већи приход и што нешто може - не значи да тако и треба. Ни случајно. Пара врти ђе бургија неће.
 
Већини преседне сваки минут у тим купеима.
 
Ја да се питам, сви даљински возови би поново имали купее. Без изузетка! Ко их не воли, увек има туристички аутобус (да не кажем ДРНДОБУС) као опцију, па нека ужива у скученом, досадном и клаустрофобичном простору до миле воље.
 
Реци то људима који су силовани и мучени у возовима.
 
Бивало их је и по аутобусима и мрачним стајалиштима (ако сте буквално мислили). А и за то има лека.
 
Наравно да има, само се том проблему не придаје пажња, а треба. Безбедност је на првом месту, а на другом функционалност.
 
Човече, у сваком возу који дуже путује постоји (или би требало) полиција у свом купеу, капираш? :roll:
 
Како је онда долазило до силовања људи у купеима? Има полиције, али нема полицајаца, већ аматера.
 
Бивало их је и у возовима без купеа. Ено, рецимо, у Немачкој прошле године (а зна се да 90% њихових возова одавно више нема купее), навијачи силовали девојку у тоалету. На тоалете, дакле, не обраћате пажњу, само сте купе (не баш оправдано) таргетирали као да друга потенцијално ризична места не постоје... :kafa:
Закључак - УОПШТЕ НЕМА ВЕЗЕ да ли има или нема купе. Умоболнике који то чине то и не занима превише. Овде се свака моја даља дискусија на ту тему прекида.
 
Колико знам, нисам рекао да возове треба избегавати, већ да у њима треба бити на опрезу, јер данас сваког олоша има на све стране. Овде се говорило о купеима и доживљајима из њих, на шта сам се надовезао. Сад испадох мрзитељ возова.
 
Не, не, ниједног тренутка нисам рекао да сте мрзитељ возова, свашта! :wink: Можда сам испао престрог са оним колутајућим смајлићем, али само сам рекао да постоје и друга ризична места. Уосталом, и путници из других одељака добро чују ако је нешто пошло по злу. :wink:
 
На опрезу треба да се буде свуда. Па у Београду смо имали вишеструког силоватеља, иначе припадника војне полиције, ожењеног човека са децом, који је жртве нападао на Мостарској претљи, на локацији удаљеној мање од 500 метара од полицијске станице Савски венац и где сваки час прође неко возило и увек има путника који чекају неки превоз на једном од 6 стајалишта јавног превоза на тој петљи.
 
Kupei su simbol železnice i mislim da je bezveze od vozova praviti autobuse ili tramvaje.

 
"Srbija voz" kupuje 18 putničkih garnitura: Skupština treba da potvrdi kredit od 100 miliona evra

U skupštinsku proceduru ušao je zakon kojim se potrvrđuje ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kojim Srbija garantuje vraćanje kredita od 100 miliona evra
U skupštinsku proceduru ušao je zakon kojim se potrvrđuje ugovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kojim Srbija garantuje vraćanje kredita od 100 miliona evra, a koji će "Srbija voz" koristiti za nabavku 18 novih vozova.
EBRD odobrila je našoj zemlji zajam od 100 miliona evra, a ugovor o garanciji države Srbije potpisan je krajem oktobra u Beogradu.
Isplata sredstava zajma vršiće se u tranšama, a minimalni iznos po jednoj tranši je 500.000 evra.
Zajam će se otplaćivati u 22 jednake polugodišnje rate, pri čemu je prvi datum otplate glavnice 15. novembar 2023. godine, a poslednji 15. maj 2034. godine.
Jedan od problema u funkcionisanju železnickog saobraćaja u Srbji jeste nedostatak savremenih garnitura elektromotornih vozova, tehnička zastarelost postojećih voznih sredstava, njihovi visoki troškovi eksploatacije i nizak procenat raspoloživosti, navodi se u obrazloženju predloženog zakona.
Zbog toga su, kako se dodaje, potrebna značajnija ulaganja kako iz sopstvenih, raspoloživih sredstava, tako i iz drugih izvora finansiranja, u vidu kreditne podrške međunarodnih finansijskih institucija i drugih bilateralnih zajmodavaca.
Preduzeće "Srbija voz" kupiće nove vozove sa četiri vagona, a kako je ranije izjavila Susan Goranson, direktorka za infrastrukturu za region Evrope pri EBRD-u, ovo poboljšanje usluga trebalo bi da podstakne nove putnike da više koriste železnički transport.

Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... liona-evra
 
21 Flirt smo platili takođe 100 mil evra tako da se nadam da će ovih 18 emv-a biti bolje opremljeni tj udobniji i svakako za veće brzine 200+
 
Nije nista naopako vec je sinhronizovano, ovi vozovi ce stici kod nas za 2 godine taman ce za to vreme zavrsiti BG-NS. I to je sve predvidjeno da novom prugom idu novi vozovi.
 
Надам се да ће ова набавка утицати на то да на линијама БГ-НС и БГ-СУ саобраћају само те нове гарнитуре, а да ФЛИРТови буду распоређени на друге линије по електрификованим пругама.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EJpWG8-ZvEM[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JizH-vAmyUs[/youtube]
 
Vrh