Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sigurno su nam vozovi sam vrh tehnologije kad mašinovođi može da se prevrne vagon i da on uopšte ne dobije informaciju dok vizualno ne potvrdi problem ili dok se ne otkači vagon.

Nije ga vukao prevrnutog, već je sa jednom ili par osovina iskliznutih iz šina. Onda kad se prevrnuo vagon, tad se prekinuo vazdušni vod i voz je zakočio. Tako je od Lisabona do Vladivostoka.
 
Imajte na umu da ta rampa za invalide koju prizeljkujete sa nagibom od 5% i ravnim podestima od minimum 1.5m za odmaranje na svakih 9 metara max bi bila dugacka preko100 metara da savlada visinu od 4-5 metara koliko se moze primetiti na ovim slikama. Zamislite koliki je to napor za nekog ko je u kolicima. Zato i postoji lift.
Лифт свакако за оне у и са колицима, али рампа за све остале који вуку кофере (а то је бар пола воза), да их не носе на руке. Ја могу кофер да вучем километар уз рампу, али ми отпадну леђа ако га носим десет степеника. Приде, рампа може и тамо па назад, не мора целу висинску разлику у цугу, као што је на прилазу паркингу са долазака.
Овако ће пола воза морати да чека лифт.
 
Ne razumem ovu tvoju konstataciju. Naši kargo vozovi su kao i svi u evropi.
Pa i u jednoj Austriji ili Švajcarskoj se masu puta dešavalo da dođe do iskliznuća i da voz nastavi vožnju i po par kilometara dok se konačno ne raskine i prinudno stane.
Ne znam kakvu specijalnu signalizaciju očekuješ da postoji na teretni kolima koja bi u momentu signalizirala mašinovođi da je došlo do iskliznuća. 🤷
Hmmm. Ne razumem se u vozove, priznajem. Ali mi je čudno da vagon može da iskoči, a da mašinovođa ne dobije informaciju. Ako kažeš da je tako svuda... OK. Ipak mislim da bi takva signalna tehnologija trebala da postoji. Ne treba tu bog zna kakva sofisticirana elektronika.

Ipak posle malo pretrage reko bih da nisu u pravu. Takvi senzori i te kako postoje i nekim državama su propisani zakonom. Pogotovo ako su u pitanju opasne materije što je ovde bio slučaj!

Vagoni.png
 
Poslednja izmena:
Student koliko vidim ti si i te kako uključen u izgradnju rekao bih pruge. (Možda bi bilo jako lepo da na svima kažeš o čemu se radi).
Takođe ako vidiš da se nešto loše i van propisa radi očekujemo da podeliš sa nama (Hmmm kako da ne)
Pozdrav!
Radi se o pruzi do Aerodroma i dalje preko Surčina do Stadiona. Bilo je dosta priloga na tu temu ovde. Student je napravio slike za medalju, naročito kad ostali rade sa dronovima a on je napravio slike sa zemlje. Ove poslednje su sa stajališta/stanice Aerodrom.


VozBEGaerodromPruga.JPG
 
Imajte na umu da ta rampa za invalide koju prizeljkujete sa nagibom od 5% i ravnim podestima od minimum 1.5m za odmaranje na svakih 9 metara max bi bila dugacka preko100 metara da savlada visinu od 4-5 metara koliko se moze primetiti na ovim slikama. Zamislite koliki je to napor za nekog ko je u kolicima. Zato i postoji lift.
Лифт је наравно добро решење, али лифт ако и помогне инвалиди и родитељима са дечијим колицима, неће помоћи људима са пртљагом.
Не мора 5% може стрмије, може и спирална рампа. Капацитетније и ради увек а лифт код нас може да буде често ван функције
 
Ipak posle malo pretrage reko bih da nisu u pravu. Takvi senzori i te kako postoje i nekim državama su propisani zakonom. Pogotovo ako su u pitanju opasne materije što je ovde bio slučaj!

Pogledajte prilog 229179
Ok, AI je našao nešto što sigurno postoji ali u praksi ne da nije primenjivo nego je totalna nebuloza.
Tokom kretanja voza se konstantno javljaju uzdužne,lateralne i vertikalne sile,koje bi svako malo aktivirala takve senzore. Pa bi broj lažnih alarma bio enorman.
A što se tiče primene tih stvarčica na železnici,jedino su primenjivi uređaji za detekciju zagrejanosti ležajeva i defektnih točkova(tačka 4) i oni se stvarno i upotrebljavaju na par mesta kod nas.
Samo, oni se ne nalaze na samim vagonima već su fiksni i ugrađeni su pored koloseka.
I na kraju,ja za svojih više od četvrt veka upravljanja vozovima nisam dosad došao u dodir sa ovim što si putem chatgpt-a našao. Kako kod nas a Bogami ni kolege koje voze u EU a sa kojima sam stalno u kontaktu.
Da me pogrešno ne shvatiš, sve ovo pobrojano bi bilo veoma korisno ako bi se dobro kalibrisalo i sistemski uvelo. Ali o5 kažem, to se nigde ne koristi još uvek. Ili ako se koristi to je u nekim zatvorenim sistemima koji nemaju dodira sa klasičnom železnicom.
 
Лифт је наравно добро решење, али лифт ако и помогне инвалиди и родитељима са дечијим колицима, неће помоћи људима са пртљагом.
Не мора 5% може стрмије, може и спирална рампа. Капацитетније и ради увек а лифт код нас може да буде често ван функције
Ako pricamo iskljucivo o ljudima sa prtljagom onda naravno moze rampa preko 5%, ja sam naveo propise za rampe za osobe sa invaliditetom.
 
@peper.mint Obećano-ispunjeno. :)

Pothodnik železničke stanice "Aerodrom". Plan je da betonski radovi na pothodniku budu gotovi do početka marta.
Parapetni zidovi i okna liftova sa jedne strane ploče pothodnika. Ostala je da se odradi još jedna faza betoniranja. U međuvremenu su i sa druge strane izbetonirani parapetni zidovi i okna liftova do ove faze.
Pogledajte prilog 229111
Stepeništa posmatrana sa ploče.
Pogledajte prilog 229113Pogledajte prilog 229114
Na ovom stepeništu je počelo armiranje.
Pogledajte prilog 229115
Ulasci u pothodnik.
Pogledajte prilog 229116
Pogledajte prilog 229117
Otvori za liftove.
Pogledajte prilog 229118
Pogledajte prilog 229119
Pogledajte prilog 229120
I na kraju sam pothodnik.
Pogledajte prilog 229121
Pogledajte prilog 229122
Студент, хвала за фотографије.
Оно што морам да приметим је ужасно мали капацитет тј. ширина како степеништа тако и лифтова. Прави се пруга и станица за најпрометнији аеродром у земљи, са тенденцијом да буде преко 10 милиона путника годишње, а прави се капацитет мало већи од стајалишта Камендин или Алтина! Просто невероватно.
 
Zato sto je to pruga koja je projektovna na brzinu zbog datuma ekspo-a.
Nisu imali vremena da osmisle nešto složenije.
 
Шта бре који клинац има да осмишљавају?! На стотине примењених и бољих решења имају свуда по свету. Притом нема шта ни да гледају по свету. Равна ливада покрај равног аеродрома и станица равне пруге. Шта ту има нејасно? Буквално пола сата размишљања и сат времена цртања би ово решило.

Ово је просто недопустиво!
 
Poslednja izmena:
Ali o5 kažem, to se nigde ne koristi još uvek.
Zapravo se koristi. Neke 2006. ugledam u Topčideru na DB vagonima neku budžu na vrhu vagona i ne budem lenj da slikam. Mislim da je pisalo Nav Master ili tako nešto. Imao sam sreću da nađem na internetu šta je. Reč je o sistemu za GPS praćenje i monitoring vagona (kada i gde je otvaran, g-šok senzor, senzor temperature i senzor stanja bandaža). Ima internu bateriju koja može da ga napaja 2 godine. Nešto ovakvo:
464008_1_En_32_Fig16_HTML.jpg
 
Zapravo se koristi. Neke 2006. ugledam u Topčideru na DB vagonima neku budžu na vrhu vagona i ne budem lenj da slikam. Mislim da je pisalo Nav Master ili tako nešto. Imao sam sreću da nađem na internetu šta je. Reč je o sistemu za GPS praćenje i monitoring vagona (kada i gde je otvaran, g-šok senzor, senzor temperature i senzor stanja bandaža). Ima internu bateriju koja može da ga napaja 2 godine. Nešto ovakvo:
Da,ali mašinovođa nema nikakve interakcije sa tim gps uređajima. Gotovo sva kola zatvorenog tipa iz EU poseduju te GPS uređaje.
 
Баш сам то помислио. Јер локомотиве се мењају
 
Шта бре који клинац има да осмишљавају?! На стотине примењених и бољих решења имају свуда по свету. Притом нема шта ни да гледају по свету. Равна ливада покрај равног аеродрома и станица равне пруге. Шта ту има нејасно? Буквално пола сата размишљања и сат времена цртања би ово решило.

Ово је просто недопустиво!
Kako misliš pola sata razmišljanja, sat vremena crtanja?
IDR, PGD, PZI. Još da su hteli da naprave neku arhitekturu pa da bude neki reprezentativni Multimodalni hub imali bi posla oko projektovanja samo tako.
Ovako su bukvalno uzeli CIPov projekat stajališta Kamendin koje je neko pomenuo i završili su posao. Nažalost ovo je propuštena šansa da se napravi neka kreativna stanica sa dobrom arhitekturom.
 
Hmmm. Ne razumem se u vozove, priznajem. Ali mi je čudno da vagon može da iskoči, a da mašinovođa ne dobije informaciju. Ako kažeš da je tako svuda... OK. Ipak mislim da bi takva signalna tehnologija trebala da postoji. Ne treba tu bog zna kakva sofisticirana elektronika.

Ipak posle malo pretrage reko bih da nisu u pravu. Takvi senzori i te kako postoje i nekim državama su propisani zakonom. Pogotovo ako su u pitanju opasne materije što je ovde bio slučaj!

Pogledajte prilog 229179
AI je pošast.
 
Kako misliš pola sata razmišljanja, sat vremena crtanja?
IDR, PGD, PZI. Još da su hteli da naprave neku arhitekturu pa da bude neki reprezentativni Multimodalni hub imali bi posla oko projektovanja samo tako.
Ovako su bukvalno uzeli CIPov projekat stajališta Kamendin koje je neko pomenuo i završili su posao. Nažalost ovo je propuštena šansa da se napravi neka kreativna stanica sa dobrom arhitekturom.
Misliš napravljena prilika da se rekonstruiše pruga posle par godina?
Kao što su rađeni nadvožnjaci u Krnjači i što se sada radi podvožnjak u Bulevaru Umetnosti :)
 
Kako misliš pola sata razmišljanja, sat vremena crtanja?
IDR, PGD, PZI. Još da su hteli da naprave neku arhitekturu pa da bude neki reprezentativni Multimodalni hub imali bi posla oko projektovanja samo tako.
Ovako su bukvalno uzeli CIPov projekat stajališta Kamendin koje je neko pomenuo i završili su posao. Nažalost ovo je propuštena šansa da se napravi neka kreativna stanica sa dobrom arhitekturom.
Пола сата размишљања и сат времена на идејном решењу вертикалних и хоризонталних комуникација и било би немерљиво боље. Техникалије у наредним пројектантским фазама су за то неважне. Сам си рекао, ово је Камендин. Камендин стајалиште за главни аеродром у земљи?!

Такав промашај ми је незамислив било где у свету.
 
@ prica o vagonima

Zar ne bi od slozenih senzora jednostavnije resenje bilo postavljanje neke kamerice na svakom vagonu?
 
Jeste. I ne verujem u dosta toga što kaže. To je mi je prva i za sad jedina pretraga na temu. Ko što rekoh ne razumem se u železnicu i vrlo je moguće da grešim.
Sa druge strane neshvatljivo mi je da se u 2025. godini takvi senzori ne ugrađuju pogotovo ako je u pitanju rizičan teret.
 
Vrh