Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687811#p687811:3n0wd62t je napisao(la):
WLABmz » 11 Dec 2019 12:34 pm[/url]":3n0wd62t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686518#p686518:3n0wd62t je napisao(la):
Igor » Sub Dec 07, 2019 11:32 am[/url]":3n0wd62t]21 Flirt smo platili takođe 100 mil evra tako da se nadam da će ovih 18 emv-a biti bolje opremljeni tj udobniji i svakako za veće brzine 200+

Za 100 miliona evra na ovoj planeti nećeš kupiti 18 novih EMV za 200+ km/h. Možemo eventualno da dobijemo isti Flirt sa malčice bolje opremljenim putničkim prostorom.

Pazi kad na kraju opet nećeš biti u pravu WLAB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692387#p692387:2jixcqk6 je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 25, 2019 2:11 pm[/url]":2jixcqk6]
Pazi kad na kraju opet nećeš biti u pravu WLAB.

Pazim, čekam ... :mrgreen:


Ustvari, ne moram da čekam:

80642980_2990894124256218_8310873240880807936_o.jpg


Već je krenuo Railjet za Srbiju brzinom 230 km/h :lool: :lool: :lool:

BTW, prva dva vagona su najmoderniji vagoni za međunarodni saobraćaj koji Srbija Voz poseduje. Sramota, sramota, sramota...
 
Морам се похвалити да сам путовао возом од Шапца до Београда. И поред оноликог одуговлачења и сат времена дужег путовања ипак је неупоредиво већи комфор и ужитак у поређењу са аутобусом иако је спорији. Надам се да ће са завршетком радова на прузи БГ-НС брзина бити знатно побољшана и време путовања смањено за сат времена. И опет као најслабија тачка железнице остаје Прокоп са очајном повезаношћу. Недопустиво је да ту нема неки аутобус сваких 5 минута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692589#p692589:3fj6joaw je napisao(la):
WLABmz » 26 Dec 2019 12:00 am[/url]":3fj6joaw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692387#p692387:3fj6joaw je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 25, 2019 2:11 pm[/url]":3fj6joaw]
Pazi kad na kraju opet nećeš biti u pravu WLAB.

Pazim, čekam ... :mrgreen:


Ustvari, ne moram da čekam:

80642980_2990894124256218_8310873240880807936_o.jpg


Već je krenuo Railjet za Srbiju brzinom 230 km/h :lool: :lool: :lool:

BTW, prva dva vagona su najmoderniji vagoni za međunarodni saobraćaj koji Srbija Voz poseduje. Sramota, sramota, sramota...

Pa dobro to su vagoni proizvedeni 1999te.
Nije valja da ćeš da zapeniš ako Srbija Voz kupi vozove za 200+?
Ti kao da priželjkuješ da nam vozovi budu što gori.
Ne daj Bože da mi kupimo nesto dobro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692602#p692602:3reabwlw je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 1:49 am[/url]":3reabwlw]
Pa dobro to su vagoni proizvedeni 1999te.
Nije valja da ćeš da zapeniš ako Srbija Voz kupi vozove za 200+?
Ti kao da priželjkuješ da nam vozovi budu što gori.
Ne daj Bože da mi kupimo nesto dobro.

Vagoni proizvedeni 1999. koji izgledaju kao da su proizvededeni 1959. Pogledaj po Češkoj, Poljskoj itd. kako izgledaju vagoni proizvedeni 70-ih, 80-ih i 90-ih i shvatićeš šta ti govorim. Zašto se hrvatski vagoni iza naših sijaju, a naši izgledaju kao kontejner u Kaluđerici?

Može Srbija Voz da kupi vozove za 200+ km/h, međutim:

1) 18 četvorodelnih komada za 100 miliona evra neće moći da kupi jer to nije dovoljno novca za taj broj garnitura ni za 200 km/h, a kamo li tvojih "+"
2) to je u potpunosti ekonomski neisplativo

Pogledaj recimo Grčku. Napravili prugu za 200 km/h na kojoj ne radi signalizacija. Vozovi voze max 160 km/h i to mestimično bez ikakve signalizacije, što je ravno kamikazama. Kupili lokomotive i vagone za 200 km/h za Olimpijske igre 2004., a nikad do sad nisu vozili preko 160 km/h. Sad nabavljaju Italijanski Pendolno da im vozi 200 km/h. Zašto, kad i ono što već sad imaju može da ide 200 km/h? A država umalo bankrotirala od dugova. Potpuno neke nelogične, nepraktične i nebulozne odluke. Ovo kod nas mi sve liči na to.

Ne priželjkujem, već skrećem pažnju da bilo kakvo odvijanje železničkog saobraćaja većeg od 160 km/h stvara neuporedivo veće troškove eksploatacije nego do 160 km/h. Zamisli da nam je ceo koridor X za 160 km/h, a ostale pruge za 80 do 120 km/h. Pa niko više ne bi seo u autobus - pod uslovom da se nabavi barem 200-300 vozova koji će špartati tim prugama. A mi rasporavljamo od 18 bednih vozova kojima i dalje nećemo biti na količini vozova koje poseduje majušni Luksemburg...

Srbija Voz uopšte ne planira da nabavlja vozove za međunarodni saobraćaj. Ako i nabave nekakav kineski zbudž za 200 km/h verovatno će reklamirati da će to biti novi voz koji će saobraćati za Budimpeštu, Beč, Prag itd, a kada stignu kod nas i shvate da niko neće prihvatiti da taj zbudž saobraća ka EU, završiće kao Bosanski Talgo koji ide do Čapljine i Bihaća. Tako će naš kineski zbudž ići do Subotice sa 160 km/h kad shvate da im se ne isplati 200 km/h, a međunarodni za Peštu sa mađarskim vagonima vučeni ASEA lokomotivom sa 120 ili 140 km/h. I to pod uslovom da uopšte urade prugu kako valja, pošto se to nije dogodilo u novijoj istoriji Srbije.
 
Nakon poslednjeg remonta koji je urađen 26.04.2010.god u fabrici Šinvoz iz Zrenjanina
izgledala je ovako:
Pogledajte prilog 1

Devet godina eksploatacije, ali i one štetočine grafiteri, učinili su da danas
izgleda ovako:




Pre dva dana upućena je na novi remont ali ovog puta u fabriku Želvoz iz Smedereva i
nadam se da će biti završena u narednih 5 - 6 meseci.
U Želvozu su sada dve na remontu. U Šinvozu su isto dve od kojih bi jedna uskoro
trebalo da bude završena.
.
.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692607#p692607:30on0wz4 je napisao(la):
WLABmz » 26 Dec 2019 01:20 am[/url]":30on0wz4]
Srbija Voz uopšte ne planira da nabavlja vozove za međunarodni saobraćaj. Ako i nabave nekakav kineski zbudž za 200 km/h...
Tako će naš kineski zbudž ići do Subotice...
Kineski "zbudž"???
Da li si realan?
 
I ja sam hteo baš da se osvrnem na taj deo izjave :)
 
Питање: Ми беше имамо знање за вагоне за 200км/ч?

Да ли је јефтније решење докупити потребан број локомотива које могу том брзином да вуку? - уместо ЕМВ...
 
Мислиш, нови власник Гоше - Зоран Рајић Цока да обнови производњу тих вагона? Што да не...
 
Tesko da ce se to dogoditi u kontekstu da danas zeleznicke uprave uglavnom kupuju EMV.
 
Zašto imate averziju od Kineza,oni sve planski rade. Pokupovali su licence od bukvalno svih proizvođača brzih vozova.
CRH1B- Bombardier Regina
CRH1E- Bombardier ZEFIRO 250
CRH2- Shinkansen
CRH3- Siemens Velaro
CRH5- Alstom ETR600 (New Pendolino)

Sada verovatno imaju najveću bazu znanja, a znaju i sve prednosti i mane konkurencije.
 
Данас Кинези произведу сваки трећи нови воз на свету, тако да, услед глупости бриселске бирократије која је спречила спајање Сименса и Алстома, а благодарећи економији обима, ни у технолошком смислу кинески произвођач ускоро неће имати никакву озбиљну конкуренцију.

То је реалност, остало су стереотипови из лоших холивудских филмова (колико осамдесетих, бајдвеј, и јапански аутомобили су још били предмет спрдње у таквим остварењима, а сумњам да им је у Детроиту одонда до смејања).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692734#p692734:3cz13fox je napisao(la):
Пантограф » Чет Дец 26, 2019 2:35 pm[/url]":3cz13fox]Мислиш, нови власник Гоше - Зоран Рајић Цока да обнови производњу тих вагона? Што да не...

Не знам ко је господин, али ми надимак не улива поверење.

Чија је интелектуална својина пројекат вагона? Искрено, за ситне паре које су дате за куповину земље комуналних прикључача и нешто мало опреме која ће се продавати на килограм, сматрам да интелектуална својина треба да пређе у власништво државе као јавно добро.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692752#p692752:3cz13fox je napisao(la):
spatiotecte » Чет Дец 26, 2019 3:29 pm[/url]":3cz13fox]Tesko da ce se to dogoditi u kontekstu da danas zeleznicke uprave uglavnom kupuju EMV.

Ја сам лаик по том питању, ја видим само предност у таквим композцијама и кад је одржавање у питању, и домаћа производња (хипотетички), али и то да не би био први пут, поготову са мултисистемским локомотивама које могу да путују не само по нашим пругама...

Одржавати ЕМВ је далеко скупље, а код ових који два вагона ослањају на једна колица је тек проблем кат треба одржавати композицију.
 
Нажалост, по мени лоша политика Србија воза је да се све композиције са вагонима избаце замене гарнитурама. Евентуално да задрже десетак за међународни саобраћај, а и ту је драстично редукован број возова.
 
mvbg1":5vx728yd je napisao(la):
Kineski "zbudž"???
Da li si realan?

Za te pare može samo "zbudž" da se kupi. Za veće pare...sve može.

spatiotecte":5vx728yd je napisao(la):
A najverovatnije ce kupiti neki nemački EMV za 200.

4-delni EMV nemačke proizvodnje za 200 km/h za 5,5 miliona po komadu? Samo u tvojim snovima. Nije samo ni u tome da li voz može da postigne tu brzinu. Naš Flirt nema ETCS, već Indusi, a za 200 km/h ti treba ETCS Level 2.

Прле":5vx728yd je napisao(la):
Питање: Ми беше имамо знање за вагоне за 200км/ч?

Да ли је јефтније решење докупити потребан број локомотива које могу том брзином да вуку? - уместо ЕМВ...

Upravo je tim vagonima za 200 km/h posle par godina eksploatacije spuštena maksimalna brzina na 160 km/h jer nisu imali gde da saobraćaju preko 160 km/h, a za održavanje režima RIC200 su morali periodično da idu na testiranja za tu brzinu. Pošto kod nas to nije moglo nigde, išli su u Italiju, na periodična testiranja, što je bilo skupo i nepotrebno, s obzirom da nisu nigde saobraćali preko 160 km/h.
 
A dobro WLAB zasto onda ugradjuju ETCS2 u tu prugu BG-SU?

Zar ti zaista mislis da su toliko glupi da NE KUPE voz sa ETCS2 a da ugrade taj ETCS2 u prugu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692953#p692953:2rdwmqsq je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 11:51 pm[/url]":2rdwmqsq]A dobro WLAB zasto onda ugradjuju ETCS2 u tu prugu BG-SU?

Zar ti zaista mislis da su toliko glupi da NE KUPE voz sa ETCS2 a da ugrade taj ETCS2 u prugu?

Infrastruktura železnice Srbije gradi prugu. A voz sa ETCS 1 ili 2 će imati ili neće imati železnički operater, putnički ili teretni, državni ili privatni. Dakle, sigurno onaj ko gradi prugu sa ETCS2 neće kupovati voz sa ETCS2 kao što ti sugerišeš. Niti je iko glup, nego je u pitanju državna firma koja ima gomilu nepotrebnih partijski zapošljenih radnika koji sede u fotelji i nikad voz videli nisu i nedovoljan broj izvršnih radnika na pruzi.

ETCS je vrlo koristan ne samo kod vozova za brzine preko 160 km/h, nego i kod teretnih vozova. A ETCS je ugrađivan i u Mađarskoj i u Grčkoj, pa evo već 10-15 godina nije u funkciju stupio. Mogu misliti kako će to kod nas izgledati, gde je pruga najunosniji izvor robe sakupljačima sekundarnih sirovina...
 
ти бре нит' смрдиш, нит' миришеш. напишеш једну, две добре ствари, после напишеш 50 баљезгарија. опусти се мало, не мора све да буде црно и негативно

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692733#p692733:skr3b1dz je napisao(la):
Прле » 26 Дец 2019, 12:32[/url]":skr3b1dz]Питање: Ми беше имамо знање за вагоне за 200км/ч?

имамо

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692733#p692733:skr3b1dz je napisao(la):
Прле » 26 Дец 2019, 12:32[/url]":skr3b1dz]Да ли је јефтније решење докупити потребан број локомотива које могу том брзином да вуку? - уместо ЕМВ...

није, јер нам за те возове не треба више од 5 локмотива

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692734#p692734:skr3b1dz je napisao(la):
Пантограф » 26 Дец 2019, 12:35[/url]":skr3b1dz]Мислиш, нови власник Гоше - Зоран Рајић Цока да обнови производњу тих вагона? Што да не...

не знам за обнову производње, али ће свакако имати пуне руке посла да ремонтују постојеће вагоне
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692949#p692949:25nsr054 je napisao(la):
WLABmz » 26 Dec 2019 10:44 pm[/url]":25nsr054]

Za te pare može samo "zbudž" da se kupi. Za veće pare...sve može.
Pa čekaj bre, po tvom razmišljanju onda ispade da za te pare i vozovi renomiranih evropskih proizvođača mogu biti "zbudž"?
Što ne napisa tako, nego maliciozno etiketiraš kineske proizvođače vozova kao totalne laike u ovoj oblasti.
Poznat si po tome da imaš averziju prema svemu što dolazi iz PRC-a, pa onda pokušavaš da to preneseš i ovde kako bi ubedio ljude koji se baš i ne razumeju u železničku industriju, da su kineski vozovi jedno veliko sra..e i da to ne valja uopšte.
Bez argumenata, bez ičega logičnog spominješ kinesku železničku industriju u negativnom kontekstu kako bi pokušao ispasti pametan a u stvari ispadaš smešan.
Imao sam prilike voziti i TENT-ove "kineskinje" par puta i mogu ti reći da su savršene.
A kroz priču sa kolegama iz Obrenovca sam saznao da za ovo vreme koliko voze kod njih,nisu imale ni jedan jedini defekt.
NI JEDAN JEDINI!!!
Da li ti to nešto govori?
Meni mnogo i lično sam oduševljen sa proizvodima
"made in China".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693210#p693210:1467xl23 je napisao(la):
mvbg1 » 27 Dec 2019 06:21 pm[/url]":1467xl23]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692949#p692949:1467xl23 je napisao(la):
WLABmz » 26 Dec 2019 10:44 pm[/url]":1467xl23]

Za te pare može samo "zbudž" da se kupi. Za veće pare...sve može.
Imao sam prilike voziti i TENT-ove "kineskinje" par puta i mogu ti reći da su savršene.

Tako je, te kineske lokomotive su ozbiljne mašine, realno mogu rame uz rame sa Vektronima, taurusima i Traxom da se nose a verujem da su čak i bolje.
 
mvbg1":3pmynwsn je napisao(la):
Pa čekaj bre, po tvom razmišljanju onda ispade da za te pare i vozovi renomiranih evropskih proizvođača mogu biti "zbudž"?

Ne mogu biti jer ti niko neće prodati za te pare. Kinezi će ti napraviti za te pare, samo onda je kako ti se posreći...

Zbudž je u smislu celog procesa nabavke. Recimo ŽFBiH Talgo je uslovno rečeno savršen voz, ali ceo proces nabavke Talga je zbudž. Nabavljen je da ide za Beč, Minhen, Budimpeštu, pa su se onda apetiti smanjili na Zagreb i Beograd, a na kraju kad nije mogao ni dozvolu za HR da dobije, na kraju ide za Bihać i Čapljinu.

Kako stvari idu, naši očigledno planiraju da se potpuno odreknu putničkih vagona i da nabave EMV kompozicije (bilo one Kineske, bilo Evropske) od kojih očekuju da će da dobiju dozvole da saobraćaju na teritoriji susednih zemalja. Na kraju kad krenu zavrzlame kao sa ŽFBiH Talgom biće kuku lele. U Nemačkim železnicama kada se nabavljaju neka nova vozna sredstva, tačno se zna zašto se nabavljaju, npr. Škoda Push-Pull garniture za Minhen - Nirnberg. Na Austrijskim železnicama recimo isplaniraju - 2025. želimo takt Railjet vozova od sat vremena na novoj pruzi Beč - Grac - Filah. Aha, fali nam toliko i toliko Railjetova zato. 2020. raspisujemo tender za toliko i toliko Railjetova, koji stižu 2024. spremni i 2025. imamo sve kao što smo planirali. Kod nas prvo nabave garniture, pa tek onda razmišljaju gde će da ih puste da saobraćaju. E to je taj zbudž o kome pričam. Nedostatak strategije i manjak organizacije. Tu smo apsolutna nula!

I da, ne mislim da su kineski vozovi jedno veliko sranje, ali su sigurno ogromna zavrzlama oko interoperabilnosti u Evropi. Kad Škoda 109E koju čak i mnogi Nemci hvale da je superiornija mašina od Siemensa nije mogla da se izbori sa hegemonijom Siemensa i Bombardiera u zemljama nemačkog govornog područja, mogu misliti kako će proći kineske lokomotive.

JohnnyLee":3pmynwsn je napisao(la):
Прле » 26 Дец 2019, 12:32 napisao:
Питање: Ми беше имамо знање за вагоне за 200км/ч?



имамо

Goša Z1 vagoni proizvedeni 1999-2000. godine po licenci Siemensa sa tehnologijom s kraja 70-ih godina prošlog veka. I konstantnim kvarenjem statičkog pretvarača.
 
Koji si ti negativac čoveče!
Pa planski je uradjeno, sredjuju prugu i onda kupuju nove vozove.
Sta ti tu ne odgovara?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=693228#p693228:97ibaqch je napisao(la):
WLABmz » 27 Dec 2019 07:26 pm[/url]":97ibaqch]
mvbg1":97ibaqch je napisao(la):
Pa čekaj bre, po tvom razmišljanju onda ispade da za te pare i vozovi renomiranih evropskih proizvođača mogu biti "zbudž"?

Ne mogu biti jer ti niko neće prodati za te pare. Kinezi će ti napraviti za te pare, samo onda je kako ti se posreći...

Zbudž je u smislu celog procesa nabavke. Recimo ŽFBiH Talgo je uslovno rečeno savršen voz, ali ceo proces nabavke Talga je zbudž. Nabavljen je da ide za Beč, Minhen, Budimpeštu, pa su se onda apetiti smanjili na Zagreb i Beograd, a na kraju kad nije mogao ni dozvolu za HR da dobije, na kraju ide za Bihać i Čapljinu.
Ne mogu da verujem šta si ti sad napisao. :shock:
Proizvodnja voza je kompleksna stvar koja se radi po striktno određenim normativima i veoma strogim standardima.
Ti ako stvarno misliš da će neki proizvođač "zbudžiti" neki voz da bi ga "uvalio" nekome, onda imaš izuzetan i nerešiv problem.
Voz kao gotov proizvod košta toliko i toliko i gotova stvar.
Ne možeš govoriti da će nam kinezi napraviti voz za manje para od recimo Siemensa a pritom svesno smanjiti bezbednosne normative. Pogrešno percipiraš ceo taj proces druže.
SV raspiše tender o kupovini određenog broja EMV, u njemu odredi šta i koliko želi,proizvođači voznih sredstava odlučuju da li im se isplati da se jave na njega ili ne i gotova stvar.

U celu ovu priču odjednom, ničim izazvan ubacuješ i ŽFBIH Talgo. Kakve veze ima nabavka njihovog Talga sa ovom pričom oko nabavke naših EMV?
Razumem te da pokušavaš da se koliko toliko iščupaš iz kučine u koju si se zapetljao kao neko mače, ali ne moraš lupetati gluposti koje nemaju veze jedno sa drugim.
Ne saobraćanje njihovog Talga van granica BIH je čisto političke prirode a ne tehničkih nedostataka tih garnitura.
Preskačeš sa teme na temu čoveče.
 
Vrh