Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ruski vozovi kamenovani pa povučeni
IZVOR: BETA
Beograd -- Železnice Srbije povukle su iz saobraćaja novi ruski voz, koji od septembra saobraća između Kraljeva i Požege, jer je osam puta kamenovan zbog čega je oštećen.
Dodaje se da taj voz neće saobraćati duže od mesec dana, a materijalna šteta zbog njegovog povlačenja procenjuje se na nekoliko desetiha hilajda evra.

"Bezobzirnost i neodgovornost pojedinca mnogo više zabrinjavaju od same materijalne štete. Kamenovanje vozova nije samo oštećenje državne imovine već dovodi u opasnost život i telo ljudi u smislu više krivičnih dela koja se gone po službenoj dužnosti prema Krivičnom zakoniku", naglašava se u saopštenju.

Železnice Srbije podsećaju da je u saobraćaj u kraljevačkom železničkom čvoru u septembru pušten još jedan ruski novi dizel-motorni voz koji saobraća na relaciji Kraljevo-Lapovo i on je već kamenovan tri puta.

Navodi se i da su Železnice Srbije prvi put nakon tri decenije kupile 12 novih vozova od ruskog proizvođača "Metrovagonmaša" iz kredita međunarodne železničke banke "Eurofime" od 43 miliona švajcarskih franaka. Vrednost jednog dizel-motornog voza serije 711, kako se dodaje
je oko 379 miliona dinara.

"Srpske železnice očekuju podršku svih državnih organa, uključujući i kažnjavanje odgovornih za ugrožavanje javne bezbednosti u železničkom saobraćaju", dodaje se u saopštenju Železnica Srbije.
Izvor: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=10&dd=31&nav_category=12&nav_id=656444

Pročitajte, ako vas ne mrzi, komentare čitalaca. Neki su veoma blizu istini.
 
Da bi autobuski prevoznici profitirali tu bagru mogu za dan da pohvataju da hoce
 
direktor":3e4dho3t je napisao(la):
Da bi autobuski prevoznici profitirali tu bagru mogu za dan da pohvataju da hoce

Totalno podrzavam tvoje misljenje...samo privatni prevoznici imaju korist od toga sto je voz izbacen i vrvt ukinuta linija. Da je vlasti u ovoj zemlji momentalno treba zabraniti i saobracanje privatnih autobuskih linija na toj deonici, pa dok se ljudi ne opamete peske treba da idu!!! :grand:
 
Каменовање нових возова није наша измишљотина. И хрватски возови су каменовани као и наши, из досаде..
 
Somi303":j35a5ua8 je napisao(la):
Каменовање нових возова није наша измишљотина. И хрватски возови су каменовани као и наши, из досаде..

Ma nije bitno cija je to izmisljotina, i bas me briga za njihove vozove dal su iz polupali, zapalili ili ne znam ti sta. Ovde ne treba dozvoliti takvo ponasanje. Tu balavurdiju treba pohapsiti i najstrozije kazniti, jer ko su oni da unistavaju imovinu SVIH NAS. I iskreno, ne moze da se ne primeti ko ima najveci interes od izbacivanje vozova iz saobracaja.
 
Ja ne znam sto je to tebi nelogicno...mozda si se ti kao mali sa drugarima igrao kamenovanja vozova, pa zbog toga...ali danas niko ne radi nesto a da nema neki interes.
 
А да се ти ниси играо аутопревозника као мали па због тога?
Ту и није неки промет, да би се зато каменовали возови. То већини па и мени звучи забавно, али то никада не бих урадио док гомила људи би.
Ево хрватског воза..
http://i278.photobucket.com/albums/kk91/Zeus08/Album-2/DSC01808.jpg
http://i278.photobucket.com/albums/kk91/Zeus08/Album-2/DSC01807.jpg
 
Somi303":2ob14fba je napisao(la):
А да се ти ниси играо аутопревозника као мали па због тога?
Ту и није неки промет, да би се зато каменовали возови. То већини па и мени звучи забавно, али то никада не бих урадио док гомила људи би.
Ево хрватског воза..
http://i278.photobucket.com/albums/kk91/Zeus08/Album-2/DSC01808.jpg
http://i278.photobucket.com/albums/kk91/Zeus08/Album-2/DSC01807.jpg


O jeee...pa ti kao da ne zivis u Srbiji i da ne znas da je sama pomisao da slucajno narusis interes nekih ljudi i da im se slucajno umesas u posao NEPRIHVATLJIVO!!
Nisam se igrao, ali mi je logicno da oni mogu imati udela u tome.
A sto se tice prometa, sigurno si se vozi tim vozom pa znas.
I da, vrlo zvuci zabavno :violina: :blah:
E da...da slucajno nisi ti autoprevoznik?
 
Samo razmisli cjena vozne karte je skoro duplo jeftinija od autobusa.Voz cist nov ide na vrijeme ne kasni eto ga problem niko nece u stare izakane prlajve autobuse jos mislim da je voz konurentniji vremenom voznje .Ionda plate balavrdiju da gadja voz u istom mjestu prave sacekusu.Da se to desava u normalnoj drzavi klince bi pohvatali pa na sud za maloljetnike pa u krusevac u popravni dom
 
Koliko sam ja uspeo da pročitam, autobus na toj relaciji (Čačak - Kraljevo) je dostigao cenu karte od 300+ din. Pri tome je vozno vreme najčešće duže od 1h, voz je bio upola jeftiniji, bio je tačan, a vozio je manje od sat vremena. Nije mi uopte nelogično da su ovo autobusni prevoznici organizovali, jer bi povećanje broja putnika na železnici verovatno dovelo do povećanja broja polazaka, a time bi njihova zarada ozbiljno bila umanjena. E sad, druga je stvar zašto se niko ne privodi, pa da su i maloletnici, oglobiš roditelje za 10000 eur, pa kad neko ostane bez kuće da bi platio štetu, neće više nikome pasti na um da lupa.
 
Razmislite kako nigde drugde ne kamenuju vozove u Srbiji i to 11 puta za mesec dana nego samo na ovoj trasi.Koliko ja nacuh od mojih iz cacka stvarno ima nekih intriga od strane autoprevoznika.
 
Jako lepa prica sa putovanja zeleznicom, moderno, nema sta :D
Izvor: Politika

Осам сати одисеје

После мењања возова и стајања на више од 70 станица, уз готово двочасовно чекање у Београду, стиже се из Новог Сада у престоницу јужне пруге Ниш

Нови Сад, Ниш
– У 3.50 устао сам као робот, у 4.15 часова, по мрклом мраку, већ сам бауљао као Носферату по сабласно пустој новосадској железничкој станици. Нисам тражио жртву којој бих исисао крв. Тражио сам само карту за Ниш. Благајници на шалтер био сам једнако чудан.

– Сигурни сте да хоћете возом? Ово дуго нисам чула... – признала је љубазна жена. Платио сам 388 динара за карту до Београда...

Овако почиње боратовска комедија, овако креће Лала возом за Ниш. Да из престонице северне, равничар стигне у краљевство јужне пруге, потребне су најмање три ствари: да има живце дебеле као конопце, да има одисејевско стрпљење и да буде неурачунљив.

И све то само да би се Новосађанин у вагону некако докотрљао до браће мераклија. Има ли, земљо Србијо, ишта логичније него да два највећа града, после Београда, буду повезана директном возном линијом?

Можда је то једнако финансијски рационално као и тражити нафту испод Калемегдана, или отворити шопинг-мол у Црној Трави, али је ипак тешко разумљиво.

И кондуктер Атила Есеш се насмејао. Улепшах зору рану овом дивном човеку, пошто сам му уручио карту и представио идеју.

– Нисам овако нешто видео ни чуо више од десет година – рекао је Атила у вагону брзог воза Будимпешта–Београд, који је снажним светлима и урлањем сирене разгрнуо мркли мрак и разнео глуву тишину, улазећи у новосадску железничку станицу. Било је тачно 4.35. Само двоје људи је ушло у воз.

Двадесетседмогодишња Милица Здравковић је кренула за Књажевац. Двадесетчетворогодишњи Стеван Тодоровић, носећи под мишком први том Шолоховљевог „Тихог Дона”, пошао је ка Београду.

У купеу као у аутобусу. Између седишта вире се само стопала безимених путника који су полегали по седиштима. Молим Атилу да ме усмери на прави пут, ка југу.

– Пре бомбардовања 1999. године ишли су међународни возови Будимпешта–Истанбул и Будимпешта–Солун, па су Нови Сад и Ниш били директно повезани. Сада је то право лудило. Овај брзи воз из Будимпеште стиже у Београд око шест часова – наводи ме Атила.

Стеван прекида накратко да чита Шолохова. Његова другарица је пробала да крене возом до Ниша, али се онесвестила код Раковице, па су је враћали свести све до Велике Плане. Милица, мршава црнокоса жена, која обожава возове, у Београду ће се ипак укрцати на аутобус, јер би, у случају да до Ниша стигне возом, на аутобус за Књажевац морала да чека бар четири часа.

Неки минут после шест, брзи воз споро улази у Београд. Стали смо на четири станице. Разданило се, полицајци и сиротиња шетају перонима... Благајница на шалтеру у Београду смеје ми се у лице, када јој откривам да сам у улози имагинарног Лале који воли возове и Ниш.

Преда мном су два избора. Да сачекам до 7.15 и укрцам се у путнички воз за Ниш, онај у ком се онесвестила Стеванова другарица или да причекам, убијајући још нешто од живота, све до 7.50, па да се убацим у међународни брзи воз Београд–Скопље.

Богатији за 100 динара бирају другу опцију, плаћајући 884 динара, јер је воз далеко удобнији и има око 11 станица до Ниша, колико избројах раније са Атилом. Ипак, нисам стрина. Бирам опаснију опцију.

Путнички воз чека на перону 9. Два вагона, вероватно старија од шездесетогодишњег седокосог кондуктера, који је везао косу у реп. Један вагон је немачки, један српски, оба су ужасна, док их заједно вуче локомотива хрватске производње, ка заборављеном југу.

Опет испадам чудак док питам машиновођу путничког воза: који је мудрац правио овакав ред вожње. Тада сазнајем праву истину, тада откривам тајну Седмог печата, тада испијам сву мудрост српских железница.

Могао сам, наиме, да у Новом Саду уђем у путнички воз у 6.10, да не устајем, дакле, рано као зомби приправник, али, авај... Тај воз до Београда стаје на око 15 станица, па се некако докотрља у 7.53, свега три минута пошто крене последња опција за Ниш – брзи воз за Скопље!

Машиновођа ме позива у кабину да заједно бројимо на колико ће се станица зауставити путнички воз Београд–Скопље. Избројасмо тричавих 64 стајалишта до Ниша! Не замерите ако смо се негде забројали, али машиновођа ваљда уме да сабира!

Мени се већ замантало, али улазим у гротло. Тискају се радници железнице у српско-немачкој композицији, који одлазе кућама после крвавог сменског рада на шинама, скретницама или у офуцаним купеима. Карту сам платио 784 динара.

Навијачи Звезде и Партизана овековечили су своје паметне мисли по купеима, махом се у стиховима обраћајући мајкама и сестрама друге стране.

– Овај воз стане чим види неку белу кућу – шали се један од машиновођа, кога путнички воз вози кући. Село Ратари, два сата возом од Београда. И тако, већ 15 година, живи црнокоси весељак, следбеник филозофске мисли Екрема Јеврића: „Кућа, посô, посô кућа!”.

Шетам од купеа до купеа, тражећи некога ко путује за Ниш! Само се железничари тужних судбина и с бесплатним картама враћају кући, најдаље до Лапова.

Једна девојка је, ипак, кренула до краја – до града Ниша. Деветнаестогодишња студенткиња журналистике с Мегатренда Јулијана Добрашиновић желела је да окуси атмосферу, да види стварност изблиза, да удахне живот... И да уштеди неку пару.

– Овако је занимљивије – искрена је.

Пошто ми је пут пресео у путничком возу, пресео сам у брзи за Скопље. У Младеновцу сам га чекао 15 минута и доплатио 100 динара, али вреди сваку пару јер до Ниша има десетак станица. Опет композиција с два вагона, опет путници железничари.

Ходници и купеи су далеко удобнији, али је тоалет место које би обишао и нечастиви с гас маском и боцом кисеоника. Брачни пар из Суботице путује ка Нишу, Београђанка путује за Лебане. Заједно седе у првом разреду. После станице у Јагодини, воз изненада успорава, а жена која се укрцала у Раковици, мудро констатује:

– Ако је ово брзи воз, ја сам Јелена Карлеуша!

После осам сати лалинске одисеје кроз моравску долину, коначно крочих на тло Ниша. Искрцах се у 12.30.

Вратио сам се легендарним „Ниш експресом”. Црвени аутобус с црним, затамњеним стаклима, шибао је аутопутем као друмска авет. У Београд сам стигао за два и по сата. И за 1.335 динара.

Александар Апостоловски
објављено: 04/11/2012
 
dsc09169.jpg
 
Zbog usklađivanja sa standardima srpske železnice novi voz kamenovan 11 puta

BEOGRAD, 5. novembar 2012, (Njuz) – Zbog usklađivanja sa standardima srpske železnice, građani su tokom proteklih mesec i po dana bili primorani da čak 11 puta kamenuju novi ruski voz koji je saobraćao između Kraljeva i Požege, saznaje Njuz.

voz-300x192.jpg


Ovim povodom oglasila se i Železnica Srbije, ističući nemerljiv doprinos građana u održanju postojećeg stanja železničkog saobraćaja u Srbiji.

- Dugujemo veliku zahvalnost grupi građana koja je od prvog dana uključenja nove garniture u saobraćaj preuzela inicijativu i potrudila se da voz dovede u ono stanje na koje su naši putnici navikli. Reakcija građana je bila potpuno razumljiva kada se u obzir uzme činjenica da je ovo prvi novi voz koji je kupljen za našu železnicu uposlednjih 30 godina i bilo je potpuno očekivano da će on samom svojom pojavom iritirati putnike – stoji u saopštenju Železnice.

U nastavku saopštenja navodi se kako su neodgovorni pojedinci svojim upornim insistiranjem na kupovini novih vozova naneli Železnici Srbije štetu od nekoliko desetina hiljada evra jer su nabavljeni vozovi koji su već povučeni iz saobraćaja zbog „najobičnijeg kamenovanja“.

Železnica Srbije zamolila je građane da se malo više angažuju i kada je u pitanju novi voz koji saobraća na relaciji Kraljevo – Lapovo pošto je on do sada kamenovan samo tri puta i praktično je „kao nov“.
 
Ljudi , ali najiskrenije:
Meni suze krecu. Pa da nije ovo neki film? Ruzan san? :(
Potonuli smo kao nacija, to je strasno...
I ovako smo golje, a sad razbijamo nesto sto je novo, nesto sto nismo jos ni platili???
Sramota, tuga, cemer i jad...
 
Требало би снимити неки филмић о путовању возом кроз Србију, био би популаран колико и Борат :D
 
u cemu je problem da se iskordinira par polazaka sa policijom, vec znaju koje su lokacije odakle ih kamenuju. Mogli bi da ih uhvate ocas posla, ali to neko trea da naredi.
Kupljen je novi voz, udoban i jeftiniji od prevoza autobusima, ali nekome to jednstavno nije u interesu. Stoga nije u pitanju greska obicnog coveka jer on itkekako zeli ovj voz, u pitanju je itneres pojedinca koji se stavljaju iznad interesa vecine i u nasoj drzavi uglavnom i uspevaju u svojim namerama.
 
Drugari,

evo i mene posle duzeg vremena. Naime juce sam bio na slavi u Vrscu kod kolege sa faxa. S obzirom na stanje u zemlji, cene goriva i autobuskog prevoza do tamo, odlucio sam se da po prvi put putujem vozom na toj relaciji. S obzirom na dobro nam poznate cene goriva, autobuski saobracaj na ovoj relaciji je preskup! Naime, cena povratne karte je tricavih 1150 din za 2x 85 km! U puti se u proseku provede po pravcu 1h20min do 1h40min, dok putovanje vozom traje tacno 1h45 min min u jutarnjem terminu i tacno 2h u vecernjem terminu. Cena povratne karte je 520 dinara. Usteda preko 50 procenata u odnosu na autobuski prevoz i sigurno jedno 300 procenata u odnosu da putujete kolima sami. Voz je odlican, cist sa najavom stajalista, i ne kasni. Grejanje radi. WC cist i mirisljav.

Naime, velika mana je to sto na ovoj relaciji ostvaruje samo po 1 polazak iz Beograda za Vrsac i obratno(prvi u 7.20, a drugi u 16.45), dok se preostala dva polaska/dolaska ostvaruju iz Vrsca.

Cenovno, zestoka konkurencija autobuskom i taxi prevozu na ovoj liniji, mada nedovoljno iskoriscena. Prednost ipak dajem autobuskom i taxi prevozu zbog vece frekvencije tura. Nadam se da ce u blizoj buducnosti na ovoj liniji doci do povecanja traznje za ovim vidom prevoza, te primorati autoprevoznika Stup Vrsac( koji je inace monopolista u ovom slucaju) da smanji cene. Uskoro stizu i novi DMV koji mogu biti iskorisceni u povecanju polazaka na ovoj i na svim linijama gde nije elektrifikovana pruga.

Ono sto bih jos takodje hteo da napomenem, da sam bio svedok kamenovanja voza i na ovoj relaciji. Juce izmeddju 17 i 18 h, izmeddju Alibunara i Banatskog novog sela, jednom kamenicom je pogodjen voz, na onoj strani na kojoj sam sedio! S obzirom da je vec bio mrkli mrak, tesko bi bilo identifikovati napadaca. Na svu srecu, nije pogodjeno staklo, te je voz imao samo malu ogrebotinu na tom mestu gde ga je pogodio kamen. Malo je skinuta farba i to bi bilo to.

Nadam se da ce se ovakvom vandalskom ponasanju stati na put, nadam se u nekoj blizoj buducnosti, ali da bi se tome stalo na put, potrebno je jos mnogo toga uraditi na efikasnom funkcionisanju drzavnih institucija na suzbijanju problema nedloicnog ponasanja i monopola, tacnije da krenu institucije da rade ono za sta su placene.

Ponavljam ovo po kok zna koji put, da nadlezne institucije sprovode barem 40 procenata ideja nastalih na beobuildu, Beograd/Srbija bi bili mnogo pogodnija mesta za zivot no sto zaista jesu danas.
 
Кретени, невероватно. Изгледа да се "мода" каменовања шири по Србији као грип, очекујем да ускоро почнемо да бацамо каменице једни на друге.

Банатска железница може да постане прави хит. Изградњом другог колосека за Панчево из руског кредита времена путовања ће се још смањити. Отвара се могућност директног путничког саобраћаја из Београда и за Зрењанин, Ковин, Белу Цркву.
Драго ми је да је руски воз добар, али за ове релације, услед електрификованости деонице Панчевачки мост - Панчево, идеални (најекономичнији) би били хибридни возови. Такве прави и "Штадлер", од којег ћемо набавити 25 ЕМВ-ова, па ни проблем сервиса не би морао да буде претерано велики. Они би могли да возе и за Прокоп и даље, а не само до Дунав Станице.
 
Za Kovin još uvek ne, pošto je pruga još 80-ih godina prestala da se koristi, a sad jedan deo pokraden a drugi zarastao u korov.
:(
 
Vrh