Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

И сви ови инжењери, учесници на пројекту су свесно учествовали на пројекту реконструкције знајући да то није никаква озбиљна реконструкција већ шминкање објекта. Сад би да их кријемо иза лошег пројектног задатка, правних рупа и других формалности. Неће да може. Мој пријатељ је одбио учешће на овом пројекту увидевши да им треба само за потпис неадекватне техн. документације а потом и исто тако неадекватних радова. О томе сам баш овде писао пре око 3 године. А он је тада, момак дупло млађи од Спремића и осталих.

Tačno je to što govoriš uopšteno.

Međutim hajde da pricamo veoma konkretno u ovom slučaju, greška izvestioca revizione komisije bila je što nije ukazao na to da je za Idejni projekat rekonstrukcije neophodan arhivski projekat ili, u njegovom odsustvu, detaljno snimanje postojećeg stanja. Takođe, tačno je da su svi oni bili svesni te potrebe, ali su ipak odlučili da puste Idejni projekat bez snimanja stanja. Vrlo verovatno, u 99% slučajeva, to su učinili jer je investitor to zahtevao, najčešće nezvanično, vršeći pritisak da se Idejni projekat što pre završi kako bi se moglo nastaviti dalje.

Tačno je da je to, takoreći, prva greška u nizu lančanih propusta. Međutim, to je istovremeno i greška svih odgovornih projektanata, nadzora i tehničke kontrole, uključujući i inženjera geologije kao odgovornog lica, koji su kasnije propustili da reaguju. Zahtev za ispitivanje postojećeg stanja, iako obavezan u IDP fazi, mogao je i morao je biti postavljen i naknadno, pa čak i tokom izvođenja radova, ali to niko nije tražio.

Ne tvrdim da Spremić nije pogrešio, ali njegova odgovornost nije ni približno ista kao ostalih u ovom lancu, a posebno ne kao investitorova.

Spremić je već tri meseca u zatvoru, dok je prvooptuženi i dalje na slobodi, što je suštinski razlog zbog kojeg, ukoliko BU nastavi sa blokadom, ove godine verovatno nećemo dobiti novu generaciju inženjera ili ce biti desetkovana.
 
Ne tvrdim da Spremić nije pogrešio, ali njegova odgovornost nije ni približno ista kao ostalih u ovom lancu, a posebno ne kao investitorova.
Investitor ima odgovornost što su pustili da se koristi stanica pre tehničkog prijema. Čak ni za održavanje sada im slabo šta mogu jer je rađena rekonstrukcija i investitor je pokrenuo rekonstrukciju objekta. Kako nemaju interne kapacitete angažovali su projektante, izvođače i nadzor t.j. eksterne kompanije. Nije smelo da padne i najveću odgovornost će platiti struka.
Struka je kriva za stanje u državi. Ćute policajci, ćute tužioci, ćute sudije, ćute doktori... sve struka. Zabole me da li su crveni, plavi, zeleni, žuti na vlasti ali me brine ko rukovodi tužilaštvom, sudom, policijom... Treba li ja sa srednjom tehničkom školom da znam da je neko postavljen za šefa, a nema kvalifikacije niti integritet ili plaćam neki porez od koga ta struka dobija plate da radi svoj posao i da se buni i štrajkuje ako im nadređeni onemogućavaju da ga rade???
Svaki je*******. dan izlazi van ustavnih ovlašćenja ovi sede u Ustavnom sudu, primaju platu po par iljada evra i nijedan papir nisu potpisali u kome piše g.dine precedniče malo ste preterali! Čekaju da im baba koja čuva ovce na planiti podnese ustavnu žalbu?
Nije kriv Vučić nego sudije u Ustavnom sudu, nije krivo korumpirano političko govedo nego policijac, tužilac, onaj u ministarstvu što vidi papire i ćuti, onaj u GSP što pravi "namešteni tender da bože moj ne bi izgubio posao", advokati koji idu po Panami, Gvajani, Bocvani..., peru pare i prave registruju pravna lica koja iste te pare ulažu u SR i td!!!!!

STRUKA JE NAJVIŠE KRIVA!!!
 
Ako je istina da su najmanje nevini fakulteti, onda se ne može u potpunosti osloniti ni na izveštaj FTN. Kao što rekoh ranije, dovesti svetski renomirane firme da urade analizu.
Tačnije preko 200 T + 23 T koje su nabačene tokom duplog renoviranja.
Ako je istina da su najmanje nevini fakulteti, onda se ne može u potpunosti osloniti ni na izveštaj FTN. Kao što rekoh ranije, dovesti svetski renomirane firme da urade analizu.
Okačio sa pre neku stranu gde Parović priča o povezanosti FTN-a i SNS-a. Ipak ne mogu se složiti sa njim da veštačenje nije urađeno kako treba. Ja ne vidim nikakav bitan propust.
 
Vesiceva „Instrukcija” na koju se J. Tanasković pozvala pred tužiocem kao dokaz da ona nije odlučivala ni o čemu u vezi radova na Železničkoj stanici Novi Sad, odnosno da je Vesić insistirao da vodi sve projekte, na osnovu navodnog dogovora koji je imao sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem

1739285085732.png
 
Uhapsili Grčića. Krenuo obračun sa korupcijom! Niko neće da se izvuče! Samo da ne bude već oprobana formula. Uhapse nekog nebitnog lika. Digne se frka po medijima, zvone na sva zvona. Njego koliko tog dana puste ili ga eventualno kasnije sud oslobodi pa mu još mi plaćamo odštetu.
 
Чини се да желе да продуже овај случај до бескраја. Даће пар наногица на годину дана, а са некима ће се случајеви одлагати, одлагати, одуговлачити, тако да прође део године и да време може истећи и заборавити на овај случај.

 
Чини се да желе да продуже овај случај до бескраја. Даће пар наногица на годину дана, а са некима ће се случајеви одлагати, одлагати, одуговлачити, тако да прође део године и да време може истећи и заборавити на овај случај.

Pa naravno.
Zar iko misli da zele da rese slucaj Nadstresnice, da sami sebe uhapse.
 
Чини се да желе да продуже овај случај до бескраја. Даће пар наногица на годину дана, а са некима ће се случајеви одлагати, одлагати, одуговлачити, тако да прође део године и да време може истећи и заборавити на овај случај.

to smo znali jos u novembru
 
@peper.mint Obećano-ispunjeno. :)

Pothodnik železničke stanice "Aerodrom". Plan je da betonski radovi na pothodniku budu gotovi do početka marta.
Parapetni zidovi i okna liftova sa jedne strane ploče pothodnika. Ostala je da se odradi još jedna faza betoniranja. U međuvremenu su i sa druge strane izbetonirani parapetni zidovi i okna liftova do ove faze.
20250211_102716.jpg

Stepeništa posmatrana sa ploče.
20250211_102724.jpg
20250211_102742.jpg

Na ovom stepeništu je počelo armiranje.
20250211_111338.jpg

Ulasci u pothodnik.
20250211_112137.jpg

20250211_113008.jpg

Otvori za liftove.
20250211_112924.jpg

20250211_112935.jpg

20250211_112946.jpg

I na kraju sam pothodnik.
20250211_112928.jpg

20250211_113013.jpg
 
Kilometar je vukao cisternu?!

Alal vera, da nađe drugara iz Trnavca koji je vukao kilometar ipo cisternu. 😝
 
Kilometar je vukao cisternu?!

Alal vera, da nađe drugara iz Trnavca koji je vukao kilometar ipo cisternu. 😝
Verovao ili ne, ponekad se uopšte ne oseća da je neki vagon ispao. Pogotovo ako je jedna osovina u pitanju i ako je malo dalje niz voz.
Još kada uzmemo u obzir da su u ovom slučaju bile cisterne i da se tokom regularne vožnje non stop oseća ljuljanje i cimanje zbog fluida unutar njih, ne može se nikako posumnjati da je nešto iskliznulo pozadi sve dok se glavni vazdušni vod ne raskine.
 
Verovao ili ne, ponekad se uopšte ne oseća da je neki vagon ispao. Pogotovo ako je jedna osovina u pitanju i ako je malo dalje niz voz.
Još kada uzmemo u obzir da su u ovom slučaju bile cisterne i da se tokom regularne vožnje non stop oseća ljuljanje i cimanje zbog fluida unutar njih, ne može se nikako posumnjati da je nešto iskliznulo pozadi sve dok se glavni vazdušni vod ne raskine.
Sigurno su nam vozovi sam vrh tehnologije kad mašinovođi može da se prevrne vagon i da on uopšte ne dobije informaciju dok vizualno ne potvrdi problem ili dok se ne otkači vagon.
 
Sigurno su nam vozovi sam vrh tehnologije kad mašinovođi može da se prevrne vagon i da on uopšte ne dobije informaciju dok vizualno ne potvrdi problem ili dok se ne otkači vagon.
Ne razumem ovu tvoju konstataciju. Naši kargo vozovi su kao i svi u evropi.
Pa i u jednoj Austriji ili Švajcarskoj se masu puta dešavalo da dođe do iskliznuća i da voz nastavi vožnju i po par kilometara dok se konačno ne raskine i prinudno stane.
Ne znam kakvu specijalnu signalizaciju očekuješ da postoji na teretni kolima koja bi u momentu signalizirala mašinovođi da je došlo do iskliznuća. 🤷
 
А има ли пандуса, тј рапме за инвалиде, као и за људе који вуку тешке кофере са точкићима?

Imajte na umu da ta rampa za invalide koju prizeljkujete sa nagibom od 5% i ravnim podestima od minimum 1.5m za odmaranje na svakih 9 metara max bi bila dugacka preko100 metara da savlada visinu od 4-5 metara koliko se moze primetiti na ovim slikama. Zamislite koliki je to napor za nekog ko je u kolicima. Zato i postoji lift.
 
Vrh