Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли негде има да се види план пруге ка аеродрому?
Колико видим, прави се двоколосечни надвожњак за пругу код Земун поља па ме занима каква ће бити веза са постојећом пругом у зони станице Земун поље.
Mislim da se ne radi dvokolosečni nadvožnjak preko pruge za NS. Ovo što je izgrađeno preko pruge bi trebalo biti da je samo za budući desni kolosek ka aerodromu i dalje za Nacionalni stadion. A budući levi bi trebalo da kreće sa prvog koloseka stanice Z.Polje,prati prugu ka Batajnici par stotina metara pa onda preko nadvožnjaka iznad Kurirske ulice spusti na zajedničku trasu.
Opet ovo je moja pretpostavka. Možda i ne bude tako. 🤷
1000002111.jpg
 
Хвала на појашњењу.

Ово сам успео да нађем о траси пруге:
Trasa pruge

Ovim planskim rešenjem predviđeno je odvajanje trase pruge iz železničke stanice Zemunsko polje (km 12+458.93 magistralne pruge).

Planirano je da se trasa pruge Zemunsko polje-Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion, posebnim kolosecima za svaki smer direktno poveže sa stanicom Zemunsko Polje.

Za vozove u smeru ka Aerodromu i Nacionalnom stadionu, desni kolosek počinje na kraju skretnice br.12 i to je uzeto za početnu stacionažu (km 0+000.00) pruge Zemunsko Polje-Aerodrom Nikola Tesla-Nacionalni stadion.

Desni kolosek pruge odvaja se sa postojećeg štitnog koloseka sa dve uzastopne krivine, i ukršta se sa magistralnom prugom na km 0+870.
Za smer ka stanici Zemunsko polje, levi kolosek prelazi preko Kurirske ulice nezavisnim nadvožnjakom paralelno desnom koloseku, nakog čega ulazi u stanicu, gde se novoplaniranom levom skretnicom vezuje na kolosek br. 1. Na km 1+000.00 trasa prolazi pored transformatorske stanice TS 110/35kV "Beograd 9", nakog čega je planirana krivina R=700m sa prelaznicama L=50m kroz koju su koloseci razdvojeni po smerovima dovedeni u paralelni položaj na razmaku 4,5m.

Dalje se trasa dugačkim pravcem vodi ka planiranom naselju Singidunum, gde krivinom R=950m sa prelaznicama L=130m skreće ka Autoputu E70.
 
Toeto. Dobro sam pretpostavimo. A i ovo je najlogičnije rešenje.
Мене је збунило јер сам видео да се прави још један надвожњак поред постојећег, а то је у ствари само за прелаз преко Курирске улице.
 
I novinari koji prenose udarni naslov "Nadstrešnica bi pala i bez rekonstrukcije" ne vide uopšte koliko je takav naslov, a i na kraju izjava izdvojena iz konteksta, opasan.

Kao što je već rečeno, nadstrešnica je onda mogla da padne i danas i da opet ubije 15 ljudi. Mogla je i pre 3 godine, taj podatak o "sudbini" nadstrešnice je potpuno irelevantan za slučaj. Kontrola kvaliteta je u raspadu u Srbiji, a jednostavan je princip - postavljati pitanja "što, kada, koliko, gde, itd" dok se ne dođe do izvora i konačnog, jednostavnog odgovora.

Zašto nije urađena provera tih sajli?
Ako jeste, zašto je procenjeno da nije opasno?
Ko je to procenio?
Ko je dozvolio dodavanje novih elemenata na deo koji nije bezbedan, odnosno u drugom slučaju nije proveren da li može to izdržati?
Zašto se radi rekonstrukcija bez provere svih elemenata?
Ako jeste urađena provera, kako nije uočeno loše stanje sajli?
Ako jeste uočeno, ko je dozvolio dalje radove?
Ko je rekao da ne treba proveriti, odnosno zameniti sajle?
Zašto nije postojala provera stanja i bezbednosti stanice, odnosno nadstrešnice/sajli godinama unazad?

Itd.

Ovo veštačenje, odnosno izdvajanje ove izjave je ništa drugo nego aboliranje svih relevantnih učesnika od odgovornosti. Tako se ne radi kontrola kvaliteta i to svima mora da bude jasno, od predsednika do malo pre rođene bebe. I ova priča nije završena i ne sme da bude završena.
Na sva tvoja pitanja odgovore su dali veštaci u svom izveštaju, ako ga pročitaš detaljno. A ne novinarski tekst. A najsažetiji odgovor je dao projektant CIPa u svojoj izjavi u policiji - Nismo imali pojma da su to zatege, i nije nam ni palo na pamet da proveravamo, mislili smo da su ukrasi. Toliko. I da, nadstešnica bi pala u kratkom periodu tačno da niko ništa nije pipnuo. I sve je to analizirano ovde na forumu.
 
Постојећа станица Сурчин је географски у Добановцима и теретна је.
Ново стајалиште Сурчин ће бити на уласку у Сурчин из правца града.
Сурчин ће имати 3 стајалишта на својој територији, Аеродром, Сурчин и Стадион.
 
То је велика грешка. Ал ок. Онда ће бити 4 станице у Сурчину.
Ако су већ планирали обилазницу као трасу Бг воза, боље да су направили по крак од обилазнице за аеродорм и за стадион. Доста би се уштедело. Плус би линија за стадион могла да буде само сезонска за утакмице.
 
Za ovo prvi put čujem.
Na veoma dugačkom štapu ali da pominjalo se.



Bitna obilaznica

ZNAČAJNO je pomenuti i dalji razvoj delova čvora vezanih za teretni saobraćaj, u prvom redu kompletiranje obilazne teretne pruge na delu od stanice "Beli potok" preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava u pravcu ka Pančevu. Time bi se u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centar grada i znatno odvojilo kretanje teretnih od putničkih vozova. Planirano je da se ova deonica koristi i za potrebe sistema BG voza.”
 
U tekstu se jasno govori o delu planirane pruge od Belog Potoka ka Pančevu, a ne o celoj obilaznici. No, i to je za sad samo whishful thinking.
 
Vrh