Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa ako se vec ide u davanje odobrenja za ulazak drugih operatera onda je nesto bolja opcija da to bude putnicki saobracaj nego transport robe koji je vec dobio konkruenciju.

Ali sta u tom slucaju sa manje isplativim linijama koje privatni kapital nikada ne bi pokrio gradjanima su potrebne.
 
Па, написао сам, биле би субвенционисане. Као толике линије у нпр. Немачкој, или Словачкој итд.

У случају Србије, субвенционише се из буџета једно неефикасно и неуспешно предузеће, без јасних конкретних обавеза у погледу превозних циљева - овако бисмо плаћали конкретну услугу.
Ово прво је економско дивљаштво и канибализам, а друго је уређена привреда и друштво 21. века.
 
Ministarka zagovara rat i pojma nema o pruzi valjevo loznica bolje da remontuje prugu do beocina
Problem sa putnickim prevozom je veliki profitabilno je svega par linija mozda kad se utegne inrsstruktura mozda dodje koji privatnik
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533315#p533315:i40c76iy je napisao(la):
direktor » 21 Apr 2018, 02:32[/url]":i40c76iy]Ministarka zagovara rat i pojma nema o pruzi valjevo loznica
Joj, da, prokletstvo te pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533315#p533315:25ozdc2k je napisao(la):
direktor » Sub Apr 21, 2018 1:32 am[/url]":25ozdc2k]Ministarka zagovara rat i pojma nema o pruzi valjevo loznica bolje da remontuje prugu do beocina

Bas vala, cementara i jos nekoliko vecih lokalnih imena su bili spremni da uloze, da se upuste u javno privatno partnerstvo, ali zeleznice su tu nesto zakazale. Inace, ta pruga se pretvara u `zelenu stazu` tj. u biciklisticku stazu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=532794#p532794:25mt8op4 je napisao(la):
spatiotecte » 18 Apr 2018 03:56 pm[/url]":25mt8op4]To nam govori da je jasno sada da prioritet broj 1 je nabavka voznih sredstava i to u velikim serijama posto sto se tice obnove infrastrukture tu smo se bar odmakli od mrtve tacke.
Goša da postane zavisno preduzeće SV. I da se uloži u domaću vagonogradnju. DMV imamo dovoljno, treba kupiti još EMV različitih profila.
 
Србија Воз“ a.д. обавештава кориснике својих услуга да ће због инфраструктурних радова на модернизацији пруге од 24. 4. 2018. год. доћи до потпуне обуставе саобраћаја возова на делу пруге између Старе Пазове и Инђије.

Mеђународни возови за Беч и Будимпешту саобраћаће помоћним превозним путем преко Голубинаца.

Према измењеној организацији саобраћају следећи возови:

- из Београд Центра за Нови Сад у 04:16 и 13:02 часова, за Суботицу у, 05:25, у 08:06 и 16:59 часова.

- из Београда за Нови Сад у 10:00 и 19:23 часова, за Суботицу у 15:00 часова.

- из Новог Сада за Београд у 10:58 часова, за Београд Центар у 05:45, 09:36, 20:52 и 21:42 часова.

- из Суботице за Београд у 05:06 и 13:20 часова, за Београд Центар у 10:33 часова.

Остали возови који саобраћају на новосадској прузи биће укинути до даљег.

Први јутарњи возови који саобраћају из Руме за Батајницу и из Батајнице за Шид, саобраћаће на релацији Сремска Митровица-Нови Сад са поласком у 03:44 часова из Сремске Митровице и из Новог Сада за Шид у 06:01 часова.

Воз који полази из Шида за Батајницу у 08:49 часова, полазиће у 09:05 часова. Воз који је полазио из Шида за Земун у 16:43 часова, као и из Земуна за Шид у 19:05 часова саобраћаће до и од Новог Сада са поласком из Шида у 16:43 часова, а из Новог Сада у 19:00 часова. Остали возови из и за Шид саобраћају по реду вожње.

http://srbvoz.rs/page330.html

Imam nekoliko pitanja:

Da li je morao zatvor cele pruge?
Kolika je trenutna brzina na toj pruzi?
Da li bi dolazilo do potpune obustave saobraćaja da se umesto za brzine do 200 km/h radi do 160 km/h?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533732#p533732:3ocojg2p je napisao(la):
Kokos » Pon Apr 23, 2018 1:43 pm[/url]":3ocojg2p]

http://srbvoz.rs/page330.html

Imam nekoliko pitanja:

Da li je morao zatvor cele pruge?
Kolika je trenutna brzina na toj pruzi?
Da li bi dolazilo do potpune obustave saobraćaja da se umesto za brzine do 200 km/h radi do 160 km/h?

Mislim da nije morao. Mogao se graditi desni kolosek sa smanjenom brzinom na postojećem. Kasnije pustiti saobraćaj na novom desnom koloseku i remontovati postojeći levi.

Trenutna brzina je 100 km/h.

Nema nikakve veze za koju brzinu se radi.
 
Hvala na odgovorima. Koliko dugo možemo da očekujemo ovakvo stanje? Da li će se u Golubincima menjati smer pri putovanju? Pretpostavljam da će se putovati bar pola sata duže?
 
Predpostavljam da ce u Golubincima napraviti trijanglu kako ne bi morali vozovi da menjaju smer.
Nije naucna fantastika napraviti kolosecnu vezu, za to je potrebno stotinu metara pruge i dve skretnice.
 
I da, ako će se za Budimpeštu stvarno ići 200 kmh, onda treba razmisliti o voznim sredstvima. Da li ćemo puštati OeBB Railjet i slične kompozicije drugih železnice ili ćemo kupiti svoje? EMV ili klase+lokse? Da li se o tome razmišlja uopšte?
 
tragac ja sam tu temu pokretao par puta ali nekako nije naisla na odjek pogotovo sto vozna sredstva ne stoje parkirana na lageru vec se prilagodjavaju potrebama kupca tj nasih zeleznica a za to je potebno vreme.
 
okej, ali se naručuju bar 3 god unapred....ako se planira završetak cele trase za 2023. onda znači već krajem ove ili tokom sledeće godine treba krenuti u aktivnosti, proizvođač treba biti poznat tokom 2020., a u trenutku otvaranja pruge treba imati bar nekoliko garnitura u posedu i testiranih.
 
Mislim da postoje vise mogucnosti za brzine od 200km/h.

Kao sto ste rekli najbolja bi bila nabavka novih voznih sredstava za te brzine sto je i najskuplja varijanta.

Inace imamo jos 2 mogucnosti:
Nasa kola Z1 proizvedena 1999te su bila u to vreme RIC200 pa su zbog odrzavanja deklasirana na standard RIC160.
Uz modernizaciju nekoliko lokomotiva 441 bi moglo da se osposobi komercijalna brzina od 200.

Inace Stadler 3 koji mi imamo postoji za brzine od 160 i od 200, mi smo naravno kratkovidovito uzeli verziju za 160 ali moze da se prepravi na 200 uz odredjene modifikacije a i trebalo bi onda i zameniti sedista za duza putovanja.
 
Mozda je vaznije pitanje koliko nam garnitura ili putnickih kola treba i koje linije bi bile pokrivene tim voznim sredstvima i na toj brzini.
 
У оквиру изградње пруге за велике брзине Београд – Будимпешта, у станици Инђија започело уклањање колосека
Објављено 23. априла 2018. 19:51
http://infrazs.rs/2018/04/u-okviru-izgr ... -koloseka/

„Инфраструктура железнице Србије“ започела је радове на уклањању колосека у железничкој станици Инђија, на деоници Стара Пазова – Нови Сад, у оквиру изградње пруге за брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште.

Због ових радова, возови у наредних осам и по месеци неће саобраћати пругом Стара Пазова – Инђија, већ заобилазним правцем Стара Пазова – Голубинци – Инђија.
Радове изводи руска компанија РЖД „Интернешнл“, а целокупан пројекат обухвата извођење радова и испоруку материјала и опреме на деоници Стара Пазова – Нови Сад, у дужини од 40,4 километра.

Вредност посла је 247,9 милиона долара, а финансирање је из руског кредита за модернизацију српских железница.

Руска компанија уведена је у посао 16. марта ове године, а након припремних радова, данас је започело уклањање колосека у железничкој станици Инђија.

Планирано је да извођење радова на изградњи отворене пруге између Старе Пазове и Новог Сада траје укупно 48 месеци.
 
Naš Flirt ionako ne bi nikad išao 200 jer je praktično uglavnom na lokalcima, samo neki polasci su brzi. Ova ideja sa Gošinim vagonima mi se sviđa ali bi trebalo da to država preuzme i dodeli SV umesto beskrajnih stečajnih postupaka. Goša bi zapravo trebala da ih pravi skroz nove za RIC200 i u drugačijoj kabinskoj konfiguraciji nego sadašnji Z1.

Što se tiče loksi - da li 444 mogu da idu 200?
 
To je modernizovana serija 441 a max brzina im je 120 km/h

Mogli bi da nabavimo neku parnu serije Mallard.
1938. godine postignuta je rekordna brzina za parne lokomotive. Naime, britanskoj lokomotivi Mallard izmjerena je brzina od čak 202.58 kilometara na sat tokom vožnje po jednoj železničkoj pruzi u Engleskoj. Taj rekord stoji još i danas
Mada bi posluzila i 01 serija fabrike "Švarckopf" doduse malo preradjena a koja je 1937 godine razvila brzinu od 146 km/h bez vagona izmedju Bg i Zg,. :)
 
spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Predpostavljam da ce u Golubincima napraviti trijanglu kako ne bi morali vozovi da menjaju smer.
Nije naucna fantastika napraviti kolosecnu vezu, za to je potrebno stotinu metara pruge i dve skretnice.

Kao što vidiš nikakva trijangla nije napravljena niti će se praviti. Vozovi menjaju smer. Potrebno je više od sto metara + eksproprijacija zemljišta...

tragac":3f6lnphi je napisao(la):
I da, ako će se za Budimpeštu stvarno ići 200 kmh, onda treba razmisliti o voznim sredstvima. Da li ćemo puštati OeBB Railjet i slične kompozicije drugih železnice ili ćemo kupiti svoje? EMV ili klase+lokse? Da li se o tome razmišlja uopšte?

U sadašnjim uslovima nije realno da ništa ide preko 140 km/h. Nadam se da će se do okončanja remonta stvoriti uslovi za 160 km/h. 200 km/h je misaona imenica. O 160 km/h se pričalo još 6. oktobra 2000., međutim, komercijalna brzina na ŽS nikada nije bila viša od 120 km/h.

Saobraćanje OBB Railjeta je isto vrlo malo moguće.

Ako bi saobraćao kao kooperacijski voz OBB-MAVSTART-SV MAVSTART i SV bi morali OBB-u plaćati naknadu za kilometre koje OBB garniture pređu po teritoriji Mađarske i Srbije (ta kompozicija se koristi i za putnike u lokalnom saobraćaju recimo Budimpešta - Kiškunhalaš, Subotica - Beograd itd.). To je veoma skupo. MAVSTART se već sad brecka što plaća te kilometre od austrijske granice do Budimpešte. Teško da bi MAVSTART pristao da plaća još dodatne kilometre od Budimpešte do srpske granice. Takođe SV je mnoge međunarodne vozove poslednjih godina otkazao jer nema svoje vagone da šalje kao inostranstvu, a ni pare da plaća tuđe da idu do Beograda. Uglavnom se svodi na to da koliko inostrana uprava šalje ka Beogradu vagone toliko i SV šalje ka njima i onda se ta kilometraža na tuđoj upravi prebije na taj način i nema plaćanja naknade.

Druga opcija je da OBB Railjet saobraća kao voz sa globalnom cenom. Tj. da OBB plaća MAVSTART-u i SV-u naknadu za korišćenje infrastrukture, a svu zaradu od karata sam OBB ubira (u prethodnoj varijanti zaradu od karata dele OBB, MAVSTART i SV po osnovu kilometara po svojoj teritoriji). OBB je analizirao i već jednom jasno stavio do znanja da im se ovakva varijanta organizacije ne isplati u smeru istočne Evrope. Razlog je što je platežna moć u istočnoj Evropi mnogo niža nego u Austriji, te u slučaju niže cene karte koja bi odgovara platežnoj moći istočnoevropljana OBB bi imao samo gubitak, a u slučaju skuplje karte po austrijskom standardu ne bi se prodao dovoljan broj karata, te bi opet bili u gubitku.

Dakle, ako želimo kvalitetnu liniju za Beč, moramo se uzdati u sopstvena vozna sredstva.

spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Uz modernizaciju nekoliko lokomotiva 441 bi moglo da se osposobi komercijalna brzina od 200.

441 ni u snovima ne može da se osposobi za 200 km/h. Neke modifikovane lokomotive 441 su imale Vmax 160 km/h. To su par komada 441-800 koje su sad u vlasništvu ŽRS, i par komada tiristorizovanih E52 - ŽFBH lokomotive iznajmljene TCDD-u (Turskim železnicama) koje su sad vraćene u Sarajevo. Srbija Voz poseduje mašine 441-700 i 441-600 koje su sposobne za 140 km/h.

spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Inace Stadler 3 koji mi imamo postoji za brzine od 160 i od 200, mi smo naravno kratkovidovito uzeli verziju za 160 ali moze da se prepravi na 200 uz odredjene modifikacije a i trebalo bi onda i zameniti sedista za duza putovanja.

Štadler za 200 km/h je mnogo skuplji. Naš Štadler je dobijen poprilično ispod cene. Da je biran Štadler za 200 km/h verovatno bi dobili maksimum 15 komada umesto 21 za iste pare. Drugo, naš Štadler je namenjen za prigradski saobraćaj. To što se koristi u druge svrhe dovoljno govori o stanju železnica u Srbiji.
 
Najviše se isplati da sami pravimo svoje vagone, a lokse kupimo....pitanje je koliki su nam kapaciteti za tako nešto, Goša u permanentnom stečaju a Institut Kirilo Savić ugašen, mada ne znam koliko i u kojoj meri se taj institut bavio razvojem voznih sredstava.
 
@WLABmz

Tvoj post još jednom dokazuje besmislenost ovakve rekonstrukcije.

Brzina 160 km/h: Jeftinija i kraća rekonstrukcija pruge, imamo sredstva koja bi odmah mogla da saobraćaju projektovanom brzinom posle rekonstrukcije, uštedom na rekonstrukciji bi mogli da kupimo vozna sredstava koja bi usput bila jeftinija.

Brzina 200 km/h: Skupa i duga rekonstrukcija, nemamo nijedan voz, nijednu lokomotivu koji mogu da idu projektovanom brzinom posle rekonstrukcije, kupovina takvih voznih sredstava košta mnogo.

Bravo, mi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533958#p533958:33gwqha1 je napisao(la):
Kokos » Uto Apr 24, 2018 12:03 pm[/url]":33gwqha1]@WLABmz

Tvoj post još jednom dokazuje besmislenost ovakve rekonstrukcije.

Brzina 160 km/h: Jeftinija i kraća rekonstrukcija pruge, imamo sredstva koja bi odmah mogla da saobraćaju projektovanom brzinom posle rekonstrukcije, uštedom na rekonstrukciji bi mogli da kupimo vozna sredstava koja bi usput bila jeftinija.

Brzina 200 km/h: Skupa i duga rekonstrukcija, nemamo nijedan voz, nijednu lokomotivu koji mogu da idu projektovanom brzinom posle rekonstrukcije, kupovina takvih voznih sredstava košta mnogo.

Rekonstrukcija za 160 km/h ne bi bila ništa značajno kraća, ali bi bila jeftinija.

Kokos":33gwqha1 je napisao(la):

Ne mi, već bravo, Zorana Mihajlović! Provobitno projektovano za 160 km/h na deonici Stara Pazova - Novi Sad je stopirano zato što je Zorana Mihajlović rekla da mora 200 km/h. Rusi su izračunali da će to doneti svega 3 minuta kraću vožnju između Stare Pazove i Novog Sada i naravno skuplje radove i odlaganje početka radova za 1-2 godine dok se napravio nov projekat itd...
 
Nije to njena prica vec "onog". A jeftinije je placati nov projekat nego izvesti radove i za 160. Plus kao radi se, a u stvari se odugovlaci i zamlacuje narod.
 
Њена је прича ипак, њој је поверен сав саобраћај на управљање.
 
Vrh