Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Novoremontovana pruga kod Loznice i nezavareni spoj koji ne sme da se koristi na pruzi sa betonskim pragovima jer se desi ovo sa slike, jer nije opasno samo za bubrege nego i za bezbednost saobraćaja.

autor fotografije: Dušan Dodić

65204056_2270759046349450_1202474071309156352_n.jpg
 
Par idiličnih slika iz Uljme (pruga Všac-Pančevo), uslikanih sa viadukta:



 
Znam da više priliči nekoj drugoj temi,ali jače je od mene.
Simbolično i ovo je modernizacija.
40a8f4f9ca191aef2d99b83e72b1f955.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
Ljudi, 99% postupaka ove vlasti je suludo, a 70% prelazi granicu normalnog, medjutim zaista mi nije jasno lupanje gluposti u vezi brze pruge Beogrdad-Budimpesta. To ako sada nije isplativo bice za koju godinu jer Evropa sigurno nece cekati da zemlje trećeg sveta stignu do nivoa da su im pruge od 150km/h standard pa onda zajedno blejati sa nama i cekati da se sine same promene ... Dragi moji, Nemacka u narednim godinama krece investicioni ciklus u zeleznice vredan 80 MILIJARDI EVRA. 200 km/h ce za pet godina da bude isto sto je danas 150km/h (standard) i jednostavno se, vise nece tretirati brzom prugom. Drugo,bio sam nedavno u Spaniji u vozu (AVE) Valecia-Madrid gde najvecu brzinu razvija do 350 km/h.Za put do ,,Kvenke" koja je recimo 200 km od Valensije je samo je jednom razvio brzinu od 300 km/h pa daj Boze da ce ovaj nas ici makar 180... Ovo ima smila i zbog jos jednog razloga, zato sto ako se u buducnosti odlucimo za izgradnju pruga od 300 na sat, vec ce postojati infrastruktura (put za AVE je bukvalno isti) i morace da se promene samo sine i struja (i naravno kupe novi vozovi) medjutim nista u gradje*******inskom smislu nece morati da se menja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639489#p639489:21lxam64 je napisao(la):
Stefan BB » 16 Jul 2019 07:51 am[/url]":21lxam64]200 km/h ce za pet godina da bude isto sto je danas 150km/h (standard) i jednostavno se, vise nece tretirati brzom prugom.
Не третира се ни сад.
 
Ma sve je to kul, i da bude 300 na trasi Beograd - Budimpesta, sta cemo kada se nastavi juzno od Beograda? Jer teretni saobracaj (koji je da se ne lazemo onima koji odlucuju jedini bitan) zbog kojeg se ovo radi je tranzitnog tipa.
 
Ono što se radi kod nas radi nije pruga visokih brzina kako je naprednjaci zovu, nije kao one u Španiji koje kolega pominje,
neće to nikada ni biti, niti će kad da bude potrebe za tako nečim.
Mađari ako budu radili svoju deonicu od Kelebije do Budimpešte radiće je za brzine do 160 km/h.
 
Ovo sto naši rade jeste prava pruga za velike brzine kao u Španiji, Nemačkoj ili Francuskoj ( toliko i košta) samo sto se neće koristiti punim kapacitetom, čitaj brzinom, zato se i ugradjuju skretnice za 220. Sve ostalo je isto kao na pravoj brzoj pruzi (denivelacija, radijusi, kabinska signalizacija, denivelisanje pružnih prelaza)
 
Nama i ne treba preko 200, neka se oni organizuju i iskoriste već izgrađene pruge, neka počnu sa Bg-Pančevo.
 
Боље да доведу све магистралне пруге на 120, регионалне на 100, а локалне на 80, па да имамо нормалну железницу у целој земљи уместо што се дувају са једном пругом за 200.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639650#p639650:62ru82ze je napisao(la):
spatiotecte » Tue Jul 16, 2019 7:21 pm[/url]":62ru82ze]Ovo sto naši rade jeste prava pruga za velike brzine kao u Španiji, Nemačkoj ili Francuskoj ( toliko i košta) samo sto se neće koristiti punim kapacitetom, čitaj brzinom, zato se i ugradjuju skretnice za 220. Sve ostalo je isto kao na pravoj brzoj pruzi (denivelacija, radijusi, kabinska signalizacija, denivelisanje pružnih prelaza)

A kontaktna mreza i signali?
 
@hiavata
Kabinska signalizacija kao sto sam rekao, ETCS 2.
Kontaktna mreža je ista samo se zatezuje u odnosu na željenu brzinu zbog efekta sinusoidnog talasa da ne dođje do gubitka kontakta pantografa i voda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639626#p639626:zrjstqbm je napisao(la):
Dusko » 16 Jul 2019 04:12 pm[/url]":zrjstqbm]Ono što se radi kod nas radi nije pruga visokih brzina kako je naprednjaci zovu, nije kao one u Španiji koje kolega pominje,
neće to nikada ni biti, niti će kad da bude potrebe za tako nečim.
Mađari ako budu radili svoju deonicu od Kelebije do Budimpešte radiće je za brzine do 160 km/h.
Ma o čemu vi to?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639738#p639738:24t3m0ti je napisao(la):
Дошљак » 17 Јул 2019, 01:54[/url]":24t3m0ti]Боље да доведу све магистралне пруге на 120, регионалне на 100, а локалне на 80, па да имамо нормалну железницу у целој земљи уместо што се дувају са једном пругом за 200.

магистралне 120 до 160, регионалне 100 до 120 и локалне 80 до 100, зависи од дела државе
 
Као неко ко већ дуже времена путује железницом до Београда имам неколико питања и нејасноћа па ако може неко да објасни :)

1) Већ неколико месеци су на релацији од Старе Пазове до Батајнице увели лагане вожње од 50 км/х уместо дозвољених 100 и 120, наводно због радова на реконструкцији пруге, а тамо нема живе душе, не примети се да је ишта рађено, док например од Батајнице до Прокопа иде 80км/х поред свих могућих радова и уклањања левог колосека из правца Београда :roll:

2) Везано за десни колосек из правца Београда ка Шиду, од Руме до Шида где воз мили 50, а други колосек 120км/х. Интересује ме због чега возови од Шида до Руме у оба правца не иду бољим колосеком? Негде сам прочитао да не може због неког проблема са сигнализацијом, али нпр већ скоро месец дана од Голубинаца до С. Пазове и обрнуто возови иду левим колосеком у смеру Пазове због неког проблема са потходницима у СП. Како је онда то могуће извести на тој деоници а не овој другој не?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640085#p640085:v4hp1y81 je napisao(la):
JohnnyLee » Thu Jul 18, 2019 9:06 am[/url]":v4hp1y81]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639738#p639738:v4hp1y81 je napisao(la):
Дошљак » 17 Јул 2019, 01:54[/url]":v4hp1y81]Боље да доведу све магистралне пруге на 120, регионалне на 100, а локалне на 80, па да имамо нормалну железницу у целој земљи уместо што се дувају са једном пругом за 200.

магистралне 120 до 160, регионалне 100 до 120 и локалне 80 до 100, зависи од дела државе
Sa manje od 120 nisu konkurentne autobusima.
 
„Аqua возом“ до „Aqua парка“ у Јагодини

"Србија Воз" а.д. обавештава да ће због великог интересовања путника, од 13. јула до 14. септембра 2019. године, сваке суботе (осим прве у месецу када саобраћа воз „Романтика“), саобраћати електро-моторни, климатизовани „Аqua воз“, на релацији Београд Центар - Јагодина - Београд Центар.

Полазак воза из станице Београд Центар је у 08.25 часова, a полазак из станице Јагодина је у 18.35 часова, са планираним доласком у станицу Београд центар у 21.19 часова.

Ценa повратне карте износи 660 динара. За ђаке, студенте и пензионере повратна карта износи 330 динара. Деца до 7 година се превозе бесплатно.

Путницима са купљеном возном картом за „Aquа воз” омогућени су значајни попусти у туристичком комплексу града Јагодине (отворени базени аква парка, музеји, Зоолошки врт), који су истакнути на званичном сајту http://www.srbvoz.rs и на нашој facebook страници .

Продаја карата почиње у понедељак, 8. 7. 2019. године, а резервисање места и добијање свих потребних информација се обавља путем Централног букинга ,,Србија Воза“ на телефоне: 064/829-57-84 и 064/829-57-85.

http://www.srbvoz.rs/page475.html
 
"Leteći Beograđanin", aerodinamična parna lokomotiva koja je 1937. godine "letela" šinama (sa kompozicijom od pet vagona) rekordnom brzinom od 146 km/h!
Ispod ove "streamline" karoserije se "krije" klasična parna lokomotiva kakve smo do pre par decenija mogli da viđamo na našim prugama, na fotografiji se vidi "Leteći Beograđanin" u završnoj fazi radova ispred ložionice na beogradskoj železničkoj stanici:

14445228_1209092749147022_1661090329978273448_o.jpg



14500177_1209095355813428_8956443653375584509_o.jpg
 
offtopic pitanje: zanima me kojim linijama ide štedler voz? konkretno zanima me da li ide i u kojim terminima za zlatibor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641014#p641014:27wb28ax je napisao(la):
Gorstak89 » 21 Јул 2019 07:21 pm[/url]":27wb28ax]offtopic pitanje: zanima me kojim linijama ide štedler voz? konkretno zanima me da li ide i u kojim terminima za zlatibor.
У прошли петак сам ишао Штедлером до Барајева. Полазак у 15.15 из Прокопа, иде до Пријепоља. У ствари, кад год сам у последњих пар година ишао до Барајева, путовао сам Штедлером. Другог воза није било.
 
Oтприлике Штедлери саобраћају на већини полазака на електрификованим пругама, изузетак су међународни возови и пар линија на којима возе РВР.
 
To vozi do Prijepolja?
Mi smo karikatura jedna obična i treba svi da nas sprdaju, majke mi.
 
Vrh