[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692602#p692602:3reabwlw je napisao(la):
spatiotecte » Čet Dec 26, 2019 1:49 am[/url]":3reabwlw]
Pa dobro to su vagoni proizvedeni 1999te.
Nije valja da ćeš da zapeniš ako Srbija Voz kupi vozove za 200+?
Ti kao da priželjkuješ da nam vozovi budu što gori.
Ne daj Bože da mi kupimo nesto dobro.
Vagoni proizvedeni 1999. koji izgledaju kao da su proizvededeni 1959. Pogledaj po Češkoj, Poljskoj itd. kako izgledaju vagoni proizvedeni 70-ih, 80-ih i 90-ih i shvatićeš šta ti govorim. Zašto se hrvatski vagoni iza naših sijaju, a naši izgledaju kao kontejner u Kaluđerici?
Može Srbija Voz da kupi vozove za 200+ km/h, međutim:
1) 18 četvorodelnih komada za 100 miliona evra neće moći da kupi jer to nije dovoljno novca za taj broj garnitura ni za 200 km/h, a kamo li tvojih "+"
2) to je u potpunosti ekonomski neisplativo
Pogledaj recimo Grčku. Napravili prugu za 200 km/h na kojoj ne radi signalizacija. Vozovi voze max 160 km/h i to mestimično bez ikakve signalizacije, što je ravno kamikazama. Kupili lokomotive i vagone za 200 km/h za Olimpijske igre 2004., a nikad do sad nisu vozili preko 160 km/h. Sad nabavljaju Italijanski Pendolno da im vozi 200 km/h. Zašto, kad i ono što već sad imaju može da ide 200 km/h? A država umalo bankrotirala od dugova. Potpuno neke nelogične, nepraktične i nebulozne odluke. Ovo kod nas mi sve liči na to.
Ne priželjkujem, već skrećem pažnju da bilo kakvo odvijanje železničkog saobraćaja većeg od 160 km/h stvara neuporedivo veće troškove eksploatacije nego do 160 km/h. Zamisli da nam je ceo koridor X za 160 km/h, a ostale pruge za 80 do 120 km/h. Pa niko više ne bi seo u autobus - pod uslovom da se nabavi barem 200-300 vozova koji će špartati tim prugama. A mi rasporavljamo od 18 bednih vozova kojima i dalje nećemo biti na količini vozova koje poseduje majušni Luksemburg...
Srbija Voz uopšte ne planira da nabavlja vozove za međunarodni saobraćaj. Ako i nabave nekakav kineski zbudž za 200 km/h verovatno će reklamirati da će to biti novi voz koji će saobraćati za Budimpeštu, Beč, Prag itd, a kada stignu kod nas i shvate da niko neće prihvatiti da taj zbudž saobraća ka EU, završiće kao Bosanski Talgo koji ide do Čapljine i Bihaća. Tako će naš kineski zbudž ići do Subotice sa 160 km/h kad shvate da im se ne isplati 200 km/h, a međunarodni za Peštu sa mađarskim vagonima vučeni ASEA lokomotivom sa 120 ili 140 km/h. I to pod uslovom da uopšte urade prugu kako valja, pošto se to nije dogodilo u novijoj istoriji Srbije.