Saopštenje „Infrastruktura železnice Srbije“ o obustavljanju saobraćaja...
Zbog toga je od 1. 2. 2019. tunel „Vračar“ potpuno otvoren za prevoz zapaljivih tereta i otrovnih materija.
Problem je što ti tereti sada nisu samo (za i) iz pančevačkih fabrika. Nego i iz ogromnog intermodalnog terminala „Halkali“ u Istanbulu gde se sabira roba iz Turske, Irana, Azerbejdžana i drugih država Bliskog istoka… zatim iz luka Solun i Pirej u koje stižu robe iz Kine, Japana, Malezije, Singapura, Indonezije, Filipina i iz Luke Bar. Reklo bi se, roba iz pola sveta. To nije samo hrana, televizori, igračke, automobili… nego i sirovine za hemijsku i farmaceutsku industriju izuzetno opasne po zdravlje i bezbednost ljudi. Najveći deo tih proizvoda i sirovina namenjen je tržištu i proizvođačima u centralnoj, severnoj pa i zapadnoj Evropi.
Sve se to sliva na tri železnička pravca u Srbiji – od Dimitrovgrada, od Preševa (ta dva pravca spajaju se u Nišu) i od Prijepolja. Srpsko fokus čvorište je u Makišu, odakle se najveći deo robe transportovao za Evropu prugom Beograd – Novi Sad – Budimpešta. Od petka, 1. februara, sva ta silesija gotovih proizvoda i sirovina s Bliskog i Dalekog istoka, među kojom ima i materija opasnih po bezbednost i život građana, da bi stigla u Evropu, mora da prođe kroz tunel „Vračar“ ispod centra Beograda. I da nastavi alternativnim putnim pravcem Pančevo-Orlovat-Rimski Šančevi-Novi Sad i dalje za Budimpeštu. Pruga na tom alternativnom pravcu je, po rečima ministarke Zorane Mihajlović, rekonstruisana. Preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je da to omogućava povećanje brzine sa 30 na 60 km/h i povećano opterećenje sa 18 na 22,5 tona po osovini, što bi trebalo da obezbedi „nešto veći“ protok saobraćaja. Ta pruga, međutim, nije elektrificirana pa će na njoj (uključujući i tunel „Vračar“) morati da saobraćaju dizel lokomotive. Prema jednom železničkom Pravilniku od prošlog leta dizel lokomotive mogu da saobraćaju kroz tunel, ali samo „u hladnom režimu“, odnosno sa ugašenim motorom. Zašto?
Da li će tunel „Vračar“ biti sposoban da prihvati toliki teretni saobraćaj u tako kratkom vremenu (od ponoći do pet sati ujutru) ili će taj period morati da se produži? I kako će se to „psihološki“ odraziti na putnike?
To se za sada ne zna. A trebalo bi da se sazna.
Bio bi red da državna firma „Infrastruktura železnice Srbije“ objavi rezultate studije „Definisanje uslova za saobraćaj vozova sa dizel vučom i saobraćaj vozova za prevoz opasnih materija kroz tunel Vračar i ostale objekte na području Beogradskog železničkog čvora“. Pre svih, pored tunela „Vračar“, važno je definisati sposobnost Pančevačkog mosta (za koji stručnjaci tvrde da nije u najboljem staju) da prihvati sav taj saobraćaj.
Studija je naručena kao Javna nabavka 23/2018 na tenderu 31. 7 2018. godine. Naručivanje Studije pokazuje da postoji svest o opasnostima koje se kriju u tunelu „Vračar“ posle zatvaranje Koridora 10 na delu od Beograda do Novog Sada. Bilo bi dobro da Beograđani čuju jesu li i koliko bezbedni u slučaju da se (daleko bilo) dogodi incident s prosipanjem amonijaka kakav se nedavno dogodio u selu Jasenovik kod Niša zbog koga su evakuisani meštani.
...
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -beograda/
BRZE PRUGE Mihajlovićeva: Sve ovo je osmislio Vučić i ja mu se zahvaljujem; Vučić: Sve gotovo do 2018.
Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas u Novom Sadu da će građani Srbije moći da koriste modernizovanu brzu prugu Beograd-Budimpešta od 2018. godine. On i potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustuju danas promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta.
Ministarka, koja je oko podneva vozom stigla na Ranžirnu železničku stanicu u Novom Sadu, tom prilikom je izjavila da ja ovo putovanje od Beograda do Novog Sada trajalo sat i 35 minuta i to bez stajanja na stanicama, a da će po završetku projekta trajati 30 minuta.
Ona je naglasila da je "ovaj projekat vizija premijera Vučića, da ga se nisu setila ministarstva, već ga je on osmislio", zbog čega mu zahvaljuje.
Kineski ambasador je pročitao čestitku kineskog premijera Vučiću i zvanično mu uručio njegovo pismo.
otpredsednica vlade je jutors sa zvanicama i predstavnicima medija krenula "Štadlerovim" vozom od Beograda do Ranžirne železničke stanice Novi Sad.
Vozom sa njom putovali su i potpredsednik Nacionalne komisije za razvoj i reforme Kine Vang Siaotao, ambasadori Kine i Mađarske u Srbiji Li Mančang i Atila Pinter, kao i predstavnici železnica Srbije, Saobraćajnog instituta CIP i kineskog konzorcijuma koji će učestvovati u realizaciji projekta. Premijer Vučić dočekao ih na Petrovaradinu oko podneva.
Vučić: Sve ćemo da završimo za dve i po godine
On je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Budimpešta na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd-Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine.
- To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz Kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi - naglasio je Vučić.
Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope.
On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je provero nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.
- Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. godine nismo napredovali u ovoj oblasti, naglasio je Vučić.
Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima igradi brza pruga Beograd-Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.
...............
"Nije ovo prva pruga na svijetu sigurno, ali je prva koju su izgradila djeca". - Krleža
07. novembra 1946. krenuo je prvi voz, omladinskom prugom Brčko-Banovići.
Pruga dužine 92 km, nastala je kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62.268 omladinaca iz cele Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva.
Tokom izgradnje pruge iskopano je 1.361.680 kubika zemlje i 134.460 kubika kamena. Izgrađena su dva tunela u dužini 667 m i 22 mosta ukupne dužine 455 m.
I sve to ručno, pocev od 01. maja 1946.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602662#p602662:1ce1dqse je napisao(la):Žika » Ned Feb 17, 2019 9:18 am[/url]":1ce1dqse]https://www.blic.rs/vesti/drustvo/brze-pruge-mihajloviceva-sve-ovo-je-osmislio-vucic-i-ja-mu-se-zahvaljujem-vucic-sve/eyyd4db
To je samo dokaz da su i nepismeni Titovi politički komesari, bili mnogo sposobniji od današnjih retarda sa kupljenim diplomama...Žika":2dfha2cg je napisao(la):Paralela
"Nije ovo prva pruga na svijetu sigurno, ali je prva koju su izgradila djeca". - Krleža
07. novembra 1946. krenuo je prvi voz, omladinskom prugom Brčko-Banovići.
Pruga dužine 92 km, nastala je kao rezultat prve omladinske radne akcije u Jugoslaviji. Na njenoj izgradnji radilo je 62.268 omladinaca iz cele Jugoslavije i više od 1.000 brigadira iz inostranstva.
Tokom izgradnje pruge iskopano je 1.361.680 kubika zemlje i 134.460 kubika kamena. Izgrađena su dva tunela u dužini 667 m i 22 mosta ukupne dužine 455 m.
I sve to ručno, pocev od 01. maja 1946.
Zuma":j98fkk0o je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602793#p602793:2u0ztyte je napisao(la):Zuma » Ned Feb 17, 2019 9:48 pm[/url]":2u0ztyte]10% od "jako mnogo" je i dalje, bar, "mnogo".
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602856#p602856:2cumbqd4 je napisao(la):Пантограф » Pon Feb 18, 2019 11:23 am[/url]":2cumbqd4]Pogotovo se u Turskoj ništa ne proizvodi (evo recimo moj auto, al nema veze).
Da, al to kad (ako) zatvore, veza ka severu (mađarskoj) više ne postoji, a BG - NS sada za teretni ide preko Titela pa na NS, ako se ne varam... (?)Дошљак":2x6ostku je napisao(la):Реално, затвор СУ-НС би би мање донео губитака путника железници него овај затвор БГ-НС.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=602898#p602898:2ohwafai je napisao(la):laki72 » Пон Феб 18, 2019 12:27 pm[/url]":2ohwafai]Da, al to kad (ako) zatvore, veza ka severu (mađarskoj) više ne postoji, a BG - NS sada za teretni ide preko Titela pa na NS, ako se ne varam... (?)Дошљак":2ohwafai je napisao(la):Реално, затвор СУ-НС би би мање донео губитака путника железници него овај затвор БГ-НС.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk