Šta je na kraju ispalo sa glavnom železničkom stanicom u centru Bora, da li neko zna? Jel imaju namere da je obnove nakon požara od pretprošle godine, ili će doveka vozovi stajati samo u onoj nenaseljenoj džungli koja nema ni normalni put do grada?
Preeeviše (haha

) se ponavljamo o situaciji na toj pruzi u poslednje vreme.
Ali da, nema puno pomaka, SV je i totalno odbio da pruži uslugu prevoza do centra i prebacio odgovornost na Grad. Grad se ne oseća zainteresovanim za to, tako da se birokratija potrudila da se najlakše rešenje ne donese.
Smešno je to što sama stanica nije problem već peronski deo i pasarela koja povezuje perone sa staničnom zgradom.
Tu meni pada na pamet jedna radikalna ideja, a to je da se sruše peronske nadstrešnice i pasarela, s obzirom da postoji šansa da će svakako morati da se sruše zbog nestabilnosti. Stanica bi u tom slučaju bila manje funckionalna, ali ne i disfunkcionalna, jer sa stanične zgrade možete stepenicama u službene prostorije otpravnika vozova u prizemlju (koje su danas prazne) i pravo na peron.
Cena jeste velika, ali vratilo bi sigurno vozove u Borsku stanicu.
Nešto je bupnulo u sekciji skora da je raspisan tender za proveru ili pak opravku, ali nisam proveravao navode.
Inače, ima tu mnogo bitnijih stavki koji se tiču perspektivnosti te pruge.
Pre svega mala propusna moć koja je gotova nerešiva sa nedostatkom osoblja, ali i činjenica da su sva službena mesta razorena tako da samo jedno može biti odjavnica (Leskovo), ostala ne mogu biti ni to.
Trenutno na 80 km te deonice između Bora i Majdanpeka radi samo jedna stanica kao ukrsnica (Vlaole) i to je to, nijedna druga stanica više ne može imati tu ulogu, jer su koloseci počupani ili onesposbljeni, dok su stanične zgrade ruševine.
Realna potreba jesu vozovi između Zaječara i Bora, ali da bi se vozovi terminirali stanica Bor Putnička se mora zaposednuti, a pored osoblja, treba popraviti SS uređaje koji su takođe razoreni.
Novi problem jeste što se remont gornjeg stroja od Rgotine do Bora ne može nastaviti dok se ne reši 6 km klizišta od Zagrđa do Borske Slatine, danas vozovi putuju do Bora 1h 15 minuta, što je poražuvajuće. A tender za rešavanje klizišta je već duže vreme obustavljen, nazdravlje.
Trenutno je pruga Zaječar - Negotin, sa perspektivom do Niša, mnogo bolja za razvoj putničkog saobraćaja, jer čak da se nađu izvršioci za stanice, oni imaju gde da rade, jer 2 ukrsnice Tabakovac i Rogljevo su očuvane, što bi omogućilo zadovoljavajuću propustljivost.
Ovim remontom do Sokolovice Putnički saobraćaj će biti nešto brži, a završava se i Minićevo - Zaječar, tako da je ta transvezala od Niša do Prahovo remontovana jedno 70% što otvara razne mogućnosti.
Za Borski pravac ne postoji perspektiva dok se ne remontuje pruga i ne osposobi Bor Putnička kao ukrsnica, kada će to biti sam Bog zna...
Nažalost, tako je kako je, treba plivati sa postojećim kartama.