Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=374899#p374899:1lwe7j79 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Mon Mar 07, 2016 9:46 pm[/url]":1lwe7j79]
Нисмо професионални снимаоци документарних програма, и тек вежбамо овај начин представљања рада Удружења љубитеља железнице.

Samo naprijed. ideja je odlična :kk:
A i realizacija će se vremenom popraviti. Siguran sam.

p.s.
evo jedna moja sugestija. Ako imate tehničke mogučnosti, bilo bi dobro da kadrovi nisu statični, odnosno da snimite prostor a naknadno u montaži ubacite tekst kao zaseban audio ili titl.
 
РЕКОНСТРУИШИМО ПРУГЕ И КАДРОВЕ УМЕСТО РУШЕЊА ИНФРАСТРУКТУРЕ И ОТПУШТАЊА!


Skretnice_stubline.JPG

Удружење љубитеља железнице оштро се противи најави ресорног министра Зоране Михајловић да ће бити укинуто више стотина километара пруга у Србији и чак 6.000 радних места на железницама - уместо тога, треба обновити пруге и одржати број запослених на нивоу неопходном за њихово оптимално коришћење, јер без тога нема економски одрживих железница у Србији, нити одрживе националне саобраћајне политике.

Економске анализе засноване на превозу у последњих неколико деценија апсолутно нису меродавне. Примера ради, после набавке нових возних средстава, која се одржавају уредно, и после повећања броја полазака, број путника железницом између Београда и Новог Сада се вишеструко повећао, самим тим и приход. То је запазио чак и премијер Вучић. Тражња у условима недовољно возних средстава, изузетно лошег стања инфраструктуре, непословног односа у врху железнице никако не може бити полазна тачка у планирању.
Опширније на нашем блогу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376266#p376266:f1tndfzd je napisao(la):
spatiotecte » Wed Mar 16, 2016 1:36 am[/url]":f1tndfzd]
1233549_884879248291377_4057408893664868604_n_zpst1ypwzwc.jpg


Flirt Rules!!!

Gagi sa SSC

Sa sve izdrndanom klupom i znakom :( .
 
Decenijama se blamiramo pred mnogim stranim turistima i svima drugima koji u Beograd dolaze vozom jer nam je stanica u očajnom stanju, a prilazne trase u još i gorem stanju od nje. A zašto? Zato što se sve to vreme čeka završatak Skadra na Mokroluškom potoku. Čardaka Ni u Centru Ni na Periferiji. Tajanstvene zemlje Voz iz koje potiče čarobnjak. Tamnog Vilajeta srpskih javnih finansija (ko ga nije završio kaje se, a i onaj koji će ga završiti će se takode kajati, ako ima osećaj stida).
 
Ne bih se bas slozio sa tobom da je razlog izgradnja prokopa.
Jer vidis i ja cekam i ocekujem da palim odavde, ali redovno perem, krecim, farbam terase...
Zapustenost je posledica opste nekulture, nije cak posledica nemastine u tolikoj meri.
Koliki je to trosak usrafiti onu tablu sa upozorenjem za visoki napon da ne visi naopako? Da se operu grafiti sa celicnih stubova nadstresnice?
Da se obnove linije ?

Pa samo od prodaje otpisanih vagona su mogli 'umiti' skoro sve stanice po Srbiji.
A priznacete, umivena osoba je mnogo lepsa od krmeljive...

A sve to bi ucinilo da utisak bude potpuno drugaciji, ali ovde vise nikog nije briga...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ja baš mislim da je iščekivanje Prokopa jedan od glavnih razloga. Sa akcentom na iščekivanje. Skoro svaka vlast u poslednjih 40 godina je obećavala da će taj krematorijum biti "uskoro" gotov. Najave su se stalno nizale. Da je rečeno da će biti sazidan za 40 dodina od danas, lepo bi se ljudi latili boljeg održavanja Glavne. Naravno, razlozi koje si naveo svakako stoje, ali je Prokop svemu tome bio plodno tle. Čak i kad je nemar i poslovična inercija ljudi na železnici podrazumevano stanje, njima za to treba razlog i izgovor, mislim za to zašto je Glavna onakva kakva je. A kud ćeš bolji razlog onog čudovišta.

Odeljenje planiranja u železnici (pod pretpiostavkom da postoji):

Uloge:
Tehnički direktor (iliti CTO u savremenom rečniku menadžmenta), stručnjak, dipl. ing., završio Saobraćajni u roku, prosek 9,50. 30 godina na železnici na poslovima planiranja, izgradnje i razvoja.
Gendir (iliti CEO po tom novom rečniku), dojučerašnji vlasnik okretnice za prasiće.

CTO: Gospodine/druže direktore, mislim da bismo trebali uzeti u razmatranje ulaganje u obnovu stanice Beograd Glavna. Ona je, kao što znate u jako lošem stanju, iako je daleko najprometnija po broju putnika kao i broju polazaka i dolazaka na dnevnom nivou. Takodje bismo trebali uložiti u prilazne pravce na relaciji Resnik-Rakovica-Topčider-Glavna, kao i Novi Beograd-Glavna.

CEO (nezainteresovano): Okrečili smo je prošle godine, dogodine ćemo uvesti novu rasvetu ako ostane viška iz onih para namenjenih održavanju infrastrukture.

CTO: Ali gospodine direktore, znate li da prosečan broj putnika na dnevnom nivou...

CEO (prekida ga), PROKOP ĆE BITI ZAVRŠEN ZA DVE GODINE, DOBIO SAM ČVRSTA UVERAVANJA OD NADLEŽNOG MINISTRA! Ta starudija iz vremena Turaka nam ne treba. Ružna zgradetina u turskom stilu, nama treba stanica kakve sam vidjao po Evropi, znaš kakvu stanicu ima Beč..
bahnhof.5108615.jpg


CTO (vidno iznerviran): U redu, onda nemojte da se ččudite kad nas ocrni stručna javnost u svetu kao loš primer organizacije kako operativnog rada tako i razvoja.

CEO: Puca mi <cenzurisano> za stranu stručnu javnost. Naredjenje ministra i premijera je da se Prokop mora neizostavno završiti za najviše 18 meseci od danas, a tad će biti i izbori/partijska konferencija SKJ, bitno je pokupiti glasove naroda/delegata. Prokop je apsolutni prioritet.

CTO izlazi iznerviran, potišten, poražen. Četvrti mu je direktor sa kojim se ovo dešava, sva četvorica obećavaju gotov Prokop za dve godine, do sledećih izbora ili partijske konferencije.
 
Sve je to u redu tragac, samo da bi `majstorica dosao i sa jednim srafom resio onu tablu, nije potrebno nikakvo odobrenje, apsolutno nikoga.
:(
A ne pricam ovo napamet veruj mi.
Poznanik mi je 25 godina radio na zeleznici , bas na odrzavanju.
znam koliko je radio i koliko je bio zainteresovan da radi.
Toliko se ubijao od posla da je retko kucu vidjao. Doduse zato sto je svakodnevno bio u vozu na relaciji do Subotice ili Segedina!
Treba li da naglasavam, da mu je radno mesto bila radionica?


Edit:
A koliko je meni poznato `Glavna` nikada do pre 2 godine nije planirana za ukljanjanje i demontiranje, tako da i to opravdanje, obecao ovaj ili onaj vise lici na trazenje izgovora (drugi je uvek kriv)...
 
Laki, ja sam mladji od tebe i možda ne preterano iskusan, ali sam radio i u javnom preduzeću, i znam kako javna preduzeća funkcionišu iznutra. Ukratko, nije pitanje koliki je napor nekom od brojnih radnika na Glavnoj da prikucaju ili prišrafe neku tablu o banderu, već da li imaju osećaj dovoljno velike slobode da se drznu. Ne znam da li ti radiš u nekom JP, nadam se ne, ali tamo gde sam bio, vladalo je pravilo da ništa ne smeš da uradiš samostalno jer se možeš zameriti nekom autoritetu unutar organizacije. Poslednjih godina to važi i za "stare vukove" pred penzijom, koji u normalnim organizacijama imaju više autoriteta od svojih rukovodilaca ako su ovi mladji. U JP-ima sad vladaju atmosfera straha i autoritarni stil menadžmenta. Ne verujem da je na Železici drugačije.

A Glavna nikad nije bila zvanično najavljena da će biti rashodovana, ali je to podrazumevano. Seti se Slobinog Eurpolisa, raznih DUPova, GUPova, PDRova, evo primera

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=62806#p62806:vegn4ykn je napisao(la):
zhaba » 13 Nov 2009 12:23 am[/url]":vegn4ykn]Evo da i ovde podelim sa vama kako je bilo zamisljeno selo stampe za Olimpijske igre 92 i 96
Here it is: The press village
2z7g9oz.jpg

Kao što vidiš, ovde se pruga prostire najdalje do Gazele gledajući iz pravca juga. Da ne kažem što su oni smislili da Prokop bude stanica prolaznog tia, čime se "prirodno" smenjuju sve stanice čeonog tipa koje mogu postojati u gradu.
 
Ima tu jos planova a pruga je mozda zaronila do stanice imam tu knjigu sa tim planovima davno sam to kacio u temi o savskom amfi
 
Pre svega pozdrav svima, nov sam ovde a vec duze sam na SSC pa reko i ovde nesto da napisem... Obecao sam direktoru da cu da navratim, tako da krivite njega :mrgreen:

Elem, prica se o skidanju grafita sa Gorbacova (412/416) i evo par fotki cisto da se vidi kako je dobar deo njih izgledao pre 2 godine! Danas nema ni jednog skroz cistog!

Svi su na putnickom iz/za Pozarevac:

Rasputnica K1(Kijevo)
412/417 - 085/086 by Milos Jovic, on Flickr

Vrcin
412/416 by Milos Jovic, on Flickr

Rasputnica K1
412/416 - 093/094 by Milos Jovic, on Flickr
 
da li ciscenje vozova kosta manje od ogradjivanja tehnickih stanica u kojima noce i unajmljivanja cuvara? ne bih rekao.. srbija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376742#p376742:32qeryuz je napisao(la):
direktor » Pet Mar 18, 2016 9:05 pm[/url]":32qeryuz]Dobro ti dosao
Hvala :sesir:

arapski investitor":32qeryuz je napisao(la):
da li ciscenje vozova kosta manje od ogradjivanja tehnickih stanica u kojima noce i unajmljivanja cuvara? ne bih rekao.. srbija
Izgleda da kosta :mrgreen: Garniture se ciste na 2-3 godine, a grafit im cuva osnovnu boju od propadanja - win win situacija :laugh:
salim se, cuvarska sluzba postoji i u depou su vec duze vreme na oprezu (pre svega zbog Stadlera)! Ograda ne kosta naravno nista, ali to je ZS...
Pa Infra vec duze vreme nema para da plati cistacice (nema/nece)! Tako da njih boli uvo kakvi ce vozovi za Bg voz biti, bitno im je samo da saobracaju - jer onda grad daje pare!
 
Nadam se da ovo nijne predizborna propaganda



Za mesec dana rekonstrukcija pruge BG-Skoplje
Ministarka Zorana Mihajlović je izjavila da će u narednih mesec dana početi rekonstrukcija tri deonice pruge Beograd - Skoplje, na železničkom Koridoru 10.

IZVOR: TANJUG SUBOTA, 19.03.2016. | 13:57


Mihajlović je obilazeći štand SNS u Bujanovcu rekla novinarima da će se železnički saobraćaj normalno odvijati tokom radova, koji će biti završeni najkasnije do početka naredne godine.

Reč je o rekonstrukciji tri deonice na južnom kraku Koridora 10 između Niša i Preševa u ukupnoj dužini 46,5 km, a radovi se finansiraju sredstvima ruskog kredita.

To su deonice Vinarci - đorđevo, Vranjska Banja - Ristovac i Bujanovac - Bukarevac.

Vrednost radova je 38,2 miliona dolara.

“Predviđeno je normalno odvijanje saobraćaja tokom rekonstrukcije - ništa neće stati. Moramo da povećamo prosečnu brzinu naših vozova koja treba da bude povećana odnosno između 100 i 110 km na sat. Rekonstrukcija će trajati sigurno do kraja ove ili početka naredne godine”, rekla je Mihajlović.

Izvor: B92/Tanjug

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1109579
 
САОПШТЕЊЕ ВЕЗАНО ЗА ЈУБИЛЕЈ 130 ГОДИНА ЈУЖНЕ ПРУГЕ
Данас, 18. марта 2016. навршава се 130 година одкако је први воз дошао у Лесковац. Пре доласка железнице, Србија је имала само две фабрике, а Београд и Ниш су заједно имали мање становника него Лесковац данас. Од тада, Лесковац је постао индустријски центар, сајамски центар, центар производње поврћа за удаљена тржишта, чак су поједини факултети Нишког универзитета лоцирани у Лесковцу. Много становника мањих места је завршило средње школе и факултете у већим градовима, много њих се излечило у болницама и бањама ван свог родног места, много људи је свакодневно путовало на посао у фабрикама, јер се скоро сва раније врло развијена индустрија налазила уз пругу.

Untitled%2B8.jpg


Како је све почело?

Европа је желела најкраћу и најјефтинију бродску и железничку везу са Азијом и Индијом преко Солуна и Суецког канала, отвореног за бродски саобраћај 1869. После Берлинског конгреса 1878, када је Кнежевина Србија коначно добила независност, једна од обавеза је била и изградња пруге од Београда до границе са Турском и Бугарском на југу. Јабланички округ је тада био тек ослобођен од Турака, а Србија је била економски слаба и заостала. Ипак, 8 година после Берлинског конгреса, први воз је свечано стигао у Лесковац. На почетку је ишао само један мешовити путничко-теретни воз дневно, а Србија се споро развијала. Јужна пруга, у то време познатија као Солунска пруга, била је од великог значаја за извоз живе стоке и меса за време Царинског рата 1906-1910, односно у време забране увоза и транзита пољопривредних производа из Србије за Аустроугарску. Тада је у те сврхе коришћена лука Солун, која је и дан данас веома важна за Србију.
ОПШИРНИЈЕ НА БЛОГУ УДРУЖЕЊА

Изузетно добро испраћена акција на југу!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3SUQ_4XOs68[/youtube]

И читав низ дневних листова.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ueHDRC-gcj4[/youtube]
 
"После завршетка саобраћајнице која повезује мост Земун - Борча са Панчевачким путем, испод надвожњака поред пруге су остала брда песка. Сада кошава наноси тај песак на пругу."
 
Vrh