Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

bem mu sandalicu i miša, ima li kraja ovim VD?

Pa na Istoku ne, dosta loših i kritičnih tačaka, sa često upitnim kolima i solidnim brojem vozova u smeni i eto konstantnog belaja..

Čoveče kada se setim u Zaječaru, doživeo sam par puta uživo da gledam iskliznuća, onako sa terase, samo dumne odjednom.
Što je još intetesantnije za 90% iskliznuća javnost nikada ni ne sazna. 😃
 
U vezi nove pruge za aerodrom...
Neverovatno da niko još nije povezao aerodrom sa prugom ka Novom Sadu i Subotici! Samo jedan kilometar kraka bio bi dovoljan da se napravi brza veza za celu Vojvodinu, preko 2 miliona ljudi bi imalo lak pristup aerodromu. Time bi aerodrom postao još atraktivniji i važniji za ceo sever Srbije. Ovo bi stvarno trebalo da se uradi
 
Цела замисао пруге за аеродром која је "градска" је промашај у старту.
 
U vezi nove pruge za aerodrom...
Neverovatno da niko još nije povezao aerodrom sa prugom ka Novom Sadu i Subotici! Samo jedan kilometar kraka bio bi dovoljan da se napravi brza veza za celu Vojvodinu, preko 2 miliona ljudi bi imalo lak pristup aerodromu. Time bi aerodrom postao još atraktivniji i važniji za ceo sever Srbije. Ovo bi stvarno trebalo da se uradi
Presedanje na ŽS Zemunsko polje, mislim da je to zamisao. Tako da neće biti odsečen sever, već gradskom železnicom će ići do Aero.
 
Da, ali to bi onda bio voz Novi Sad - Aerodrom a ne Novi Sad - Beograd, odnosno propustio bi Zemun, Novi Beograd i Prokop kao najznačajnije stanice u čvoru. A tu dolazimo onda do problema kapaciteta, da li je i kada opravdano uvoditi voz koji ne ide do BG nego samo do aerodroma i kako ga uklopiti sa postojećim polascima. Isto tako to zahteva veći broj garnitura, zauzimanje više trasa u redu vožnje i planiranje promene smera u ZP na takav način da ne poremeti previše nijedan od četiri koloseka planirana tamo (teško).

Drugim rečima - tehnički može, alo operativno je dosta nelogično. Ako uvodiš voz za aerodrom onda on mora da ide relativno često, odnosno recimo minimum svakih sat. A ako ide svakih sat, time dupliraš broj vozova određenog ranga (RE/REX ili IC, zavisi koji bi se odabrao) na relaciji NS-ZP. A za to ti treba duplo više garnitura, a to košta, i to puno.

A sa druge strane imaš varijantu da će BG voz svejedno ići tamo na 15 minuta, i da na NBG ili u Zemunu samo pređeš iz voza u voz. Iz putničke perspektive jeste cimanje, ali iz operativne jedino racionalno.

Ono što bi bilo pravo rešenje je kad bi se novi krak pruge usmerio na relaciji Batajnica - Aerodrom - Bežanijska kosa - Tošin Bunar i onda tuda pustio određeni broj vozova. Usporio bi svima koji ne idu na aerodrom putovanje do NS za nekih 6-10 minuta, ali bi povezao aerodrom. Onima kojima ne bi produžilo putovanje, već donelo samo benefite su južnjaci jer bi bilo moguće imati voz Niš - Aerodrom NT. Međutim toga još nema ni u planovima čak, tako da smo decenijama daleko od tog potencijalnog rešenja.
 
Vrh