Да ли неко зна зашто пруга код Банатског Новог Села прави онакву девијацију у сред равнице, без икаквих природних препрека? Барем ја нисам могао по мапи никад да угледам неку препреку, па ме занима да ли неко историјски зна разлог.
Na pravoj liniji od železničke stanice se nalazi groblje, verovatno je tu bilo i pre izgradnje ove pruge pa nisu mogli da trasom prođu kroz njega. A moguće da se zaobilazi i neki manji brežuljak, Banatsko Novo Selo se nalazi na obroncima Deliblatske Peščare koja je posle Vršačkih Planina najneravniji deo Banata u Srbiji.Да ли неко зна зашто пруга код Банатског Новог Села прави онакву девијацију у сред равнице, без икаквих природних препрека? Барем ја нисам могао по мапи никад да угледам неку препреку, па ме занима да ли неко историјски зна разлог.
Pogledajte prilog 257406Pogledajte prilog 257407
Може, али питање је да ли је. Кад се 33 метра савладава за 3,8км то је оквирно 8,7 ‰ а кад се савладава за 4,5км то је оквирно 7,3 ‰. И јесте то разлика од 1,4 промила и то није мало, али опет је све то испод 10 промила, у зони релативно прихватљивог. Имамо друге тачке где је и више, па није пеглано, нпр. 10 ‰ код Алибунара.Самим тим што се висинска разлика од 33 метра преовлађује за 4,5 км уместо за 3,8 км говори да је нагиб мањи на црвеној него на жутој траси. Ови брежуљци на подужном профилу су испеглани у реалности. Максимални нагиб железничке пруге је 25 промила и користи се само кад другачије није изводљиво или је прескупо (барска пруга нпр.).
У овом случају потреба за мањим нагибом апсолутно може бити разлог кривудања трасе.