Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ta pruga je sledeca za remont, tako rekose prosle godine.
 
Posle one poruke o nizu havarija kompozicija sa opasnim teretom, na pruzi kod Jasenovika je iskliznula JOŠ JEDNA kompozicija sa amonijakom. A nešto pre toga smo imali ovu izjavu:

"Milan Maksimović, izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom u IŽS, izjavio je prekjuče, nakon popravke i puštanja u rad da je pruga bezbedna, da će se njom nastaviti teretni saobraćaj i da "garantuje da u narednih mesec dana neće biti nijednog vanrednog događaja na ovoj pruzi"."

Jedan i po dan kasnije iz šina je iskliznula nova kompozicija i pet vagona sa amonijakom. Tako da su najzad zatvorili čitavu prugu budući da bi je inače zatvorili sami meštani. Zorana Mihajlović:

„Odluku o obustavi saobraćaja na pruzi Niš-Zaječar doneli smo zbog bezbednosti ljudi u Jasenoviku i svim drugim mestima kroz koje prolaze teretni vozovi na ovoj pruzi. Obustavljamo saobraćaj jer nam ništa nije važnije od života“, kazala je Mihajlović posle razgovora sa meštanima Jasenovika. Ona je dodala da su od početka godine bila tri iskliznuća vagona na ovoj pruzi od kojih dva u blizini Jasenovika. ... Mihajlović je rekla da je dat nalog i Direkciji za železnice da proveri licence svih operatera u teretnom železničkom saobraćaju, podsećajući da ovo nije prvi put da jednom od privatnih operatera iskliznu vagoni.

Drugim rečima, nije u pitanju samo loša pruga.

NOVI INCIDENT NA PRUZI NIŠ - ZAJEČAR Iskliznulo pet vagona sa amonijakom nedaleko od Knjaževca
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/novi- ... od/tyg09gm

Mihajlović: Saobraćaj na pruzi obustavljen jer su životi meštana najvažniji
https://www.danas.rs/drustvo/mihajlovic ... ajvazniji/
 
A sada sve podatke iz prethodne poruke uporedite sa situacijom u Beogradu i prevozom opasnih materija kroz tunel ispod grada, ali sada u svetlu okrića iz "Danasa" da je transport opasnih materija kroz ovaj tunel ustvari ZABRANJEN sopstvenom i važećom odlukom preduzeća „Infrastruktura železnice Srbije“ koja se nalazi u standardnom dokumentu „Izjava o mreži“:

Država krši sopstvenu odluku jer transportuje robu kroz železnički tunel "Vračar"
Tunel ispod centra Beograda zabranjen za opasan teret
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... san-teret/

Posle ovoga železnica je odmah izdala ne preterano razumljiv demanti koji je međutim razumljiv bar utoliko što je jasno da ustvari ništa suštinski nisu demantovali sem tvrdnje da su izdali "telegram" sa novim uputstvima, dok "Izjavu o mreži" kao osnovni međunarodni dokument o saobraćajnoj mreži Srbije nisu izmenili, pri čemu je još manje jasno šta su to suštinski promenili u odnosu na ranije razloge eksplicitne zabrane saobraćaja.

Stvoreni su uslovi za transport opasnih materija kroz tunel „Vračar“
„Infrastruktura železnice Srbije“ izdala je saopštenje kojim demantuje navode novinara Miše Brkića o transportu opasnih materija kroz tunel „Vračar“. Saopštenje prenosimo u celosti.
https://www.danas.rs/drustvo/stvoreni-s ... el-vracar/

Posle toga se pojavio i Betin članak koji zanimljiv zato što je malo opširniji, pa dodaje i par činjenica o intenzitetu ovakvog korišćenja tunela, što pomaže kod procene verovatnoća havarije. Tu se kaže da kroz Vračarski tunel dnevno prolazi dvadesetak teretnih vozova, a od toga SEDAM ILI OSAM PREVOZI OPASNE MATERIJE! Pa sad vi sami procenite rizik i ubedljivost raznih objašnjenja.

Tunelom ispod Beograda, kažu, može i opasan teret
Partija "Zeleni" tvrdi da tunel "Vračar" kroz koji prolaze teretni vozovi sa opasnim materijama nije projektovan za te namene, dok iz Ministarstva saobraćaja uveravaju da je tunel aposlutno bezbedan i da su građani sigurni.
http://mondo.rs/a1166110/Info/Ekonomija ... ereta.html

Ako sam ja dobro shvatio suštinu svih ovih dopisa, ranije je bila zabranjeno zato što je previše opasno voziti takav teret kroz tunel ispod ovolikog grada, sada voze zato što su sebe doveli u situaciju da nemaju izbora - IAKO JE TO I DALJE ZABRANJENO dok ne izađe nova „Izjava o mreži“ - a onda, posle toga, će jedina stvarna promena biti u tome "da sada mnogo više paze i pregledaju svaki voz" pa će, eto, onda to moći i biti dozvoljeno.

Izjava "Zelenih" :

Bulatović je skandaloznom i potencijalno smrtonosnom ocenio odluku da se od 1. februara sav železnički transport amonijaka i drugih opasnih materija usmeri na tunel „Vračar“, koji nije projektovan za te namene. Još skandaloznije je to što je tako odlučeno da ne bi „smetalo izgradnji Beograda na vodi“, zbog čega je dosadašnja obilaznica oko Kalemegdana ukinuta. Zbog interesa privatnog investitora, stavljeni su na kocku životi desetina hiljada Beograđana, navodi Bulatović.
https://www.espreso.rs/vesti/beograd/35 ... lovic-cuti
 
Možda ovde nije loše uraditi još i jedan jednostavan "reality check". Ako je jedina tobože fundamentalna promena u odnosu na raniju zabranu vožnje kroz tunel to što sada pregledaju svaki voz koji kroz njega treba da prođe, da vidimo koliko temeljna ta provera u praksi može biti.

Znamo da dnevno kroz tunel prolazi "dvadesetak" teretnih kompozicija, i znamo da sve one moraju da prođu od ponoći do 4 ili 5 sati ujutro. Ako je to veći broj, tj 5 časova, to za pregled i opremanje ostavlja samo 15 minuta po kompoziciji. Ako svaka ima 50 vagona dužina od po 14 metara, dužina te kompozicije je 700 metara, a duž njih je, sa obe strane tih 2x700m, raspoređeno 400 točkova i njima pripadajuće opreme u donjem postoju. Koliko uopšte čoveku treba samo da prepešači to rastojanje u brzom hodu, bez gledanja u stranu? I tako 5 časova maksimalne koncentracije, bez ikakvog odmora. I sad, znajući Srpsku praksu i trenutne mogućnosti naše železnice, šta mislite koliko temeljna ta provera uopšte može biti, koji kvarovi se tako mogu trenutno videti a koji ne mogu, i koliko se nedelja, meseci ili godina ona može održavati bez propusta? Znajući pri tome posledice havarije u centru Beograda? To su ti "uslovi koji su sada stvoreni, a ranije nisu bili" iako je sadašnja železnica po maltene svim resursima samo bleda senka nekadašnje?
 
Pregledaci kola rade ozbiljno svoj posao iscekicaju sve i pregledaju mozda rade i u paru pa treba manje vremena ...
 
Još jedan tekst Miše Brkića o posledicama zatvaranje pruge od Stare Pazove do Novog Sada na drastično povećanje intenziteta saobraćaja rizičnih materija kroz Vračarski tunel.

...
Zbog toga je od 1. 2. 2019. tunel „Vračar“ potpuno otvoren za prevoz zapaljivih tereta i otrovnih materija.

Problem je što ti tereti sada nisu samo (za i) iz pančevačkih fabrika. Nego i iz ogromnog intermodalnog terminala „Halkali“ u Istanbulu gde se sabira roba iz Turske, Irana, Azerbejdžana i drugih država Bliskog istoka… zatim iz luka Solun i Pirej u koje stižu robe iz Kine, Japana, Malezije, Singapura, Indonezije, Filipina i iz Luke Bar. Reklo bi se, roba iz pola sveta. To nije samo hrana, televizori, igračke, automobili… nego i sirovine za hemijsku i farmaceutsku industriju izuzetno opasne po zdravlje i bezbednost ljudi. Najveći deo tih proizvoda i sirovina namenjen je tržištu i proizvođačima u centralnoj, severnoj pa i zapadnoj Evropi.

Sve se to sliva na tri železnička pravca u Srbiji – od Dimitrovgrada, od Preševa (ta dva pravca spajaju se u Nišu) i od Prijepolja. Srpsko fokus čvorište je u Makišu, odakle se najveći deo robe transportovao za Evropu prugom Beograd – Novi Sad – Budimpešta. Od petka, 1. februara, sva ta silesija gotovih proizvoda i sirovina s Bliskog i Dalekog istoka, među kojom ima i materija opasnih po bezbednost i život građana, da bi stigla u Evropu, mora da prođe kroz tunel „Vračar“ ispod centra Beograda. I da nastavi alternativnim putnim pravcem Pančevo-Orlovat-Rimski Šančevi-Novi Sad i dalje za Budimpeštu. Pruga na tom alternativnom pravcu je, po rečima ministarke Zorane Mihajlović, rekonstruisana. Preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je da to omogućava povećanje brzine sa 30 na 60 km/h i povećano opterećenje sa 18 na 22,5 tona po osovini, što bi trebalo da obezbedi „nešto veći“ protok saobraćaja. Ta pruga, međutim, nije elektrificirana pa će na njoj (uključujući i tunel „Vračar“) morati da saobraćaju dizel lokomotive. Prema jednom železničkom Pravilniku od prošlog leta dizel lokomotive mogu da saobraćaju kroz tunel, ali samo „u hladnom režimu“, odnosno sa ugašenim motorom. Zašto?

Da li će tunel „Vračar“ biti sposoban da prihvati toliki teretni saobraćaj u tako kratkom vremenu (od ponoći do pet sati ujutru) ili će taj period morati da se produži? I kako će se to „psihološki“ odraziti na putnike?

To se za sada ne zna. A trebalo bi da se sazna.

Bio bi red da državna firma „Infrastruktura železnice Srbije“ objavi rezultate studije „Definisanje uslova za saobraćaj vozova sa dizel vučom i saobraćaj vozova za prevoz opasnih materija kroz tunel Vračar i ostale objekte na području Beogradskog železničkog čvora“. Pre svih, pored tunela „Vračar“, važno je definisati sposobnost Pančevačkog mosta (za koji stručnjaci tvrde da nije u najboljem staju) da prihvati sav taj saobraćaj.

Studija je naručena kao Javna nabavka 23/2018 na tenderu 31. 7 2018. godine. Naručivanje Studije pokazuje da postoji svest o opasnostima koje se kriju u tunelu „Vračar“ posle zatvaranje Koridora 10 na delu od Beograda do Novog Sada. Bilo bi dobro da Beograđani čuju jesu li i koliko bezbedni u slučaju da se (daleko bilo) dogodi incident s prosipanjem amonijaka kakav se nedavno dogodio u selu Jasenovik kod Niša zbog koga su evakuisani meštani.
...
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -beograda/
Saopštenje „Infrastruktura železnice Srbije“ o obustavljanju saobraćaja
Обустава железничког саобраћаја између Београда и Новог Сада од 1. фебруара 2019. године, због радова на изградњи пруге за велике брзине
http://infrazs.rs/2019/01/obustava-zele ... ke-brzine/
 
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/brze- ... ve/eyyd4db

BRZE PRUGE Mihajlovićeva: Sve ovo je osmislio Vučić i ja mu se zahvaljujem; Vučić: Sve gotovo do 2018.

QxXk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvWTJFN01EQV8vMDMzOWQ2YWY4ZGE3MTMzNGIzNDFhNGNmNjlhMThmMmQuanBnkZMCzQLkAIGhMAE


Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine. On i potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustuju danas promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta.

X-jk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTnpZN01EQV8vMTRiYzRkOWI4MmJhZmE1YjdlZGMxNmFiOWVkZDNmMzEuanBnkZMCzQJCAIGhMAE



Ministarka, koja je oko podneva vozom stigla na Ranžirnu železničku stanicu u Novom Sadu, tom prilikom je izjavila da ja ovo putovanje od Beograda do Novog Sada trajalo sat i 35 minuta i to bez stajanja na stanicama, a da će po završetku projekta trajati 30 minuta.

Ona je naglasila da je "ovaj projekat vizija premijera Vučića, da ga se nisu setila ministarstva, već ga je on osmislio", zbog čega mu zahvaljuje.

Kineski ambasador je pročitao čestitku kineskog premijera Vučiću i zvanično mu uručio njegovo pismo.
otpredsednica vlade je jutors sa zvanicama i predstavnicima medija krenula "Štadlerovim" vozom od Beograda do Ranžirne železničke stanice Novi Sad.

Jvnk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTTJJN01EQV8vMmU5Zjc1NjgxN2E2ZGMxZmI0ODRlZDY2NTFkMGJhMjUuanBnkZMCzQJCAIGhMAE


Vozom sa njom putovali su i potpredsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme Kine Vang Siaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Srbiji Li Mančang i Atila Pinter, kao i predstavnici železnica Srbije, Saobraćajnog instituta CIP i kineskog konzorcijuma koji će učestvovati u realizaciji projekta. Premijer Vučić dočekao ih na Petrovaradinu oko podneva.

Vučić: Sve ćemo da završimo za dve i po godine

On je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.

- To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz Kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi - naglasio je Vučić.

Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope.
On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je provero nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.

- Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. godine nismo napredovali u ovoj oblasti“, naglasio je Vučić.

Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima igradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.

4ZUk9lLaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTldZN01EQV8vMzZkODkyNjAwNGFlNjBiZmUxOGY3MTZmZDczZDk4YzcuanBnkZMCzQJCAIGhMAE



...............
 
Paralela

plakat-sa-izgradnje-pruge-samac-sarajevo-1947.-godine-830x0.jpg


"Nije ovo prva pruga na svijetu sigurno, ali je prva koju su izgradila djeca". - Krleža

14947893_895666623866541_41254217814796019_n.jpg


07. novembra 1946. krenuo je prvi voz, omladinskom prugom Brčko-Banovići.
Pruga dužine 92 km, nastala je kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62.268 omladinaca iz cele Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva.
Tokom izgradnje pruge iskopano je 1.361.680 kubika zemlje i 134.460 kubika kamena. Izgrađena su dva tunela u dužini 667 m i 22 mosta ukupne dužine 455 m.
I sve to ručno, pocev od 01. maja 1946.
cYyk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1bHNjbXMvTmpJN01EQV8vNDA5ZDkzYmRhYjRjMzAxYTVmZDFkMGVlY2Y5M2MzODUuanBlZ5GTAs0CQgCBoTAB
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602662#p602662:1ce1dqse je napisao(la):
Žika » Ned Feb 17, 2019 9:18 am[/url]":1ce1dqse]https://www.blic.rs/vesti/drustvo/brze-pruge-mihajloviceva-sve-ovo-je-osmislio-vucic-i-ja-mu-se-zahvaljujem-vucic-sve/eyyd4db

Pa dobro, jedno su predizborna obećanja drugo je realnost. Ali eto vidte, radi se pruga Beograd Novi Sad! Kada su beše najavili ponovno uspostavljanje saobraćaja, za 2024? Tako da će do Budimpešte biti rekonstruisana sigurno pre 2040-te! :blah:
 
Žika":2dfha2cg je napisao(la):
Paralela



"Nije ovo prva pruga na svijetu sigurno, ali je prva koju su izgradila djeca". - Krleža



07. novembra 1946. krenuo je prvi voz, omladinskom prugom Brčko-Banovići.
Pruga dužine 92 km, nastala je kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62.268 omladinaca iz cele Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva.
Tokom izgradnje pruge iskopano je 1.361.680 kubika zemlje i 134.460 kubika kamena. Izgrađena su dva tunela u dužini 667 m i 22 mosta ukupne dužine 455 m.
I sve to ručno, pocev od 01. maja 1946.
To je samo dokaz da su i nepismeni Titovi politički komesari, bili mnogo sposobniji od današnjih retarda sa kupljenim diplomama...
Srbija nezadrživo srlja u propast...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Miša Brkić je običan manipuoator kao i većina "analitičara" .
Stav koji je izneo je nešto što smo ovde na BB pročitali mnogo ranije (u vreme razmatranja same ideje o "poklanjaju SA i gradnji "projekta od nacionalnoga interesa" BnV), još u vreme kad "instant ekspert" nije imao pretpostavku da vozovi uopšte prolaze kroz Beograd.

Kao i većina manipulatora, sada je procenio da je tema dovoljno aktuelna i da bi mogao da se "ogrebe" o tu popularnost.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Daleko je lakše je graditi po bosanskim gudurama i sve ručno. Probaj na ravnici uz toliku mehanizaciju.
Sada, sloj ovoga pa nagibi pa granulacija pa zaglavi mašina, pa se zaprlja laser, ma muke.
Ko nije probao bolje da se lati krampa i lopate. Sve se tada radilo ručno pa nije moglo biti komplikacija.
 
Na koji način to što bi po nečijem mišljenju Miša Brkić eventualno mogao biti ima veze sa činjenicama koje je izneo? Ja ga ne znam niti me imalo interesuje šta je on.

Da će u sledeće dve do četri godine dobar deo kompletnog snabdevanja Evrope raznim opasnim materijama, iz fabrika u Albaniji, Grčkoj, Makedoniji, Bugarskoj i Turskoj, kao i iz luka u Solunu i Istambulu, MORATI da prolazi kroz tunel ispod centra Beograda? Plus naše interno snabdevanje naftom i hemikalijama. Da železnica još uvek nije uspela da ažurira svoj osnovni zvanični dokument i skine raniju zabranu takvog saobraćaja, koja je bila na snazi zato što su njihovi sopstveni eksperti to oduvek smatrali previše opasnim? Da tako obiman, intenzivan i kritičan saobraćaj mora da se radi po mraku i čitav sabije u 4 ili 5 časova između ponoći i jutra, sa odgovarajućim posledicama po kvalitet bezbednosnih procedura? Da javnost ne zna skoro ništa o procedurama koje se koriste da bi se smanjila verovatnoća nesreće u tako rizičnom saobraćaju, pa čak, u velikoj većini, ni da rizik uopšte postoji, isto kao ni rezultate studije koja se tim opasnostima bavi? Znamo bezbednosne zahteve za ivičnjake na ulicama, ali javnost zna ništa o ovakvoj opasnosti za milion ljudi? Kako će onda postojati bilo kakva javna kontrola, što je bukvalno sama osnova upravljanja u demokratskoj državi?

Ja vidim da je u medijima o tome pisao samo Miša Brkić, pa nisam baš sklon da njegov lik i delo pomešam sa sadržajem onoga na šta upozorava.

 
10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602793#p602793:2u0ztyte je napisao(la):
Zuma » Ned Feb 17, 2019 9:48 pm[/url]":2u0ztyte]10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".


Koji crnih proizvoda pa još iz i Albanije. Na Balkanu se slabo šta proizvodi a još manje ide železnicom.
Od prevoza koji se ovde označavaju kao sporni mogu biti samo oni iz pančevačke industrije i eventualno iz MSK iz Kikinde.
Ne znam da li sad ide sirećetna kiselina iz Kikinde za Bar. Ona bi mogla dobro da naparfemiše tunele. :)
To je redak prevoz a i MSK je na izdisaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602856#p602856:2cumbqd4 je napisao(la):
Пантограф » Pon Feb 18, 2019 11:23 am[/url]":2cumbqd4]Pogotovo se u Turskoj ništa ne proizvodi (evo recimo moj auto, al nema veze).

A tvoj auto je opasne materije? :lool:

Iz Turske ka Mađarskoj maltene sve ide preko Bugarske i Rumunije.
 
Žiko care, svaka čast! :D meni stvarno nije jasno zašto se nismo prvo uhvatili pruge od NS do SU. Jer tu je voz najsporiji a realno bi trebalo da je najlakše graditi. mada it o što kažeš, zaj**** je to :D
 
Реално, затвор СУ-НС би би мање донео губитака путника железници него овај затвор БГ-НС.
 
Дошљак":2x6ostku je napisao(la):
Реално, затвор СУ-НС би би мање донео губитака путника железници него овај затвор БГ-НС.
Da, al to kad (ako) zatvore, veza ka severu (mađarskoj) više ne postoji, a BG - NS sada za teretni ide preko Titela pa na NS, ako se ne varam... (?)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
To da je Fiat Tipo opasna materija si, nekako, svojim logičkim aparatom uspeo da zaključiš. Ali, slabo me šta više iznenađuje.
 
Pa ja ne kapiram zašto pruga mora pošto-poto da se zatvori? AKo se remontuje postojeća pruga može to da se radi npr noću? tako sam bar video da se radi po drugim državama. i to neki kilometar šina zamene u jednoj noći! a ako se rade novi delovi onda tek ne razumem, radiš lepo taj novi deo i onda na nedelju dana zatvoriš prugu i uradiš spajanje postojećih delova i novog dela? a ovo zatvaranje na 3 godine mi je tek nenormalno, šta se to radi cele 3godine??? kinezi za tri godine naprave stotine i stotine km nove pruge. čak i mostovi i nadvožnjaci mogu da se remontuju u par meseci a ne 3 godine!
 
Razumem ja tebe o čemu govoriš i sve to ima smisla.
Problem je što oni koji odlucuju, nemaju intelektualne kapacitete da skapiraju najosnovnije.

Železnica u Srbiji je klinički mrtva.
Patila je decenijama, al nisu je DOKUSURITI ni ratovi, ni cepanje države, ni sankcije.
Čak ni decenije odsustva investicija.
Paradoksalno, u vreme kada je nešto voznih sredstava kupljeno i kada se poprilično troši (namerno taj termin, a ne 'ulaže" ), na infrastrukturu, železnica bukvalno nestaje, veze sa Evropom gotovo da nema, a glavna Z stanica glavnog grada je preseljena delom u park sumu, a delom na gradilište sa zardjalim armatura ma, ali bez kvalitetnog javnog prevoza...

Ne trudite se da shvatite takve poteze. Uzaludno je.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602898#p602898:2ohwafai je napisao(la):
laki72 » Пон Феб 18, 2019 12:27 pm[/url]":2ohwafai]
Дошљак":2ohwafai je napisao(la):
Реално, затвор СУ-НС би би мање донео губитака путника железници него овај затвор БГ-НС.
Da, al to kad (ako) zatvore, veza ka severu (mađarskoj) više ne postoji, a BG - NS sada za teretni ide preko Titela pa na NS, ako se ne varam... (?)

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Војводина има срећу да на релацији НС-СУ имамо поред главне пруге преко Врбаса још два алтернативна правца, НС - Орловат - Зрењанин -Банатско Милошево - Чока - СУ; НС- Гајдобра - Богојево - Сомбор - Суботица. Услови за радове су сигурно бољи и верујем да би се траса НС-СУ са потпуним затвором брже завршила него што ће се сада завршити БГ-НС са потпуним затвором од Инђије до Новог Сада.
 
Vrh