Е ово је прво саопштење Грађевинског факултета која је спорно и помало тендециозно и доводи у забуну. Као одговорно лице за контролу идејног пројекта конструкције професор Спремић свакако сноси део одговорности и то немали. То што је у питању почетна фаза идејног пројекта и што се њоме не изводи грађевинска дозвола није никаква олакшавајућа околност, напротив.![]()
Građevinski fakultet: Profesor Spremić vršio stručnu kontrolu Idejnog projekta, bez nadstrešnice
Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu odbacio je večeras tvrdnje o odgovornosti profesora tog fakulteta Milana Spremića i optužnice za slučaj pada nadstrešnice železničke stanice u Novom Sadu, navodeći da je Srpemić vršio stručnu kontrolu Idejnog projekta konstrukcije kojim nisu bili...n1info.rs
Bravo!А тамо плејада инжењера, угледних професора, др наука итд потписивали којешта, били плаћени и у законској обавези да савесно одраде свој део посла а заправо давали легитимитет тоталном јавашлуку.
Za linijske objekte podleže. Svi stanični objekti se rađeni u okviru projekta rekonstrukcije pruge.Idejni projekat ne podleže tehničkoj kontroli.
Клизиште у Чортановцима, у Михаљевачкој шуми, је познато од вајакда и није измишљено. И стара пруга је имала проблема са тим клизиштем.Znate sta je najveci problem, kod nas realno ovo sto je napravljeno nije potroseno ni tih 4-5, vec jedno 2-3m po km, a ostalih 6-7 je pokradeno.
Svako ko je radio na projektu, ili sad radi na odrzavanju sto pruge, sto samih vozova ce vam reci da je cela pruga uradjena lose.
U Cortanovcima je bio cirkus sa izmisljenim klizistem kako bi se nakralo para na sanaciji klizista kog ni nema.
Skoro celom trasom postoje problemi sa donjim slojem trase, sleganjem pruge i nepravilnom geometrijom koju svako ko sedne u voz moze da oseti koliko se trese i lupa na nekim deonicama.
Skretnice imaju probleme skoro u svim stanicama.
Podvoznjaci i nadvoznjaci imaju pukotine, nisu dovoljno siroki, vec su neki bili popravljani i rekonstruisani i krpljeni posle godinu-2.
Stanicne zgrade prokisnjavaju, raspadaju se, otpadaju ukrasne ploce i sta sve ne.
Sami vozovi su premali za broj ljudi i jedva uspevaju da isprate rasporede posto fali garnitura za rezervu.
I tako se radi sve kod nas i pitanje kolko ce se desiti jos nesreca i koliko bi vremena i novca bilo potrebno da neko uzme i pregleda i sanira sve javne projekte koji su uradjeni zadnjih 20 godina na taj nacin.
На новој прузи се само санирају критичне тачке, а није ми познато да је било редовног одржавања целе трасе.
Za linijske objekte podleže. Svi stanični objekti se rađeni u okviru projekta rekonstrukcije pruge.
Upitno je ovo što pišeš. Ja sam razumeo da je bio deo revizione komisije pri ministartsvu koja kontroliše projekte.@Delija
...
Spremić je bio angažovan kao stručna kontrola od strane investitora (Železnica), ali to nije odgovorna funkcija poput tehničke kontrole i nema istu pravnu težinu. Stručna kontrola pomaže investitoru da proceni kvalitet projekta, ali nema pravnu odgovornost. Zeleznica moze privatno da tuzi Spremica ako nije dobro uradio posao koji je ugovorio sa njima, ali ne moze VJT da ga goni.
...
Знамо за исправан став ГРФ-а према снс-ежис метроу али овде се држим саопштења. Саопштење где се са професора скида одговорност јер је у питању идејни пројекат конструкције је заиста чиста демагогија и довођење јавности у заблуду. Ако је истина да по закону не постоји правна одговорност за оног који је контролисао почетну фазу пројекта конструкције онда ће га суд и ослободити. Само, то ми онда звучи као правна рупа коју треба елиминисати а не давати саопштење које аболира потенцијалног кривца.Spremic je tu ubacen da se "pusti krv" da se kazni GRF jer osim Baneta Ivkovica nema mnogo profesora koji su blisku SNS za razliku od FTN. A GRF im je zasmetao jos od kritike trase metroa.
![]()
Primedbe Građevinskog fakulteta na plan metroa: Glavni problem trasa linija
Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu (GRF) objavio je koje je sve primedbe uložio na Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, istakavši da se "oštro protivi" predloženom rešenju beogradskog metroa. Na tom fakultetu su primedbom obuhvatili planersku osnovu, ciljeve i...nova.rs
Upitno je ovo što pišeš. Ja sam razumeo da je bio deo revizione komisije pri ministartsvu koja kontroliše projekte.
Čak i saopštenje fakulteta kaže da je on bio izvestioc republičke revizione komisije. Pitanje je ako je on bio izvestilac što nije optužen i član komisije koji je radio na oceni projekta.
Ако је истина да по закону не постоји правна одговорност за оног који је контролисао почетну фазу пројекта конструкције онда ће га суд и ослободити. Само, то ми онда звучи као правна рупа коју треба елиминисати а не давати саопштење које аболира потенцијалног кривца.
Такође, твој став да је одговорност 100% на онима који су отворили станицу заиста није тачан (ако сам добро разумео шта си написао?). Јасно је да реконструкција рађена без адекватног пројекта постојећег стања, нити било каквог испитивања стања конструкције што је непрофесионално, неодговорно и заправо сулудо за један такав објекат.
Odlicno zapazanje. Kako to objasniti?Имамо само једног инжењера који је упозорио на стање конструкције а то је једна поражавајућа чињеница. 1 од пар десетина инжењера који су учествовали у већој или мањој мери на пројекту. Притом, он није био ни задужен за конструкцију јер је инжењер геологије.
Ми имамо контунуитет опадања стручности и транзиције стандарда, тако да све је мање одговорности и све је више изоловних пројеката. Стандарди више немају додира једни са другим, тј постоји јаз после отга када се заврши један посао а када почиње други. Тј не постоји ничија одговорност.Da skratimo, ako ja odlučim da na svojoj kući menjam staru drvenu stolariju novom PVC stolarijom, i neko mi uradi idejni projekat za to, ni jedna revizija mi taj projekat ne može osporiti sa pitanjem a zašto nisi predvideo da saniraš terasu ili krov. Evo slike ekrana tehničkog opisa iz idejnog projekta.
Ја нисам ни правник, нити грађевински инжењер али јесам архитекта и део аргументације из саопштења студената ГРФ јесте демагогија.Nisam pravnik, već samo iznosim svoje mišljenje, koje se zasniva na činjenici da je investitor svesno prekršio zakon puštajući stanicu u rad 15 dana nakon prijave radova. Time je direktno omogućio, promovisao, pozivao i ohrabirvao ljude da prolaze kroz gradilište, što je dovelo do toga da bude toliko zrtava. Verujem da bi nadstrešnica pre ili kasnije pala, ali da je gradilište ostalo zatvoreno za javnost 15 dana nakon pocetka prijave radova, ispod nje ne bi bilo toliko ljudi u trenutku pada. Ostali optuzeni na listi nisu bili svesni svog nedela.
Samo što Đajić nije upozoravao o stanju konstrukcije same zgrade već samo o mermernim pločama za koje je smatrao da trebaju biti zamenjene.Ђајић јесте лупетао којешта али испаде он тамо једини савестан инжењер обзиром да је једини упозорио на лоше стање конструкције иако он за то, као инжењер геологије апсолутно није одговоран. То је чињеница која понајвише не иде у прилог управо овим силним конструктивцима који учествоваше у овој фарси са трагичним исходом.