[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641378#p641378:ihxix8om je napisao(la):
Пантограф » 22 Jul 2019 08:14 pm[/url]":ihxix8om]E, samo fali da nabavimo vozove za 350 km/h...
Kakav crni voz velike brzine za Pariz, karta bi koštala skuplje od avionske, za 15 sati puta.
Da li nam treba voz za 350km/h na pruzi do 200km/h? Ne, mada nam još manje treba onaj za 200km/h na pruzi projektovanoj do 300km/h. Tehnički parametri projekta koji je trenutno u fazi gradnje su takvi da omogućavaju unapređenja, ustalom da to nije slučaj projekat ovog cenovnog ranga bio bi potpuni promašaj. AVE S102 (Talgo 350) su po puštanju trase Madrid-Zaragoza-Lleida vozili brzinom 200km/h sa ETCS/ERTMS1 uz postepeno povećavanje do 300km/h Maja 2007. Tek nakon uvođenja ETCS2 Oktobra 2011. prešlo se na 330km/h.
Dakle imaćemo:
1. ETCS2
+
2. peglanje krivina
+
3. smanjene nagiba
+
4. odvajanje koloseka
+
5. ukidanje pružnih prelaza/denivelacija
+
6. gradnja ograda
+
7. skretnice Vmax=200km/h
x
8. donji stroj Vmax=200km/h
x
9. labava kontaktna mreža
x
10. bukobrani
?
Znači da je ono najskuplje i najkomplikovanije, a što je nemoguće relativno lako zameniti (sama trasa) bez opsežnih građevinskih radova (koji se upravo sada rade da posle ne bi bilo kuku lele) već predviđeno što znatno olakšava i smanjuje cenu procesa unapređenja.
#7, 9 10 je moguće uraditi fazno noću bez većih negativnih uticaja na dnevni red vožnje, jedino #8 predstavlja opsežnije i skupe radove, no i u tom komplikovanijem slučaju moguće je radove izvoditi fazno. Takođe moguće je obustaviti sobraćaj na određenim deonicama brze pruge uz prenošenje svog saobraćaja na alternativne klasične trase. Zato je dupliranje koloseka na najopterećenijem delumreže toliko važno. Svako zatvaranje stvara domino efekat na čitavoj mreži tj. parališe ceo sistem.
Ima tu sigurno još stvari, ako neko ima neka doda, mada ovako dođe najsažetije opisati ljudima koliko se koraka već sada u ovoj fazi gradnje preduzima. Sve je to deo jednog opširnijeg procesa racionalizacije mreže. Neizbežne posledice toga biće sve obimniji brži saobraćaj na koridoru X (koji će ujedno biti bezbedniji i pouzdaniji) dok će nerentabilne periferne neelektrifikovane krake masovno ukidati.
Ukoliko bi ostali na statusu quo od 200km/h naprosto bi se ponovo zaglavili u prošlosti i to u momentu kada svi oko nas napreduju. Ovako bi sa bržim kompozicijama imali opravdanje za unapređenje tj. ne e bi dozvolili nadležnima "da se uspavaju".
Što se cene usluge tiče, glupo je reći to za jednu gusto naseljenu Evropu kada ljudi žele da spoje istu sa Kinom upravo zbog preskupih aviona.
A i razlika uzmeđu voza i aviona je "prava sitnica" - bez gnjavaže po aerodromima, putovanjima do/od istih (često opet dobrim starim, još češće daleko manje udobnim i sporijim vozom) uz pružanje brže prevozne usluge u odnosu na bilo koje drugo kopneno prevozno sredstvo.
Dobro, ako će te nevaljale evropske pijačarske low cost aviokompanije uskoro da me "vuku za rukav" reklamama o najjeftinijim i najsavremenijim "sedišta za stajanje" (oksimoron) pritom ne računajući prethodno dranje ovim ili onim taksama za svaku moguću i nemoguću sitnicu onda ću u inat njima odvojiti novac za skuplji daleko udobniji voz sa više prostora za noge.
@Pendolino
Odvajanje se izvodi samo između dve stanice, uz već (uslovno) odvojeni režim od Batajnice do Resnika.
Kruženje je više vezano za pravni i organizacioni okvir.
Koliko mi je poznato
prostornim planom bilo je planirano dupliranje koloseka od Novog Beograda do Stare Pazove, dok bi od Inđije do Karlovaca postojale dve alternativne trase - spora (postojeća) i brza (nova).
Nema ništa od toga, osim možda za Budimpeštu i preko nje za Beč.
Pa onda nije trebalo ni graditi brzu prugu, samo rekonstruisati postojeću uz unapređenje sa 120km/h na 160km/h i mirna Bačka.
A zašto ne i do Niškog aerodroma koje je pored pruge?
Pruga prolazi bukvalno pored Aerodroma "Konstantin Veliki" tako da ukoliko bi se ona iskoristila za koridor brze pruge dobar deo vozova koji bi saobraćali do Niša mogao bi opslužiti i hipotetičku novu stanicu. Naravno to će biti u opticaju tek nakon gradnje brzih delova koridora X Resnik-Lapovo, odnosno Lapovo-Niš. Kad sam spomenuo aerodrom (Beograd) mislio sam isključivo na ovu prvu trasu Beograd-Novi Sad-Subotica, odnosno uvođenje vozova od Novog Sada/Subotice.