Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Plus sto će madjari moći bez problema da razvale branike dok treperi svetlo i zakucaju se ko čovek u voz.

A kod nas u Srbiji ćeš morati da se zaletis preko nadvožnjaka i pun desni da sletis na prugu i to samo ako imaš sreće da probiješ džerzi barijeru!

Jbt ne možeš više ni vanredni dogadjaj da uradiš kod nas a da se ne pomučiš.
 
Plus sto će madjari moći bez problema da razvale branike dok treperi svetlo i zakucaju se ko čovek u voz.

A kod nas u Srbiji ćeš morati da se zaletis preko nadvožnjaka i pun desni da sletis na prugu i to samo ako ako imaš sreće da probiješ džerzi barijeru!

Jbt ne možeš više ni vanredni dogadjaj da uradiš kod nas a da se ne pomučiš.

Nešto si u harakiri raspoloženju danas. 😄
 
Plus sto će madjari moći bez problema da razvale branike dok treperi svetlo i zakucaju se ko čovek u voz.

A kod nas u Srbiji ćeš morati da se zaletis preko nadvožnjaka i pun desni da sletis na prugu i to samo ako imaš sreće da probiješ džerzi barijeru!

Jbt ne možeš više ni vanredni dogadjaj da uradiš kod nas a da se ne pomučiš.
Taman sredimo komplet prugu dok Stanisavljević ode u penziju pa da nema više posla oko saopštenja o VD.
 
Има мало и до техничке и саобраћајне културе, а ту су Мађари ипак на вишем нивоу од нас, што се види и код Мађара у Војводини.

Imaju i oni problema sa krađom opreme, naročito u ruralnim predelima.

Svakako za početak ne bih rezervisao konekcije u Budimpešti i Beču sa kratkim vremenom presedanja, dok se ne pokaže kakva će biti punktualnost vozova iz Beograda.
 

Da li neko zna gde se planira uređenje privremenog stajališta u Novom Sadu o kojem priča Mićin?
Rekao je da je to lokacija manjeg kapaciteta, tkd. moguće da misli na stajalište kod sajlova.
 
Nešto si u harakiri raspoloženju danas. 😄

Pa jesam a tek kad vidim da smo uz “brzu prugu” dobili i TPS Zemun šatro kao najmoderniji objekat za održavanje vozova u jugoističnoj evropi.

Jbt i tu su nas zeznuli, nama kineski soko ima da spava u limenoj kutiji a madjarski vozovi spavaju u Art Nouveau zgradi iz 1896 i slušaju Belu Bartok sa sve slikom franca jozefa na zidu!
 
TPS Zemun sa centralnom stanicom koja je trebala da bude prolazna, bez manevra i tome slično uz drugi TPS Kijevo na drugom kraju.

Umesto toga, kad dođe voz iz Beča u Prokop nema punjenja vode, čišćenja i pražnjenja fekalija, nego umesto da voz nakon izlaska putnika odmah produži u konačnu stanicu TPS Kijevo gde se to obavlja i samo jednom promeni smer u TPS Kijevo pre nego što krene nazad za Beč, on će da menja smer u Prokopu, zauzumajući koloseke, pa u TPS Zemun (glavnu stanicu univerzuma) na dopunu vode, čišćenje i pražnjenje fekalija, pa opet da menja smer nazad u nedovršeni Prokop, pokupi putnike, pa opet da menja smer nazad za Beč. Još ako je voz sa loko vučom kao što se planira za Beč, pa svako okretanje uključuje i obigravanje lokomotive sa jednog kraja voza na drugi. Kuku lele.

Vrlo "praktično".
 
TPS Zemun sa centralnom stanicom koja je trebala da bude prolazna, bez manevra i tome slično uz drugi TPS Kijevo na drugom kraju.

Umesto toga, kad dođe voz iz Beča u Prokop nema punjenja vode, čišćenja i pražnjenja fekalija, nego umesto da voz nakon izlaska putnika odmah produži u konačnu stanicu TPS Kijevo gde se to obavlja i samo jednom promeni smer u TPS Kijevo pre nego što krene nazad za Beč, on će da menja smer u Prokopu, zauzumajući koloseke, pa u TPS Zemun (glavnu stanicu univerzuma) na dopunu vode, čišćenje i pražnjenje fekalija, pa opet da menja smer nazad u nedovršeni Prokop, pokupi putnike, pa opet da menja smer nazad za Beč.

Vrlo "praktično".
Push-pull garnitura rešava ovaj problem što se tiče nepostojanja TPS Kijevo.
PS. Samo kažem. 🙂
 
Push-pull garnitura rešava ovaj problem što se tiče nepostojanja TPS Kijevo.
PS. Samo kažem. 🙂

Mislim da push-pull operacija nije ni regulisana našim zakonima. Evo baš se početak saobraćanja Railjeta u Sloveniji odlaže zbog toga.

I sa push-pullom, opet je komplikovanije nego sa TPS Kijevo jer mašinovođa mora da prelazi sa jednog na drugi kraj voza i izvrši skraćenu proveru kočenja, ako se ne varam i zauzimaju se kapaciteti pruge Prokop - Zemun koja je mnogo opterećenija od Prokop - Kijevo.

MAV garniture za Beograd neće biti push-pull svakako.
 
Inače u Budapest Keleti nemaju taj problem…

Tamo menjaju smer 2 puta do čuvene hale za održavanja iz doba austrugarske pa nazad u keleti i to uz pomoć nekoliko lokomotiva rade obrt.

I zadivljujuće je kako sa takvim obrtom vozova sve uspevaju. Sve čeone stanice imaju taj problem.

Beograd Centar je zamišljen kao Wien Hbf. Nikakve manevarske manipulacije nisu dozvoljene niti osim zakačinjenje i otkačinjanje dve Railjet garniture. Stigne dupla sa zapada, jedna produži do aerodroma, a druga posle 2 minuta ka Budimpešti (u istom smeru). U obrutom smeru stigne ova sa aerodroma, a za njom 2 minuta druga iz Budimpešte na isti kolosek i zakači se. Promena smera voza u stanici izričito nije dozvoljena.
 
Zato sto Wien Hbf ima 2 TPSa na obe strane stanice i to prilično blizu.

I nije Prokop zamišljen kao Wien Hbf već Wien Hbf kao Prokop.

Ipak smo mi započeli taj koncept još 1971, jbg nismo ga jos dovršili.
 
Rekao je da je to lokacija manjeg kapaciteta, tkd. moguće da misli na stajalište kod sajlova.

Ako misliš na novo stajalište pod imenom TPS Novi Sad blizu Sajlova, jedini peron se nalazi između dva koloseka koji vode za Bogojevo i Orlovat. Dva koloseka za Suboticu nemaju peron.

Ta dva koloseka sa peronom maju i izlaz ka stanici Rumenka (veza za Suboticu) koji je namenje za izlaz iz Novi Sad ranžirne ka Subotici, međutim ako ne grešim, neko je pisao da ta veza nije izgrađena. Da li je u međuvremenu ta veza izgrađena?
 
Хм, а да воз продужи до Раковице, па од Раковице да га маневарка вуче до гараже плавог воза и тамо да се организује нега кола?
 
Хм, а да воз продужи до Раковице, па од Раковице да га маневарка вуче до гараже плавог воза и тамо да се организује нега кола?

To se radilo jedno prelazno vreme nakon ukidanja GŽS. Još gore rešenje. Ne verujem ni da imaju tehničke mogućnosti za pražnjenje vakuum toaleta tamo.

Bila je komedija sa barcem, soluncem i sofijcem. Stignu u Prokop, pa okret u Rakovicu, pa okret u Topčider. Zato su im i ubrzo promenili da kreću iz Topčidera.
 
Није могуће да се инсталира неопходна опрема? Шта све треба ту да се ради осим чишћења, пражњења и техничког прегледа?
 
Vrh