spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Predpostavljam da ce u Golubincima napraviti trijanglu kako ne bi morali vozovi da menjaju smer.
Nije naucna fantastika napraviti kolosecnu vezu, za to je potrebno stotinu metara pruge i dve skretnice.
Kao što vidiš nikakva trijangla nije napravljena niti će se praviti. Vozovi menjaju smer. Potrebno je više od sto metara + eksproprijacija zemljišta...
tragac":3f6lnphi je napisao(la):
I da, ako će se za Budimpeštu stvarno ići 200 kmh, onda treba razmisliti o voznim sredstvima. Da li ćemo puštati OeBB Railjet i slične kompozicije drugih železnice ili ćemo kupiti svoje? EMV ili klase+lokse? Da li se o tome razmišlja uopšte?
U sadašnjim uslovima nije realno da ništa ide preko 140 km/h. Nadam se da će se do okončanja remonta stvoriti uslovi za 160 km/h. 200 km/h je misaona imenica. O 160 km/h se pričalo još 6. oktobra 2000., međutim, komercijalna brzina na ŽS nikada nije bila viša od 120 km/h.
Saobraćanje OBB Railjeta je isto vrlo malo moguće.
Ako bi saobraćao kao kooperacijski voz OBB-MAVSTART-SV MAVSTART i SV bi morali OBB-u plaćati naknadu za kilometre koje OBB garniture pređu po teritoriji Mađarske i Srbije (ta kompozicija se koristi i za putnike u lokalnom saobraćaju recimo Budimpešta - Kiškunhalaš, Subotica - Beograd itd.). To je veoma skupo. MAVSTART se već sad brecka što plaća te kilometre od austrijske granice do Budimpešte. Teško da bi MAVSTART pristao da plaća još dodatne kilometre od Budimpešte do srpske granice. Takođe SV je mnoge međunarodne vozove poslednjih godina otkazao jer nema svoje vagone da šalje kao inostranstvu, a ni pare da plaća tuđe da idu do Beograda. Uglavnom se svodi na to da koliko inostrana uprava šalje ka Beogradu vagone toliko i SV šalje ka njima i onda se ta kilometraža na tuđoj upravi prebije na taj način i nema plaćanja naknade.
Druga opcija je da OBB Railjet saobraća kao voz sa globalnom cenom. Tj. da OBB plaća MAVSTART-u i SV-u naknadu za korišćenje infrastrukture, a svu zaradu od karata sam OBB ubira (u prethodnoj varijanti zaradu od karata dele OBB, MAVSTART i SV po osnovu kilometara po svojoj teritoriji). OBB je analizirao i već jednom jasno stavio do znanja da im se ovakva varijanta organizacije ne isplati u smeru istočne Evrope. Razlog je što je platežna moć u istočnoj Evropi mnogo niža nego u Austriji, te u slučaju niže cene karte koja bi odgovara platežnoj moći istočnoevropljana OBB bi imao samo gubitak, a u slučaju skuplje karte po austrijskom standardu ne bi se prodao dovoljan broj karata, te bi opet bili u gubitku.
Dakle, ako želimo kvalitetnu liniju za Beč, moramo se uzdati u sopstvena vozna sredstva.
spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Uz modernizaciju nekoliko lokomotiva 441 bi moglo da se osposobi komercijalna brzina od 200.
441 ni u snovima ne može da se osposobi za 200 km/h. Neke modifikovane lokomotive 441 su imale Vmax 160 km/h. To su par komada 441-800 koje su sad u vlasništvu ŽRS, i par komada tiristorizovanih E52 - ŽFBH lokomotive iznajmljene TCDD-u (Turskim železnicama) koje su sad vraćene u Sarajevo. Srbija Voz poseduje mašine 441-700 i 441-600 koje su sposobne za 140 km/h.
spatiotecte":3f6lnphi je napisao(la):
Inace Stadler 3 koji mi imamo postoji za brzine od 160 i od 200, mi smo naravno kratkovidovito uzeli verziju za 160 ali moze da se prepravi na 200 uz odredjene modifikacije a i trebalo bi onda i zameniti sedista za duza putovanja.
Štadler za 200 km/h je mnogo skuplji. Naš Štadler je dobijen poprilično ispod cene. Da je biran Štadler za 200 km/h verovatno bi dobili maksimum 15 komada umesto 21 za iste pare. Drugo, naš Štadler je namenjen za prigradski saobraćaj. To što se koristi u druge svrhe dovoljno govori o stanju železnica u Srbiji.